表紙:自動車用高性能電気自動車市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189947

自動車用高性能電気自動車市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Automotive High-Performance Electric Vehicles Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用高性能電気自動車市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用高性能電気自動車市場は、2020-2025年の予測期間中に25.79%のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • 市場成長の主な要因としては、(排ガスの増加による)環境問題の高まり、厳しい排ガス・燃費規制の制定、電気自動車の普及率を高めるための補助金や給付金などの政府施策の増加があり、これらが高性能電気自動車市場の需要および成長を促進すると予測されています。
  • 世界中の人々の平均通勤時間は、過去10年間で飛躍的に伸びています。米国では、1人当たりの平均片道通勤時間は2010年の25.2分から2018年には27.1分へと上昇しました。片道通勤時間が60分以上の米国労働者の割合は、2010年の8%から2018年には10%に増加しました。片道の通勤タイミングが90分以上の労働者の人口は、2010年の330万人に対して、2018年は430万人でした。平均的なアメリカ人が自動車で移動する場合、1日に1.28ガロンの燃料(米国の平均片道通勤距離は16マイル)を使用するため、通勤者1人当たり1日に約25.6ポンドの二酸化炭素が大気中に放出されています。高性能電気自動車の市場は、上記のような事実によって動かされています。
  • 世界中の先進経済諸国の政府は、登録料がゼロから非常に少なくなり、輸入税、購入税、道路税が免除されるなど、金銭的なメリットを提供しています。補助金の提供とは別に、政府は充電インフラの整備に有利な政策をとっています。連邦内国歳入庁(IRS)の税額控除は、米国内で使用する新車のEV購入1台につき2,500~7,500米ドルです。

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主な市場動向

乗用車の性能向上が電気自動車の売上を押し上げる

世界各地で低燃費・低排出ガス車への需要が高まっています。電気自動車の航続距離の短さが、市場の成長を阻害する大きな要因となっています。現在、OEMは1回の充電で200マイルを超える高い移動距離を持つ電気自動車を製造しています。Teslaは、高性能車の製造に関して市場をリードしています。Tesla自動車部門の売上高は、2019年第3四半期末で53億5,000万米ドルとなっています。Teslaの自動車部門の利益は11億9000万米ドルを記録し、前四半期を29%上回っています。モデルS、モデル3、モデルX、モデルY、ロードスターは、いずれも移動距離が300マイルを超えています。このほか、ヒュンダイ・コナ(258マイル)、キア・ニーロ・エレクトリック(239マイル)、シボレー・ボルト(257マイル)など、主要メーカーが高性能モデルを投入しています。電気自動車やハイブリッド車の所有コストは高いため、OEMは現在、中国やインドなどの新興経済諸国に製造ハブを開設し、車両のコストを引き下げています。Teslaは上海にギガファクトリーを開設しました。大手電気バスメーカーのBYDは、Olectra Indiaと提携し、インドで高性能電気バスを生産しています。

高性能電気自動車は、顧客の安全性のニーズにも応えています。Teslaは、米国道路安全保険協会(Insurance Institute for Highway Safety)から安全性に関する最高の栄誉を授与されました。

世界中で高まる高性能電気商用車への需要。

Daimler、Tesla、Navistar International Corp.などのトラックメーカーは、国際機関が厳しい排ガス・燃費規制を改善・実施する中で、ディーゼルエンジンをバッテリーに置き換えるという課題を克服しようと競争しています。その結果、商用車メーカーや物流会社は、バッテリーを搭載した商用車を製造しています。例えば、次のようなことです。

  • 2019年1月、Toyota Motor North AmericaとKenworth Truck Companyは、トヨタの水素燃料電池電気パワートレインを搭載したゼロエミッションのKenworth T680を共同で10台製造すると発表しました。
  • 2019年11月、Teslaは全電気ピックアップトラック「Cybertruck」を発売しました。Teslaは、サイバートラックの航続距離は500マイル以上(価格が39,900米ドルのベースモデルの航続距離は250マイル以上)、0~60マイル/hは2.9秒未満で到達すると主張しています。サイバートラックの最大牽引力は14000ポンドです。
  • 2017年、ダイムラーは最初の電気トラックをUnited Parcel Serviceに納品し、このトラックは新しいバッテリー駆動のeCanterトラックの米国初の商業顧客となります。

2019年8月、インド政府は、都市内通勤用に64州分の5095台の電気バス、都市間運行用に400台のeバス、デリーメトロ鉄道公社へのラストマイル接続用に100台のeバスを認可しました。Olectra-BYDは、北インドに2番目の電気バス製造工場の設立を計画しています。Olectra-BYDは、電気バスを可能な限り低価格で提供することを目的としており、カルナタカ州でキロメートルあたりの運行コスト(都市向け低床ACバスが89.6インドルピー、都市間バスが68.4インドルピー)で最も低い入札者となっています。

競合情勢

高性能電気自動車市場では、Tesla、Daimler(Mercedes-Benz)、BMW、Hyundai、Nissan、Chevroletが最も有力なプレーヤーです。OEMは、航続距離が長く、費用対効果の高い電気自動車の開発に注力しています。

TeslaはEHPV(電気高性能車)コンセプトのパイオニアであり、このコンセプトの開発を支援・奨励しています。同社は、電気自動車の普及にテコ入れするため、費用対効果が高く、かつ高性能な電気自動車を開発しています。同社は、この取り組みが消費者の受け入れに拍車をかけ、EV充電ステーションやサービスセンターなどの支援ビジネスのネットワークが生まれることを期待しています。所有コストが高いことと、多くの国で適切な充電インフラが整備されていないことが、予測期間中に市場が直面する可能性のある課題の1つです。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第5章 市場セグメンテーション

  • 駆動方式別
    • プラグインハイブリッド
    • ピュアエレクトリック
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • 南アフリカ共和国
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • BMW Group
    • Daimler AG
    • General Motors
    • Nissan Motor Company Ltd
    • Ford Motor Company
    • Renault
    • Rimac Automobili
    • Telsa Inc.
    • Kia Motor Corporation
    • Mitsubishi Motors Corporation
    • Peugeot
    • Volkswagen AG

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 56297

The automotive high-performance electric vehicles market is anticipated to register a CAGR of 25.79%, during the forecast period, 2020-2025.

Key Highlights

  • Some of the major factors driving the growth of the market are growing environmental concerns (owing to rising exhaust emissions), enactment of stringent emissions and fuel economy norms, and increasing government initiatives, in terms of subsidies and benefits for increasing the adoption rate of electric vehicles, are expected to propel the demand for and growth of the high-performance electric vehicles market.
  • The average commute time of people across the globe has increased tremendously over the past decade. In United States, the average one way commuting per person has gone up from 25.2 minutes in 2010 to 27.1 minutes in 2018. The share of US workers with more than 60 minutes of one way commute time increased from 8% in 2010 to 10% in 2018. The population of workers with 90 minutes or more of one way commute timing was 4.3 million in 2018 compared to 3.3 million in 2010. Owing to the fact that an average american travelling by car uses 1.28 gallons of fuel (average one way commute distance in United states is 16 miles) per day, almost 25.6 lbs of carbon dioxide is released into the atmosphere per day by per commuter. The market for high performance electric cars are being driven by the aforementioned facts.
  • Governments of developed economies across the world are providing monetary benefits such as zero to very less registration fee and exemption in import tax, purchase tax, and road tax. Apart from providing subsidies, governments are also making favorable policies for the development of charging infrastructure. The federal Internal Revenue Service (IRS) tax credit is USD 2,500 to USD 7,500 per new EV purchased for use in the US.

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Key Market Trends

Increased performance of Passenger cars is boosting the sales of Electric Vehicles

Geographies around the world are witnessing an increase in demand for fuel efficient and low emission vehicles. Limited range of electric vehicles is a major factor that is restraining the growth of market. OEMs are now manufacturing electric cars with higher mobility range that goes beyond 200 miles in a single charge. Tesla leads the market when it comes to producing high-performance vehicles. Tesla automotive revenue stood at USD 5.35 billion at the end of third quarter of 2019. Tesla's profit from the automotive division was recorded at 1.19 billion dollars which were 29% more than the previous quarter. Model S, Model 3, Model X, Model Y and Roadster, all have mobility range greater than 300 miles. Other high-performance models from key players include Hyundai Kona (258 miles), Kia Niro Electric (239 miles) and Chevy Bolt (257 miles). Since the cost of ownership of electric and hybrid vehicles is higher, OEMs are now opening their manufacturing hubs in developing economies like China and India to bring down the cost of the vehicles. Tesla opened its Gigafactory in Shanghai. Leading electric bus manufacturer BYD has partnered with Olectra India to produce high-performance electric buses in India.

High-performance electric vehicles are also answering the safety needs of customers. Tesla was conferred with the highest safety honor by the Insurance Institute for Highway Safety.

Growing Demand for High-performance Electric Commercial Vehicles across the world.

Truck manufacturers, such as Daimler, Tesla, and Navistar International Corp. are racing to overcome the challenges of replacing diesel engines with batteries, as international organizations have been improving and implementing stringent exhaust emissions and fuel economy norms. As a result, commercial vehicle manufacturers and logistics companies are manufacturing their battery-based commercial vehicles. For instance,

  • In January 2019, Toyota Motor North America and Kenworth Truck Company announced that they are collaborating to build ten zero-emission Kenworth T680s powered by Toyota hydrogen fuel cell electric powertrains.
  • In November 2019, Tesla launched Cybertruck, an all-electric pickup truck. Tesla claims that Cybertruck has a range of more than 500 miles (250+ miles range for the base model which is priced at USD 39,900) and reaches 0 to 60 miles per hour in less than 2.9 seconds. Maximum towing capacity of Cybertruck is 14000 lbs.
  • In 2017, Daimler delivered its first electric truck to United Parcel Service, which would be the first US commercial customer for its new battery-powered eCanter truck.

In August 2019, Government of India sanctioned 5095 electric buses for 64 states for intra city commuting, 400 e-buses for intercity operations and 100 e-buses for last mile connectivity to Delhi Metro rail corporation. Olectra-BYD is planning to set up its second electric bus manufacturing plant in North India. Its aim is to provide electric buses at lowest possible rates and Olectra-BYD emerged as the lowest bidder of operating cost per kilometer (INR 89.6 for low floor AC buses for city and INR 68.4 for intercity buses) in Karnataka.

Competitive Landscape

Tesla, Daimler (Mercedes-Benz), BMW, Hyundai, Nissan, and Chevrolet are the most prominent players in the high-performance electric vehicles market. OEMs are focusing on developing cost-effective electric vehicles that have better range.

Tesla is the pioneer of the EHPV (electric high-performance vehicle) concept and is supporting and encouraging the concept's development. The company is developing cost-effective, but high-performance electric vehicles to leverage the adoption of electric vehicles. The company hopes that the initiative may spur consumer acceptance and create a network of supporting businesses, such as EV charging stations and service centers. The high cost of ownership, coupled with lack of adequate charging infrastructure in many countries, is one of the challenges that the market may face in the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.1.1 Threat of New Entrants
    • 4.1.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.1.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.4 Threat of Substitute Products
    • 4.1.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Drive Type
    • 5.1.1 Plug-in Hybrid
    • 5.1.2 Pure Electric
  • 5.2 By Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 China
      • 5.3.2.2 Japan
      • 5.3.2.3 India
      • 5.3.2.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Rest of Europe
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 BMW Group
    • 6.2.2 Daimler AG
    • 6.2.3 General Motors
    • 6.2.4 Nissan Motor Company Ltd
    • 6.2.5 Ford Motor Company
    • 6.2.6 Renault
    • 6.2.7 Rimac Automobili
    • 6.2.8 Telsa Inc.
    • 6.2.9 Kia Motor Corporation
    • 6.2.10 Mitsubishi Motors Corporation
    • 6.2.11 Peugeot
    • 6.2.12 Volkswagen AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS