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市場調査レポート
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1189863

人工芝市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Artificial Turf Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 207 Pages | 納期: 2~3営業日

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人工芝市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 207 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

人工芝の世界市場は、予測期間2022-2027年にかけてCAGR11.1%を記録すると予測されています。

COVID-19の大流行は、さまざまな国の経済や産業に影響を及ぼしています。COVID-19の症例数がかつてないほど増加し、その後多数の製造施設が封鎖されたことで、さまざまな市場の成長に影響を及ぼしました。中東やアフリカでは、流通網が大きく混乱し、人工芝の販売に影響が出ました。Synthetic Grass Warehouseによると、人工芝の契約者は2020年から最大30%の売上増を見込んでいます。スポーツフィールド用途は2020年に設置された芝の63%を占め、予測期間中も最大の用途セグメントであり続けると予想されます。しかし、景観用途での芝の使用は急速に拡大しており、近い将来、人工芝市場に成長機会をもたらすと思われます。世界マーケットは損失から回復しつつあります。メーカーは事業の復活により、需給ギャップを克服することができます。

人工芝は、サッカーやラグビーなどのコンタクトスポーツに最も多く使用されており、欧州で最も人気のある競技の1つであるため、この地域の市場シェアに大きく寄与しています。サッカーやラグビーでは人工芝の設置が進んでおり、特にFIFA女子ワールドカップやFIFAワールドカップでは人工芝が使用されています。また、住宅や商業施設においても、人工芝の需要は高いです。様々な利点があり、人工芝は芝生の有効な代替品となっています。裏庭や縁側、舗道、中央分離帯、プールサイドなどに使われ、子どもの安全を重視した商業施設や住宅の遊び場づくりにも利用されています。また、先進国や発展途上国では都市化が急速に進んでおり、建設業が世界的に大きく成長していることから、人工芝をはじめとするメンテナンス性の低い製品に対する需要が高まっています。

人工芝の市場動向

様々なスポーツ大会での人工芝の高い採用率が市場を牽引

市場セグメンテーションでは、スポーツ分野が最大のシェアを占めています。スポーツ業界からは、メンテナンスの容易さやプレー時間の長さなどから、人工芝の需要が高いです。また、国際サッカー連盟(FIFA)などの各種協会に承認された選手による高品質な人工芝製品の導入が、市場成長の要因となっています。メンテナンスの手間を最小限に抑え、スポーツ分野や住宅分野で人工芝の需要が高まっていることから、人工芝市場は高い成長性が期待されています。スポーツ分野での人工芝の需要増加の要因としては、スポーツイベントの著しい増加や天然芝の生育に不利な気候条件などが挙げられます。例えば、CCGrassはDingyuan County Sports Centerのサッカー場に人工芝を設置し、Anhuiは2022年にFIFA Quality Pro Certificationを取得しています。

欧州が世界市場を席巻

英国は欧州最大の人工芝市場であり、国内に5,000以上の人工芝ピッチがあります。また、フランスも欧州における人工芝の主要市場であり、フランス全土に設置されている人工芝ピッチの4%に当たる1800ピッチを有しています。フランスではラグビーが盛んで、ラグビーが行われる29カ国のうち、過去6年間で約277の人工芝が設置されています。ドイツでは、DFB(ドイツサッカー協会)が、ドイツのサッカーを草の根レベルから普及・発展させるために、1,000個のミニピッチを設置しました。ルジニキ・オリンピック競技場はロシア最大のスポーツ施設であり、10もの人工芝ピッチが設置されています。

人工芝市場の競合分析

世界の人工芝市場は競合が多いです。トップ企業が人工芝市場の約44%のシェアを占め、その他の企業は56%のシェアを占めています。人工芝市場では、地域によって市場力学が変化しています。Tarkett Groupは人工芝市場の世界リーダーです。人工芝市場の主要企業は、消費者の需要を満たすために、新製品の発売、事業拡大、M&Aなど、さまざまな戦略に注力しています。さらに、人工芝のリサイクルに関する研究開発活動や技術の進歩は、予測期間中にこの市場の成長にさらなる機会を提供するものと思われます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • コンタクトスポーツ
    • フィールドホッケー
    • テニス
    • その他スポーツ
    • レジャー
    • 造園
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Sports Group
    • Tarkett Group
    • Tencate Grass
    • SiS Pitches
    • CC Grass
    • Act Global
    • Challenger Industries Inc.
    • Creative Recreation Solutions(CRS)
    • Global Syn-Turf
    • ForeverLawn

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 51159

The global artificial turf market is projected to register a CAGR of 11.1% over the forecast period 2022-2027.

The COVID-19 pandemic has affected economies and industries in various countries. The unprecedented rise in the number of COVID-19 cases and the subsequent lockdown of numerous manufacturing facilities influenced the growth of various markets. In the Middle-East and Africa, the distribution network was significantly disrupted, which affected the sales of artificial turfs. According to Synthetic Grass Warehouse, artificial turf contractors are experiencing gains in sales up to 30% from 2020. Sports field applications represented 63% of the installed turf in 2020 and are anticipated to remain the largest application segment over the forecast period. However, the use of turf in landscape applications is growing rapidly and is likely to create growth opportunities for the artificial turf market in the near future. The global marketplace is recovering from its losses. Manufacturers can overcome the demand and supply gap due to the revival of their operations.

Artificial turfs find the highest use in contact sports, such as soccer and rugby, which are two of the most popular games in and around Europe, thus contributing to the significant share held by the regional market. Many new artificial turfs are being set up for soccer and rugby grounds, with the most notable development being the usage of artificial turfs for the FIFA Women's World Cup and in the FIFA World Cup. There is high demand for artificial turf in the residential and commercial application sectors also. With various advantages, artificial turf has become a valid substitute for lawns. They are used in backyards, edgings, pavers, medians, and poolside areas and are used to create commercial and residential playgrounds, focusing on children's safety. Further, various developed and developing countries are experiencing rapid urbanization, leading to the significant growth of the construction sector globally, thereby fueling demand for low-maintenance products, especially artificial turf.

Artificial Turf Market Trends

High Adoption of Artificial Grass in Various Sports Tournaments Driving the Market

The sports segment held the largest market share. There is high demand for artificial turf due to easy maintenance and more playing time from the sports industry. Moreover, market growth is attributed to the introduction of high-quality artificial turf products by players approved by various associations, such as the Federation Internationale de Football Association (FIFA). Owing to minimum maintenance efforts and the growing demand for artificial turf from the sports and residential sectors, the artificial turf market is expected to witness high growth potential. The factors responsible for the growing demand for artificial turf in the sports sector include a remarkable rise in the number of sports events and unfavorable climatic conditions for the growth of natural grass. For instance, CCGrass installed artificial grass on a football field of Dingyuan County Sports Center, while Anhui obtained FIFA Quality Pro Certification in 2022.

Europe Dominates the Global Market

United Kingdom is the largest market for artificial turf in Europe, with more than 5,000 artificial turf pitches in the country. France is also a major market for artificial turfs in Europe and has 1800 synthetic pitches, which account for 4% of all the pitches installed across France. Rugby is a major sport in France, and over the last six years, around 277 synthetic pitches have been installed among the 29 countries where rugby is played. In Germany, DFB (German Football Association) installed 1,000 synthetic mini-pitches to increase the popularity and develop football in Germany, right from the grass-root level. Luzhniki Olympic Complex is the largest sports complex in Russia and is home to as many as ten artificial turf pitches.

Artificial Turf Market Competitive Analysis

The global artificial turf market is competitive. The top players hold around 44% share of the artificial turf market, while the other companies have 56% of the market share. In the artificial turf market, the dynamics of the market change with geography. Tarkett Group is a global leader in the artificial turf market. Major players in the artificial turf market are focusing on various strategies, such as new product launches, expansion, and mergers and acquisitions, to fulfill consumer demand. Moreover, research and development activities and advancements in technologies for recycling artificial turf are likely to offer more opportunities for the growth of this market during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat from Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Usage
    • 5.1.1 Contact Sports
    • 5.1.2 Field Hockey
    • 5.1.3 Tennis
    • 5.1.4 Other Sports
    • 5.1.5 Leisure
    • 5.1.6 Landscape
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Spain
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Germany
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Sports Group
    • 6.4.2 Tarkett Group
    • 6.4.3 Tencate Grass
    • 6.4.4 SiS Pitches
    • 6.4.5 CC Grass
    • 6.4.6 Act Global
    • 6.4.7 Challenger Industries Inc.
    • 6.4.8 Creative Recreation Solutions (CRS)
    • 6.4.9 Global Syn-Turf
    • 6.4.10 ForeverLawn

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET