市場調査レポート
商品コード
1198401

スナックバー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Snack Bars Market - Growth, Trends, and Forecast (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 2~3営業日

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スナックバー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スナックバー市場は予測期間中に4.45%のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • 消費者は、パンデミック以前は、健康上の利点にかかわらず、スナック菓子を快適な食べ物として考えていました。それにもかかわらず、パンデミックによってスナックの嗜好が健康的なスナックにシフトし、食事に含まれる機能性成分をより意識するようになりました。その結果、スナックバーの需要が世界的に高まりました。
  • さらに、天然素材やオーガニック製品への需要も世界的に大きく伸びています。そのため、メーカーは「人工添加物不使用」「非遺伝子組み換え」「砂糖不使用」など、ナチュラル&オーガニックを謳った新製品をどんどん発売しており、スナックバー市場の成長を後押ししています。
  • 外出先で手軽に食べられるヘルシーなスナックに対する消費者のニーズが、世界中でスナックバー販売の主な要因となっています。アメリカ人や欧州人のライフスタイルの変化により、食事の量が減り、スナック菓子の消費量が増えているため、より健康的な選択肢であるスナックバーの需要が高まっています。
  • アメリカ人と欧州人のライフスタイルの変化は、より少ない食事の消費を含み、スナック菓子の消費の増加につながっています。そのため、スナックバーはより健康的な選択肢として、需要が増加しています。
  • スナックバーには、機能性成分、低糖、風味調味料、植物性タンパク質など様々な機会があり、これがスナックバー市場の成長を促進する要因となっています。また、パッケージの変更や消費者をターゲットにした製品の発売など、市場の動向となる技術革新が行われています。
  • しかし、市場の成長を抑制する主な要因は、代替スナックと比較してこれらのバーが高価格であることです。クリーンラベルの原材料に対する消費者の嗜好は高く、経済的に弱い国の消費者にとっては高価な製品となっています。

スナックバーの市場動向

植物性・機能性スナックバーへの需要

  • 動物性食品からの消費者行動の変化は、主に動物愛護、個人の健康、持続可能性に対する人々の関心の高まりに起因しています。動物性タンパク質の摂取は、高コレステロール、高脂肪、高カロリーと関連しており、心臓疾患、高血糖、肥満のリスクを高めます。
  • 植物由来の製品やビーガン食への志向が高まるにつれ、ビーガンスナックバーに対する需要も高まっています。植物性スナックバーの著名なフレーバー成分には、ビート、スピルリナ、オレンジ、ピーナッツバター、ブラウニー、レッドベリーなどがあります。
  • 例えば、2021年7月、英国の食品ブランド「Oggs」は、Chocolate Tiffin Bar、Gooey Brownie Bar、Millionaire's Shortbread、Flapjacks barといった4種類の新しいビーガン・スナックバーを発売しました。これらの製品は、乳製品の代わりに、同ブランドが特許を持つビーガン用液卵の代替品であるアクアファバを使用して作られています。

北米が最大の市場シェアを占める

  • 北米では健康志向が高まっており、健康的な食品への需要が高まっています。この地域のスナックやシリアルバーのメーカーは、栄養価の高いダイエット用スナックに対する消費者の需要の高まりにうまく対応しています。
  • 北米のスナックバー市場は競争が激しいため、メーカーは自社製品の差別化を図るため、スナックバーのバリエーションを発売しています。製品のリポジショニングは、幅広い消費者に対応し、消費者基盤を強化して市場シェアを拡大するための重要な戦略です。プロテインと食物繊維は、これらのスナックバーの主要な構成要素となっています。
  • 米国では、ミレニアル世代とベビーブーマーがスナックバーの主要な消費者となっています。2021年8月、インドに拠点を置くFitsport Nutrition Foodsは、米国Amazonへの出品を通じて、THOPエネルギーおよびプロテインバーのシリーズを米国で発売しました。同社は、ビーガンスナックバーの提供により、北米のスナックバー市場での拡大を目指します。

スナックバー市場の競合他社分析

スナックバー市場は、多国籍企業や地域のプレーヤーが存在するため、激しい競争が繰り広げられています。これらのプレーヤーは、製品を差別化し、業界のライバルに対して優位に立つために様々な戦略を採用しています。Kellogg's, General Mills Inc., Clif Bar &Company, Mars Incorporated, Post Holdings Inc.などは、スナックバー市場で世界的に存在感を示している主要企業です。市場の主要企業は、世界中に幅広い流通網を有しています。また、同分野におけるさまざまな要件を理解することで、製品ポートフォリオの拡充に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • シリアルバー
      • グラノーラ/ミューズリーバー
      • その他のシリアルバー
    • エナジーバー
    • その他スナックバー
  • 流通経路
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 主要プレイヤーの戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Kellogg Company
    • Associated British Foods PLC
    • General Mills Inc.
    • Nestle SA
    • PepsiCo Inc.
    • Post Holdings Inc.
    • Clif Bar & Company
    • Mars Incorporated
    • The Hain Celestial Group Inc.
    • HALO Foods

第7章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 53342

The Snack Bars Market is expected to register a CAGR of 4.45% during the forecast period.

Key Highlights

  • Consumers considered snacking a comfort food before the pandemic, regardless of its health benefits. Nonetheless, the pandemic has shifted snack preferences to healthier snacks with a more conscious awareness of functional ingredients in their diet. This, in turn, boosted the demand for snack bars globally.
  • Furthermore, demand for natural and organic products has increased significantly globally. Therefore, manufacturers have been increasingly launching new products with natural and organic claims, such as "no artificial additive," "non-GMO," and "reduced sugar," which are boosting the snack bar market's growth.
  • Consumer demand for convenient and healthy on-the-go snack options has by far been the primary attribute for the sales of snack bars all over the world. Changing lifestyles of Americans and Europeans, involving the consumption of smaller meals, are leading to increased consumption of snacks; hence, snack bars, being the healthier option, are witnessing increasing demand.
  • The changing lifestyles of Americans and Europeans, involving the consumption of smaller meals, are leading to the increased consumption of snacks. Hence, snack bars, being the healthier option, are witnessing increasing demand.
  • The snack bar has various opportunities within functional ingredients, reduced sugar, savory spins, and plant proteins, which is a fueling factor for the market growth of the snack bar. The trending innovations in the market also involve modifications in packaging and the launch of targeted-consumer products.
  • However, a major factor restraining the market's growth is the high price of these bars compared to alternative snacks. Consumer preference for clean-label ingredients is high, which makes the products expensive for consumers in economically weaker countries.

Snack Bars Market Trends

Demand for Plant-Based and Functional Snack Bars

  • The shifting consumer behavior from animal products is mainly due to people's growing concerns about animal welfare, personal health, and sustainability. The intake of animal protein is associated with high cholesterol levels, fat, and calories, which increases the risk of cardiac diseases, high blood sugar levels, and obesity.
  • With the increased inclination toward plant-based products and a vegan diet, there has also been a demand for vegan snack bars. Some prominent flavor components for plant-based snack bars include beet, spirulina, orange, peanut butter, brownie, and red berry.
  • For instance, in July 2021, the UK-based food brand 'Oggs' launched a range of four new vegan snack bars, including Chocolate Tiffin Bar, Gooey Brownie Bar, Millionaire's Shortbread, and Flapjacks bars. These products were made using the brand's patented vegan liquid egg alternative, aquafaba, instead of dairy.

North America Holds the Largest Market Share

  • North Americans are progressively becoming health conscious, generating the demand for healthy foods. The region's snack and cereal bar manufacturers are successfully meeting the rising consumer demand for nutritious dietary snacks.
  • Due to the high competition in the snack bars market in North America, manufacturers are launching variants of snack bars to differentiate their products. Repositioning products is the key strategy to serve a wide range of consumers and strengthen the consumer base to gain increased market share. Protein and fiber form the key components of these snack bars.
  • Millennials and baby boomers are the major consumers of snack bars in the United States. In August 2021, India-based Fitsport Nutrition Foods launched its range of THOP energy and protein bars in the United States via a listing on Amazon, United States. The company aims to expand in the North American snack bar market with its vegan snack bar offerings.

Snack Bars Market Competitor Analysis

The snack bars market is intensely competitive due to the presence of multinational and regional players. These players have been differentiating their products and adopting various strategies to gain an edge over their industry rivals. Kellogg's, General Mills Inc., Clif Bar & Company, Mars Incorporated, and Post Holdings Inc. are some of the major giants in the snack bars market with a global presence. Key players in the market have wide distribution networks across the world. They have also been focusing on expanding their product portfolios by understanding the various requirements in the segment.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Cereal Bars
      • 5.1.1.1 Granola/Muesli Bars
      • 5.1.1.2 Other Cereal Bars
    • 5.1.2 Energy Bars
    • 5.1.3 Other Snack Bars
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Kellogg Company
    • 6.3.2 Associated British Foods PLC
    • 6.3.3 General Mills Inc.
    • 6.3.4 Nestle SA
    • 6.3.5 PepsiCo Inc.
    • 6.3.6 Post Holdings Inc.
    • 6.3.7 Clif Bar & Company
    • 6.3.8 Mars Incorporated
    • 6.3.9 The Hain Celestial Group Inc.
    • 6.3.10 HALO Foods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS