表紙:業務用チョコレート市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1136138

業務用チョコレート市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Industrial Chocolate Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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業務用チョコレート市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

業務用チョコレート市場は、予測期間である2022-2027年にCAGR12.50%を記録すると予測されています。

消費者向けチョコレート商品のメーカーは、業務用チョコレートを主原料として使用しています。ココア・リカー、ココアバター、ココアパウダーなどのココア原料は、一般的にチョコレートの生産に利用されています。ココア・リカーは、チョコレートの製造に使用される主要な原料です。また、製菓、飲料、ベーカリー業界にも広く利用されている商品です。Food Marketing Technologyのウェブサイトによると、お客様の甘い物への欲求を満たすために、シングルオリジンのカカオ成分の動向は増え続けているとのことです。シングルオリジンを謳ったチョコレートの発売は25%増加しており、ココア供給業者やチョコレート製造業者にとって大きなチャンスとなっています。

市場参加者は主にこうした動向に後押しされ、最先端の製品を提供するために研究開発を続けています。例えば、2021年、プレミアムチョコレートとココア製品を世界で最も多く生産するバリーカレボーグループによって、インドのバラマティに新しいチョコレートとコンパウンドの生産施設が開設されました。国際的な食品メーカー、地域の菓子類、準工業的なベーカリーやパティスリーといった顧客の多様なニーズに応えるため、新しい施設と倉庫には研究開発ラボと組み立てラインがあり、さまざまな納入形態でチョコレートとコンパウンドを生産できるようになっています。

主な市場動向

健康上の利点によるダークチョコレートの消費の増加

ダークチョコレートは特に強力な抗酸化物質を含んでいます。フラボノールの一種であるエピカテキンは、最も有効な成分の一つです。植物には、炎症を抑え、フリーラジカルによる細胞の損傷を防ぐフラボノールと呼ばれる物質が含まれています。カカオ濃度の高いチョコレートには、より健康的なフラボノールが含まれています。

様々な研究によって確認された利点のほとんどは、少なくとも70%以上のカカオを含むチョコレートに関連しています。研究では、毎日の楽しみとして、加工を最小限に抑え、カカオ70%以上のダークチョコレートにこだわることを勧めています。また、雑誌『Appetite』に掲載された研究によると、ダークチョコレートを含むチョコレートを週に1回以上食べている人は、糖尿病の有病率が低く、4~5年後の糖尿病のリスクも低かったそうです。非糖尿病成人908人と糖尿病患者45人を対象にした研究では、こうしたチョコレートを週に1回未満しか食べない人は、週に1回以上食べる人に比べて糖尿病のリスクが2倍になることが明らかになりました。

このようなダークチョコレートの利点により、消費者はダークチョコレートを主張する製品に傾倒しており、その需要に応えるために、製菓・製パン業界などの主要エンドユーザー産業は研究開発に投資し、カカオ濃度の高いチョコレートやクッキーを導入しており、その結果、業務用チョコレートの需要が増加し市場を形成しているのです。

急成長するアジア太平洋地域

アジアのチョコレート消費量は急速に増加しており、成熟した産業にとって魅力的でほとんど手付かずの市場となっています。さらに、アジアはチョコレート生産において急速に重要な役割を担うようになっています。ガーナ、コートジボワールに続き、インドネシアは世界第3位のカカオ生産国にまで上り詰めました。ベトナムのマース、シンガポールのキャドバリーなど、多くの企業がこの地域でチョコレート事業を展開しています。また、需要の増加に対応するため、アジアでの事業拡大を検討している企業も少なくないです。例えば、カーギルは2020年、インドの現地メーカーと提携し、アジアで初のチョコレート製造拠点を開設しました。この施設は2021年半ばに操業を開始し、当初は1万トンのチョコレートコンパウンドを生産します。

NASDAQの記事によると、2022年のカカオ需要は、アジアでの拡大により回復する可能性が高いです。彼らの調査によると、アジアでのカカオ豆加工は、COVID-19の流行による供給中断と消費減で需要が抑制された前年の約82万トンから、2022年には約90万トンに増加すると予想されます。また、国際ココア機関(ICCO)によると、アジアでの豆加工はパンデミック前よりも増加しており、アジア・ココア協会の発表によると、アジアの第2四半期のココアグラインド量は前年比3.6%増の22万8895トンに達しているとのことです。

競合情勢

世界の業務用チョコレート市場は、幅広い種類の業務用チョコレートを提供する複数の地域企業や多国籍企業が存在し、市場でのリーダーシップを維持しようとするため、非常に競争が激しくなっています。

市場の主要なプレーヤーは、Berry Callebaut、Cargill、Cemoi、Puratos、不二製油などで、調査した市場のかなりのシェアを持ち、製品イノベーション、パートナーシップ、オンラインおよびオフラインマーケティングでの支配力の強化、可視性と提供品のポートフォリオを拡大するためのM&Aなどの事業戦略に着手しており、したがって、市場の成長を増大させています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ココアパウダー
    • ココアリカー
    • ココアバター
    • コンパウンドチョコレート
  • 用途
    • ベーカリー製品
    • コンフェクショナリー
    • ベーカリー用プレミックス
    • 飲料
    • フローズンデザート・アイスクリーム
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Berry Callebaut
    • Cargill
    • Guittard Chocolate Company
    • Puratos
    • Fuji Oil Co. Ltd.
    • Cemoi Chocolatier
    • Republica del Cacao
    • Kerry Group PLC
    • NATRA SA
    • Aalst Chocolate Pte Ltd.

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92090

The Industrial Chocolate market is projected to register a CAGR of 12.50% during the forecast period, 2022-2027.

Manufacturers of consumer chocolate goods use industrial chocolate as their primary raw ingredient. Cocoa ingredients such as cocoa liquor, cocoa butter, and cocoa powder are commonly utilized in the production of chocolate. Cocoa liquor is the primary raw ingredient used in the manufacture of chocolate. The goods are also widely used in the confectionary, beverage, and bakery industries. According to the Food Marketing Technology website, the trend for single-origin cocoa components is continuing to grow as customers satisfy their sweet tooth. There has been a 25% increase in chocolate launches with a single origin claim, creating a great opportunity for cocoa suppliers and chocolate producers.

The market participants are primarily driven by these trends to continue their R&D to provide cutting-edge products. For instance, in 2021, the new chocolate and compound production facility in Baramati, India, was opened by The Barry Callebaut Group, the foremost producer of premium chocolate and cocoa products worldwide. To meet the diverse needs of its clients-international food manufacturers, regional confectioneries, and semi-industrial bakeries and patisseries-the new facility and warehouse include an R&D lab and assembly lines that can produce chocolate and compound in varied delivery formats.

Key Market Trends

Increasing Consumption of Dark Chocolates Owing to Health Benefits

Dark chocolate in particular contains potent antioxidants. Epicatechin, a flavonol, is one of the most advantageous. Plants contain substances called flavonols that reduce inflammation and guard against free radical-induced cell damage. More healthy flavonols are present in chocolate with a higher cocoa concentration.

Most of the advantages identified by various studies are connected to chocolate that contains at least 70% cacao. Research suggests sticking to dark chocolate with minimal processing and at least 70% cacao as a daily pleasure. Also, according to a study published in the journal Appetite, those who ate chocolate, including dark chocolate, at least once a week had a lower prevalence of diabetes and were at a lower risk of diabetes four to five years later. The study of 908 nondiabetic adults and 45 diabetics revealed that people who ate such chocolate less than once per week had twice the risk of diabetes as those who ate it more than once per week.

Owing to such benefits associated with dark chocolates, the consumers are inclining toward dark chocolates claimed products, and to cater to the demand the major end-user industries like confectionery, bakery industries are investing in their R&D and introducing chocolates and cookies with high cocoa concentration which in turn is increasing the demand of industrial chocolates and thereby boasting their market.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

Asia's chocolate consumption is rapidly increasing, providing the mature industry with an appealing and largely untouched market. Furthermore, Asia has quickly assumed a significant role in chocolate production. Following Ghana and Ivory Coast, Indonesia has climbed to become the world's third-largest cocoa producer. Many corporations, including Mars in Vietnam and Cadbury in Singapore, have chocolate operations in the region. Many are also looking to expand their operations in Asia to meet the rising demand. For instance, in 2020, Cargill partnered with a local manufacturer in India to open its first chocolate manufacturing operation in Asia. The facility began operating in mid-2021 and initially produces 10,000 tons of chocolate compounds.

According to a NASDAQ article, cocoa demand is likely to rebound in 2022, driven by expansion in Asia. According to their study, cocoa bean processing in Asia is expected to increase to around 900,000 tonnes in 2022, up from around 820,000 tonnes the previous year, when supply interruption and lower consumption due to the COVID-19 epidemic curtailed demand. Also, according to the International Cocoa Organization (ICCO), bean processing in Asia is higher than it was before the pandemic, and Asia's second-quarter cocoa grind increased by 3.6% year on year to 228,895 tonnes, according to figures from the Cocoa Association of Asia.

Competitive Landscape

The global industrial chocolate market is highly competitive owing to the presence of multiple regional and multinational companies offering a wide range of industrial chocolate and trying to maintain their leadership position in the market studied.

Major players in the market include Berry Callebaut, Cargill, Cemoi, Puratos, Fuji Oil Co. Ltd., holding a significant share of the market studied and embarking on business strategies including product innovations, partnerships, strengthening their hold over online and offline marketing, and mergers & acquisitions to expand their visibility and portfolio of offerings, thus, augmenting the growth of the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Cocoa Powder
    • 5.1.2 Cocoa Liquor
    • 5.1.3 Cocoa Butter
    • 5.1.4 Compound Chocolate
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Bakery Products
    • 5.2.2 Confectionary
    • 5.2.3 Bakery Premixes
    • 5.2.4 Beverages
    • 5.2.5 Frozen Desserts and Ice Creams
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Berry Callebaut
    • 6.3.2 Cargill
    • 6.3.3 Guittard Chocolate Company
    • 6.3.4 Puratos
    • 6.3.5 Fuji Oil Co. Ltd.
    • 6.3.6 Cemoi Chocolatier
    • 6.3.7 Republica del Cacao
    • 6.3.8 Kerry Group PLC
    • 6.3.9 NATRA SA
    • 6.3.10 Aalst Chocolate Pte Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER