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市場調査レポート
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1523319

オンラインギャンブル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Online Gambling - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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オンラインギャンブル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

オンラインギャンブル市場規模は2024年に932億6,000万米ドルと推定され、2029年には1,532億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは10.44%で成長する見込みです。

Online Gambling-Market

現在、世界人口の大部分がインターネットにアクセスしています。国際通信連合(ITU)によると、2022年の世界のインターネットユーザー数は53億人でした。これは、世界中でオンラインギャンブルサービスが絶大な人気を博している主な要因の一つです。スマートフォンの普及が進むにつれ、モバイルアプリケーションを利用した宝くじゲームも増加し、エンドユーザーが自分のスペースでギャンブルを楽しめる利便性と快適さが提供されています。カジノギャンブルは、利用の利便性と最適なユーザーエクスペリエンスにより、急速に成長しているギャンブルカテゴリの1つです。さまざまなプレイヤーの興味を満たすため、オンラインギャンブルプラットフォームは、スロット、ポーカー、スポーツベッティングなど、さまざまなゲームを提供しています。

スポーツベッティングはアジア太平洋地域で人気があります。さらに、特に欧州諸国では、ドローベースやスクラッチオフのインスタントゲームの人気が高まっており、これが調査した市場の成長にプラスの影響を与えています。European Gaming &Betting Associationによると、2022年の欧州におけるオンラインギャンブルの総獲得額は293億ユーロでした。仮想現実とブロックチェーンの出現により、様々な企業が顧客の要件とニーズに対応し、市場での競争力を獲得するために、革新的なプラットフォームの進歩に注力しています。例えば、2023年7月、Kindred社は米国ペンシルベニア州で独自の技術プラットフォームを立ち上げました。同社はKindredプラットフォーム上でUnibet CasinoとSportsbookアプリへのアクセスを提供しています。

オンラインギャンブル市場動向

さまざまなスポンサーシップと便利な支払いオプションが市場を牽引

携帯電話、インターネット、便利なオンライン決済ゲートウェイの普及により、オンラインギャンブル・サービスは簡単に利用できるようになった。さらに、オンラインベッティングはオンラインスポーツのカテゴリーで主に増加しており、特にFIFAワールドカップや欧州選手権などのサッカーイベントで顕著です。多くのオンラインスポーツベッティング会社は、マーケティング戦略の一環としてさまざまなチームのスポンサーになったり、戦略的拡大のために複数の会社を買収したり合併したりしています。たとえば、2022年9月、BC.GAMEはアルゼンチンサッカー協会とスポンサー契約を結びました。

アルゼンチンチームはカタールで開催されたFIFAワールドカップの試合中、BC.GAMEのサポートを受けました。オンラインカジノの運営者は、映画、テレビ番組、ストリーミングコンテンツのスポンサーにもなり、ブランドの宣伝や視聴者の獲得に努めています。サッカー選手権や競馬コンテストなどの主要なスポーツイベントは、オンラインギャンブル事業者が広告を出し、スポーツベッターを引き付けるための理想的なプラットフォームです。例えば、2022年12月、大手世界オンラインベッティング&ゲーミングブランドBetwayは、南アフリカで開催されるTwenty20フランチャイズクリケットトーナメントSA20と複数年のタイトルスポンサー契約を締結しました。

北米は急成長市場

米国のオンラインベッティングに関する現在の法的枠組みでは、ネバダ州、ペンシルベニア州、ニュージャージー州でライセンスを取得したブックメーカーだけが合法的に運営することができます。ペンシルベニア州は、オンラインギャンブルを合法化し、規制している4番目で最大の州です。ニュージャージー州には、さまざまなタイプのオンラインカジノ、スポーツブック、スポーツベッティングアプリがあります。ニュージャージー州のゲーミング執行部門は、ニュージャージー州のオンラインゲーミングサイトを監督・管理しています。

サイトのライセンシング、税収の徴収、ゲームのテストと承認を行っています。ニュージャージー州は、米国で規制されたオンラインギャンブルの最大の市場です。カナダはオンラインギャンブルの規制がない国です。メキシコはギャンブル法を見直し、オンラインギャンブル部門を規制して他の地域のギャンブル産業と足並みを揃える意向です。そのため、北米諸国とその各州でオンラインギャンブルの合法化が進んでおり、市場のさらなる牽引役となることが予想されます。

拡張現実(AR)や仮想現実(VR)などの技術の進歩は、プレイヤーのエンゲージメントを高めるためにオンラインゲーム体験に取り入れられています。モバイルギャンブルは、スマートフォンやタブレット端末の普及により劇的に増加しました。例えば、国立統計地理研究所によると、メキシコの携帯電話ユーザー数は2022年に9,308万人となった。

オンラインギャンブル業界の概要

オンラインギャンブル市場は非常に細分化されており、地域および世界のプレーヤーで構成されています。以下のような主要企業が存在します。 Bet365, Entain PLC, 888 Holding PLC, Flutter Entertainment PLC, Kindred Group PLCなどです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 積極的な広告・宣伝活動
    • セキュリティ、暗号化、ストリーミング技術の進歩
  • 市場抑制要因
    • 規制と法的課題
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • ゲームタイプ
    • スポーツベッティング
      • サッカー
      • 競馬
      • テニス
      • その他
    • カジノ
      • ライブカジノ
      • バカラ
      • ブラックジャック
      • ポーカー
      • スロット
      • その他
    • 宝くじ
    • ビンゴ
  • エンドユーザー
    • デスクトップ
    • モバイル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スウェーデン
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋諸国
      • オセアニア諸国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • プレーヤーが採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Betsson AB
    • 888 Holdings PLC
    • Kindred Group PLC
    • Entain PLC
    • Bet365
    • Flutter Entertainment PLC
    • 22bet
    • Mgm Resorts International
    • Draftkings Inc.
    • Super Group(sghc Limited)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62655

The Online Gambling Market size is estimated at USD 93.26 billion in 2024, and is expected to reach USD 153.21 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.44% during the forecast period (2024-2029).

Online Gambling - Market

Nowadays, a large portion of the global population has access to the Internet. According to the International Telecommunication Union (ITU), the number of internet users globally was 5,300 million in 2022. This represents one of the primary factors behind the immense popularity of online gambling services worldwide. The increased penetration of smartphones further leads to an increase in several mobile application-based lottery games as they provide end-users the convenience and comfort of gambling within their own space. Casino gambling has been one of the rapidly growing gambling categories, owing to the convenience of usage and optimal user experience. To meet different player interests, online gambling platforms provide various games, such as slots, poker, and sports betting.

Sports betting is popular in the Asia-Pacific region. Moreover, there has been a rise in the popularity of draw-based and scratch-off instant games, especially across European countries, which positively impacts the growth of the market studied. Online gambling gross win in Europe was EUR 29.3 billion in 2022, according to the European Gaming & Betting Association. With the advent of virtual reality and blockchain, various companies are focusing on advancing innovative platforms to cater to the requirements and needs of customers and achieve a competitive edge in the market. For instance, in July 2023, Kindred launched a proprietary tech platform in Pennsylvania, United States. The company offers access to Unibet Casino and Sportsbook apps on the Kindred platform.

Online Gambling Market Trends

Various Sponsorships and Convenient Payment Options Driving the Market

The increased penetration of mobile phones, the Internet, and convenient online payment gateways have made online gambling services easily accessible. Moreover, online betting is predominantly rising in the online sports category, especially in football events like the FIFA World Cup and the European championships. Many online sports betting companies are sponsoring different teams as a part of their marketing strategy and acquiring or merging with several companies for strategic expansions, for instance, in September 2022, BC.GAME signed a sponsorship agreement with the Argentine Football Association.

The Argentine team had BC.GAME's support during the FIFA World Cup matches in Qatar. Operators of online casinos also sponsor films, television programs, or streaming content to promote their brands and attract viewers. Major athletic events, such as football championships and horse racing contests, are ideal platforms for online gambling businesses to advertise and attract sports bettors. For instance, in December 2022, leading global online betting and gaming brand Betway signed a multi-year title sponsorship with SA20, a Twenty20 franchise cricket tournament in South Africa.

North America is the Fastest-Growing Market

The current legislative framework for online betting in the United States allows only bookmakers licensed in Nevada, Pennsylvania, and New Jersey to operate legally, as these are the three states where online betting is regulated. Pennsylvania is the fourth and biggest state to legalize and regulate online gambling. New Jersey has various types of online casinos, sportsbooks, and sports betting apps. New Jersey's Division of Gaming Enforcement oversees and holds New Jersey's online gaming sites.

It handles site licensing, tax revenue collection, and game testing and approval. New Jersey is the largest market for regulated online gambling in the United States. Canada is an unregulated country in terms of online gaming. Mexico is reviewing its gambling laws, intending to regulate the online gambling sector to align with the rest of the region's gambling industry. Therefore, the increasing regularization of online gambling in North American countries and their respective states is expected to drive the market further.

Technology advancements, such as augmented reality (AR) and virtual reality (VR), are incorporated into online gaming experiences to increase player engagement. Mobile gambling has increased dramatically due to the widespread use of smartphones and tablets, which enable bets to be placed at any time and almost anywhere. For instance, the number of mobile phone users in Mexico was 93.08 million in 2022, according to the National Institute of Statistics and Geography.

Online Gambling Industry Overview

The online gambling market is highly fragmented and comprises regional and global players. Key players such as Bet365, Entain PLC, 888 Holding PLC, Flutter Entertainment PLC, and Kindred Group PLC dominate the market. Major players are focusing on mergers and acquisitions, partnerships, and product innovations to expand their presence in the market. They also compete on various factors, including offerings, quality of gambling content, user experience, brand equity, personalized payoffs, and access to multiple platforms. Apart from this, advanced distribution networks and manufacturing expertise give an upper edge to players to expand their range of products globally.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Aggressive Advertisement And Promotional Activities
    • 4.1.2 Advancement In Security, Encryption, And Streaming Technology
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Regulatory and Legal Challenges
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Game Type
    • 5.1.1 Sports Betting
      • 5.1.1.1 Football
      • 5.1.1.2 Horse Racing
      • 5.1.1.3 Tennis
      • 5.1.1.4 Other Sports
    • 5.1.2 Casino
      • 5.1.2.1 Live Casino
      • 5.1.2.2 Baccarat
      • 5.1.2.3 Blackjack
      • 5.1.2.4 Poker
      • 5.1.2.5 Slots
      • 5.1.2.6 Others Casino Games
    • 5.1.3 Lottery
    • 5.1.4 Bingo
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Desktop
    • 5.2.2 Mobile
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Sweden
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 Oceanic Countries
      • 5.3.3.2 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Betsson AB
    • 6.3.2 888 Holdings PLC
    • 6.3.3 Kindred Group PLC
    • 6.3.4 Entain PLC
    • 6.3.5 Bet365
    • 6.3.6 Flutter Entertainment PLC
    • 6.3.7 22bet
    • 6.3.8 Mgm Resorts International
    • 6.3.9 Draftkings Inc.
    • 6.3.10 Super Group (sghc Limited)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS