市場調査レポート
商品コード
1190292
チョコレート系スプレッド市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Chocolate Based Spreads Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
チョコレート系スプレッド市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
|
チョコレート系スプレッド市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR3.6%を記録すると予測されています。
COVID19危機は、チョコレート系スプレッド市場に大きな影響を与えました。いくつかのクイックサービスレストラン、ファーストフード店、ベーカリーなどが閉鎖されたため、消費者の購買行動に変化が見られました。消費者は、ケーキ、ペストリー、チョコレートベースのデザートなど、いくつかの新しい食品を積極的に試しました。その主な理由は、退屈であることと、外で食べることができないからです。また、チョコレートスプレッドは使い勝手が良いため、朝食に利用する消費者も多かったようです。パンデミック時には、政府の規則により小売店などが閉鎖されたため、eコマースサイトの嗜好性が高くなっています。
朝食の一部としてチョコレート系スプレッドが消費されるようになったことが、市場の成長を後押ししています。消費者は、ダークチョコレートの消費に関連する良好な健康効果について認識を深めており、これも市場成長を補完する要因となっています。
さらに、新しいフレーバーやさまざまな成分の追加など、チョコレートスプレッドの技術革新が進んでいることも、消費者の関心を製品に引き付けています。
ライフスタイルの変化に伴い、最近では個人が複数の仕事を持ち、シフトも様々で忙しくなってきています。そのため、食事の準備に時間を割くことができません。そのため、多くの消費者は、良い食事を提供でき、健康にも良い栄養価の高い健康的なスナックを好んでいます。例えば、多くの消費者はチョコレートスプレッドをパンに塗って朝食として利用し、時間を節約していますし、携帯して夜食として食べている人もいます。間食は、一日の活動のためのエネルギーと、タンパク質、ミネラル、ビタミン、食物繊維などの貴重な栄養素を提供するため、地域を問わず大きな動向になっています。また、ヘルシーなスナックを摂取することで、空腹感を軽減し、食事時の食べ過ぎを防ぐことができます。そのため、チョコレート系スプレッドのような食品を選んで、栄養とエネルギーを補給することが必要になっています。このような要因が、進化する小売の状況や発展するフードサービス部門を通じて、チョコレート系スプレッドの人気上昇に繋がっています。
アジア太平洋地域は、最も急速に成長している市場です。これは、この地域の人口が増加しているためです。また、オーストラリアは、チョコレートスプレッドが他の食品スプレッドの中でも多く消費されていることから、チョコレートスプレッド市場において最大のシェアを占めています。ライフスタイルや朝食のパターンの変化は、この地域のチョコレートスプレッド販売に大きな影響を与えています。この地域では、チョコレート系スプレッドの需要が増加しているため、多くの企業が消費者が好むような新しいフレーバーのチョコレートスプレッドを発売するなど、多くの技術革新が起こっています。
この市場は非常に競争が激しいです。これは、この部門に国内外のプレーヤーが存在するためです。業界の主要なプレーヤーは、J.M. Smucker Company、Ferrero、The Hershey Company、Nestle、Dr. Oetkerです。主なプレイヤーは、プレミアム化を維持するために、味や製品品質のバラエティを提供することで消費者のニーズに応えるべく、製品開発や製品イノベーションに注力しています。主要プレイヤーの中には、M&Aを重要な戦略としているところもあります。これらのトップ企業によるM&Aに従う戦略は、業界における主導的地位を維持・確保することです。これにより、企業は他のプレイヤーに対する優位性を維持することができ、企業は市場の他のプレイヤーにとって強力な競争相手であり続けることができます。
The chocolate-based spreads market is projected to record a CAGR of 3.6% during the forecast period (2022-2027).
The COVID19 crisis has significantly affected the chocolate-based spreads market. There was a change in consumers' buying behavior because of the closures of several quick-service restaurants, fast-food shops, bakeries, etc.. The consumers were actively engaged with trying out several new food edibles such as cakes, pastries, and chocolate-based desserts. The main reason for consumers to do so was boredom and inaccessibility of consumption the desserts outside. Moreover, many consumers were also using the chocolate spreads in their breakfast as it was convenient to use. The preference for e-commerce websites was high during the pandemic because of the closures of retail stores and other shops due to government rules and regulations.
Increased consumption of chocolate-based spreads as a part of the breakfast meal is fuelling the market's growth. Consumers are gaining awareness about the favorable health effects associated with the consumption of dark chocolates, thereby becoming another factor supplementing the market growth.
Moreover, rising innovation of chocolate spreads, such as new flavors and the addition of several different ingredients, is also dragging the consumers' focus toward the products.
Due to the changing lifestyle, individuals are getting busy these days with several jobs and varying shifts. Thus, they can't afford the time for the preparation of their meals. Thereby, many consumers prefer healthy snacks which can provide a good diet and be nutritious for health as well. For example, many consumers use chocolate spreads on the slices of bread and use them as breakfast to save time, whereas many carry it with them and consume it as an evening snack. Snacking has become a major trend across regions as it provides energy for activities throughout the day and valuable nutrients, such as proteins, minerals, vitamins, and fiber. People consuming healthy snacks can also decrease their hunger while keeping them from overeating at mealtime. Hence, it becomes necessary for individuals to opt for food products such as chocolate-based spreads for extra nutrients and energy. Such factors, in turn, are leading to the increased popularity of chocolate-based spreads through the evolving retail landscape, coupled with the developing foodservice sector.
Asia-Pacific is the fastest-growing market. This is because of the population growth in this specific region. Moreover, the country Australia holds the largest share in the chocolate spread market as the chocolate spread is largely consumed among other food spreads in the country. The changing lifestyles and breakfast patterns have significantly impacted the chocolate spread sales in the region. Due to the increasing demand for chocolate-based spreads in this region, many innovations are taking place, such as many companies introducing new flavors of chocolate spreads that the consumers can prefer.
The market studied is highly competitive in nature. This is due to the presence of domestic and international players in this sector. The industry's major players are The J.M. Smucker Company, Ferrero, The Hershey Company, Nestle, and Dr. Oetker. Key players are focusing on product development and product innovation to meet the consumer's needs by offering a variety in taste and product quality to maintain premiumization. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy. The strategy to follow mergers and acquisitions by these top players is to sustain and secure a leading position in the industry. This will enable the companies to maintain dominance over other players, and the companies can remain a strong competition for other players in the market.