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市場調査レポート
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1432888

ヘルスケア分析:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024年~2029年)

Healthcare Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ヘルスケア分析:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヘルスケア分析市場規模は、2024年に465億米ドルと推定され、2029年には1,304億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは22.92%で成長する見込みです。

Healthcare Analytics-Market

COVID-19パンデミックは、多くの国の公衆衛生システムに影響を与えました。例えば、ヘルスケア産業はパンデミックの危機管理に負担を強いられました。さらに、ウイルスの大流行を抑えるために世界の閉鎖措置がとられました。その結果、世界中でヘルスケアスタッフが不足することになった。同様に、ヘルスケアのプリスクリプティブ・アナリティクス市場もウイルス感染の影響を受けました。例えば、世界の封鎖により、ヘルスケアIT技術や遠隔健康モニタリングが増加しました。さらに、予測・処方分析ソフトウェアの採用が増加し、COVID-19の症例数と死亡者数の推定に採用されました。さらに、ウイルスの流行時には、病床数、ICU病床数、個人防護具(PPE)の需給など、病院内で必要とされるリソースの数を推定するためのソフトウェアも急速に採用されました。例えば、National Minority Quality Forum(NMQF)が開発したCOVID-19 Indexは、医師が将来のCOVID-19アウトブレイクを計画する際に役立つ予測分析ツールです。このソフトウェアは、伝染病の回避、病気の治療、支出の削減、地域や個人の特定の健康データの分析に役立ちます。したがって、COVID-19の間の需要の増加は、調査された市場にプラスの影響を与えました。しかし、COVID-19以降の成長は徐々に安定化すると予想されます。

市場の成長を促す主な要因としては、ヘルスケアにおけるビッグデータの統合の増加、ヘルスケア分野における効率化のニーズの高まり、医療費抑制に対する需要の高まりなどが挙げられます。未来を予測するには、現在だけでなく過去のデータも必要であり、同時に生成されるデータを分析することは、このプロセスを複雑で機械集約的なものにしています。さらに、不要な医療費もアナリティクスによって削減できます。例えば、経済協力開発機構(OECD)によると、1人当たりの医療費はOECD全体で年平均2.7%のペースで増加し、2030年にはGDPの10.2%に達するといいます。また、人口健康管理(PHM)は、多くの情報源からのデータを分析的に活用することであり、PHMの採用が急増していることも調査対象市場の成長を後押ししています。例えば、2022年8月、RTI Health Advanceはヘルスケア分析、デジタルヘルス、患者体験の力を結集し、プロバイダーや支払者組織がPHMプログラムを構築するのを支援します。

このように、上記の要因はヘルスケア分析市場の成長に影響を与えています。しかし、ソフトウェアのコストと複雑さ、データの整合性とプライバシーに関する懸念、適切な熟練労働者の不足は、市場成長を抑制する要因であると予想されます。

ヘルスケア分析市場の動向

予測分析セグメントは予測期間中に高成長が見込まれる

予測分析は大きな成長が見込まれます。予測分析ツールは、医療機関が予後不良、リソース不足、その他のCOVID-19の影響に先手を打つのに役立っています。2020年6月、クリーブランド・クリニックの研究者は、患者数、ベッド容量、人工呼吸器の稼働率、その他の指標を予測できる予測モデルを作成しました。このモデルは、COVID-19やその他の患者のケアを最適化するためのタイムリーで信頼できる情報を提供します。予測分析セグメントは、クラウドプラットフォームの採用が増加しており、コストと可用性の面でその優位性があるため、予測期間中に大きな成長を示すと予想されます。このように、予測分析の利点は市場を牽引すると予想されます。

さらに、クラウドベースのセグメントには、柔軟性、災害復旧、損失防止、持続可能性などの利点があります。また、さまざまな業界からの膨大なデータを管理・分析することもできます。プリスクリプティブ・アナリティクス市場は、より良い意思決定のために構造化データおよび非構造化データにリアルタイムでアクセスし、結果を予測する必要性の高まりによって牽引されています。また、サイバー犯罪の増加により、犯罪の検知と予防に対するニーズが高まっており、これが市場の成長を促進すると予想されます。したがって、上記の要因が予測期間中の市場のセグメント別成長を促進すると予想されます。

しかし、ソフトウェアのコストと複雑さ、データの完全性とプライバシーに関する懸念、適切な熟練労働者の不足が、市場成長を抑制する要因になると予想されます。

北米がヘルスケア分析市場を独占する見込み

北米では、技術の進歩、患者の高い認識率、ヘルスケアITソリューションへの投資の増加により、米国が大きなシェアを占めています。米国心臓協会が発表した2022年の統計によると、米国における心不全の有病率は2021年には600万人で、全人口の1.8%を占めています。米国心臓協会が発表した2022年の統計によると、米国における心不全の有病率は2021年には600万人で、全人口の1.8%でした。このように、同国では心不全患者の負担が大きいため、ヘルスケア専門家や医師を支援する臨床意思決定支援システムの需要が高まると予想されます。このことは、予測期間中の市場の成長をさらに押し上げると予想されます。さらに、経済協力開発機構(OECD)によると、2022年6月、2021年の米国のヘルスケア支出は、同国の総GDPの17.8%でした。さらに、メディケア・メディケイド・サービスセンター(Centers for Medicare and Medicaid Services)によると、国民医療費は2019年から2028年にかけて年平均5.4%で成長し、2028年には6兆2,000億米ドルに達すると予測されています。国民医療支出は2019年から2028年にかけて年平均GDPより1.1%速く成長すると予測されているため、経済に占める医療支出の割合は2028年に19.7%増加すると予測されます。このように、医療支出の増加は革新的なヘルスケア分析市場を開拓する機会を生み出すと予測されます。

同様に、ヘルスケアの質を向上させることで患者を支援する可能性を秘めた、主要市場企業による戦略的イニシアティブや、その他のさまざまな国で実施されている政府のイニシアティブも、ヘルスケア分析市場を牽引しています。例えば、2022年8月、Syntellis Performance Solutions社は、ヘルスケア・マーケット・インテリジェンスおよびデータ分析企業であるStratasan Healthcare Solutions社を買収しました。この買収により、Syntellisは医療機関向けに、業務、財務、戦略的成長計画を改善するデータとインテリジェンスのソリューションを拡充しました。このように、主要市場プレーヤーによる戦略的な取り組みが地域市場を牽引すると予想されます。

したがって、前述の要因から、北米地域での市場の成長が期待されます。

ヘルスケア分析産業の概要

ヘルスケア分析市場は、地域的だけでなく世界的に事業を展開する企業が存在するため、その競争は緩やかです。競合情勢には、IBM、Allscripts Healthcare Solutions、Cerner Corporation、Mckesson Corporation、Koninklijke Philips N.V.など、市場シェアを保有し知名度の高い国際企業や地元企業の分析が含まれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 技術の進歩と政府による積極的な取り組み
    • ヘルスケア業界におけるビッグデータの出現
  • 市場抑制要因
    • ソフトウェアのコストと複雑さ
    • データの完全性とプライバシーに関する懸念
    • 適切な熟練労働者の不足
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 技術タイプ
    • 予測分析
    • プリスクリプティブ・アナリティクス
    • 記述的分析
  • 用途
    • 臨床データ分析
    • 財務データ分析
    • 行政データ分析
  • 製品
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 提供形態
    • オンプレミスモデル
    • クラウドベース・モデル
  • エンドユーザー
    • ヘルスケア・プロバイダー
    • 製薬業界
    • バイオテクノロジー産業
    • 学術機関
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 3M Company
    • Allscripts Healthcare Solutions
    • Cerner Corporation(Oracle)
    • Digital Reasoning Systems Inc.
    • Information Builders Inc.
    • International Business Machines Corporation(IBM)
    • IQVIA
    • Mckesson Corporation
    • MedeAnalytics Inc.
    • Optum Inc.
    • Oracle Corporation
    • Koninklijke Philips NV
    • Health Catalyst
    • VitreosHealth
    • Inovalon

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 54264

The Healthcare Analytics Market size is estimated at USD 46.5 billion in 2024, and is expected to reach USD 130.49 billion by 2029, growing at a CAGR of 22.92% during the forecast period (2024-2029).

Healthcare Analytics - Market

The COVID-19 pandemic impacted the public health systems in many countries. For instance, the healthcare industry was burdened with pandemic crisis management. Furthermore, worldwide lockdowns were imposed to curb the viral outbreak. This, in turn, led to a shortage of healthcare staff across the globe. Similarly, the healthcare prescriptive analytics market was impacted by the viral outbreak. For instance, the worldwide lockdowns led to a rise in healthcare IT technology and remote health monitoring. In addition, the adoption of predictive and prescriptive analysis software increased, which was employed in estimating the number of COVID-19 cases and deaths. Furthermore, the software was also rapidly adopted during the viral outbreak to estimate the number of resources needed in the hospital, such as hospital patient beds, ICU beds, the supply, and demand of personal protective equipment (PPE), and others. Companies have also released new healthcare prescriptive analytics software to combat COVID-19.For instance, the COVID-19 Index, developed by the National Minority Quality Forum (NMQF), is a predictive analysis tool that can assist physicians in planning for future COVID-19 outbreaks. The software can help avoid epidemics, cure diseases, cut expenditures, and analyze specific health data from a community or an individual. Hence, increased demand during COVID-19 had a positive impact on the studied market. However, the growth is expected to gradually stabilize post-COVID-19.

The major factors driving the growth of the market include the rise in the integration of big data in healthcare, the growing need for increased efficiency in the healthcare sector, and the increasing demand to curtail healthcare costs. To predict the future, we need data from the past as well as the present, and analyzing the data being generated at the same time makes this process complex and machine-intensive. Additionally, unnecessary healthcare costs can also be reduced through analytics. For instance, according to the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), health spending per capita will grow at an average annual rate of 2.7% across the OECD and will reach 10.2% of GDP by 2030. In addition, population health management (PHM) is the analytic utilization of data from many sources, and the surge in the adoption of PHM also drives the growth of the studied market. For instance, in August 2022, RTI Health Advance will bring together the power of healthcare analytics, digital health, and patient experience to help provider and payer organizations build PHM programs.

Thus, the abovementioned factors are impacting the market growth of the Healthcare Analytics market. However, the cost and complexity of software, data integrity and privacy concerns, and a lack of properly skilled labor are the factors expected to restrain market growth.

Healthcare Analytics Market Trends

The Predictive Analytics Segment is Expected to Witness High Growth Over the Forecast Period

Predictive analytics is expected to witness significant growth. Predictive analytics tools are helping healthcare organizations stay ahead of poor outcomes, resource shortages, and other impacts of COVID-19. In June 2020, Cleveland Clinic researchers created a predictive model that can forecast patient volume, bed capacity, ventilator availability, and other metrics. The model provides timely, reliable information to optimize care for COVID-19 and other patients. The predictive analytics segment is expected to show significant growth during the forecast period, owing to the increasing adoption of cloud platforms and their advantages in terms of cost and availability. Thus, the advantages of predictive analytics are expected to drive the market.

Furthermore, other advantages the cloud-based segment offers over its counterpart include flexibility, disaster recovery, loss prevention, sustainability, and others. It also maintains and analyzes a vast amount of data from various industries. The prescriptive analytics market is driven by the increasing need for real-time accessibility of structured and unstructured data to forecast outcomes for better decision-making. In addition, an increasing rate of cybercrimes has resulted in an increasing need for crime detection and prevention, which is expected to fuel market growth. Therefore, the above-mentioned factors are expected to drive segmental growth in the market during the forecast period.

However, the cost and complexity of software, data integrity and privacy concerns, and a lack of properly skilled labor are the factors expected to restrain market growth.

North America is Expected to Dominate the Healthcare Analytics Market

The United States has held a significant share of the market in North America owing to technological advancement, a high awareness rate among patients, and rising investments in healthcare IT solutions. According to the 2022 statistics published by the American Heart Association, the prevalence rate of heart failure in the United States was 6 million in 2021, or 1.8% of the total populationT solutions. According to the 2022 statistics published by the American Heart Association, the prevalence rate of heart failure in the United States was 6 million in 2021, or 1.8% of the total population. Thus, the high burden of heart failure cases in the country is expected to increase the demand for clinical decision support systems to assist healthcare professionals and physicians. This is further expected to boost the market's growth over the forecast period. Moreover, according to the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), in June 2022, US healthcare spending in 2021 was 17.8% of the country's total GDP. Because of the country's high healthcare expenditure, rising demand to reduce healthcare expenditure has a positive impact on the market.Additionally, as per the Centers for Medicare and Medicaid Services, national health spending was projected to grow at an average annual rate of 5.4% from 2019-2028 and reach USD 6.2 trillion by 2028. Because national health expenditure is expected to grow 1.1% faster than average annual GDP from 2019 to 2028, the health share of the economy is expected to increase by 19.7% in 2028.Thus, the increasing healthcare spending is anticipated to create opportunities for developing an innovative healthcare analytics market.

Similarly, strategic initiatives by key market players and government initiatives undertaken in various other countries that have the potential to help patients by improving the quality of healthcare are driving the healthcare analytics market. For instance, in August 2022, Syntellis Performance Solutions acquired Stratasan Healthcare Solutions, a healthcare market intelligence and data analytics company. Through the acquisition, Syntellis expanded its solutions for healthcare organizations with data and intelligence solutions to improve operational, financial, and strategic growth planning. Thus, strategic initiatives by key market players are expected to drive regional markets.

Therefore, owing to the previously mentioned factors, the growth of the market studied is anticipated in the North American region.

Healthcare Analytics Industry Overview

The Healthcare Analytics market is moderately competitive in nature due to the presence of companies operating globally as well as regionally. The competitive landscape includes an analysis of a few international as well as local companies that hold market shares and are well known, including IBM, Allscripts Healthcare Solutions, Cerner Corporation, Mckesson Corporation, and Koninklijke Philips N.V., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Technological Advancements and Favorable Governemnt Initiatives
    • 4.2.2 Emergence of Big Data in the Healthcare Industry
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Cost and Complexity of Software
    • 4.3.2 Data Integrity and Privacy Concerns
    • 4.3.3 Lack of Proper Skilled Labors
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Million)

  • 5.1 Technology Type
    • 5.1.1 Predictive Analytics
    • 5.1.2 Prescriptive Analytics
    • 5.1.3 Descriptive Analytics
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Clinical Data Analytics
    • 5.2.2 Financial Data Analytics
    • 5.2.3 Administrative Data Analytics
  • 5.3 Product
    • 5.3.1 Hardware
    • 5.3.2 Software
    • 5.3.3 Service
  • 5.4 Mode of Delivery
    • 5.4.1 On-premise Model
    • 5.4.2 Cloud-based Model
  • 5.5 End User
    • 5.5.1 Healthcare Provider
    • 5.5.2 Pharmaceutical Industry
    • 5.5.3 Biotechnology Industry
    • 5.5.4 Academic Organization
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 North America
      • 5.6.1.1 United States
      • 5.6.1.2 Canada
      • 5.6.1.3 Mexico
    • 5.6.2 Europe
      • 5.6.2.1 Germany
      • 5.6.2.2 United Kingdom
      • 5.6.2.3 France
      • 5.6.2.4 Italy
      • 5.6.2.5 Spain
      • 5.6.2.6 Rest of Europe
    • 5.6.3 Asia-Pacific
      • 5.6.3.1 China
      • 5.6.3.2 Japan
      • 5.6.3.3 India
      • 5.6.3.4 Australia
      • 5.6.3.5 South Korea
      • 5.6.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.6.4 Middle-East and Africa
      • 5.6.4.1 GCC
      • 5.6.4.2 South Africa
      • 5.6.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.6.5 South America
      • 5.6.5.1 Brazil
      • 5.6.5.2 Argentina
      • 5.6.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 3M Company
    • 6.1.2 Allscripts Healthcare Solutions
    • 6.1.3 Cerner Corporation (Oracle)
    • 6.1.4 Digital Reasoning Systems Inc.
    • 6.1.5 Information Builders Inc.
    • 6.1.6 International Business Machines Corporation (IBM)
    • 6.1.7 IQVIA
    • 6.1.8 Mckesson Corporation
    • 6.1.9 MedeAnalytics Inc.
    • 6.1.10 Optum Inc.
    • 6.1.11 Oracle Corporation
    • 6.1.12 Koninklijke Philips NV
    • 6.1.13 Health Catalyst
    • 6.1.14 VitreosHealth
    • 6.1.15 Inovalon

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS