市場調査レポート
商品コード
356569
セミトレーラー市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)Semi-Trailer Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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セミトレーラー市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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セミトレーラー市場は、2020年に2800万米ドル以上となり、予測期間中に5.3%以上のCAGRで推移し、2026年には4100万米ドルに達すると予想されています。
最近のCOVID-19は、ロックダウンをもたらし、インターンは、工業生産の減少をもたらしました。これは、セミトレーラーの低需要を引き起こしています。セミトレーラーの生産と販売の両方は、世界のサプライチェーンエコシステムが破壊されたとして減少しました。例えば、欧州のセミトレーラーの有名メーカーであるシュミッツは、2019-2020年の生産台数が28%減少したことを示した。生産時間の減少が会社全体の生産率に影響し、その四半期に損失が発生しました。
エネルギー、建設、自動車、製造業における輸送の大部分は、その柔軟性と汎用性から、ロードトレーラを通じて行われます。セミトレーラーは、フルトレーラーよりも人気があります。
代替燃料の使用の増加は、予測期間中に道路貨物輸送市場の成長見通しを促進することが期待されます。セミトレーラーメーカーは、車両の効率性を高めるために先進技術を開発し、採用しています。例えば、フィンランドに拠点を置くEkeri社は、セミトレーラーのサイドオープニング設計を開発し、これにより毎日の走行時間を30分短縮することができると見られています。同様に、ドイツのKassbohrer社は最近、業界の動向の変化に対応し、顧客の要求に正確に応えるため、4つの製品グループにわたって18種類の新型セミトレーラーを発売しました。
アジア太平洋地域はセミトレーラーの最大市場であり、2020年以降も最も速いペースで成長すると予想されています。
インドでは多くの大型商用車が老朽化しており、交換が必要です。厳しい排ガス規制により、代替需要の増加が見込まれ、インドのセミトレーラー市場の成長を牽引しています。
欧州では、約1兆8,700億キロメートルの道路を利用して貨物が輸送されています。欧州連合では、2019年に内陸部の全貨物の約79%が道路を経由して移動されました。近年、道路貨物のシェアは段階的に増加し、鉄道輸送は減少しています。
道路輸送は、欧州の貨物輸送のほとんどを占めています。ユーロスタットによると、欧州連合内の内陸貨物輸送の75%以上、すなわち約1兆7500億メートルトンキロ(tkm)が道路を経由して移動しています。欧州の国によっては、この割合が90%、あるいはそれ以上になっているところもあります。
この市場の成長を促す主な要因は、物流におけるセミトレーラーへの嗜好の高まりです。
さらに、欧州で急速に拡大しているeコマースは、単一のデジタル市場の中心的な柱であり、整った小売空間の拡大を示しているeコマース部門の進歩を反映しています。
欧州でeコマース産業が成長するにつれ、より高度な流通ネットワークへの需要が高まっています。また、2018年の欧州の貨物輸送(50km以上1,999km未満)が世界の貨物輸送業界の89.1%を占めていることから、市場の拡大に伴い、あらゆるタイプのセミトレーラーに対する需要も増加すると思われます。その大半は、eコマース配送サービス、郵便サービス、宅配便サービスなどの商用フリート事業者によって使用されています。
さらに、環境への配慮から、EUでは商用車の電動化の動向が見られ、フェデックス、DHL、ハロッズ、エルメスなど、一部の企業が電動小型商用車に切り替えています。メルセデスは、ドイツの物流会社エルメス向けに電気バンを導入し、電気バン市場に参入する計画です。また、ドイツの郵便事業会社DHLは、同国のeコマース事業用に電気自動車を製造しました。
アジア太平洋地域はセミトレーラーの最大市場であり、予測期間中に最も速いペースで成長すると予想され、次いで北米が続きます。これは主に、内陸輸送の増加、インフラや建設活動への投資の増加、物流部門からの継続的な需要の増加によるものです。
インドでは大型商用車の多くが老朽化し、買い替え時期を迎えています。そのため、厳しい排ガス規制によって高い買い替え需要が見込まれ、セミトレーラー市場の成長を後押ししています。
中国は石炭、金、レアアースなどの鉱物の世界最大の生産国であり、石炭の最大消費国の一つで、2019年の消費量は81.67エクサジュールとされています。
現在、年間35.3億トン以上の総石炭採掘能力で、世界の数カ所にまたがる需要を助け、支えています。
2020年6月、国家エネルギー局(NEA)は、北西部の新疆と甘粛の2地域で、総投資額5億6600万米ドル、合わせて年間360万トンの新規炭鉱プロジェクトを承認しました。
中国では火力発電所の新規建設が進んでいるため、国内の炭鉱需要が急激に増加しています。しかし、中国では小規模なプレーヤーが多く、新しい設備を購入することができないため、必要な資金が不足して、さまざまなプロジェクトで設備をレンタルし、供給者に返却せざるを得ない状況です。
したがって、上記の要因に加え、インドやその他のアジア太平洋諸国における商業活動の増加が、予測期間中の市場成長を促進するものと思われます。
Great Dane LLC、Wabash National Corporation、KRONE GMBH &CO.KG、Utility Trailer Manufacturing Company、China International Marine Containers(Group)Ltd、Schmitz Cargobull AGがセミトレーラー市場で事業を展開する主要なプレーヤーです。
セミトレーラーのメーカーは、車両の効率を高めるために先進的な技術を開発し、採用しています。例えば、フィンランドのEkeri社は、セミトレーラーの側面開口部の設計を開発し、毎日の走行時間を30分短縮する見込みです。同様に、ドイツのKassbohrer社は最近、業界の動向の変化に対応し、顧客の要求に正確に応えるために、4つの製品グループにわたって18種類の新型セミトレーラーを発売しました。
ユーティリティ・トレイラー・マニュファクチャリング・カンパニーは、最も歴史のある家族経営の民間トレーラーメーカーで、米国最大の冷凍バンの生産者です。2018年中、同社は約47,000台のトレーラーを製造しました。
The semi-trailer market studied was valued at over USD 28 million in 2020, and it is expected to reach a value of USD 41 million by 2026, registering a CAGR of over 5.3% during the forecast period.
Recent COVID-19 has resulted in lockdowns, which intern has resulted in reduced industrial production. This has caused low demand for semi-trailers. Both production and sales of the semi-trailers reduced as the global supply chain eco-system got disrupted. For instance, Schmitz's well-known manufacturer of semi-trailers in Europe witnessed a decrease of 28% for units produced in 2019-2020. The reduced hours of production have affected the overall production rate of the company, resulting in losses in that quarter.
The majority of the transportation in the energy, construction, automotive, and manufacturing sectors happens through road and trailers, due to their flexibility and versatility. Semi-trailers are more popular than full-trailers.
The increasing use of alternative fuels is expected to drive the growth prospects for the road freight transportation market over the forecast period. Semi-trailer manufacturers are developing and adopting advanced technologies to enhance the efficiency of vehicles. For instance, Ekeri, a Finland-based company, developed a side opening design for a semi-trailer, which is likely to save 30 minutes on each daily run. Similarly, Kassbohrer, a Germany-based company, recently launched 18 new models of semi-trailers across four product groups, in response to the changing trends in the industry, to cater to the exact requirements of the customers.
Asia-Pacific is the largest market for semi-trailers, and it is expected to grow at the fastest pace beyond 2020.
Many heavy commercial vehicles in India are outdated and need replacement. Strict emission norms are likely to result in an increase in the demand for replacements, thereby, driving the growth in the Indian semi-trailer market.
Freight was transported across around 1,870 billion kilometers of European roads. In the European Union, approximately 79% of all inland freight was moved via roads in 2019. In recent years, the share of road freight increased incrementally, while rail transportation declined.
Road transportation accounts for most of the freight transport in Europe. According to Eurostat, over 75% of inland cargo transports within the European Union, i.e., about 1,750 billion metric ton-kilometer (tkm), travel by road. In some European countries, this percentage is as high as 90%, or even more.
The primary factor driving the growth of the market studied is the increased preference for semi-trailers for logistics.
Additionally, the rapidly growing e-commerce in Europe represents a central pillar for the single digital market and reflects the advancements in the e-tailing sector, which is witnessing the expansion of well-organized retail spaces.
As the e-commerce industry grows across Europe, the demand for a more advanced distribution network increases. As the market continues to expand, the demand for semi-trailers of all types is also likely to increase, as freight transportation in Europe (between 50 km and 1,999 km) accounted for 89.1% of the global freight transportation industry in 2018. The majority of the vehicles are used by commercial fleet operators, including e-commerce delivery services, postal services, and courier services.
Furthermore, owing to environmental concerns, a trend toward the electrification of the commercial fleet was observed in the European Union, with some companies, such as FedEx, DHL, Harrods, and Hermes, switching to electric light commercial vehicles. Mercedes is planning to enter the electric van market by introducing electric vans for the German logistics firm, Hermes. In one such move, the German postal service, DHL, fabricated its electric vehicle for e-commerce operations in the country.
Asia-Pacific is the largest market for semi-trailers and is expected to grow at the fastest pace during the forecast period, followed by North America. The growth is primarily contributed by the increase in inland transportation, rising investments in infrastructure and construction activities, and continually increasing demand from the logistics sector.
Most of the heavy commercial vehicles in India are outdated and are due for replacement. Therefore, stringent emission norms are expected to result in high replacement demand, driving the growth in the semi-trailer market.
China is the world's largest producer of minerals, such as coal, gold, and rare earth minerals, and it is one of the largest consumers of coal, with a consumption of 81.67 exajoules in 2019.
Currently, with a total coal mining capacity of over 3.53 billion tons per year, the country is helping and supporting the demand across several locations of the world.
In June 2020, the National Energy Administration (NEA) approved two new coal mine projects, with a total investment of USD 566 million in the northwestern regions of Xinjiang and Gansu, with a combined annual capacity of 3.6 million ton.
As China is building new thermal power plant projects, the demand for coal mining in the country has increased drastically. However, as many small players operate in China, the inability of these players to purchase new equipment forces them to rent equipment for various projects and return it to the suppliers due to the lack of required capital.
Therefore, the factors mentioned above, combining with increasing commercial activities in India and other Asia-Pacific countries, are expected to drive the market growth during the forecast period.
Great Dane LLC, Wabash National Corporation, KRONE GMBH & CO. KG, Utility Trailer Manufacturing Company, China International Marine Containers (Group) Ltd, and Schmitz Cargobull AG are the major players operating in the semi-trailer market.
The manufacturers of semi-trailers are developing and adopting advanced technologies to enhance the efficiency of the vehicle. For instance, Ekeri, a Finland-based company, has developed a side opening design for a semi-trailer, which is likely to save 30 minutes on each daily run. Similarly, Kassbohrer, a German-based company, recently launched 18 new models of semi-trailers across four product groups in response to the changing trends in the industry and to cater to the exact requirements of its customers.
Utility Trailer Manufacturing Company is the oldest, privately owned, family-operated trailer manufacturer and the largest producer of refrigerated vans in the United States. During 2018, the company built around 47,000 trailers.