表紙:スクリーンレスディスプレイ市場 - 成長、動向、および予測(2022年 - 2027年)
市場調査レポート
商品コード
374034

スクリーンレスディスプレイ市場 - 成長、動向、および予測(2022年 - 2027年)

Screenless Display Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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スクリーンレスディスプレイ市場 - 成長、動向、および予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スクリーンレスディスプレイ市場は、2020年に9億3,257万米ドルとなり、2026年には予測期間(2021年~2026年)にCAGR35.43%で57億5,889万米ドルに達すると予測されています。スクリーンレスディスプレイは、タッチパネル技術に代わる課題解決のための先進的なディスプレイ技術です。スクリーンレスディスプレイは、鏡、プラスチックフィルム、霧などの光の跳ね返りを利用して視覚情報を投影します。現在、空気で表示できれば情報を抽出できるという研究が行われています。この技術の導入により、周囲に十分なスペースがあれば、どんな場所でも持ち運びができるため、表示スペースの問題を解決することができます。スクリーンレスディスプレイの使用は、セキュリティやプライバシーに関する不具合に対処し、エラーの確率を軽減することで、業界を推進することが期待されます。

主要なハイライト

  • 現在、企業はブランド認知度やマーケティング効果を高めるためにARサービスを積極的に利用しており、今後の動向に対応しています。Morgan Stanleyによると、2020年のARデバイスとそのサービスによる推定収益は、それぞれ1180億米ドル、680億米ドルです。このAR技術は、有名ブランドがホログラフィックディスプレイを通じて、顧客に製品の仮想表現を提供し、購入プロセスを強化するために使用されています。
  • 市場のベンダーは、より優れた解像度や使いやすさなどの機能を備えた改良型の製品ラインを発表することで、需要の活用に注力しています。例えば、2019年11月、Holoxica Limitedは、VRヘッドセットを使用することなく、3D資産をホログラムとして表示する方法を企業に提供することを意図して、8kホログラフィックディスプレイを発表しました。
  • 2019年7月、映像技術企業HYPERVSNが世界初の3Dホログラフィックディスプレイシステムを構築しました。軽量で設置が簡単なハードウェアとソフトウェアの組み合わせで、アイデアやコンセプト、製品に幻想的で驚きのある生命を吹き込みます。HYPERVSNは、ソウルでのナイキの製品発表会、セルフリッジでのルイ・ヴィトンのインスタレーション、ローラン・ギャロスでのヘネシーのイベントなど、企業やイベントでのさまざまな体験に使用されています。
  • さらに、バーチャルリアリティゴーグルは、リアルタイムの製品チェックやレビューを通じて豊かな顧客体験を提供することで、小売業界を形成しています。小売分野での市場成長を促進すると予想されます。2020年5月、HPは、同社が新たな企業ユーザーや消費者を惹きつけると期待する高解像度スペックを備えたバーチャルリアリティヘッドセット「HP Reverb G2」を発表しました。同社は、マイクロソフトとゲーム会社Valveの両社との提携により、第2世代のVRヘッドセットを発売します。価格は600ドルで、秋に発売予定。
  • スクリーンレス・ディスプレイ市場の企業は、COVID-19(コロナウイルス)の大流行による課題に取り組むために示唆的な措置を講じています。しかし、COVID-19の流行によるサプライチェーンの混乱で、2020年前半のAR(Augmented Reality:拡張現実)およびVR(Virtual Reality:仮想現実)ヘッドセットの世界出荷台数は減少すると予想されます。全世界の四半期ごとの拡張現実および仮想現実ヘッドセットトラッカーでは、第1四半期に前年同期比10.5%の減少、第2四半期に24.1%の減少が予想されています。ただし、年央までに生産が回復すると仮定すると、2020年後半には回復する可能性があり、その結果、年間の総出荷台数は2019年比23.6%増の710万台近くとなる可能性があります。

主な市場動向

視覚映像が大きなシェアを占める見込み

  • スクリーンやタッチスクリーンの効率的な代替品としてホログラフィックディスプレイが登場したことで、ビジュアルイメージスクリーンディスプレイは予測期間中に幅広い人気を獲得すると予想されます。2019年1月、デューク大学の研究者は、かさばる光学部品なしで拡張現実メガネ、スマートフォン、またはヘッドアップディスプレイ用の3Dカラーディスプレイを作るために使用できる、多色ホログラフィーの新しいアプローチを開発しました。新しいアプローチを用いて作成された導波路構造は、統合が容易で、拡張現実やその他のディスプレイに十分なほど小さなフォームファクターを提供できる可能性があります。
  • さらに、2019年4月には、韓国の研究チームが、スマートフォンをモバイル3Dホログラムプロジェクターに変えることができる、最新の超薄型ディスプレイを開発しました。このシステムのキーコンポーネントは、液晶パネルの各画素に正確に対応する小さな穴で満たされたチタンの薄膜です。このピンホールが「光子のふるい」の役割を果たし、そこから出た光を広く回折させることで、広角から観察できる高精細な3D画像を実現します。
  • また、最近、RMIT大学と北京理工大学の科学者チームが、「世界最薄」のホログラムを設計しました。さらにこのホログラムは、スマートフォンなどの日用品にも組み込むことが可能です。
  • さらに、VR技術はここ数年で広く認知され、採用されるようになりました。この分野での最近の技術的進歩により、新たな企業も現れています。この市場には数多くのプレイヤーが登場し、ゲーム市場空間での主流採用に向けて舵を切ることを望んでいます。NewGenAppsによると、2025年までに、ARおよびVRゲームの世界のユーザーベースは、2億1600万人に成長すると予想されています。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 世界的に見ると、北米にはテクノロジー企業が最も多く集積しています。米国には、この市場でかなりのシェアを占める重要なテクノロジー企業が複数存在します。世界市場で大きなシェアを占めるグーグルやマイクロソフトなどの大手テクノロジー企業は、米国に拠点を置いています。
  • さらに、MITの研究棟では、スクリーンレス・ディスプレイを実現するための様々なシステムを研究しています。このほかにも、この国の数多くの機関がスクリーンレス・ディスプレイの技術に取り組んでいます。ワシントン大学は網膜投影システムを持ち出し、視覚障害者を支援する可能性があります。
  • さらに、北米の先進地域では、自動車の技術革新や車両・交通安全を支援する技術を支持する政府の規制がますます強まっています。最近、米国運輸省(USDOT)は、自動運転車に関する最新の連邦指針「Preparing for the future of transportation(交通の未来に備えて)」を発表しました。自動運転車3.0"と題した自動運転車に関する最新の連邦指針を発表しました。(AV 3.0)」と題する最新の連邦指針を発表しました。AV 3.0は、大規模な輸送システムへの自動化の安全な統合をサポートするためのUSDOTのコミットメントを強化しました。
  • この地域の消費者は、常に新しい技術やデバイスにアップグレードし、適応することを望んでいます。ちなみに、多くの企業がこの地域で製品を発売し、試験的な展開を行うことを選択しています。
  • また、米国では可処分所得が増加しているため、ユーザーは期待されるライフスタイルを満たすために新しいガジェットに多額の出費をすることになります。これらの要因が市場に影響を与える中、同地域では高い成長率が期待されています。

競合情勢

スクリーンレス市場は、いくつかの主要なプレーヤーによって構成されています。市場シェアの観点からは、現在、少数の主要プレイヤーが市場を独占しています。製品イノベーションは、競争上の優位性を得るための重要な要因となっています。それは、メーカーを製品の差別化に集中させ、その結果、成長を加速させるのに役立つ。

  • 2020年2月- ドイツのボッシュの研究者グループは、新しいタイプの拡張現実(AR)スマートグラスを開発し、最近、ARスマートコンタクトレンズの発売を発表しました。このARスマートグラスは、小さなレーザーでユーザーの眼球に直接画像を照射する新しいライトドライブグラスを提供することができます。この眼鏡はスクリーンレスディスプレイ技術で構成されています。
  • 2019年9月-Facebookは3つの新しいポータルデバイスを発売しており、その価格は129米ドルからとなっていた。これらの新しいスクリーンレスポータルデバイスは、画像やその他の関連するものを表示するためにスマートテレビに取り付けることができます。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 市場促進要因
  • 市場の抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • コビド-19の業界における評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 技術概要
    • 視覚イメージ
    • 網膜
    • シナプスインターフェース
  • エンドユーザー産業
    • 民生用電子機器
    • 航空宇宙・防衛
    • ヘルスケア
    • 自動車産業
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北アメリカ
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alphabet Inc.
    • Avegant Corporation
    • Realview Imaging Ltd.
    • Microsoft Corporation
    • Magic Leap, Inc.
    • Synaptics Incorporated
    • Holoxica Ltd.
    • Eon Reality Inc.
    • Leia Inc.
    • Sony Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 55030

The screenless display market was valued at USD 932.57 million in 2020 and expected to reach a value of USD 5,758.89 million by 2026, at a CAGR of 35.43% during the forecast period (2021 - 2026). Screenless display is the advanced display technology, which replaces the touch screen technology to resolve the problems Screenless display projects the visual information utilizing a ricochet of light such as mirrors, plastic films, and fog. Currently, research is being done to extract information if air can be used to show the data. The introduction of this technology solves the problem for display space, owing to its portability at practically any place provided with enough circumference. The usage of the screenless display is expected to address the glitches associated with security and privacy and mitigate the probability of error, thereby propelling the industry.

Key Highlights

  • Nowadays, companies are actively using the AR service to boost brand awareness and marketing impacts, catering to future trends. According to Morgan Stanley, the estimated revenue from AR devices and its services are USD 118 billion and USD 68 billion, respectively, in 2020. This AR technique is being used by renowned brands to provide customers with a virtual representation of their products and enhance their purchase process through a holographic display.
  • Vendors in the market are focused on leveraging the demand by announcing an improved product line with features including better resolutions and ease of use, among others. For instance, In November 2019, Holoxica Limited launched its 8k Holographic Display intending to provide companies with a way to view 3D assets as holograms, without the need to use VR headsets.
  • In July 2019, a visual technology company HYPERVSN built the world's first 3D holographic display system. A lightweight, easy-to-install combination of hardware and software, the system brings ideas, concepts, and products to fantastical, surprising life. HYPERVSN has been used to create a variety of experiences for companies and events, including a Nike product launch in Seoul, an installation for Louis Vuitton at Selfridges, and a Hennessy event at Roland Garros.
  • Further, Virtual reality goggles are shaping the retail industry by providing a rich customer experience through real-time product checks and reviews. It is anticipated to propel the market growth in the retail sector. In May 2020, HP announced the HP Reverb G2 virtual reality headset with high-resolution specs the company hopes would attract new enterprise users and consumers. The company is launching the second-generation VR headset in a partnership with both Microsoft and game company Valve. The headset will debut in the fall of USD 600.
  • Companies in the Screenless Display market are taking suggestive steps to tackle the challenges resulting from the COVID-19 (Coronavirus) pandemic. However, the global shipments of Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) headsets are expected to decline in the first half of 2020 due to supply chain disruptions caused by the COVID-19 outbreak. The worldwide quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker, a year-over-year decline of 10.5%, is expected in the first quarter, followed by a 24.1% decline in the second quarter. However, assuming production ramps back up by midyear, it may rebound in the second half of 2020, which may result in total shipments of nearly 7.1 million units for the year, up 23.6% from 2019.

Key Market Trends

Visual Image Expected to Hold a Significant Share

  • With the emergence of holographic displays as an efficient alternative for screens and touch screens, visual image screen displays are expected to gain wide popularity over the forecast period. In January 2019, researchers from Duke University developed a new approach to multicolor holography that could be used to make 3D color displays for augmented reality glasses, smartphones, or heads-up displays without any bulky optical components. The waveguide structures created using the new approach could offer easy integration and a form factor small enough for augmented reality and other displays.
  • Further, in April 2019, a Korean research team developed its latest ultra-thin display, which could turn smartphones into mobile 3D hologram projectors. The system's key component is a thin film of titanium filled with tiny holes that precisely correspond with each pixel in an LCD panel. Acting like a 'photon sieve,' each pinhole diffracts light emerging from them widely, resulting in a high definition 3D image observable from a wide-angle.
  • Also, recently, a team of scientists from RMIT University and the Beijing Institute of Technology have designed the 'world's thinnest' hologram. Furthermore, this hologram is capable of being integrated into everyday products like smartphones.
  • Further, VR technology has gained widespread recognition and adoption over the past few years. Recent technological advancements in this field have revealed new enterprises. Numerous players are emerging in this market, hoping to navigate it toward mainstream adoption in the gaming market space. According to NewGenApps, by 2025, the worldwide user base of AR and VR games is expected to grow to 216 million users.

North America to Account for a Major Share

  • Globally, North America has the largest concentration of technology firms. The United States is home to several significant technology corporations that hold a considerable share in this market. Major technology giants, such as Google and Microsoft, which occupy a substantial market share in the global market, are based in the United States.
  • Additionally, the MIT research wing has been working on many other systems to realize screenless display. Numerous other institutions in this country are also working on screenless display technologies. The University of Washington has brought out retinal projection systems, which could help the visually impaired.
  • Furthermore, government regulations in the developed regions of North America are increasingly favoring automotive innovations and technologies that support vehicle and road safety. Recently, the U.S. Department of Transportation (USDOT) announced their latest federal guidance for automated vehicles entitled, "Preparing for the future of transportation: Automated Vehicles 3.0." (AV 3.0). AV 3.0, reinforced the USDOT commitment for supporting the safe integration of automation into the large transportation system.
  • The consumers in this region are always looking to upgrade and adapt to new technologies and devices. Incidentally, many companies choose to launch their products and perform trail deployment in this region.
  • Also, the increasing disposable income in the U.S. results in users spending heavily on new gadgets to meet the expected lifestyle requirements. With all these factors influencing the market, the industry is expected to witness a high growth rate in this region.

Competitive Landscape

The screenless market is significantly consolidated and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. Product innovation has been a critical factor in gaining a competitive advantage. It helps to focus the manufacturers on product differentiation and thus accelerate growth.

  • February 2020 - A group of researchers at Bosch in Germany developed a new type of Augmented Reality (AR) smart glasses and recently announced the launch of AR smart contact lenses. These AR smart glasses are capable of offering new light drive glasses that beam images directly onto users' eyeballs with tiny lasers. The glasses are made up of screenless display technology.
  • September 2019 - Facebook had launched three new portal devices, with a starting price of USD 129. These new screenless portal devices can attach to a smart television set for viewing an image or other related stuff.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Market Drivers
  • 4.4 Market Restraints
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Technology
    • 5.1.1 Visual Image
    • 5.1.2 Retina
    • 5.1.3 Synaptic Interface
  • 5.2 End-user Industry
    • 5.2.1 Consumer Electronics
    • 5.2.2 Aerospace & Defense
    • 5.2.3 Healthcare
    • 5.2.4 Automotive
    • 5.2.5 Other End-user Industries
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Alphabet Inc.
    • 6.1.2 Avegant Corporation
    • 6.1.3 Realview Imaging Ltd.
    • 6.1.4 Microsoft Corporation
    • 6.1.5 Magic Leap, Inc.
    • 6.1.6 Synaptics Incorporated
    • 6.1.7 Holoxica Ltd.
    • 6.1.8 Eon Reality Inc.
    • 6.1.9 Leia Inc.
    • 6.1.10 Sony Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS