表紙:バイオサーファクタント市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190098

バイオサーファクタント市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Biosurfactants Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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バイオサーファクタント市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

バイオサーファクタント市場は、予測期間中に5.5%以上のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、2020年の市場にマイナスの影響を及ぼしました。しかし、個人の衛生や清潔な環境に関する意識は現状で高まっており、個人用および家庭用洗浄剤の需要を刺激し、バイオサーファクタントの市場成長を高めています。

主なハイライト

  • 短期的には、アジア太平洋地域におけるパーソナルケア産業の成長と、バイオ製品の使用に対する消費者の志向の高まりが、市場の成長を促進すると予想されます。
  • 高い生産コストが市場成長の妨げになる可能性が高いです。
  • バイオサーファクタントの生産方法における技術革新の高まりは、製品の総コストを最適化し、さらに調査された市場の成長のための有利な成長機会をステージアップすることが期待されます。
  • 欧州地域は市場を独占すると予想されます。しかし、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRを示す可能性があります。

主な市場動向

洗剤および工業用クリーナー分野が市場を独占すると予想される

  • 界面活性剤は、洗濯や家庭用クリーニング製品の処方において重要な役割を担っています。化学界面活性剤、軟化剤、酸化剤、さまざまな酵素などが、現代の洗剤の成分として含まれています。
  • さらに、界面活性剤はすべて合成されたものであり、若い水生生物に脅威を与えています。衣料用洗剤に含まれる複合界面活性剤に代わる、環境に優しい特性を持つ物質の探索は、複合界面活性剤に関連する環境問題やリスクに対する社会的意識の高まりによって、再び活性化されました。
  • バイオサーファクタントは、毒性が低く、温度やpHの変化に強く、生分解性が高いため、化学界面活性剤よりも好ましいとされています。特に、再生可能な資源から作ることができるという利点があります。バイオサーファクタントは、使用する微生物や炭素・窒素源によって、糖脂質、リポペプチド、高分子界面活性剤などの構造を生成することができます。バイオサーファクタントの構造により、残渣との相互作用が異なる場合があります。
  • 環状リポペプチド(CLP)などのバイオサーファクタントは、広いpH範囲(7.0~12.0)で安定であり、高温で加熱しても表面力学的特性が失われることはないです。また、植物油との乳化性に優れ、市販の衣料用洗剤との類似性や強度にも優れていることから、衣料用洗剤の戦略上、検討すべきものと考えています。
  • パーソナルケア・洗剤工業会(IKW)によると、ドイツにおける洗濯用洗剤およびクリーニング製品の売上は、前年の52億4600万ユーロ(~59億8949万米ドル)に対し、2021年には50億9200万ユーロ(~60億2460万米ドル)を占めています。
  • 労働統計局によると、米国の消費者1人当たりの石鹸・洗剤の年間平均支出額は、2020年の75.53米ドルに対し、2021年には80.49米ドルを占めています。
  • このようなすべての要因は、調査市場の需要に大きな影響を与える可能性があります。

欧州が市場を独占すると予想される

  • バイオサーファクタントの地域別市場では、欧州地域が最大のシェアを占めています。ドイツ、英国、フランス、イタリアなどの最大消費国の存在により、この地域のバイオサーファクタントの需要はかなりの割合で伸びています。
  • ドイツの人口は年々増加しており、パーソナルケアや衛生に関する意識も高くなっています。したがって、石鹸や洗剤の使用量も多くなっています。このため、予測期間中に界面活性剤の使用量が増加することが予想されます。
  • ドイツの化学産業からの生産物は、石鹸、洗剤、化粧品など、さまざまな製品に欠かせません。ドイツには、洗浄剤、ケア剤、クリーニング剤のメーカーが60社以上存在します。
  • VKE-Association of Marketing Companies for Cosmetic Products e. Vによると、ドイツの化粧品業界の前年比収益開拓は、2020年の-9%に対し、2021年は0.4%を占めています。
  • 英国の石鹸・洗剤製造業界の市場はダイナミックであり、メーカーは消費者の関心を維持するために競争し、強い製品革新で知られています。
  • 英国国家統計局によると、石鹸・洗剤および洗浄・研磨剤製造による収益は、2023年までに約61億3181万米ドルに達すると見られています。
  • 石油・ガス産業は、同国の経済成長において重要な役割を担っています。英国は成熟した石油州であるが、同国の海洋石油産業は、近年で最も厳しい石油価格の下落に直面しても、その回復力を証明しました。同国の海洋石油産業は浅海域が中心であり、深海域の割合は限られています。

競合情勢

バイオサーファクタント市場は統合されており、トップ企業5社がかなりのシェアを占めています。バイオサーファクタント市場の主要プレイヤー(順不同)には、Evonik Industries AG、BASF SE、Ecover、Jeneil、Givaudanなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • アジア太平洋地域におけるパーソナルケア産業の成長
    • バイオ製品の使用に対する消費者の傾倒の高まり
  • 阻害要因
    • 高い生産コスト
    • その他の制約
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模)

  • 製品タイプ
    • 糖脂質(ラムノリピッド、トレハロリピッド、ソホロリピッド)
    • リン脂質
    • サーファクチン
    • リセンジン
    • 高分子バイオサーファクタント
    • その他製品タイプ
  • 用途
    • 洗浄剤および工業用クリーナー
    • 化粧品(パーソナルケア)
    • 食品加工
    • 油田用化学品
    • 農業用化学品
    • 繊維製品
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • ASEAN諸国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、提携、契約
  • 市場ランキング分析
  • リーディングプレイヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • AGAE Technologies LLC
    • Biotensidon GmbH
    • Cognis Care Chemicals(BASF SE)
    • Ecover
    • Evonik Industries AG
    • Givaudan
    • GlycoSurf LLC
    • Jeneil
    • Kaneka Corporation
    • Logos Technologies(Stepan Company)
    • Saraya Co. Ltd
    • Synthezyme LLC
    • TeeGene Biotech
    • TensioGreen
    • WHEATOLEO

第7章 市場機会と将来動向

  • バイオサーファクタントの商業生産可能な技術革新
目次
Product Code: 49374

The biosurfactants market is projected to register a CAGR of over 5.5% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic negatively impacted the market in 2020. However, consciousness regarding personal hygiene and clean surroundings has increased in the current situation, stimulating the demand for personal and household cleaning products and enhancing the market growth of biosurfactants.

Key Highlights

  • Over the short term, the growing personal care industry in Asia-Pacific and rising consumer inclination toward using bioproducts are expected to drive the market's growth.
  • High production costs are likely to hinder the market's growth.
  • Growing innovation in the production methods of the biosurfactants will optimize the overall cost of their products which is further expected to stage lucrative growth opportunities for the growth of the market studied.​
  • The Europe region is expected to dominate the market. However, Asia-Pacific is likely to witness the highest CAGR during the forecast period.

Key Market Trends

Detergents and Industrial Cleaners Segment is Expected to Dominate the Market

  • Surfactants serve a critical role in the formulation of laundry and household cleaning products. Chemical surfactants, softeners, oxidizing agents, and different enzymes are among the constituents of modern detergents.
  • Furthermore, surfactants are all synthetically made and pose a threat to young aquatic life. The search for eco-friendly characteristic alternatives for compound surfactants in garment cleaners has been re-energized by the growing public awareness of environmental problems and risks associated with compound surfactants.
  • Biosurfactants are preferable over chemical surfactants because of their low toxicity, the endurance of temperature and pH fluctuations, and high biodegradability. Above all, they have the advantage of being able to be made from renewable resources. Biosurfactant structures, such as glycolipids, lipopeptides, and polymeric surfactants, can be generated depending on the microbe and carbon and nitrogen sources employed. The interaction with the residue may differ depending on the structure of the biosurfactant.
  • Biosurfactants, such as Cyclic Lipopeptide (CLP), are stable across a wide pH range (7.0-12.0) and do not lose their surface-dynamic properties when heated to high temperatures. They demonstrate excellent emulsion creation capability with vegetable oils, as well as outstanding resemblance and strength to commercial clothes cleaners, indicating that they should be considered in a clothing cleansers strategy.
  • According to the Industry Association for Personal Care and Detergents e. V (IKW), revenues from laundry detergents and cleaning products in Germany accounted for EUR 5,092 million (~USD 6,024.60 million) in 2021, compared to EUR 5,246 million (~USD 5,989.49 million) in the previous year.
  • According to the Bureau of Labor Statistics, average annual expenditure on soaps and detergents per consumer unit in United States accounted for USD 80.49 in 2021, compared to USD 75.53 in 2020.
  • All such factors are likley to significantly impact the demand for the studied market.

Europe is Expected to Dominate the Market

  • The European region accounted for the largest share of the regional market for biosurfactants. Owing to the presence of the largest consuming countries, such as Germany, United Kingdom, France, and Italy, the demand for biosurfactants in the region is growing at a significant rate.
  • Germany's population has increased over the years, and awareness regarding personal care and hygiene is high. Hence, the usage of soaps and detergents is high. This, in turn, is expected to increase the usage of surfactants over the forecast period.
  • The output from the German chemical industry is essential in various products, which include soaps, detergents, cosmetics, etc. More than 60 manufacturers of washing, care, and cleaning agents are present in the country.
  • According to the VKE - Association of Marketing Companies for Cosmetic Products e. V, year-on-year revenue development in the cosmetics industry in Germany accounted for 0.4% in 2021, compared to -9% in 2020.
  • The market for the soap and detergent manufacturing industry in United Kingdom is dynamic, and the industry is known for strong product innovation, as the manufacturers compete to retain consumer interest.
  • According to the Office for National Statistics in United Kingdom, the revenue generated through the manufacturing of soap and detergents and cleaning and polishing preparations is likely to reach about USD 6,131.81 million by 2023.
  • The oil and gas industry plays a vital role in the growth of the country's economy. Although United Kingdom is a mature petroleum province, the offshore oil industry in the country proved its resilience in the face of one of the most severe oil price downturns in recent years. The offshore oil industry in United Kingdom is shallow-water-based, and deep-water accounts for a limited share.

Competitive Landscape

The biosurfactants market is consolidated, with the top five players holding a significant of market share. Some key players in the biosurfactants market (in no particular order) include Evonik Industries AG, BASF SE, Ecover, Jeneil, and Givaudan, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Personal Care Industry in Asia-Pacific
    • 4.1.2 Rising Consumer Inclination Toward the Use of Bioproducts
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 High Production Cost
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Glycolipid (Rhamnolipids, Trehalolipids, and Sophorolipids)
    • 5.1.2 Phospholipids
    • 5.1.3 Surfactin
    • 5.1.4 Lichenysin
    • 5.1.5 Polymeric Biosurfactants
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Detergents and Industrial Cleaners
    • 5.2.2 Cosmetics (Personal Care)
    • 5.2.3 Food Processing
    • 5.2.4 Oilfield Chemicals
    • 5.2.5 Agricultural Chemicals
    • 5.2.6 Textiles
    • 5.2.7 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 ASEAN Countries
      • 5.3.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Spain
      • 5.3.3.6 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 AGAE Technologies LLC
    • 6.4.2 Biotensidon GmbH
    • 6.4.3 Cognis Care Chemicals (BASF SE)
    • 6.4.4 Ecover
    • 6.4.5 Evonik Industries AG
    • 6.4.6 Givaudan
    • 6.4.7 GlycoSurf LLC
    • 6.4.8 Jeneil
    • 6.4.9 Kaneka Corporation
    • 6.4.10 Logos Technologies (Stepan Company)
    • 6.4.11 Saraya Co. Ltd
    • 6.4.12 Synthezyme LLC
    • 6.4.13 TeeGene Biotech
    • 6.4.14 TensioGreen
    • 6.4.15 WHEATOLEO

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Innovation in Feasible Commercial Production of Bio-surfactants