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市場調査レポート
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1138583

船舶港湾インフラ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Ship Port Infrastructure Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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船舶港湾インフラ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

船舶港湾インフラ市場は、2021年に1532億米ドル、2027年には2053億米ドルに成長し、予測期間中に収益面でCAGR5%を記録すると予測されています。

COVID-19の大流行は、世界の貿易の流れに急速なスピードと規模で影響を与えました。パンデミックの間、必需品や医療品へのアクセスは、海上サプライチェーンが迅速に適応する能力によって主に確保されました。国連貿易開発会議(UNCTAD)は、世界の商品貿易が2020年第1四半期に5%の減少となり、第2四半期には27%というさらに深い収縮を予想しています。しかし、世界経済はパンデミックから回復しており、世界貿易は予測期間中に大幅な成長を示しています。

中期的には、国家間の貿易関係が成長する見通しです。すべての貿易のための主要な要因は、輸送と距離のモードであり、費用対効果の高い輸送は、より重い負荷を運ぶ能力を持つ少ない時間、低トラフィックと混雑で貿易活動を強化します。このような他の輸送手段に対する優位性により、海上貿易活動は世界の規模で人気を集めています。

諸外国との貿易関係の発展と貿易量の増加に伴い、新興諸国は海上輸送をサポートする新しい港を開発する地域とされています。中国やインドなどの国々は非常に速いペースで新しい港を作り出しており、例えばインドは2008年の199港から2018年には217港に増加し、2021年度時点では合計224港を有しています。

主な市場動向

港湾整備に向けた政府の取り組みが成長を牽引

世界中の様々な政府が港湾に投資しているのは、港湾がその国の貿易の主要な促進要因の一つであるためです。例えば、以下のようなものです。

  • 2022年7月、インド政府は、海運部門からの排出を削減し、ネットゼロおよび低排出ソリューションの開発を促進することを約束しています。
  • 2022年2月、米国総合サービス庁(GSA)は、大規模な陸上港湾の近代化・建設プロジェクトを発表しました。このプロジェクトは、超党派インフラー法を通じて資金が提供されます。この投資は、全米の商業・貿易活動の向上に寄与します。
  • 2021年11月、バイデン米国大統領は、沿岸港、内陸港、水路、国境沿いの陸上港のインフラ整備に170億米ドルという前例のない金額を盛り込み、世界経済における米国の港の重要性を認識しました。これらの資源による長期投資と短期支援を通じて、サプライチェーンの強靭性が強化されるでしょう。
  • 2021年3月、インド政府は「サガルマラ計画」のもとで港湾に投資すると発表しました。政府は、2035年までに10億米ドルの投資を伴う港湾の近代化のための合計189のプロジェクトを想定しています。
  • 2021年1月、韓国の海洋水産省は、全国の港湾の再開発に60億米ドル以上を投資する野心的な10年計画を発表しました。その目的は、観光、文化、商業を促進し、港湾と周辺地域を活性化し、都市との一体化をよりよくすることです。

また、物流分野では、船舶やコンテナの入港を促進するために、多くの国で新港の建設が進められています。例えば、次のようなことです。

  • 2021年9月、イスラエルは地中海沿岸に新しい海運港を開設しました。これは、地域経済のハブとしての国の立場を強化し、遅延に悩まされる分野に大いに必要とされる競争を導入するものです。ハイファにある55億シェケル(17億米ドル)のベイポートを運営する上海国際港湾グループ(SIPG)は、1万8000個以上のコンテナを積載する大型クラスの貨物船がイスラエルに停泊できるようにする予定です。

このような取り組みや投資により、港湾の容積は拡大し、より良いインフラを構築するための援助が必要となります。したがって、このことは、予測期間中に船舶港湾インフラ市場の成長を支援することが期待されます。

アジア太平洋地域が最速の成長市場となる見込み

アジア太平洋地域は、中国やインドなど、世界で最も急速に経済が発展している地域で構成されています。このような経済成長は、これらの国々が行う貿易によって支えられており、国際貿易の大部分は海上輸送で行われています。

例えば、インドの海上貿易は、貿易総額の約95%(数量ベース)、75%(金額ベース)を占めています。他のアジア諸国や東南アジア諸国でも貿易の増加が見込まれており、この成長は海上輸送によって支えられているため、これらの国々ではより多くの港湾インフラが必要とされます。

例えば、スリランカ港湾局(SLPA)は、世界の船会社に対するコロンボ港の価値を高め、積み替え市場でのシェアを拡大するために、コロンボ港の施設整備を進めています。

また、アジア太平洋地域の多くの国々は、海上貿易に大きく依存しています。そのため、これらの国の多くは、経済を活性化させ、新技術を自国の利益につなげるために、技術やインフラに投資しています。

  • 例えば、シンガポールは2022年6月に、2040年までに世界最大の自動化港を建設すると発表しました。このプロジェクトにかかる費用は、現時点で140億米ドルです。この自動化された港には、ドローンや無人運転車両が導入される予定です。

したがって、上記の要因のために、船の港市場は、今後数年間で大幅に成長すると予想されます。

競合情勢

船舶港湾インフラ市場は、いくつかのプレーヤーMan Infrastructure Ltd.、Essar Ports Ltd.、Adani Ports、Larsen and Toubroなどによって支配されています。主要なプレーヤー間のいくつかの合併や買収は、予測期間中に大きな成長を示す可能性があります。例えば、次のようなものです。

  • 2022年4月、Adani Ports and Special Economic Zone Ltdは、その子会社であるThe Adani Harbour Services Ltdを通じて、インドの大手第三者海洋サービスプロバイダーのOcean Sparkle Ltd(「OSL」)の100%株式を取得するための正式契約を締結しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース:10億米ドル)

  • タイプ
    • 海港
    • 内陸港湾
    • その他
  • 用途
    • 旅客
    • 貨物
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Man Infraconstruction Limited
    • Gujarat Maritime Board
    • Essar Ports Limited
    • APM Terminals
    • DP World
    • Adani Group
    • Larsen & Toubro Limited
    • Starlog Entrprises

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69833

The Ship Port Infrastructure market was valued at USD 153.20 Billion in 2021 and is projected to grow to USD 205.30 Billion by 2027, registering a CAGR of 5% in terms of revenue during the forecast period.

The COVID-19 pandemic impacted global trade flows at a rapid pace and scale. During the pandemic, access to essential goods and medical items has been secured largely by the ability of the maritime supply chain to quickly adapt. The United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) estimates global merchandise trade witnessed a 5 percent drop in the first quarter of 2020 and expects a deeper contraction of 27 percent in the second quarter. However, the global economy is recovering from the pandemic and the global trade witnessing significant growth during the forecast period.

Over the medium term, growing trade relations between countries. Primary factor for all trade is the mode of transport and distance, cost effective transport enhances trade activities with lesser time, low traffic and congestion with the ability to carry heavier loads. With this advantage over other modes Marine trade activities are gaining popularity on a global scale.

With the growing trade relations with other countries and increase in trade volumes developing countries are touted to be regions for developing new ports to support the maritime traffic. Countries like China and India are creating new ports on a very rapid pace, for instance, India has increased their number of ports from 199 in 2008, to 217 in 2018 and as of FY2021, India has a total of 224 ports.

Key Market Trends

Government Initiatives for Development of Ports are Driving Growth

Various governments across the globe are investing in ports are they are among the primary drivers of trade in the country. For instance,

  • In July 2022, Government of India is committed to reduce the emissions from shipping sector and promote the development of net zero and low-emission solutions.
  • In February 2022, the U.S. General Services Administration (GSA) announced major land port modernization and construction projects. The project is funded through the Bipartisan Infrastructure Law. The investment help to improve the commerce and trade activities across the country.
  • In November 2021, US President Biden's Bipartisan Infrastructure Deal includes an unprecedented USD 17 billion to improve infrastructure at coastal ports, inland ports and waterways, and land ports of entry along the border, recognizing the significance of American ports to the global economy.Supply chain resilience will be strengthened through long-term investments and short-term assistance provided by these resources.
  • In March 2021, the Indian government said to invest in ports under the Sagarmala Programme. The government has envisioned a total of 189 projects for the modernization of ports involving an investment of USD billion by the year 2035.
  • In January 2021, an ambitious ten-year plan to invest more than USD 6 billion in the redevelopment of ports across the country was announced by the Ministry of Oceans and Fisheries of South Korea.The objective is to revitalize the ports and the surrounding areas by promoting tourism, culture, and commerce, as well as better integrating the ports into the cities.

Additionally, to aid the logistics sector, many countries are inaugurating new ports to increase the inbound flow of ships and containers. For instance,

  • In September 2021, Israel opened its new shipping port along its Mediterranean coast, which will strengthen the nation's position as a regional economic hub and introduce much-needed competition to a sector beset by delays. The Shanghai International Port Group (SIPG), which will run the 5.5 billion shekel ($1.7 billion) Bay Port in Haifa, will allow larger classes of cargo ships carrying 18,000 containers or more to dock in Israel.

These initiatives and investments will increase the volume capacity of the docks and to handle the ships in turn aid to construct better infrastructure will be required. Hence this is expected to aid the ship port infrastructure market grow in the forecast period.

Asia Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

The Asia pacific region consists of some of the fastest growing economies in the world like China, India etc. This growth in the economy is supported by the trade these countries do and the majority of international trade takes place with marine transport.

For instance, the marine trade of India comprises of around 95% of total trade by volume and 75% by value. With other Asian and South-East Asian countries also expected to increase trade, this growth will be supported by marine transport and subsequently, more port Infrastructure will be required for these nations.

For instance, The Sri Lanka Port Authority (SLPA) is progressing the development of facilities at Colombo Port to improve the value of Colombo Port to global shipping lines and to increase its share of the trans-shipment market.

Additionally, many countries in the Asia-Pacific rely heavily on sea trade. Hence many of these countries are investing in technologies and infrastructure to boost the economy and use new technologies in their benefit.For instance,

  • in June 2022, Singapore exclaimed to construct the world biggest automated port by 2040. As of now the cost of the entire project is USD 14 billion. The automated port claims to have drones and driverless vehicles.

Hence owing to the above mentioned factors, the ship port market is expected to grow significantly in the upcoming years.

Competitive Landscape

The Ship Port Infrastructure market is dominated by several players Man Infrastructure Ltd., Essar Ports Ltd., Adani Ports, Larsen and Toubro and others. Several mergers and acquisitions between the key players are likely to witness major growth during the forecast period. For instance,

  • In April 2022, Adani Ports and Special Economic Zone Ltd through its subsidiary, The Adani Harbour Services Ltd, entered into a definitive agreement for the acquisition of a 100% stake in Ocean Sparkle Ltd ('OSL'), India's leading third-party marine services provider.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Billion)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Sea Port
    • 5.1.2 Inland Port
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Passenger
    • 5.2.2 Cargo
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 United Arab Emirates
      • 5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Man Infraconstruction Limited
    • 6.2.2 Gujarat Maritime Board
    • 6.2.3 Essar Ports Limited
    • 6.2.4 APM Terminals
    • 6.2.5 DP World
    • 6.2.6 Adani Group
    • 6.2.7 Larsen & Toubro Limited
    • 6.2.8 Starlog Entrprises

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS