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市場調査レポート
商品コード
1524111

データマネタイゼーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Data Monetization - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 138 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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データマネタイゼーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

データマネタイゼーション市場規模は2024年に41億7,000万米ドルと推定され、2029年には103億5,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは19.94%で成長すると予測されます。

Data Monetization-Market

B2B環境におけるビジネス上の意思決定や戦略開発におけるデータの重要性の高まりが、市場の需要を促進しています。また、ビジネス環境におけるデジタル機器とシステムの統合によるデータ生成、インターネット利用の拡大による消費者データ量の増加、市場におけるデータ分析ツールの出現もこれを後押ししており、市場の成長と生成データマネタイゼーションの機会を世界中で生み出しています。

主なハイライト

  • データマネタイゼーション戦略は、より伝統的な分析手法に依存しており、非構造化データの効果的な処理に苦慮していました。しかし、クラウドプラットフォームを通じて大規模なコンピューティングリソースへのアクセスが容易になり、一部のAI/機械学習を搭載した分析エンジンがコモディティ化したことで、価値と投資収益率の両方をより手頃な価格で引き出す機会が生まれつつあり、これが市場の今後の成長を後押しすると思われます。独立系ソフトウェアベンダーは、アプリケーションの収益を増加させ、技術の進歩に合わせて自社製品を差別化するために、セルフサービスビジネスインテリジェンスに目を向けています。
  • 同様に、セルフサービスBIは、アプリケーションを開発する企業にとって、採用率の向上と業務効率の改善により、アプリケーションのROIに貢献することができます。このことは、データマネタイゼーションソリューション市場の成長の可能性を示しています。
  • データマネタイゼーション戦略の広範かつ新たな応用により、企業は新たな収益源を生み出すことができます。これは、データを第三者に直接販売したり、データ主導型の製品やサービスを開発したり、データを利用して既存のサービスを強化したりすることで実現できます。このため、今後あらゆるエンドユーザーセグメントでデータマネタイゼーションソリューションの採用が進むと予想されます。
  • 拡大するオンラインバンキングやeコマース企業など、オンラインビジネスの拡大に伴い、顧客の購買パターンや嗜好を分析し、推奨商品をパーソナライズするためにデータマネタイゼーションソリューションを導入する可能性があります。これにより、売上と顧客満足度の向上が期待され、予測期間中の市場成長を牽引します。
  • 企業におけるコネクテッドデバイスやソフトウェアベースのソリューションの成長に伴い、世界中でインターネットユーザーが増加していることが、さまざまなエンドユーザーセグメントにおける顧客データの生成を支え、市場の成長機会を生み出しています。例えば、2023年11月に国際通信連合は、インターネット利用者が世界で54億人に達したと報告しました。この成長はオンラインデータ生成を支え、予測期間中の市場成長を促進する可能性があります。
  • データマネタイゼーションプロジェクトで懸念されるのは、データを外部団体に公開することによるプライバシーと法的影響です。そのため、ユーザーは顧客から取得したデータの権利と所有権を慎重に検討する必要があります。地域、業界、データ取得時に締結された特定の顧客契約によっては、これらの規制ポリシーにかなりのリソースと専門知識が必要になる場合があります。これは、データセットの収益化を目指す組織にとって課題となっています。

データマネタイゼーション市場の動向

大企業が市場シェアの大半を占める

  • デジタルトランスフォーメーションの動向は、ビジネスの展望を形成しつつあります。大企業はクラウド移行計画を強化し、顧客の期待の高まり、ビジネス量の増加、サービス提供モデルの変化など、新たな課題に直面しています。
  • そのため、多くの大企業が高速クラウドサービスプロバイダーのDaaS(Data as a Service)ソリューションを採用しています。大半はDaaSによる収益創出に取り組んでいます。データに基づく収益化業務は自動化され、より高い生産性を提供するようになります。
  • 米国では、Amazon, Facebook, Googleなどの企業がデータを収益化し、ビジネスの成長に役立てています。その結果、あらゆる業種の組織が、ビジネスの成長のために価値を創造する機会を発見するために、データに注目するようになっています。
  • Bank of America Corporationによると、米国の広告支出に占めるデジタル広告の割合は、2023年の69%から2024年には74%に達すると予想されています。Google, Meta, Amazonようなハイテク大手は、今後も米国のオンライン広告業界で大きなシェアを占めると思われます。近年、 Expedia, Booking, eBay, Airbnbなどの米国企業は、多額の収益を営業とマーケティングに充てています。予測期間中もこの傾向は続くと予想されます。
  • 大企業は、データマネタイゼーションソリューションの組み込み価値を高めるために、データの再利用を幅広くサポートする再構成可能なアーキテクチャを設計すると予想されます。これにより、高性能処理、高度なデータ統合、スケーラビリティといった積極的な技術的要求に応えることができます。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 北米のデータマネタイゼーション市場は、企業や消費者が生成するデータ量の増加を背景に、大きな成長を遂げています。企業はこうしたデータから価値を引き出す新たな方法を見出しており、革新的なデータマネタイゼーション戦略や技術の開発につながっています。高度な分析と人工知能の採用により、企業はデータから実用的な洞察を導き出せるようになり、市場の成長をさらに促進しています。
  • さらにこの地域は、ビッグデータ、機械学習、情報科学、ハイパフォーマンスコンピューティングなど、先進的なアナリティクスソリューションと実践のための革新的な取り組みをいち早く採用し、実施している地域でもあります。この地域には強力な足場を持つベンダーが存在し、市場の成長に貢献しています。Google Inc.、Cisco Systems Inc.、Adastra Corporation(カナダ)、Domo、Sisense Inc.などです。
  • 2023年6月、シスコはCisco Observability Platformを発表しました。これはオープンで拡張可能なAPI駆動型のフルスタックオブザーバビリティ(FSO)プラットフォームで、OpenTelemetryをベースに構築され、メトリクス、イベント、ログ、トレース(MELT)を基盤としています。シスコのフルスタックオブザーバビリティ戦略を推進し、AI/ML主導のアナリティクスと新しいオブザーバビリティエコシステムを提供し、適切でインパクトのあるビジネスインサイトを提供します。Observabilityは、データ、分析、アクション、プラクティスを一元化することで、チームの摩擦を減らす主要な方法になり得ます。
  • デジタル機器やテクノロジーの普及により、企業や消費者が生成するデータ量が大幅に増加し、収益化の機会が増えています。シスコシステムズによると、北米の1人当たりの平均デバイス数と接続数は、2023年度には13.4となり、他地域を大きく上回る。
  • さらに、企業はデータの価値を戦略的資産として認識するようになっています。データの売却、データ主導型サービスの提供、ターゲティング広告への活用など、さまざまな手段でデータを収益化する方法を模索しています。また、欧州のGDPRやカリフォルニア州のCCPAといった規制の枠組みも、データのプライバシーやセキュリティに対する意識を高めており、企業は自社のデータ資産を収益化するためのコンプライアンスに準拠した方法を模索しています。

データマネタイゼーション業界の概要

データマネタイゼーション市場は、中小企業と世界企業が存在するため競争が激しいです。データマネタイゼーションはさまざまな産業で利用され、ベンダーに成長機会を提供し、新規プレイヤーを市場に引き付け、ベンダー間の競争を促進しています。市場のプレーヤーは、製品ラインナップを強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。主な市場プレイヤーは、Accenture PLC, Adastra Corporation, Cisco Systems Inc., Dawex Systems SAS, Emu Analytics Ltd.などです。

  • 2024年5月、アクセンチュアとオラクルは提携し、最先端のジェネレーティブAIソリューション、ツール、トレーニングリソースに投資します。これらの戦略的投資は、組織がデータの潜在能力を最大限に引き出し、前例のない成長に向けて推進し、継続的なイノベーションの文化を醸成できるようにすることを目的としています。アクセンチュアとオラクルは、両社の専門知識を組み合わせることで、ジェネレーティブAIの大規模な導入を通じて、さまざまな業界のクライアントがビジネスを刷新できるよう支援していきます。
  • 2024年2月、Dawex社、Schneider Electric社、Valeo社、CEA社、Prosyst社は共同で、産業部門向けの信頼性の高いデータ交換ソリューションであるData4Industry-Xを設立しました。Data4Industry-Xは、主に自動車産業と発電産業に焦点を当て、さまざまな国で事業を展開する著名な多国籍産業企業の競争力を強化し、環境への影響を最小限に抑えるよう努めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19のデータマネタイゼーション市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 高度な分析と可視化の急速な普及
    • ビジネスデータの量と種類の増加
  • 市場抑制要因
    • 既存システムとの相互運用性
    • 規制政策の多様な構造
  • 市場の課題
    • データ構造の複雑化と一貫性のあるデータの利用可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 通信・IT
    • 製造
    • ヘルスケア
    • 小売
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Accenture PLC
    • Adastra Corporation
    • Cisco Systems Inc.
    • Dawex Systems SAS
    • Emu Analytics Ltd
    • Thales Group
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • IBM Corporation
    • Infosys Limited
    • Ness Technologies Inc.
    • NetScout Systems Inc.
    • Openwave Mobility Inc.(ENEA)
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71513

The Data Monetization Market size is estimated at USD 4.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.35 billion by 2029, growing at a CAGR of 19.94% during the forecast period (2024-2029).

Data Monetization - Market

The increasing importance of data in business decisions and strategy development in the B2B environment is driving the demand for the market. This is also supported by the integration of digital devices and systems in the business environment to generate data, the growth of internet usage to increase consumer data volume, and the emergence of data analytics tools in the market, creating an opportunity for the market's growth and to monetize the generated data worldwide.

Key Highlights

  • Data monetization strategies relied on more traditional analytical techniques and struggled to deal effectively with unstructured data. However, easier access to significant computing resources via cloud platforms and the commoditization of some AI/machine learning-powered analysis engines are creating more affordable opportunities to extract both values and return on investment, which would drive the market's future growth. Independent software vendors have turned to self-service business intelligence to increase application revenue and differentiate their offerings in line with technological advancement.
  • Similarly, self-service BI can contribute to application ROI for enterprises developing applications by increasing adoption and improving operational efficiencies. This shows the potential of the market's growth in data monetization solutions.
  • The broad and emerging applications of data monetization strategies enable businesses to generate new revenue streams. This can be achieved through selling data directly to third parties, creating data-driven products or services, or using data to enhance existing offerings. This is expected to fuel the adoption of data monetization solutions across all end-user segments in the future.
  • As online businesses expand, including expanding online banking and e-commerce companies, they may implement data monetization solutions to analyze customer purchasing patterns and preferences and personalize product recommendations. This is expected to increase sales and customer satisfaction, driving the market's growth during the forecast period.
  • The increasing number of internet users worldwide, in line with the growth of connected devices and software-based solutions in businesses, is supporting the generation of customer data in various end-user segments, creating an opportunity for the market's growth. For instance, in November 2023, the International Telecommunication Union reported that internet users reached 5,400 million worldwide. This growth may support online data generation and fuel the market's growth during the forecast period.
  • The privacy and legal implications of releasing data to outside entities are the primary concerns with data monetization projects. Therefore, users must carefully review their rights and ownership of the data they may have acquired from their customers. Depending on the geography, the industry, and the specific customer contracts signed at the moment of data acquisition, these regulatory policies may require considerable resources and expertise. This presents challenges for organizations seeking to monetize their datasets.

Data Monetization Market Trends

Large Enterprises to Hold Major Market Share

  • The growing trends of digital transformation are shaping the business landscape. Large enterprises are ramping up their plans for cloud migration and confronting new challenges, including higher customer expectations, business volume growth, and service delivery model changes.
  • Thus, many large enterprises are adopting Data as a Service (DaaS) solutions from high-speed cloud service providers. Most are engaged in revenue generation from DaaS. Data-based monetization tasks are set to become automated and offer higher productivity.
  • In the United States, companies like Amazon, Facebook, and Google have monetized and used their data to fuel the growth of their business. As a result, organizations across all industries increasingly look at their data to uncover opportunities to create value for their business growth.
  • According to the Bank of America Corporation, digital advertising is expected to reach 74% of US ad spending in 2024, up from 69% in 2023. Tech giants like Google, Meta, and Amazon will continue to have a significant share of the US online advertising industry. In recent years, companies in the United States, such as Expedia, Booking, eBay, and Airbnb, have allocated significant revenues to their sales and marketing. They are anticipated to continue doing so during the forecast period.
  • Large enterprises are expected to design reconfigurable architectures that support extensive data reuse to enhance the embedded value of data monetization solutions. This helps them meet aggressive technical demands such as high-performance processing, advanced data integration, and scalability.

North America Holds Significant Market Share

  • The North American data monetization market has been experiencing significant growth, driven by increasing volumes of data generated by businesses and consumers. Companies are finding new ways to extract value from this data, leading to the development of innovative data monetization strategies and technologies. Adopting advanced analytics and artificial intelligence has enabled organizations to derive actionable insights from their data, further fueling the market's growth.
  • Furthermore, the region is an early adopter and host to innovative initiatives for advanced analytics solutions and practices, such as big data, machine learning, information science, and high-performance computing. It has a strong foothold of vendors, contributing to the market's growth. Some include Google Inc., Cisco Systems Inc., Adastra Corporation (Canada), Domo, and Sisense Inc.
  • In June 2023, Cisco announced the Cisco Observability Platform, an open and extensible, API-driven Full-Stack Observability (FSO) platform built on OpenTelemetry and anchored on metrics, events, logs, and traces (MELT). Advancing Cisco's Full-Stack Observability strategy, it provides AI/ML-driven analytics and a new observability ecosystem, delivering relevant and impactful business insights. Observability can become the primary way to reduce team friction by unifying data, analysis, actions, and practices.
  • The proliferation of digital devices and technologies has led to a massive increase in the volume of data generated by businesses and consumers, creating more monetization opportunities. According to Cisco Systems, the average number of devices and connections per person in North America was 13.4 in FY 2023, significantly higher than in other regions.
  • Furthermore, businesses increasingly recognize the value of their data as a strategic asset. They are exploring ways to monetize it through various means, such as selling data, offering data-driven services, or leveraging it for targeted advertising. Regulatory frameworks such as the GDPR in Europe and the CCPA in California also have heightened awareness around data privacy and security, prompting companies to find compliant ways to monetize their data assets.

Data Monetization Industry Overview

The data monetization market is competitive due to the presence of small and medium-sized enterprises and global players. Data monetization is used in various industries to provide vendors with growth opportunities, attracting new players into the market and driving competition among vendors. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage. Some key market players include Accenture PLC, Adastra Corporation, Cisco Systems Inc., Dawex Systems SAS, and Emu Analytics Ltd., among others.

  • In May 2024, Accenture and Oracle joined forces to invest in state-of-the-art generative AI solutions, tools, and training resources. These strategic investments aim to enable organizations to unlock the full potential of their data, propelling them toward unprecedented growth and fostering a culture of continuous innovation. By combining their expertise, Accenture and Oracle are dedicated to helping clients across diverse industries reinvent their businesses through the adoption of generative AI at scale.
  • In February 2024, Dawex, Schneider Electric, Valeo, CEA, and Prosyst collaborated to establish Data4Industry-X, the Reliable Data Exchange Solution for the Industrial Sector. Primarily focusing on the automotive and power generation industries, Data4Industry-X strives to enhance competitiveness and minimize the environmental impact of prominent multinational industrial corporations operating in various countries.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Data Monetization Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Adoption of Advanced Analytics and Visualization
    • 5.1.2 Increasing Volume and Variety of Business Data
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Interoperability With Existing Systems
    • 5.2.2 Varying Structure of Regulatory Policies
  • 5.3 Market Challenge
    • 5.3.1 Increasing Complexities in Data Structures and Availability of Consistent Data

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Organization Size
    • 6.1.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 6.1.2 Large Enterprises
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Telecom and IT
    • 6.2.3 Manufacturing
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Retail
    • 6.2.6 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography***
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia
    • 6.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.5 Latin America
    • 6.3.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Accenture PLC
    • 7.1.2 Adastra Corporation
    • 7.1.3 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.4 Dawex Systems SAS
    • 7.1.5 Emu Analytics Ltd
    • 7.1.6 Thales Group
    • 7.1.7 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 7.1.8 IBM Corporation
    • 7.1.9 Infosys Limited
    • 7.1.10 Ness Technologies Inc.
    • 7.1.11 NetScout Systems Inc.
    • 7.1.12 Openwave Mobility Inc. (ENEA)
    • 7.1.13 SAP SE
    • 7.1.14 SAS Institute Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS