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市場調査レポート
商品コード
1444198

フルーツ濃縮物:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Fruit Concentrate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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フルーツ濃縮物:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フルーツ濃縮物市場規模は、2024年に466億7,000万米ドルと推定され、2029年までに584億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.61%のCAGRで成長します。

フルーツ濃縮物- 市場

COVID-19のパンデミックは、濃縮フルーツ市場の成長に大きな影響を与えました。厳しい制限により、製造装置は一時的に停止され、フルーツ濃縮物の大量生産に影響を及ぼしました。この期間の市場の成長に影響を与えた乗組員の出身地への移動により、労働力の不足が観察されました。また、サプライチェーンの混乱により、原材料や最終製品の流通が不足しました。世界銀行によると、2019年1月から2020年2月までの果物と野菜の輸入は、サプライチェーンの混乱とその後の輸出制限により81.8%減少しました。そのため、COVID-19の市場への影響により、フルーツ濃縮物を製造するための果実の供給が制限されています。

持ち運び用飲料を含むコンビニエンス製品の消費増加による飲料業界からの追加需要により、果実濃縮物市場は予測期間中に大幅な上昇を経験すると推定されています。

多くの食品メーカーは、テクスチャー特性が優れており、一貫性が実現可能なため、濃縮液の方が好ましいと考えています。したがって、市場で最大の収益シェアを保持しています。

濃縮果汁市場動向

自然食品への需要の増加

肥満率の増加、糖尿病、心臓病、健康食品の流行により、世界中でより自然で健康的な食品を求める傾向が高まっています。したがって、フルーツ濃縮物は、ジュース、ケーキ、デザート、チョコレート、菓子類類などのさまざまな用途で精製砂糖の代替品として使用されることが増えています。濃縮フルーツに含まれるフルクトースは、スクロースよりも血糖指数が低いため、糖尿病患者にとってスクロースのより健康的な代替品です。さらに、フルクトースはグラニュー糖よりも多くの水を引き付けるため、フルクトースで作られた焼き菓子は甘く、信じられないほどしっとりします。フルクトースのこれらの利点により、濃縮フルーツは製パン業界において砂糖に代わる非常に魅力的な天然代替品となります。

北米が濃縮果汁で主要シェアを握る

フルーツ濃縮物の世界市場は主に北米が牽引しており、北米は最大の市場シェアを誇り、着実な市場成長を示しています。米国は主に北米のフルーツ濃縮物市場を牽引しています。これは、さまざまな食品や飲料製品を中心に果物の摂取量が増加しており、消費者のライフスタイルがますます多忙になり、インスタントドリンク製品の消費が増加しているためです。北米のさまざまなメーカーが、この市場の成長を促進する濃縮フルーツ製品を提供しています。市場は、先進地域と発展途上地域で継続的な成長を示すと予測されています。自然食品への需要の高まりと加工製品の健康と栄養への懸念により、フルーツ濃縮物の必要性が高まっています。

濃縮果汁業界の概要

世界のフルーツ濃縮物市場は、国内外の複数の企業により競争が激しいです。新製品の発売、提携、拡大、買収は、フルーツ濃縮物市場の大手企業が採用する主要な世界戦略です。世界の主要な濃縮果汁市場企業には、Dohler、Ingredion Inc.、Kerry Inc.、およびArcher Daniels Midland Companyなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 果物の種類別
    • シトラスフルーツ
    • 赤い果物とベリー
    • トロピカルフルーツ
    • その他
  • 製品形態別
    • 濃縮液
    • 粉末濃縮物
    • その他
  • 用途別
    • 飲料
    • ベーカリー
    • 菓子類
    • 乳製品
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • AGRANA Beteiligungs-AG
    • Dohler GmbH
    • Ingredion Inc.
    • Kerry Inc.
    • SunOpta
    • Archer Daniels Midland Company
    • Tree Top, Inc.(Northwest Naturals)
    • China Haisheng Juice Holdings Co. Ltd
    • Royal Cosun
    • Fruitsmart Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の市場への影響

目次
Product Code: 53726

The Fruit Concentrate Market size is estimated at USD 46.67 billion in 2024, and is expected to reach USD 58.47 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.61% during the forecast period (2024-2029).

Fruit Concentrate - Market

The COVID-19 pandemic has significantly impacted the growth of the Fruit Concentrate Market. Due to the strict restrictions, the manufacturing units were temporarily shut down, which affected the volume production of the Fruit Concentrate. The shortage of the workforce was observed owing to the movement of the crew to their native places impacted the market growth during this period. Also, the disruption in the supply chain led to the shortage of raw materials and the distribution of the end products. According to the world bank, the import of fruits and vegetables from Jan 2019 to Feb. 2020 has declined by 81.8%, owing to supply chain disruptions followed by export restrictions. Therefore, the impact of COVID-19 on the market has limited the supply of fruits for producing fruit concentrates.

Aided by the additional demand from the beverage industry due to the increased consumption of convenience products, including on-the-go beverages, the fruit concentrates market is estimated to experience a significant hike in the forecast period.

Many food manufacturers consider liquid concentrates preferable due to their better texture attributes and feasible consistency. Hence, it holds the largest revenue share in the market.

Fruit Concentrate Market Trends

Increasing Demand for Natural Food Products

The increasing obesity rates, diabetes, heart disease, and health food fads have caused,d a growing trend for more natural and healthy food worldwide. Thus, fruit concentrate is increasingly being used as a substitute for refined sugar in various applications such as juices, cakes, desserts, chocolates, and confectionery items. Fructose in fruit concentrate is a healthier alternative to sucrose for people with diabetes, as it has a lower glycemic index than sucrose. Moreover, baked goods made with fructose will be sweet and incredibly moist because fructose attracts more water than granulated sugar. These advantages of fructose make fruit concentrate a highly-attractive natural substitute for sugar in the baking industry.

North America Holds the Major Share in Fruit Concentrate

The global market for fruit concentrates is driven mainly by North America, which has the largest market share and shows a steady increase in market growth. The United States is primarily driving the North American market for fruit concentrates. This is owing to the increased intake of fruits focused on a variety of food and drink products, and the increasingly hectic lifestyle among consumers increases the consumption of ready-to-drink products. Various manufacturers in North America are offering fruit concentrates products that help increase this market's growth. The market is projected to demonstrate continued growth in developed and developing regions. The increasing demand for natural foods and health and nutritional concerns with processed products drives the need for fruit concentrates.

Fruit Concentrate Industry Overview

The global fruit concentrate market is highly competitive due to several local and international players. New product launches, partnerships, expansions, and acquisitions are the major global strategies adopted by the leading companies in the fruit concentrate market. Some major global fruit concentrate market players are Dohler, Ingredion Inc., Kerry Inc., and Archer Daniels Midland Company.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Fruit Type
    • 5.1.1 Citrus Fruits
    • 5.1.2 Red Fruits and Berries
    • 5.1.3 Tropical Fruits
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Product Form
    • 5.2.1 Liquid Concentrate
    • 5.2.2 Powder Concentrate
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Beverages
    • 5.3.2 Bakery
    • 5.3.3 Confectionery
    • 5.3.4 Dairy
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Spain
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 AGRANA Beteiligungs-AG
    • 6.4.2 Dohler GmbH
    • 6.4.3 Ingredion Inc.
    • 6.4.4 Kerry Inc.
    • 6.4.5 SunOpta
    • 6.4.6 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.7 Tree Top, Inc. (Northwest Naturals)
    • 6.4.8 China Haisheng Juice Holdings Co. Ltd
    • 6.4.9 Royal Cosun
    • 6.4.10 Fruitsmart Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET