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市場調査レポート
商品コード
1444018

ニュートラシューティカルズ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Nutraceuticals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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ニュートラシューティカルズ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ニュートラシューティカルズの市場規模は、2024年に4,884億1,000万米ドルと推定され、2029年までに6,260億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.09%のCAGRで成長します。

栄養補助食品-市場

世界のニュートラシューティカルズ市場には、病気を予防し全体的な免疫システムを高めるための医療または健康COVID-19症の発生後も一貫した成長を遂げると予想されています。保存オプションの柔軟性、複数の利点を備えた複合製剤の需要、消費者教育レベルの向上、消費者への情報提供、そしてこのパンデミック中のつながりのある消費者の間での健康不安の高まりにより、世界中で栄養補助食品の需要が増加しました。

さらに、パンデミックは、標準以下の栄養、無効な表示、消費者を誤解させる可能性のある賢明なマーケティング上の表示フレーズの始まりと終わりの礎となっています。例えば、インドでは、インド医学調査評議会(ICMR)とインド食品安全基準局(FSSAI)が現在、この請求に関して交渉の余地のない条件で交渉を行っています。彼らは製品の臨床検証を要求しています。

医療上の利点を伴うニュートラシューティカルズの需要の増加は、ニュートラシューティカルズの成長を促進する重要な要因です。これらには、抗酸化物質、プロバイオティクス、多価不飽和脂肪酸が含まれており、肥満、心血管疾患、がん、コレステロール、関節炎、糖尿病などの健康問題の管理に役立ちます。さらに、地域での個別化された栄養に対する嗜好の高まりは、市場の成長をさらに促進するニュートラシューティカルズ市場分野の主要な市場動向の1つです。カスタマイズされた栄養の傾向は、特にジェネリック治療が効果のない腸関連の病状を持つ人々の間で高まっています。マルチビタミンと単一ビタミンは、地域全体の消費者からの膨大な需要を占めています。

ニュートラシューティカルズ市場動向

健康食品や機能性食品の需要の増加

機能性食品に対する消費者の関心の高まりは、健康上の利点、パフォーマンス、健康感の認識から生じています。栄養補助食品の原料を組み込むのが容易なため、乳製品、ベーカリーや菓子類、スナック、シリアル、油脂、肉、離乳食などの機能性最終製品の需要が高まっています。有名な強化には、ビタミン、ミネラル、繊維、タンパク質が含まれます。高タンパク食品はフィットネス愛好家の間で人気があるため、真の勝者です。また、現代の人々は団塊の世代よりも自分の健康についてさらに関心を持っています。

企業は競合他社との差別化を図り、混雑した市場でスペースを確保するために、配送システムを変更しています。錠剤やカプセルを超えて進化し、ソフトチュー、チューインガム、グミベア、パッチ、ロリポップ、および急速溶解ストリップなどの新しい送達モードが組み込まれました。強化製品は、使いやすい1回分サイズで提供されます。それが、機能的なスナックバーに対する大きな需要の背後にある理由です。さらに、栄養補助食品は、オメガ 3魚油のプリンのようなスクイーズパケット、グルコサミンのジョイントジュース、チョコレートチュー中のカルシウムなど、より「食品のような」配送形態に移行しました。

欧州はニュートラシューティカルズの最大の市場の1つとして台頭

欧州では、高齢者のアンチエイジングへの懸念がニュートラシューティカルズ市場を牽引しています。この市場は主にフランス、イタリア、ドイツ、英国、スペインに集中しています。欧州の消費者や規制当局からの圧力が高まっており、栄養補助食品の必要性が高まっています。西欧では、主に医療専門家による薬局ベースの流通を通じて栄養補助食品の販売が成長し続けています。肥満、心血管疾患、肥満の増加は、予測期間に栄養補助食品業界を牽引すると予想されます。

また、欧州諸国では機能性ボトル入りウォーターも成長しています。たとえば、2022年1月、英国の機能性飲料ブランドの所有者であるOHMGは、3つの異なる形態のマグネシウムを含む水を発売しました。 OHMGシリーズのクエン酸マグネシウム、トレオン酸マグネシウム、グリシン酸マグネシウムの各成分は、それぞれさまざまな機能上の利点をもたらします。フレーバーは、スパークリング、スパークリングピーチ&ローズマリー+ アシュワガンダ、スパークリングラズベリー&レモンバーム+L-テアニン、スパークリングカシス &エキナセア+ビタミンCの5種類です。コカ・コーラの「グラソービタミンウォーター」ブランドの強力なマーケティングと、スポーツや運動中の消費量の増加によって売上が増加しました。したがって、これらの要因により、欧州諸国で栄養補助食品の消費が増加すると予想されます。

ニュートラシューティカルズ業界の概要

世界のニュートラシューティカルズ市場は競争が激しく、数多くの国内外のプレーヤーが存在します。消費者が健康に関心を持ち続けるにつれ、小売業者や製造業者にとって、ニュートラシューティカルズ業界における消費者のニーズの変化を理解することがますます重要になっています。市場プレーヤーとその市場における地位を決定する主な要因は、使用される原材料、対象消費者、および対象市場セグメントです。対象セグメントの消費者動向に合わせた新製品の発売は、企業が市場での地位をさらに高めるのに役立つと考えられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 機能性食品
      • 穀物
      • ベーカリー・菓子類
      • 乳製品
      • スナック
      • その他
    • 機能性飲料
      • 栄養ドリンク
      • スポーツドリンク
      • 強化ジュース
      • 乳製品・乳製品代替飲料
      • その他
    • 栄養補助食品
      • ビタミン
      • ミネラル
      • ボタニカル
      • 酵素
      • 脂肪酸
      • タンパク質
      • その他
  • 流通チャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ドラッグストア・薬局
    • オンライン小売店
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スウェーデン
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • Key Strategies Adopted
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PepsiCo, Inc.
    • General Mills, Inc.
    • Nestle SA
    • Kellogg Company
    • Herbalife International of America, Inc.
    • Danone SA
    • Now Health Group, Inc.(NOW Foods)
    • Alticor Inc(Amway Corporation)
    • Red Bull GmbH
    • Abbott Laboratories

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 50717

The Nutraceuticals Market size is estimated at USD 488.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 626.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.09% during the forecast period (2024-2029).

Nutraceuticals - Market

The global nutraceuticals market is expected to witness consistent growth following the outbreak of COVID-19, as these include the food ingredients that provide medical or health benefits to prevent diseases and boost the overall immune system. The flexibility in storage options, the demand for combined formulations with multiple benefits, increased consumer education levels, informed consumers, and the rise in health concerns among connected consumers during this pandemic increased the demand for nutraceutical products around the globe.

In addition, the pandemic is a foundation stone for the beginning and end of substandard nutrition, invalid claims, and smart marketing claims phrases that potentially misled consumers. For instance, in India, The Indian Council of Medical Research (ICMR) and the Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI) have now been on non-negotiable terms with the claims. They are demanding clinical validation of the products.

The rising number of nutraceuticals demand with medical benefits is a significant factor driving the growth of nutraceuticals. They contain antioxidants, probiotics, and polyunsaturated fatty acids, which help manage health issues like obesity, cardiovascular disease, cancer, cholesterol, arthritis, and diabetes. Additionally, the growing preference for personalized nutrition in the regions is one of the key market trends in the nutraceuticals market space that further drives the market growth. The customized nutrition trend is growing, particularly among individuals with gut-related medical conditions where generic treatment is ineffective. Multivitamins and single vitamins account for a massive demand from consumers across the regions.

Nutraceuticals Market Trends

Increased Demand From Healthy & Functional Foods

Rising consumer interest in functional food results from health benefits, performance, and perceived wellness. Due to the ease of incorporating nutraceutical ingredients, the demand for functional end-products such as dairy products, bakery and confectionery, snacks, cereals, fats and oils, meat, and baby food is rising. Famous fortification includes vitamins, minerals, fiber, and protein. High-protein food is the real winner, as it is popular among fitness enthusiasts. Also, people are even more concerned about their health nowadays than their baby-boomer counterparts.

For companies to differentiate themselves from the competition and create space in a crowded market, they are changing their delivery systems. It evolved beyond tablets and capsules to include newer delivery modes, including soft chews, chewing gum, gummy bears, patches, lollipops, and quick-dissolving strips. Fortified products are offered in convenient single-serving sizes. It is the reason behind the huge demand for functional snack bars. Furthermore, the dietary supplement moved into more 'food-like' delivery forms, such as pudding-like squeeze packets for omega-3 fish oil, joint juice for glucosamine, calcium in chocolate chew, etc.

Europe Emerges as one of the Largest Market for Nutraceuticals

In Europe, the nutraceuticals market is driven by anti-aging concerns among the elderly. This market is mainly concentrated in France, Italy, Germany, the United Kingdom, and Spain. Increasing pressure from European consumers and regulatory authorities is driving the need for nutraceutical products. Western Europe continues to thrive in nutraceutical sales mainly through health professional pharmacy-based distribution. The rising obesity, cardiovascular disease, and obesity are expected to lead the nutraceutical industry in the forecast period.

Also, functional bottled water is growing in European countries. For instance, in January 2022, OHMG, the owner of the United Kingdom functional drinks brand, launched water with three different forms of magnesium. The magnesium citrate, magnesium threonate, and magnesium glycinate ingredients in the OHMG range will each provide various functional benefits. Still, Sparkling, Sparkling Peach & Rosemary + Ashwagandha, Sparkling Raspberry & Lemon Balm +L-Theanine, and Sparkling Blackcurrant & Echinacea + Vitamin C are the five flavors available. Sales were boosted by strong marketing for Coca-Cola's Glaceau VitaminWater brand and from increasing consumption during sports and exercise. Therefore, these factors are expected to increase the consumption of nutraceutical products in European countries.

Nutraceuticals Industry Overview

The global nutraceutical market is highly competitive, with numerous international and domestic players. Players such as PepsiCo, Nestle, The Kellogg Company, Herbalife, and General Mills, Inc. are the leaders in the industry. As consumers continue to focus on their health, it is becoming increasingly important for retailers and manufacturers to understand consumers' shifting needs in the nutraceuticals industry. The prime factors determining the market players and their positions in the concerned market are the ingredients used, target consumers, and the target market segment. The new launches in compliance with the consumer trends in the target segment are likely to further help companies better position themselves in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Functional Food
      • 5.1.1.1 Cereal
      • 5.1.1.2 Bakery and Confectionary
      • 5.1.1.3 Dairy
      • 5.1.1.4 Snack
      • 5.1.1.5 Other Functional Foods
    • 5.1.2 Functional Beverage
      • 5.1.2.1 Energy Drink
      • 5.1.2.2 Sports Drink
      • 5.1.2.3 Fortified Juice
      • 5.1.2.4 Dairy and Dairy Alternative Beverage
      • 5.1.2.5 Other Functional Beverages
    • 5.1.3 Dietary Supplements
      • 5.1.3.1 Vitamins
      • 5.1.3.2 Minerals
      • 5.1.3.3 Botanicals
      • 5.1.3.4 Enzyme
      • 5.1.3.5 Fatty Acids
      • 5.1.3.6 Proteins
      • 5.1.3.7 Other Dietary Supplements
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Specialty Stores
    • 5.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Drug Stores/Pharmacies
    • 5.2.5 Online Retail Stores
    • 5.2.6 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Sweden
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Russia
      • 5.3.2.8 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategies Adopted
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PepsiCo, Inc.
    • 6.3.2 General Mills, Inc.
    • 6.3.3 Nestle S.A.
    • 6.3.4 Kellogg Company
    • 6.3.5 Herbalife International of America, Inc.
    • 6.3.6 Danone S.A.
    • 6.3.7 Now Health Group, Inc. (NOW Foods)
    • 6.3.8 Alticor Inc (Amway Corporation)
    • 6.3.9 Red Bull GmbH
    • 6.3.10 Abbott Laboratories

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS