表紙:バイオ有機酸市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
357609

バイオ有機酸市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Bio-Organic acid Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.41円
バイオ有機酸市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

バイオ有機酸の市場は、予測期間中に5%以上のCAGRで成長すると予想されています。市場調査の主な要因は、従来の有機酸に対する厳しい規制、ヘルスケアにおけるバイオベースポリマーの需要の増加です。

主なハイライト

  • 環境に優しい製品への注目が高まることは、大きなチャンスとなりそうです。
  • アジア太平洋は、インドや中国などの国々で最も多く消費され、世界的に市場を独占しています。

主な市場動向

市場成長を支配するバイオ乳酸セグメント

  • 乳酸(2-ヒドロキシプロパン酸)は、食品および化粧品や医薬品などの非食品産業を含むさまざまな産業で使用されている天然有機酸です。酸素化成品、植物成長調整剤、特殊化学品中間体などの製造に使用されています。乳酸の需要は、その幅広い用途のためにかなり高まっています。現在、乳酸は化学合成または微生物発酵によって製造することができます。
  • 乳酸は主にポリ乳酸(PLA)の生産に使用されています。欧州の乳酸市場は安定した成長を示しており、予測期間中も同じ傾向を示すと予想されます。包装用途、特に食品包装におけるポリ乳酸の需要の高まりが、欧州市場における乳酸の需要を牽引すると予想されます。
  • ポリマー用途の増加や、さまざまな最終用途における従来のプラスチック製品の過剰使用に対する厳しい規制が、この地域のPLA需要を押し上げると予想されます。
  • このことは、乳酸市場を推進すると予想されます。

アジア太平洋地域が市場成長を支配する

  • 欧州は世界最大のバイオ有機酸の地域市場ですが、アジア太平洋地域も最も急速に成長している地域市場として重要です。
  • 中国、インド、タイ、韓国などの国々のヘルスケア、飲食品、繊維産業からの需要が増加していることが、バイオ有機酸市場の急成長を続けるための大きな機会となっています。
  • また、中間体であり、生分解性を有することから、高分子樹脂など様々な用途で広く受け入れられています。
  • アジア太平洋での大きな成長が、バイオ有機酸の世界市場拡大に寄与しています。

競合情勢

バイオ有機酸の市場は断片的です。主なプレイヤーとしては、BASF SE、DSM、三菱化学株式会社、Cargill, Incorporated、およびGC Innovation Americaなどが挙げられます。

追加のメリット

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 成長要因
    • 従来の有機酸に対する厳しい規制
    • ヘルスケア分野でのバイオベースポリマーの需要拡大
  • 阻害要因
    • バイオベースの化学品の高い生産コスト
    • その他の阻害要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場のセグメンテーション

  • 原材料
    • バイオマス
    • トウモロコシ
    • 迷路
    • 砂糖
    • その他
  • 製品タイプ
    • バイオ乳酸
    • バイオ酢酸
    • バイオアジピン酸
    • バイオアクリル酸
    • バイオコハク酸
    • その他
  • 応用分野
    • 高分子材料
    • ヘルスケア
    • 繊維
    • コーティング
    • 食品
    • その他
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、提携、契約
  • 市場シェア分析**」(英語
  • 主要なプレーヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • BioAmber Inc
    • Braskem
    • Cargill, Incorporated
    • Corbion
    • Dairen Chemical Corporation
    • DSM
    • GC Innovation America
    • Genomatica
    • GF Bio-chemicals
    • Metabolix, Inc.
    • Mitsubishi Chemical Corporation
    • NatureWorks LLC
    • Novozymes
    • Royal Cosun

第7章 市場機会と今後の動向

  • 環境配慮型製品へのシフト
  • その他
目次
Product Code: 50835

The market for bio-organic acid is expected to grow at a CAGR of more than 5% during the forecast period. Major factors driving the market studied are stringent regulations over conventional organic acids, growing demand for bio-based polymer in healthcare.

Key Highlights

  • Shifting focus on eco-friendly products is likely to act as an opportunity.
  • Asia-Pacific dominated the market across the globe with the largest consumption in countries such as India, China, etc.

Key Market Trends

Bio-lactic Acid Segment to Dominate the Market Growth

  • Lactic acid (2-hydroxypropanoic acid) is a natural organic acid used in various industries, including food and non-food industries, such as the cosmetic and pharmaceutical industries. It is used in the production of oxygenated chemicals, plant growth regulators and special chemical intermediates. The demand for lactic acid has increased considerably due to its wide range of applications. Presently, lactic acid can be produced either by chemical synthesis or by microbial fermentation.
  • Lactic acid is majorly used to produce Poly Lactic Acid (PLA). The market for lactic acid in Europe has depicted stable growth and is expected to portray the same trend over the forecast period. Growing demand for PLA in packaging applications, especially food packaging, is anticipated to drive the demand for lactic acid in the European market.
  • A growing number of polymer applications and stringent regulations overuse of conventional plastic products in various end-use applications are anticipated to boost the demand for PLA in the region.
  • This, in turn, is anticipated to propel the lactic acid market

Asia-Pacific Region to Dominate the Market Growth

  • Though Europe is the largest regional market for global bio-organic acid, Asia-Pacific is also an important market as it represents the fastest-growing regional market.
  • The increasing demand from healthcare, food & beverage, and textile industries of countries, like China, India, Thailand, and Korea are, in turn, providing a great opportunity for the bio-organic acid market to continue its fast pace of growth.
  • Moreover, since the product is an intermediate and is bio-degradable in nature, it has been widely accepted by the industries for various purposes, such as polymer resins.
  • The large market size, with its huge growth in the Asia-Pacific region, is instrumental in the expansion of the global bio-organic acid market.

Competitive Landscape

The bio-organic acid market is fragmented. Some of the major players include BASF SE, DSM, Mitsubishi Chemical Corporation, Cargill, Incorporated, and GC Innovation America, amongst others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Stringent Regulations Over Conventional Organic Acids
    • 4.1.2 Growing Demand for Bio-based Polymer in Healthcare Applications
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Higher Production Cost of Bio-based Chemicals
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Raw Material
    • 5.1.1 Biomass
    • 5.1.2 Corn
    • 5.1.3 Maze
    • 5.1.4 Sugar
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Bio Lactic Acid
    • 5.2.2 Bio Acetic Acid
    • 5.2.3 Bio Adipic Acid
    • 5.2.4 Bio Acrylic Acid
    • 5.2.5 Bio Succinic Acid
    • 5.2.6 Others
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Polymers
    • 5.3.2 Healthcare
    • 5.3.3 Textile
    • 5.3.4 Coatings
    • 5.3.5 Food
    • 5.3.6 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share Analysis**
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BASF SE
    • 6.4.2 BioAmber Inc
    • 6.4.3 Braskem
    • 6.4.4 Cargill, Incorporated
    • 6.4.5 Corbion
    • 6.4.6 Dairen Chemical Corporation
    • 6.4.7 DSM
    • 6.4.8 GC Innovation America
    • 6.4.9 Genomatica
    • 6.4.10 GF Bio-chemicals
    • 6.4.11 Metabolix, Inc.
    • 6.4.12 Mitsubishi Chemical Corporation
    • 6.4.13 NatureWorks LLC
    • 6.4.14 Novozymes
    • 6.4.15 Royal Cosun

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Shifting Focus Towards Eco-Friendly Products
  • 7.2 Others