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表紙
市場調査レポート
商品コード
356557

世界の自動車用地理空間分析市場 - 予測と動向

Global Automotive Geospatial Analytics Market - Forecasts and Trends (2016-2021)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2-3営業日

価格
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世界の自動車用地理空間分析市場 - 予測と動向
出版日: 2016年04月01日
発行: Mordor Intelligence LLP
ページ情報: 英文
納期: 2-3営業日
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

多くの組織が、競争力を維持するために新たなタイプのデータや新たな形式の分析に目を向けています。位置情報データまたは空間データとも称される地理空間データは、従来型のデータに時間および位置情報を追加することによって、時間に伴う変化と、それらの変化がどこで起きているのかを正確に分析できるようにします。自動車のリアルタイムの位置情報データは、これらのデータを収集・維持できるインフラが揃っていれば、価値を生み出す上で無限の可能性を提供します。携帯機器の機能がますます強化される中、自動車向け地理空間コンピューティングは急拡大中のトレンドとなっています。

当レポートでは、世界の自動車用地理空間分析市場に関する調査に基づき、市場概要および技術動向、市場発展促進・阻害要因と市場における課題を概括し、技術別・用途別・地域別に市場の現状と見通しについて分析するとともに、市場における競合環境と主な参入企業のプロファイルをまとめています。

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果物
  • 調査上の一般的な前提条件

第2章 調査手法

  • イントロダクション
  • 分析手法
  • 計量経済学的予測モデル
  • 調査の前提条件

第3章 エクゼクティブサマリー

第4章 主要な推論

第5章 市場概要と技術動向

  • 現在の市場シナリオ
  • 技術的発展
  • 投資分析
  • ポーターのファイブフォース枠組み
  • 市場発展促進要因、阻害要因、市場機会および市場の課題

第6章 自動車用地理空間分析市場、タイプ別

  • GPS
  • GIS
  • 遠隔センサー
  • その他

第7章 自動車用地理空間分析市場、技術別

  • 表面分析
  • ネットワーク分析
  • 地理視覚化

第8章 自動車用地理空間分析市場、用途別

  • 安全・ナビゲーション
  • 保険
  • 物流
  • 防衛・諜報
  • その他

第9章 自動車用地理空間分析市場 - 地域別 - 地域別シェア・予測

  • 北米 (NA)
    • イントロダクション
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米
  • 欧州 (EU)
    • イントロダクション
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋 (APAC)
    • イントロダクション
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • その他地域
    • イントロダクション
    • 南アフリカ
    • UAE
    • メキシコ
    • ブラジル
    • アルゼンチン

第10章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 市場シェア分析
  • 主要企業の最新製品および動向

第11章 企業プロファイル

  • Bentley Systems
  • ESRI Inc
  • FUGRO
  • Harris Corporation
  • Hexagon AB
  • IBM
  • MDA Corp.
  • Pitney Bowes
  • SpaceCurve
  • SpaceTime Insight
  • Teradata
  • Trimble Geospatial

第12章 市場の将来展望

第13章 付録

目次

Organizations are turning to new data types and new form of analysis to remain competitive. Geospatial data, also referred to as location data or spatial data, enables to add the context of time and location to traditional data, so as to analyse the changes over time and exactly where those changes are taking place. The availability of real-time location data from vehicles opens up endless possibilities for creating value, provided that there is adequate infrastructure to collect and keep up with all that data. Due to the increasing capabilities of mobile devices, geospatial computing in automotive is a fast-growing trend. The portable nature of these devices, as well as the presence of useful sensors, such as Global Navigation Satellite System (GNSS) receivers make them useful for capturing and processing geospatial information in the field.

Connected cars help in generating a huge database from a vast array of sources. Cars would interact with other vehicles and other smart devices, exchanging real-time data and alerting drivers to potential collisions, traffic updates and alerts. The connected cars have telematics, mechatronics, and artificial intelligence to interact and connect with the environment to offer more comfort; safety and security; entertainment; and connected experience. They are equipped with WLAN hotspot, social media applications, internet facilities, and entertainment devices. The growing ability of the cloud to store and process huge amount of data would help to drive and facilitate the concept of deriving automotive geospatial data, significantly in the future.

Around 245-255 million connected cars are expected to be on the road, globally by 2020. The market for connected cars would help to drive the geospatial analytics market proportionately and significantly. Organizations can use geospatial data to fuel analytics in the real world in a number of ways. One of the most common use is the dynamic insurance pricing, where an extensive catalogue of geospatial data is maintained, and geospatial encoding engines are run through to maintain high-performance databases where various historical and real time data are coupled together. Asset-based Intelligence are adopted by the transportation companies which operates in a large networks of assets and must constantly seek to maximize the use of those assets. The mobile asset tracking systems provide transportation companies with geo-spatial information which gives a tremendous source of real time information which are harnessed to optimize networks.

The automotive geospatial analytics market is expected to grow at a CAGR of 23% by the end of the forecast period. Pitney Bowes, IBM, Space-Time are some of the leading names in providing solutions based out geospatial data.

WHAT THE REPORT OFFERS

  • Market Definition along with identification of key drivers and restraints for the market.
  • Market analysis with region specific assessments and competition analysis on a global and regional scale.
  • Identification of factors instrumental in changing the market scenarios, rising prospective opportunities and identification of key companies, which can influence the market on a global and regional scale.
  • Extensively researched competitive landscape section with profiles of major companies along with their strategic initiatives and market shares.
  • Identification and analysis of the Macro and Micro factors that affect the industry on both global and regional scale.

Table of Contents

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Study Deliverables
  • 1.2. General Study Assumptions

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Introduction
  • 2.2. Analysis Methodology
  • 2.3. Econometric Forecast Model
  • 2.4. Research Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

4. KEY INFERENCES

5. MARKET OVERVIEW AND TECHNOLOGY TRENDS

  • 5.1. Current Market Scenario
  • 5.2. Technological Developments
  • 5.3. Investment Analysis
  • 5.4. Porter's Five Forces Framework
    • 5.4.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.4.2. Bargaining Power of Consumers
    • 5.4.3. Threat of New Entrants
    • 5.4.4. Threat of Substitute Products and Services
    • 5.4.5. Competitive Rivalry within the industry
  • 5.5. Drivers, Restraints, Opportunities and Challenges

6. AUTOMOTIVE GEOSPATIAL ANALYTICS MARKET, BY TYPE

  • 6.1. GPS
  • 6.2. GIS
  • 6.3. Remote Sensors
  • 6.4. Others

7. AUTOMOTIVE GEOSPATIAL ANALYTICS MARKET, BY TECHNOLOGY

  • 7.1. Surface Analysis
  • 7.2. Network Analysis
  • 7.3. Geo-visualization

8. AUTOMOTIVE GEOSPATIAL ANALYTICS MARKET, BY APPLICATION

  • 8.1. Safety and Navigation
  • 8.2. Insurance
  • 8.3. Logistics
  • 8.4. Defence and Intelligence
  • 8.5. Others

9. AUTOMOTIVE GEOSPATIAL ANALYTICS MARKET- BY GEOGRAPHY - Regional Share and Forecasts

  • 9.1. North America(NA)
    • 9.1.1. Introduction
    • 9.1.2. United States
    • 9.1.3. Canada
    • 9.1.4. Rest of North America
  • 9.2. Europe (EU)
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Germany
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Italy
    • 9.2.7. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific (APAC)
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. China
    • 9.3.3. Japan
    • 9.3.4. India
    • 9.3.5. South Korea
    • 9.3.6. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. REST OF THE WORLD
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. South Africa
    • 9.4.3. UAE
    • 9.4.4. Mexico
    • 9.4.5. Brazil
    • 9.4.6. Argentina

10. COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Latest products and developments of key players

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Bentley Systems
  • 11.2. ESRI Inc
  • 11.3. FUGRO
  • 11.4. Harris Corporation
  • 11.5. Hexagon AB
  • 11.6. IBM
  • 11.7. MDA Corp.
  • 11.8. Pitney Bowes
  • 11.9. SpaceCurve
  • 11.10. SpaceTime Insight
  • 11.11. Teradata
  • 11.12. Trimble Geospatial

12. FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

13. APPENDIX

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