市場調査レポート
商品コード
1138583
船舶港湾インフラ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)Ship Port Infrastructure Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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船舶港湾インフラ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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船舶港湾インフラ市場は、2021年に1532億米ドル、2027年には2053億米ドルに成長し、予測期間中に収益面でCAGR5%を記録すると予測されています。
COVID-19の大流行は、世界の貿易の流れに急速なスピードと規模で影響を与えました。パンデミックの間、必需品や医療品へのアクセスは、海上サプライチェーンが迅速に適応する能力によって主に確保されました。国連貿易開発会議(UNCTAD)は、世界の商品貿易が2020年第1四半期に5%の減少となり、第2四半期には27%というさらに深い収縮を予想しています。しかし、世界経済はパンデミックから回復しており、世界貿易は予測期間中に大幅な成長を示しています。
中期的には、国家間の貿易関係が成長する見通しです。すべての貿易のための主要な要因は、輸送と距離のモードであり、費用対効果の高い輸送は、より重い負荷を運ぶ能力を持つ少ない時間、低トラフィックと混雑で貿易活動を強化します。このような他の輸送手段に対する優位性により、海上貿易活動は世界の規模で人気を集めています。
諸外国との貿易関係の発展と貿易量の増加に伴い、新興諸国は海上輸送をサポートする新しい港を開発する地域とされています。中国やインドなどの国々は非常に速いペースで新しい港を作り出しており、例えばインドは2008年の199港から2018年には217港に増加し、2021年度時点では合計224港を有しています。
世界中の様々な政府が港湾に投資しているのは、港湾がその国の貿易の主要な促進要因の一つであるためです。例えば、以下のようなものです。
また、物流分野では、船舶やコンテナの入港を促進するために、多くの国で新港の建設が進められています。例えば、次のようなことです。
このような取り組みや投資により、港湾の容積は拡大し、より良いインフラを構築するための援助が必要となります。したがって、このことは、予測期間中に船舶港湾インフラ市場の成長を支援することが期待されます。
アジア太平洋地域は、中国やインドなど、世界で最も急速に経済が発展している地域で構成されています。このような経済成長は、これらの国々が行う貿易によって支えられており、国際貿易の大部分は海上輸送で行われています。
例えば、インドの海上貿易は、貿易総額の約95%(数量ベース)、75%(金額ベース)を占めています。他のアジア諸国や東南アジア諸国でも貿易の増加が見込まれており、この成長は海上輸送によって支えられているため、これらの国々ではより多くの港湾インフラが必要とされます。
例えば、スリランカ港湾局(SLPA)は、世界の船会社に対するコロンボ港の価値を高め、積み替え市場でのシェアを拡大するために、コロンボ港の施設整備を進めています。
また、アジア太平洋地域の多くの国々は、海上貿易に大きく依存しています。そのため、これらの国の多くは、経済を活性化させ、新技術を自国の利益につなげるために、技術やインフラに投資しています。
したがって、上記の要因のために、船の港市場は、今後数年間で大幅に成長すると予想されます。
船舶港湾インフラ市場は、いくつかのプレーヤーMan Infrastructure Ltd.、Essar Ports Ltd.、Adani Ports、Larsen and Toubroなどによって支配されています。主要なプレーヤー間のいくつかの合併や買収は、予測期間中に大きな成長を示す可能性があります。例えば、次のようなものです。
The Ship Port Infrastructure market was valued at USD 153.20 Billion in 2021 and is projected to grow to USD 205.30 Billion by 2027, registering a CAGR of 5% in terms of revenue during the forecast period.
The COVID-19 pandemic impacted global trade flows at a rapid pace and scale. During the pandemic, access to essential goods and medical items has been secured largely by the ability of the maritime supply chain to quickly adapt. The United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) estimates global merchandise trade witnessed a 5 percent drop in the first quarter of 2020 and expects a deeper contraction of 27 percent in the second quarter. However, the global economy is recovering from the pandemic and the global trade witnessing significant growth during the forecast period.
Over the medium term, growing trade relations between countries. Primary factor for all trade is the mode of transport and distance, cost effective transport enhances trade activities with lesser time, low traffic and congestion with the ability to carry heavier loads. With this advantage over other modes Marine trade activities are gaining popularity on a global scale.
With the growing trade relations with other countries and increase in trade volumes developing countries are touted to be regions for developing new ports to support the maritime traffic. Countries like China and India are creating new ports on a very rapid pace, for instance, India has increased their number of ports from 199 in 2008, to 217 in 2018 and as of FY2021, India has a total of 224 ports.
Various governments across the globe are investing in ports are they are among the primary drivers of trade in the country. For instance,
Additionally, to aid the logistics sector, many countries are inaugurating new ports to increase the inbound flow of ships and containers. For instance,
These initiatives and investments will increase the volume capacity of the docks and to handle the ships in turn aid to construct better infrastructure will be required. Hence this is expected to aid the ship port infrastructure market grow in the forecast period.
The Asia pacific region consists of some of the fastest growing economies in the world like China, India etc. This growth in the economy is supported by the trade these countries do and the majority of international trade takes place with marine transport.
For instance, the marine trade of India comprises of around 95% of total trade by volume and 75% by value. With other Asian and South-East Asian countries also expected to increase trade, this growth will be supported by marine transport and subsequently, more port Infrastructure will be required for these nations.
For instance, The Sri Lanka Port Authority (SLPA) is progressing the development of facilities at Colombo Port to improve the value of Colombo Port to global shipping lines and to increase its share of the trans-shipment market.
Additionally, many countries in the Asia-Pacific rely heavily on sea trade. Hence many of these countries are investing in technologies and infrastructure to boost the economy and use new technologies in their benefit.For instance,
Hence owing to the above mentioned factors, the ship port market is expected to grow significantly in the upcoming years.
The Ship Port Infrastructure market is dominated by several players Man Infrastructure Ltd., Essar Ports Ltd., Adani Ports, Larsen and Toubro and others. Several mergers and acquisitions between the key players are likely to witness major growth during the forecast period. For instance,