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市場調査レポート
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1197038

ホエイプロテインの世界市場- 規模、シェア、2029年までの予測

Global Whey Protein Market - Size, Share, & Forecasts Up To 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 404 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ホエイプロテインの世界市場- 規模、シェア、2029年までの予測
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 404 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

ホエイプロテインの世界市場はCAGR4.45%を記録すると予測されます。

主なハイライト

  • 形態別最大セグメント-濃縮物:WPCは安価で、高いバイオアベイラビリティ、BCAA、高いグルタミン含有量など幅広いメリットを提供するため、F&Bやサプリメントの分野で需要が高まっています。
  • エンドユーザー別最大セグメント-飲食品:ホエイプロテインの高いタンパク質含有量、カロリーフリー、消化のしやすさなどは、需要を後押ししている利点のほんの一部です。食品・飲料分野では、スナック菓子がホエイプロテインの主な用途となっています。
  • 加水分解:加水分解ホエイプロテインは安価であるため、より多くの人にアピールできる低価格の製品を作ろうとする世界のメーカーの間で人気が高まっています。
  • エンドユーザー別急成長セグメント-サプリメントアスリートの引き締まった体づくりや乳幼児の消化器系疾患のリスク軽減などの効果が認識されつつあり、最も成長率の高い分野となっています。

ホエイプロテイン市場動向

エンドユーザー別では、食品と飲料が最大のセグメントです。

  • 少食への嗜好の変化、従来の食生活をプロテインベースのスナックバーなどのより効果的で利用しやすい選択肢に置き換えること、健康飲料の需要増などにより、2022年には食品・飲料セグメントが数量ベースで67.20%と最大のシェアを占めました。また、健康飲料の需要を後押しする要因として、世界的に糖質制限食品への課税が適用されていることが挙げられます。
  • アジア太平洋地域は最大の市場シェアを占めており、さらに予測期間中に金額ベースで4.59%のCAGRで推移すると予測されています。水溶性の高さやタンパク質の強化といった乳清の特性により、飲料分野での需要が増加しました。分散性に優れた高タンパク飲料の開発を検討している飲料メーカーにとっては、良い選択肢となります。また、韓国、中国、インドなどの新興諸国では、フィットネスやヘルスセンターの数が増加しています。多くの人が健康的なライフスタイルとより良い食事の選択肢を選ぶため、この地域の消費者の間でホエイプロテインの摂取量が増加すると予想されます。
  • スポーツ/パフォーマンスニュートリションサブセグメントは、予測期間中に金額ベースで5.9%の最も速いCAGRで推移すると予測されます。ホエイプロテインのサプリメントは、アスリートが引き締まった体を作り、筋肉の回復を促進させるのに役立ちます。それはしばしば、アスリートのより良いバイタルサインと身体的パフォーマンスを回復するために、理学療法や心理療法と組み合わせて使用されています。これらは、WPSベースのスポーツ栄養を推進する筋肉やフィットネス愛好家の数の上昇に起因する主な要因です。例えば、2021年には、米国市場のヘルスクラブ数が38,477と最も多く、次いでブラジルの34,509、英国の7,000以上のジムが続いています。

地域別では北米が最多。

  • 北米は、世界のホエイプロテイン市場を独占しています。スポーツ栄養学は常にタンパク質の含有量を重視しており、近年はさらにその傾向が強まり、2017年から2022年にかけて米国では40%以上が発売されていると思われます。ホエイプロテインは、吸収速度がはるかに速く、運動後の筋肉疲労を防ぐと考えられているアミノ酸であるシステインも豊富に含まれています。また、ホエイプロテインは分岐鎖アミノ酸の含有量が非常に多く、激しい運動時のタンパク質の分解を抑え、筋肉の合成を促進する働きがあります。
  • アジア太平洋は2022年に2番目に大きな市場であり、予測期間中に金額ベースで最も速いCAGR 4.59%で成長すると予測されています。中国は、2022年に金額ベースで市場シェアの37.58%を占めました。近年、中国では高タンパク商品が大きな社会的関心を集めており、食品購入前に最も求められている要素の1つとしてタンパク質が特定されているためです。消費者は、間食の際にホエイプロテインなどの健康的な代替品を試したり、選んだりしています。健康意識の高まりと機能的な利点を持つ間食製品への需要の高まりは、ホエイプロテイン市場の成長の主要な促進要因と考えられています。
  • その他の市場セグメントも引き続き巨大な開拓の可能性を秘めており、アフリカ、南米、中東のホエイ市場に多額の支出をする多国籍企業を誘惑しています。活動的なライフスタイルを送る人々は、ジムの会員数やスポーツ栄養製品の消費を増加させるのに役立っています。乳清タンパク質の補給は、筋肉の損傷を減らし、激しいトレーニングからの筋肉の回復を促進し、それによってスポーツのパフォーマンスを助けます。例えば、南アフリカでは、2021年に278万人がフィットネスクラブやヘルスクラブの会員になっています。

ホエイプロテイン市場の競合他社分析

世界のホエイプロテイン市場は適度に統合されており、上位5社が54.30%を占めています。この市場の主要なプレーヤーは、Arla Foods AMBA、Fonterra Co-operative Group Limited、Glanbia PLC、Kerry Group PLC、Royal FrieslandCampina NV(アルファベット順)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリー&キーファインディング

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲
  • 調査手法

第3章 主要な産業動向

  • エンドユーザー市場規模
  • プロテイン消費動向
  • 生産動向
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 形状
    • 濃縮物
    • 加水分解物
    • アイソレート
  • エンドユーザー
    • 動物飼料
    • 飲食品
      • サブエンドユーザー別
      • ベーカリー
      • 飲料
      • 朝食用シリアル
      • 調味料・ソース
      • 乳製品・乳製品代替品
      • RTE/RTC食品
      • スナック
    • パーソナルケア・化粧品
    • サプリメント
      • サブエンドユーザー別
      • ベビーフード、乳児用調製粉乳
      • 高齢者用栄養剤・医療用栄養剤
      • スポーツ/パフォーマンス栄養
  • 地域別
    • アフリカ
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ共和国
      • その他のアフリカ地域
    • アジア太平洋地域
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • ニュージーランド
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東地域
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • イラン
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東地域
    • 北米
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米地域

第5章 競合情勢

  • 主な採用戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Agropur Dairy Cooperative
    • Arla Foods AMBA
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Glanbia PLC
    • Groupe LACTALIS
    • Hilmar Cheese Company, Inc.
    • Kerry Group PLC
    • Lacto Japan Co., Ltd.
    • Royal FrieslandCampina NV
    • Saputo Inc

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ポーターのファイブフォースフレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典・参考文献
  • 表と図のリスト
  • プライマリーインサイト
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90223

The Global Whey Protein Market is projected to register a CAGR of 4.45%

Key Highlights

  • Largest Segment by Form - Concentrates : WPCs are less expensive and offer a wider range of benefits, such as high bioavailability, BCAA, and high glutamine content, thus boosting its demand in the F&B and supplements segments.
  • Largest Segment by End User - Food and Beverages : Whey protein's high protein content, calorie-free nature, and ease of digestion are just a few of the benefits boosting the demand. Snacks dominate the application of whey protein in the F&B segment.
  • Fastest-growing Segment by Form - Hydrolyzed : As hydrolyzed whey protein is less expensive, it is gaining popularity among global manufacturers looking to make a low-cost product that appeals to a wider audience.
  • Fastest-growing Segment by End User - Supplements : It is becoming the fastest-growing segment due to the rising awareness of its benefits in aiding athletes to build a lean body and reduce the risk of gastrointestinal diseases in infants.

Whey Protein Market Trends

Food and Beverages is the largest segment by End User.

  • The food and beverage segment held the biggest share of 67.20% by volume in 2022, owing to shifting preferences toward smaller meals, the substitution of conventional diets with more effective and accessible choices, such as protein-based snack bars, and increased demand for healthy drinks. Another factor driving the demand for healthy beverages is the global application of sugary food taxation.
  • Asia-Pacific accounted for the largest market share, which is further projected to register a CAGR of 4.59% by value during the forecast period. Owing to the properties of whey, such as good water solubility and protein enrichment, its demand in the beverages segment increased. It is a good option for beverage manufacturers looking to develop high-protein drinks with good dispersibility. The number of fitness and health centers is also increasing in developing countries such as South Korea, China, and India. Whey protein intake is expected to increase among consumers in the region as many people choose a healthy lifestyle and better dietary options.
  • The sport/performance nutrition sub-segment is projected to register the fastest CAGR of 5.9% by value during the forecast period. Whey protein supplementation helps athletes build lean body mass and boost muscle recovery. It is often used in conjunction with physiotherapy and psychotherapy to regain better vital signs and physical performances among athletes. These are the primary factors attributed to the rising number of muscle and fitness enthusiasts promoting WPS-based sports nutrition. For instance, in 2021, the US market had the largest number of health clubs, i.e., 38,477, followed by Brazil, with 34,509, and more than 7,000 gyms in the United Kingdom.

North America is the largest segment by Region.

  • North America dominates the worldwide whey protein market. Sports nutrition has always focused on protein content, which has probably grown even stronger in recent years, with over 40% of US launches between 2017 and 2022. Whey protein is absorbed much faster and is also a rich source of cysteine, an amino acid thought to prevent post-exercise muscle fatigue. Whey protein also has a much higher content of branched-chain amino acids that help reduce protein degradation during heavy exercise and boost muscle synthesis.
  • Asia-Pacific was the second-largest market in 2022, and it is projected to grow with the fastest CAGR of 4.59%, by value, during the forecast period. China accounted for 37.58% of the market share, by value, in 2022, as high-protein goods have gained significant public attention in China in recent years, identifying protein as one of the most sought-after elements prior to food purchase. Consumers try and opt for healthier alternatives, such as whey proteins while snacking. Increasing health awareness and rising demand for snacking products with functional benefits are considered the major driving factors for the growth of the whey protein market.
  • Other market segments continue to have enormous development potential, which is tempting multinational businesses to spend heavily in the whey market in Africa, South America, and the Middle East. People adopting an active lifestyle is helping to increase gym memberships and the consumption of sports nutrition products. Whey protein supplementation reduces muscle damage and facilitates muscle recovery from strenuous training, thereby assisting sports performance. For example, 2.78 million people in South Africa had fitness and health club memberships in 2021.

Whey Protein Market Competitor Analysis

The Global Whey Protein Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 54.30%. The major players in this market are Arla Foods AMBA, Fonterra Co-operative Group Limited, Glanbia PLC, Kerry Group PLC and Royal FrieslandCampina NV (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study​
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 End User Market Volume
  • 3.2 Protein Consumption Trends
  • 3.3 Production Trends
  • 3.4 Regulatory Framework
  • 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION

  • 4.1 Form
    • 4.1.1 Concentrates
    • 4.1.2 Hydrolyzed
    • 4.1.3 Isolates
  • 4.2 End User
    • 4.2.1 Animal Feed
    • 4.2.2 Food And Beverages
      • 4.2.2.1 By Sub End User
      • 4.2.2.1.1 Bakery
      • 4.2.2.1.2 Beverages
      • 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
      • 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
      • 4.2.2.1.5 Dairy And Dairy Alternative Products
      • 4.2.2.1.6 RTE/RTC Food Products
      • 4.2.2.1.7 Snacks
    • 4.2.3 Personal Care And Cosmetics
    • 4.2.4 Supplements
      • 4.2.4.1 By Sub End User
      • 4.2.4.1.1 Baby Food And Infant Formula
      • 4.2.4.1.2 Elderly Nutrition And Medical Nutrition
      • 4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
  • 4.3 Region
    • 4.3.1 Africa
      • 4.3.1.1 By Form
      • 4.3.1.2 By End User
      • 4.3.1.3 By Country
      • 4.3.1.3.1 Nigeria
      • 4.3.1.3.2 South Africa
      • 4.3.1.3.3 Rest Of Africa
    • 4.3.2 Asia-Pacific
      • 4.3.2.1 By Form
      • 4.3.2.2 By End User
      • 4.3.2.3 By Country
      • 4.3.2.3.1 Australia
      • 4.3.2.3.2 China
      • 4.3.2.3.3 India
      • 4.3.2.3.4 Indonesia
      • 4.3.2.3.5 Japan
      • 4.3.2.3.6 Malaysia
      • 4.3.2.3.7 New Zealand
      • 4.3.2.3.8 South Korea
      • 4.3.2.3.9 Thailand
      • 4.3.2.3.10 Vietnam
      • 4.3.2.3.11 Rest Of Asia-Pacific
    • 4.3.3 Europe
      • 4.3.3.1 By Form
      • 4.3.3.2 By End User
      • 4.3.3.3 By Country
      • 4.3.3.3.1 Belgium
      • 4.3.3.3.2 France
      • 4.3.3.3.3 Germany
      • 4.3.3.3.4 Italy
      • 4.3.3.3.5 Netherlands
      • 4.3.3.3.6 Russia
      • 4.3.3.3.7 Spain
      • 4.3.3.3.8 Turkey
      • 4.3.3.3.9 United Kingdom
      • 4.3.3.3.10 Rest Of Europe
    • 4.3.4 Middle East
      • 4.3.4.1 By Form
      • 4.3.4.2 By End User
      • 4.3.4.3 By Country
      • 4.3.4.3.1 Iran
      • 4.3.4.3.2 Saudi Arabia
      • 4.3.4.3.3 United Arab Emirates
      • 4.3.4.3.4 Rest Of Middle East
    • 4.3.5 North America
      • 4.3.5.1 By Form
      • 4.3.5.2 By End User
      • 4.3.5.3 By Country
      • 4.3.5.3.1 Canada
      • 4.3.5.3.2 Mexico
      • 4.3.5.3.3 United States
      • 4.3.5.3.4 Rest Of North America
    • 4.3.6 South America
      • 4.3.6.1 By Form
      • 4.3.6.2 By End User
      • 4.3.6.3 By Country
      • 4.3.6.3.1 Argentina
      • 4.3.6.3.2 Brazil
      • 4.3.6.3.3 Rest Of South America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles
    • 5.4.1 Agropur Dairy Cooperative
    • 5.4.2 Arla Foods AMBA
    • 5.4.3 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 5.4.4 Glanbia PLC
    • 5.4.5 Groupe LACTALIS
    • 5.4.6 Hilmar Cheese Company, Inc.
    • 5.4.7 Kerry Group PLC
    • 5.4.8 Lacto Japan Co., Ltd.
    • 5.4.9 Royal FrieslandCampina NV
    • 5.4.10 Saputo Inc

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms