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市場調査レポート
商品コード
1642103

拡張アナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Augmented Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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拡張アナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

拡張アナリティクスの市場規模は、2025年に298億1,000万米ドルと予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは28.09%で、2030年には1,027億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 機械学習と自然言語作成を使用してデータ準備、データ発見、洞察共有を自動化することは、拡張アナリティクスと呼ばれます。ビジネスインテリジェンスツールに人工知能を組み込み、市民データサイエンティストやその他のビジネスユーザーのアナリティクス作業を促進します。
  • 企業データの複雑化により、拡張アナリティクスの採用率は飛躍的に高まっています。プロセスが複雑になると時間がかかるようになるため、人工知能によって分析のスピードと精度が向上します。
  • 強化されたアナリティクスの支援により、自動化された洞察が生み出されます。これらの自動化された洞察は、企業の業績と一般的なブランドの健全性の評価、成長の可能性と領域の発見、市場における競合商品に関するブランドの立ち位置の包括的な把握に利用できます。これらの各要素は、企業計画の策定に役立ちます。
  • さらに、拡張アナリティクスは、包括的なデータの組み合わせを調べることで、生産に影響を与える要素を特定することができます。拡張アナリティクスを使えば、ビジネスユーザーは問い合わせに対する答えを素早く簡単に見つけることができます。データアナリストが空白を埋めるまで、それほど長く待つ必要はありません。
  • 自然言語処理(NLP)と会話型アナリティクスは、拡張アナリティクスの2つの構成要素であり、市民データサイエンティストのような技術的専門性の低い専門家がデータや洞察と対話し、ビジネスへの提言を提供することを可能にします。
  • COVID-19の大流行により、効果的なソリューションが即座に必要となり、その結果、拡張アナリティクスなどのAIモデルや技術への革新的なアプローチが必要となり、市場の収益成長につながった。

拡張アナリティクス市場の動向

小売部門は予測期間中に大幅な成長が見込まれる

  • すべての店舗内防犯カメラ、ソーシャルメディアデータ収集、消費者インサイト、履歴データとの相関関係から収集されたデータの分析により、拡張アナリティクスは小売eコマースプロセスに重要な洞察を与えます。これにより、洞察を迅速に生み出すことができます。これは人工知能(AI)を統合することで可能となり、ビジネスデータにスケール、スピード、効率の力を与えます。
  • 今日の小売企業が成功を望むのであれば、顧客をより鋭く重視しなければならないです。消費者はシンプルなショッピング体験を望んでいます。そのため、今日のマーケティングは適切で的を絞ったものでなければならないです。すべての顧客を、独自の購買習慣を持つ個人として扱う必要があります。小売業者は、拡張アナリティクスを活用し、購買習慣や顧客のコメントなどの情報を収集するデータインサイトに応じてパーソナライズできるマルチレベル・アワードを作成することができます。これにより、小売業者は顧客により焦点を絞ったビジネス戦略を立てることができます。
  • 拡張知能システムにより、小売テクノロジーをエンドユーザー業界の上に追加することができます。小売業界のあらゆるレベルでの意思決定をサポートするために、組織はデータ準備、機械ベースのアルゴリズム、ディープラーニング、高度な分析、インサイトディスカバリーのための自動化システムの確立に集中することができます。
  • アナリティクスの導入は小売業界では困難だったが、最近では拡張アナリティクス・ソリューションと融合しています。例えば、店舗内の販売員は誰でも、売上を伸ばすためにできることの上位をシステムに尋ねることができ、拡張アナリティクスとNLPのおかげで徹底的な回答を得ることができます。

北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • 人工知能(AI)がいつの日か人間の知能に匹敵する、あるいは完全に取って代わるようになるだろうという市場の受容は、北米における過去数年間のAIおよび機械学習技術の急速な採用率によって拍車がかかった。
  • 近代的なインフラ、大規模な資金調達の機会、多くの業界にわたる多様な顧客基盤、イノベーションを支援する環境、高度なスキルを持つ労働力の確保が、拡張アナリティクス・ソフトウェアとサービスの登場を後押しする要因となっています。
  • データユーザーは、頭の働かない、時間のかかる、反復的な作業をいくつも強いられていました。AIはこれらの作業を自動化し、リアルタイムで完了させることを可能にし、人間の生産性を大幅に向上させました。生産性の最大化は、米国地域のメーカー間の熾烈な競争を考えると、米国地域の企業が利益を向上させ、全体的な収入を増加させるのに役立ちます。
  • 拡張アナリティクスを使用することで、地域アナリストは、最も時間を要するデータクレンジングに多くの時間を費やすことなく、分析に集中することができます。これにより効率が向上し、米国とカナダ全域の企業に競争上の優位性をもたらします。

拡張アナリティクス業界の概要

拡張アナリティクス市場の競争は中程度で、少数の重要なプレーヤーが存在します。現在、市場シェアで市場を独占しているプレーヤーもいます。しかし、分析サービスの進歩により、新興国全体で新規参入企業が市場での地位と商業的足跡を伸ばしています。新規参入企業の数が多いため、予測期間を通じて市場は細分化し始めると予測されます。競争優位性を獲得するため、各社は製品のイノベーションに注力しています。

2023年1月、QlikTech International ABはTalendの買収を発表し、提案された統合は、顧客が最も差し迫ったデータ統合、トランスフォーメーション、ガバナンスのニーズに対応できるよう支援する独自のクラウドに依存しないポートフォリオを提供し、リアルタイムデータとアプリケーションの統合、データガバナンス、データ品質、トランスフォーメーション、アナリティクス、人工知能、機械学習にわたる業界をリードするソリューションで包括的かつ補完的な機能を提供します。

2022年5月、セールスフォース・インクはTableau Cloudを発表しました。Tableau Cloudは、ユーザーが企業レベルでTableauのすべてのメリットを得るための最も迅速でシンプルな方法です。このサービスは、以前はTableau Onlineとして知られていたもの次のイテレーションであり、直感的で強力かつ使いやすい分析ツールを提供することで、生産性を向上させるイノベーションを提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 複雑なビジネスデータを扱う需要の増加
    • ビジネスインテリジェンスツールの普及
  • 市場抑制要因
    • ヒューマンインテリジェンスの代替による抵抗

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 通信・IT
    • 小売
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • メディア&エンターテイメント
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • QlikTech International AB
    • IBM Corporation
    • Salesforce.com inc.
    • SAP SE
    • SAS Institute, Inc.
    • TIBCO Software Inc.
    • Sisense Inc.
    • ThoughtSpot Inc.
    • MicroStrategy Inc.
    • GoodData Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66629

The Augmented Analytics Market size is estimated at USD 29.81 billion in 2025, and is expected to reach USD 102.78 billion by 2030, at a CAGR of 28.09% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Automating data preparation, data discovery, and insight sharing using machine learning and natural language creation is called augmented analytics. It incorporates artificial intelligence into business intelligence tools to facilitate the work of citizen data scientists and other business users in analytics.
  • The adoption rates of augmented analytics have dramatically increased due to the growing complexity of company data. The process becomes time-consuming as it becomes more complicated, and artificial intelligence improves the speed and precision with which the analysis is carried out.
  • Automated insights are produced with the aid of enhanced analytics. These automated insights can then be used to evaluate a company's performance and general brand health, find growth possibilities and areas, and develop a comprehensive picture of where the brands stand regarding competing goods on the market. Each of these elements helps to form a corporate plan.
  • Moreover, enhanced analytics can identify the elements affecting your production by examining comprehensive data combinations. With augmented analytics, business users may quickly and easily find answers to their inquiries. They won't have to wait much longer for data analysts to fill in the blanks.
  • Natural Language Processing (NLP) and conversational analytics are two components of enhanced analytics that allow less technical specialists, such as citizen data scientists, to interact with the data and insights to provide recommendations for the business, which may impede market expansion.
  • The COVID-19 pandemic necessitated effective solutions instantly, which in turn necessitated innovative approaches to AI models and technology, such as augmented analytics, resulting in revenue growth in the market.

Augmented Analytics Market Trends

Retail Sector is Expected to Have a Significant Growth During the Forecast Period

  • With analysis of the data collected from all in-store security cameras, social media data collection, consumer insights, and correlation with historical data, augmented analytics gives critical insights into the retail e-commerce processes. This allows insights to be produced quickly. This is made possible by integrating artificial intelligence (AI), which gives business data the power of scale, speed, and efficiency.
  • Today's retailers must have a sharper emphasis on the client if they want to succeed. Consumers want simple shopping experiences. Therefore today's marketing must be pertinent and targeted. Every customer needs to be treated as an individual with unique buying habits. Retailers can create multi-level awards that can be personalized depending on data insights that gather information such as purchase habits, customer comments, etc., utilizing augmented analytics. This can help merchants create more focused business strategies for their customers.
  • With augmented intelligence systems, retail technology can be added on top of end-user industries. To support decision-making at all levels of the retail industry, organizations might concentrate on establishing automated systems for data preparation, machine-based algorithms, deep learning, advanced analytics, and insight discovery.
  • Analytics adoption has been difficult in the retail sector, but it has recently been merged with augmented analytics solutions. For instance, any in-store salesperson can ask the system for the top things they can do to increase sales and receive a thorough response thanks to augmented analytics and NLP.

North America is Expected to Have the Largest Market Share

  • The market's acceptance that artificial intelligence (AI) would someday be able to compete with or entirely replace human intelligence has been spurred by the rapid adoption rates of AI and machine learning technologies in North America over the past several years.
  • Modern infrastructure, large funding opportunities, a diverse customer base across many industries, a supportive environment for innovation, and the availability of a highly skilled workforce are the factors driving the emergence of augmented analytics software and services.
  • Data users were forced to perform several mindless, time-consuming, repetitive chores. AI has enabled automating and completing these jobs in real time, greatly enhancing human productivity. Productivity maximization can assist firms in the United States region in obtaining improved profits, boosting their overall income, given the region's fierce competition among manufacturers.
  • By using augmented analytics, the regional analyst may concentrate on the analysis rather than spending a lot of time earlier on data cleansing, which takes up the most time. This increases efficiency, giving businesses across the United States and Canada a competitive advantage.

Augmented Analytics Industry Overview

The augmented analytics market is moderately competitive and has a few significant players. Some of the players now control the market in terms of market share. Yet, new firms are growing their market position and commercial footprint throughout emerging economies due to the progress in analytical services. Due to the significant number of new entrants, the market is projected to begin to fragment throughout the forecast period. To obtain a competitive edge, the players are concentrating on product innovation.

In January 2023, QlikTech International AB announced its acquisition of Talend, where the proposed combination would deliver a unique, cloud-independent portfolio to help customers address their most pressing data integration, transformation, and governance needs and provide comprehensive and complementary capabilities with industry-leading solutions across real-time data and application integration, data governance, data quality, transformation, analytics, artificial intelligence, and machine learning.

In May 2022, Salesforce, Inc. announced Tableau Cloud, the quickest and simplest way for users to get all of Tableau's benefits at a corporate level. The service, the next iteration of what was formerly known as Tableau Online, offers innovations to increase productivity by providing intuitive, potent, and easy-to-use analytical tools that anybody can use to find insights and make decisions supported by data.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand to Cater Complex Business Data
    • 5.1.2 Huge Adoption of Business Intelligence Tools
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Resistance Due to Replacement of Human Intelligence

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Telecom & IT
    • 6.2.3 Retail
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Manufacturing
    • 6.2.6 Media & Entertainment
    • 6.2.7 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 QlikTech International AB
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Salesforce.com inc.
    • 7.1.5 SAP SE
    • 7.1.6 SAS Institute, Inc.
    • 7.1.7 TIBCO Software Inc.
    • 7.1.8 Sisense Inc.
    • 7.1.9 ThoughtSpot Inc.
    • 7.1.10 MicroStrategy Inc.
    • 7.1.11 GoodData Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS