表紙:eバイク(e-Bike)用モーター市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1072126

eバイク(e-Bike)用モーター市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

E-bike Motor Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~3営業日

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eバイク(e-Bike)用モーター市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年04月28日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

eバイク(e-Bike)用モーター市場は、2021年に約25億米ドルとなり、2027年には32億米ドルに達すると予測され、予測期間(2022年~2027年)のCAGRは約4.2%を記録しています。

市場はCOVID-19の大流行によってプラスの影響を受けました。COVID-19が流行した時期には、E-bikeがより重要な輸送サービスとなっていました。E-BIKEは、当初は戸締まりで販売台数が減少したが、2020年後半に需要が大幅に増加しました。また、2021年も電子バイクの需要は伸び続け、それに伴い電子バイク用モーターの需要も伸びています。

中期的には、冒険やレクリエーションに対する顧客の嗜好の高まりに加え、電子バイクのレンタルサービスや物流など、さまざまな分野での電子バイクの用途拡大が、予測期間中に電子バイクモーターの需要を促進すると予測されます。世界各地の都市が閉鎖される中、低コストで利便性の高いE-Bikeの需要が高まっています。また、排出ガスの増加に伴う環境・健康への懸念が絶えず高まっており、世界中の政府や国際機関が二酸化炭素排出量を削減するために厳しい排出量規制を制定しています。さらに、高性能なE-bikeの開発により、予測期間中にE-bike用モーターの需要が大幅に増加すると予想されます。

主な市場動向

新興国における電動バイクの需要拡大

新興国における電動アシスト自転車の需要は、免税や補助金などの政府支援の増加により、一貫して増加しています。例えば、インドではFAME IIスキームにより、政府が電動二輪車に対して1kWhあたり15,000ルピーの補助金を支給しています。また、日本政府は2021年度補正予算で、e-モビリティに総額375億円(3億1700万米ドル)を計上しています。新興諸国における個人の可処分所得の増加は、予測期間中、e-bikeの採用を増加させる顕著な要因であり続けると予想されます。

中国は、e-bikeのコンポーネントとe-bikeの世界市場をリードしており、同市場のメーカーは、競争に打ち勝つために生産能力と研究開発能力に絶えず投資しています。COVID-19の大流行により、中国では電動バイクの需要が急増しています。モビリティ・アズ・ア・サービス(MaaS)のコンセプトは中国で人気を集めており、MeituanのMobikeのような自転車共有プレーヤーは、需要の増加に対応するためにすでにいくつかの電動バイクを道路に投入しています。

予測期間中はアジア太平洋地域と欧州が高成長を遂げる見込み

アジア太平洋地域は市場のリーダーであり、今後も優位性を保つと予想されます。中国は、電動アシスト自転車の販売台数が多いことから、高い成長率が期待されています。さらに、インド、韓国、日本も予測期間中に大きく成長することが予想されます。例えば、Statistaによると、中国におけるe-bikeの販売台数は2020年に1,583万台となっています。さらに、市場の成長を後押しする主な要因として、e-bikeやサイクル・トゥ・ワークといった環境に優しい交通手段に対する意識の高まりや、政府によるe-bike購入のためのスキームが挙げられます。また、欧州では退職した人々がキャンピングカーやE-BIKEで旅行を楽しむなど、活気にあふれています。

さらに、欧州地域は、ドイツ、フランス、イタリアが続き、市場で重要な役割を果たすと予測されています。e-bikeの販売を促進している主な要因は、高品質な素材の使用、バッテリーとドライブの完全統合、魅力的なデザイン、およびプレーヤーによる革新的な製品の提供です。

競合情勢

電子バイク用モーター市場は、TDCM Corporation Limited、Robert Bosch GmbH、Suzhou Xiongda Motor、Yamaha Motor、Dapu Motors、Suzhou Bafang Electric Motor Science-Technology, Panasonic Corporation of North America, TRANZX, Shimano Inc, NIDEC CORPORATION, SPORTTECH Handels GmbHなどの国際企業や地域企業が独占的な地位を確立しています。競合他社に差をつけるため、車載用E-bike Motorの大手各社は革新的な製品を投入しています。

  • 2021年6月、株式会社シマノは新しいウェブサービス「SHIMANO CONNECT Lab」を導入しました。これにより、シマノサイクリストのすべての顧客がデータを管理・分析することができるようになります。SHIMANO CONNECT Labでは、ライディングデータをアップロードすることで、SHIMANO IDと連携したクラウドに複数の地図表示やグラフ表示を行うことができます。
  • 2020年9月、株式会社シマノは、e-bikeパワーユニット分野の新ドライブユニット「EP8ドライブユニット(DU-EP800)」を発売しました。この電動モーターは、よりコンパクトで、より静かで、より軽く、航続距離も伸びており、洗練されたパワーデリバリーと相まって、より自然な乗り心地を実現し、完成車設計をさらに支援します。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • モータータイプ
    • ミッドドライブ
    • ダイレクトドライブハブモーター
    • ギヤードハブモーター
    • フリクションモーター
  • E-Bikeタイプ
    • アーバン
    • E-Mountain/E-MTB(マウンテンバイク
    • Eカーゴ
  • 容量/出力
    • 250W以下
    • 250W-500W
    • 500W以上
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • TDCM Corporation Limited
    • Robert Bosch GmbH
    • Suzhou Xiongda Motor Co., Ltd.
    • Yamaha Motor Co., Ltd.
    • Dapu Motors
    • Suzhou Bafang Electric Motor Science-Technology Co., Ltd
    • Panasonic Corporation of North America
    • TRANZX
    • Shimano Inc
    • NIDEC CORPORATION
    • SPORTTECH Handels GmbH

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 72569

The E-bike motor market was valued at around USD 2.5 billion in 2021, and it is expected to reach USD 3.2 billion by 2027, registering a CAGR of about 4.2% during the forecast period (2022 - 2027).

The market was positively impacted by the COVID-19 pandemic. E-bikes had been a more significant transportation service during the COVID-19 pandemic. After an initial fall in e-bike sales during lockdowns, the demand for e-bikes witnessed a significant increase in the later half of the year 2020. Also, in the year 2021, the demand for e-bikes continued its growth, which in turn fueled the demand for e-bike motors.

Over the medium term, apart from growing customer preference towards adventure and recreational activities, expansion of e-bike applications in various sectors, such as e-bike rental services and logistics is anticipated to fuel the demand for e-bike motor, over the forecast period. As cities across the globe arise from lockdowns, the demand for e-bikes is growing, owing to their low cost of operations and convenience. Also, with the continually growing environmental and health concerns, due to the increasing emission levels, the governments and international organizations worldwide are enacting stringent emission norms to reduce carbon emission levels. Furthermore, the development of high-performance e-bikes is anticipated to help drive the demand for E-bike motor significantly over the forecast period.

Key Market Trends

Increasing Demand for E-bikes in Emerging Economies

The demand for e-bikes in developing nations is consistently increasing primarily due to the rising government support in terms of tax exemption, subsidies, etc. For instance, in India, under FAME II scheme, the government gives subsidy of Rs. 15,000 per kWh for electric two-wheelers. Further, the Japanese government in a supplementary budget of 2021 has provided a total of 37.5 billion yen (USD 317 million) for e-mobility. Rising disposable income of individuals in developing countries is expected to remain a prominent factor for rising adoption of e-bikes during the forecast period.

China is the leader in the global market for e-bikes components and e-bikes and the manufacturers in the market are constantly investing in the production capacities and R&D capabilities to stay ahead of the competition. The COVID-19 pandemic has led to a sharp rise in the demand for electric bikes in China. The mobility as a service or MaaS concept is gaining traction in China, and bike-sharing players like Meituan's Mobike have already put several electric bikes on roads to furnish to the increasing demand.

Asia-Pacific and Europe are Expected to Witness Higher Growth during the Forecast Period

Asia-Pacific region is expected to be the market leader in the market, and it is anticipated to remain dominant in coming years. China is expected to experience higher growth rate in the market due to huge sales of e-bike. Furthermore, India, South Korea, and Japan are also anticipated to grow significantly during the forecast period. For instance, according to Statista, the sale of e-bike in China were 15.83 million in 2020. Furthermore, some of the key factors propelling the growth of the market are - growing awareness of eco-friendly transportation choices like e-bikes, cycle to work and, schemes provided by governments for acquisition of e-bikes. Furthermore, the country has a lively retired population who enjoy travel, by camper vans along with e-bikes.

Furthermore, the European region projected to play prominent role in the market and was dominated by Germany, followed by France and Italy. The major factors fuelling the sales of the e-bikes are the use of high-quality materials, fully integrated batteries and drives, appealing designs, as well as the innovative product offering from players.

Competitive Landscape

The E-bike Motor Market is dominated with various international and regional players such TDCM Corporation Limited, Robert Bosch GmbH, Suzhou Xiongda Motor Co., Ltd., Yamaha Motor Co., Ltd., Dapu Motors, Suzhou Bafang Electric Motor Science-Technology Co., Ltd, Panasonic Corporation of North America, TRANZX, Shimano Inc, NIDEC CORPORATION, and SPORTTECH Handels GmbH. Although to have the edge over its competitors, the major automotive E-bike Motor companies are launching innovative products.

  • In June 2021, Shimano Inc introduced "SHIMANO CONNECT Lab" a new web service. This will help all Shimano cyclist customers to manage and analyse data. SHIMANO CONNECT Lab allows several map display and graph display to the cloud linked to SHIMANO ID by uploading riding data.
  • In September 2020, Shimano Inc launched a new drive unit in its e-bike power unit sector - EP8 drive unit (DU-EP800). This electric motor is more compact, quieter, lighter, and with increased range, which further aids the complete bicycle design, with more natural ride feel coupled with refined power delivery.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Motor Type
    • 5.1.1 Mid-Drive
    • 5.1.2 Direct Drive Hub Motor
    • 5.1.3 Geared Hub Motor
    • 5.1.4 Friction Motor
  • 5.2 E-Bike Type
    • 5.2.1 Urban
    • 5.2.2 E-Mountain/E-MTB
    • 5.2.3 E-Cargo
  • 5.3 Capacity/Output
    • 5.3.1 below 250W
    • 5.3.2 250W- 500W
    • 5.3.3 500W and above
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 TDCM Corporation Limited
    • 6.2.2 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.3 Suzhou Xiongda Motor Co., Ltd.
    • 6.2.4 Yamaha Motor Co., Ltd.
    • 6.2.5 Dapu Motors
    • 6.2.6 Suzhou Bafang Electric Motor Science-Technology Co., Ltd
    • 6.2.7 Panasonic Corporation of North America
    • 6.2.8 TRANZX
    • 6.2.9 Shimano Inc
    • 6.2.10 NIDEC CORPORATION
    • 6.2.11 SPORTTECH Handels GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS