デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1197460

低公害車市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Low-Emission Vehicle Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.52円
低公害車市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

低公害車市場は、今年度1260億米ドルと評価されています。

今後5年間で2920億米ドルに達すると予測され、予測期間中に15%のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • COVID-19の大流行により、自動車関連企業の約95%が休業に追い込まれました。世界的に見ると、ロックダウンの影響は計り知れず、製造活動の停止により自動車業界では前例のない事態となりました。しかし、経済活動が再開され、世界的に自動車生産台数が増加するにつれ、市場は再び勢いを取り戻しています。
  • 中期的には、電気自動車の成長を支援する政府の政策と電気自動車充電インフラの拡大計画が、予測期間中も市場の有力な促進要因になると予想されます。いくつかの地域政府は、今後数年間に新車販売の一定割合を電気自動車にする計画を発表しています。
  • 電気自動車の販売台数は、2020年に過去最高の300万台に達し、2019年から40%増加しました。この力強い成長は、COVID-19危機の影響で自動車販売全体が16%減少するなど、世界的に自動車市場が低迷しているのとは対照的でした。10年の急成長の後、1000万台以上の電気自動車が走行し、世界の自動車ストックの~1%を占めています。2030年については、2050年までのネットゼロエミッションシナリオでは、3億台の電気自動車が走行し、新車販売の60%以上を占めると予測しています(2020年はわずか4.6%)。2021年の販売に関する初期の市場データは、重要な市場での急成長を示唆しています。
  • 電気自動車(EV)市場は、将来のエネルギー需要に対応する必要性から、大きな成長を遂げています。持続可能な交通手段を実現する必要性は、電気自動車の需要を促進する上で極めて重要です。
  • 電気自動車市場は、自動車産業にとって不可欠な存在になりつつあります。電気自動車は、汚染物質やその他の温室効果ガスの排出を削減するとともに、エネルギー効率の達成に向けた道筋を示すものです。環境に対する関心の高まりや政府の積極的な取り組みが、市場の成長を促す主な要因のひとつとなっています。また、エネルギーコストの上昇や新興のエネルギー効率化技術間の競争も、市場の成長を後押しすると予想されます。

低公害車市場の動向

有利な政府政策と規制規範が市場を牽引すると予想される

  • 電気自動車の売上は、現在でも政策や規制によって大きく左右されます。
  • 環境によるところが大きいです。電気自動車普及の主要10カ国(中国、米国、ノルウェー、ドイツ、日本、英国、フランス、スウェーデン、カナダ、オランダなど)は、電気自動車の販売を促進するためにさまざまな政策を実施しています。その主な例として、公共調達制度、電気自動車の生産・取得を促進するための財政的インセンティブ、使用コストの削減(駐車場の無料化など)などが挙げられます。
  • また、燃費基準や排出ガス性能に基づく車両流通の制限など、さまざまな行政レベルの規制政策も市場を後押ししています。
  • 例えば、バーラト・ステージ(BS)基準は、テールパイプ汚染物質の許容量を減らすことで規制を強化することを目的としています。例えば、2017年に導入されたBS-IVでは、硫黄を50ppm許容していましたが、2020年から適用される新しくなったBS-VIでは、硫黄10ppm、NOx(ディーゼル)80mg、粒子状物質4.5mg/km、炭化水素とNOx合わせて170mg/kmしか許容しません。
  • FAMEとFAME IIの政策により、インドは投資家やメーカーにEV工場の設立という魅力的な選択肢を提供し、環境対応車の普及を加速させています。多くの都市や国の公共交通機関が見直され、補助金によって電気バスがICEバスに取って代わりつつあります。例えば、2021年、インドの公共交通機関で使用されている電気バスは1,000台近くにのぼります。246台のEバスがあるムンバイは、国内トップとなっています。
  • タイでは、全国に1,000カ所の充電ステーションが設置されています。2022年末に53,000台の電動バイクタクシー、2025年末に5,000台の電動バスを走らせることが主要な取り組みの一つです。アジア開発銀行とEnergy Absoluteは、タイの全国的な電気自動車充電ネットワークに資金を提供するため、4800万米ドルのグリーンローンに署名しました。
  • マレーシアの国家低炭素都市2030計画の発表には、全国に200の低炭素地帯を作ることが含まれており、その結果、電気自動車を含む代替グリーン輸送手段をより大きく推進することになるかもしれません。また、2030年までに公共の充電ステーションを25,000基、民間の充電ステーションを100,000基建設する予定です。

最も高い成長が期待される中国

  • 急速な都市化に伴い、中国は道路交通車両から排出される汚染物質を削減することを決定しています。同時に、炭化水素の輸入依存度を下げ、工業部門の発展を支援する意向です。中国は、世界最大の電気自動車の製造・消費国です。国家的な販売目標、有利な法律、補助金、自治体の大気質目標などが内需を支えています。例えば
  • 中国は世界最大の電気自動車産業国です。最大のEVメーカーとして、2021年の中国のEV生産台数は350万台に達し、前年比1.6倍に増加しました。電気自動車市場の売上高は年間約1,022億米ドルに達し、アジア太平洋地域で最高となっています。
  • 中国は、100%電気自動車またはハイブリッド車について、新車販売台数の10%以上を占めることをメーカーに求めるノルマを課しています。さらに、一部の主要都市や省では、ますます厳しい制限を課しています。例えば、北京では、住民の電気自動車への切り替えを促進するため、内燃機関自動車の登録許可証は月に1万台しか発行されないです。こうした措置により、中国は国内の電気自動車開拓に向けた毅然とした楽観的な見通しを打ち出しており、これが市場の推進力になると予想されます。
  • 電気自動車の導入を改善する政府規制の増加や、中国の自動車産業からの需要増に対応するためにこの地域のOEMやサプライヤーが採用する強固な拡張は、予測期間中の市場成長に明るい展望を生み出すと期待されます。例えば、次のようなことです。
  • 中国政府は、人々に電気自動車の導入を奨励しています。同国はすでに、現世代のトラクターや建設機械を動かしているディーゼル燃料を段階的に廃止する計画を立てています。同国は、2040年までにディーゼル車とガソリン車を完全に禁止することを計画しています。
  • 深圳では過去3年間で、都市部の貨物輸送用に6万台近くの軽トラックとバンが配備され、都市部の配送車両全体の約35%を占めています。
  • 上記のような動きから、低公害車は予測期間中に大きな成長を遂げることが予想されます。

低公害車市場の競合他社分析

  • 低公害車市場には、既存企業と小規模な新興企業の両方が存在することが特徴です。また、現在、特定の地域に集中している地域プレイヤーも多数存在します。BYDは、国内外の市場から乗用車と電気バスの受注を伸ばしていることから、この市場の主要企業として研究されています。同社は2018年に227,152台の乗用車を販売し、中国国内の全企業の中で最も高い販売台数を記録しています。また、BYDは広州市向けの電気バス計4,473台を入札で受注しています。その他の主要企業は、テスラ、ダイムラー、フォルクスワーゲンAG、トヨタ自動車、フォード、吉利集団です。
  • 2022年4月、イタリア経済進歩省は、2030年まで総額87億ユーロ(93億4,000万米ドル)の基金が提供されている自動車基金に政府が割り当てた財源に該当する6億5,000万ユーロ(6億9900万米ドル)を2022年から2023年から2024年の各年度に割り当てる規定を発表しています。電気自動車、ハイブリッド車、プラグイン車、内熱式自動車の購入に対するインセンティブは、個人に対してのみ付与されます。カーシェアリング会社が電気自動車、ハイブリッド車、プラグイン車を購入する場合は、資金のごく一部が確保されます。
  • カナダ政府は2022年5月に販売義務を定め、2035年までに小型車の新車販売台数すべてをZEVとすることを保証しています。政府はこのプロジェクトに最大で5億2,900万カナダドル(4億2,300万米ドル)を投資している

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズ5フォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模:10億米ドル)

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 車種
    • ハイブリッド
    • マイルドハイブリッド
    • 純電気自動車
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Tesla Inc.
    • BYD Auto Co., Ltd.
    • Volkswagen AG
    • Mercedes-Benz Group AG
    • Hyundai Motor Company
    • Toyota Motor Corporation
    • Tata Motors Limited
    • BMW AG
    • AB Volvo

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55172

The low-emission vehicle market is valued at USD 126 billion in the current year. The market is expected to reach USD 292 billion by the next five years, registering a CAGR of 15% in revenue during the forecast period.

Key Highlights

  • During the lockdowns, the COVID-19 pandemic compelled about 95% of all automotive companies to put their workforces on hold. Globally, the repercussions of the lockdown have been immense and unprecedented in the automotive sector due to the halt of manufacturing activities. However, the market has regained momentum as economic activities resume and vehicle production also rises worldwide.
  • Over the medium term, Government policies to support the growth of electric vehicles and plans to enlarge the electric vehicle charging infrastructure are expected to remain prominent market drivers during the forecast period. Several regional governments have announced their plans to have a certain portion of their new vehicle sales be electric in the upcoming few years.
  • Electric car sales reached a record 3 million in 2020, up 40% from 2019. This strong growth was a stark contrast to general car market sluggishness globally, with overall car sales down 16% due to the COVID-19 crisis. After a decade of rapid growth, over 10 million electric cars are on the road, representing ~1% of the global car stock. For 2030, the Net Zero Emissions by 2050 Scenario projects 300 million electric cars on the road, accounting for over 60% of new car sales, compared with only 4.6% in 2020. Early market data for 2021 sales suggests rapid growth in significant markets.
  • The electric vehicle (EV) market witnessed significant growth due to the need to address future energy requirements. The need to attain sustainable transportation is vital in driving electric vehicle demand.
  • The electric vehicle market is becoming an integral part of the automotive industry. It represents a pathway toward achieving energy efficiency, along with reduced emissions of pollutants and other greenhouse gases. Increasing environmental concerns and favorable government initiatives are some of the major factors driving the market growth. Rising energy costs and competition among emerging energy efficiency technologies are also expected to fuel the market growth.

Low-Emission Vehicle Market Trends

Favorable Government Policies and Regulatory Norms are Expected to Drive the Market

  • The sales of electric vehicles are still majorly driven by the polic
  • y environment. The ten leading countries (such as China, United States, Norway, Germany, Japan, United Kingdom, France, Sweden, Canada, and the Netherlands) in electric vehicle adoption have a range of policies in place to promote the sales of electric vehicles. Primary examples of these programs and initiatives are public procurement programs, financial incentives to facilitate EV production and acquisition, and cutting their usage cost (e.g., by offering free parking).
  • A variety of regulatory policies at different administrative levels, such as fuel-economy standards and restrictions on the circulation of vehicles based on emissions performance, are also driving the market.
  • For instance, Bharat Stage (BS) norms aim at tighter regulations by reducing the permissible level of tailpipe pollutants. For example, BS-IV - introduced in 2017, allowed 50 parts per million (ppm) of sulfur, while the new and updated BS-VI - applicable from 2020, allows only ten ppm of sulfur, 80 mg of NOx(Diesel), 4.5 mg/km of particulate matter, 170 mg/km of hydrocarbon and NOx together.
  • With its FAME and FAME II policies, India is providing attractive options for investors and manufacturers to set up EV plants in the country to propel the country toward a faster adoption of green vehicles. Public transportation across many cities and countries is being reviewed, and subsequently, through subsidies, Electric buses are replacing ICE buses. For instance, in 2021, there were close to one thousand electric buses used in public transport in India. With 246 e-buses, Mumbai ranked the top in the country.
  • Thailand has 1,000 charging stations across the country. One of their primary efforts is to have 53,000 electric motorcycle taxis and 5,000 electric buses on the road by the end of 2022 and 2025, respectively. The Asian Development Bank and Energy Absolute have signed a USD 48 million green loan to fund Thailand's nationwide electric vehicle charging network.
  • The announcement of Malaysia's National Low Carbon Cities 2030 plan includes the creation of 200 low-carbon zones around the country, which might result in a more significant push for green transportation alternatives, including electric vehicles. Malaysia also intends to construct 25,000 public and 100,000 private charging stations by 2030.

China Is Expected To See Highest Growth

  • With rapid urbanization, China is determined to reduce the polluting emissions from its road transport vehicles. At the same time, it also intends to reduce the country's dependence on hydrocarbon imports and support the development of the industrial sector. China is the largest manufacturer and consumer of electric vehicles in the world. National sales targets, favourable laws, supportive subsidies, and municipal air-quality targets are supporting domestic demand. For instance,
  • China has by far the biggest electric vehicle industry in the world. As the largest EV manufacturer, China's EV production amounted to 3.5 million units in 2021, an increase of 1.6 times year-over-year. Revenues from the electric vehicle market reached approximately 102.2 billion U.S. dollars for the year, the highest in the Asia-Pacific region.
  • China imposed a quota on manufacturers for 100% electric or hybrid vehicles, which must represent at least 10% of total new sales. Additionally, some major cities and provinces are imposing increasingly stringent restrictions. For instance, Beijing only issues 10,000 permits for registering combustion-engine vehicles per month to encourage its inhabitants to switch to electric vehicles. These measures are leading China to formulate resolute and optimistic prospects for the development of electric vehicles in the country, which is expected to drive the market.
  • The growing government regulations improving electric vehicle adoption and robust expansion adopted by OEMs and suppliers in the region to accommodate rising demand from the automotive industry in China are expected to create a positive outlook for market growth during the forecast period. For instance,
  • The government of China is encouraging people to adopt electric vehicles. The country has already made plans to phase out diesel fuel, which runs the current generation of tractors and construction equipment. The country is planning to ban diesel and petrol vehicles completely by 2040.
  • In the last three years, nearly 60,000 light trucks and vans have been deployed for urban freight movement in Shenzhen, representing approximately 35% of the city's overall fleet of urban delivery vehicles.
  • With the above-mentioned developments, low-emission vehicles are witnessing significant growth during the forecast period.

Low-Emission Vehicle Market Competitor Analysis

  • The market for low-emission vehicles is characterized by the presence of both established companies and small start-ups. There are also a large number of regional players currently focusing on specific geographies. BYD is a major player in the market studied, owing to its growing orders for passenger cars and electric buses from domestic and international markets. The company sold 227,152 passenger vehicles in 2018, the highest among all companies in China. BYD also received an order to build 4,473 electric buses for Guangzhou city under the tender of a total of 4,810 electric buses. Other major companies are Tesla, Daimler, Volkswagen AG, Toyota Motor Corporation, Ford, and Geely Group.
  • In April 2022, the Ministry of Economic Progress, Italy announced the provision to allocate EUR 650 million (USD 699 million) for each of the years 2022-2023-2024, which falls within the resources allocated by the Government to the Automotive Fund for which a total financial endowment of EUR 8.7 billion (USD 9.34 billion) has been provided until 2030. Incentives for purchasing electric, hybrid, plug-in, and endothermic vehicles are granted only to individuals. A small percentage of the funds is reserved for car-sharing companies to purchase electric, hybrid, and plug-in vehicles.
  • The Canadian government established a sales mandate in May 2022 to guarantee that all new light-duty vehicle sales are ZEVs by the year 2035. The Government is investing up to CAD 529 million (USD 423 million) into this project

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters 5 Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Car
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Hybrid
    • 5.2.2 Mild Hybrid
    • 5.2.3 Pure Electric Vehicle
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States Of America
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Saudi Arabia
      • 5.3.4.3 United Arab Emirates
      • 5.3.4.4 South Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Tesla Inc.
    • 6.2.2 BYD Auto Co., Ltd.
    • 6.2.3 Volkswagen AG
    • 6.2.4 Mercedes-Benz Group AG
    • 6.2.5 Hyundai Motor Company
    • 6.2.6 Toyota Motor Corporation
    • 6.2.7 Tata Motors Limited
    • 6.2.8 BMW AG
    • 6.2.9 AB Volvo

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS