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市場調査レポート
商品コード
1433853
自動車ロジスティクス:世界市場シェア分析、産業動向・統計、成長動向予測(2024~2029年)Global Automotive Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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自動車ロジスティクス:世界市場シェア分析、産業動向・統計、成長動向予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車ロジスティクスの世界市場規模は2024年に3,172億9,000万米ドルと推定され、2029年には4,378億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは6.65%で成長すると予測されます。
COVID-19の問題は、観光、ヘルスケア、小売など数多くの産業に大きな影響を与えています。パンデミックによるサプライチェーンの大規模な混乱により、自動車産業も深刻な影響を受けています。政府の規制が徐々に解除されているにもかかわらず、健康問題は自動車産業に大きな影響を与え続けています。自動車産業が絶えず進化する中、ロジスティクスは複雑化しています。自動車企業は、新たな市場機会を開発し、コストを削減し、競争優位性を維持するために、サプライチェーン戦略に注目しています。
いくつかの逆風にもかかわらず、自動車産業は世界的に明るい見通しです。業界筋によると、世界の軽自動車生産台数は目覚ましく、成長を続けています。生産台数ではAPACが最も高い成長率を記録し、北米がこれに続くと予想されています。さらに、電気自動車の生産と販売は記録的なペースで増加しており、専門的なロジスティクスが必要とされています。
COVID-19パンデミックと自動車用半導体の不足は、2020年以降の世界の自動車セクターの需要低下と生産停止をもたらしました。2021年にはチップ不足のために世界で約1,130万台の自動車が生産から外され、2022年には自動車業界のサプライチェーンの混乱によりさらに7台の自動車が生産から外されると予測されています。パンデミック(世界的大流行)で落ち込んだ世界の自動車販売台数は回復に転じ、2021年には6,670万台に達しました。この販売台数は2022年には減少すると予想され、2023年の販売台数は依然として2019年の水準を下回ると予想されます。
中国経済は長年にわたる2桁成長の後、減速し始めました。販売台数ベースでは、中国は2020年に約1,980万台と最大の自動車市場を有していました。しかし、国内でのコロナウィルスの流行と差し迫った景気後退への懸念により、2021年の中国の月間自動車販売台数は急減しました。効果的な抑制策により、市場は4月に回復の兆しを見せ始め、主要メーカーに命綱を与えました。
業界分析によると、アジア太平洋地域が市場の主要シェアを占めると推定されます。これは主に、中国やインドなどの新興経済国のためです。原材料の入手が容易であること、同地域における自動車需要の増加、人口の増加、低賃金労働者の利用可能性など、数多くの要因が同地域の自動車ロジスティクス市場を牽引すると予想されています。
APACには、トヨタ、マルチ・スズキ、現代自動車、上海汽車などの大手自動車OEM企業があります。生産と取引活動の増加に伴い、OEMのサプライチェーンをより効率的に最適化するため、調達、輸送、保管活動を管理するロジスティクス企業の需要が高まっています。
世界なロジスティクス企業は、市場に関連する成長を利用するため、APAC地域への参入を増やしています。例えば、2019年6月、フランスのロジスティクスプロバイダーGEFCOは、重慶(中国)に欧州、ロシア、中国間の鉄道による車両の輸出入に特化した専門子会社を設立しました。さらに、中国中部でグループのその他のロジスティクス活動を展開しています。
GEFCOは、中国の自動車部門における現在のインバウンドとアフターマーケットサービスだけでなく、完成車部門における活動で中国におけるOEMサプライチェーンを強化する計画です。これには、完成車ユニットのドアツードアのサービス、プレキャリッジ、車両輸送、保管、コンパウンド設計、運営管理、ディーラーへの国内配送などが含まれます。さらに、当グループは、中国のインフラ主導の構想「一帯一路」(the Belt and Road)による新世代の自動車ロジスティクスやその他の開発機会に対する需要の増加を見込んでいます。
OBORは、主要な開発計画を持つ地域のほとんどの国々に及んでいます。電気自動車の販売は、いくつかの国の環境および持続可能性の目標に起因して、この地域で大きな成長を示すでしょう。電気自動車とその部品を扱う能力を持つロジスティクス企業は、このシナリオから利益を得ることができます。
自動車ロジスティクス市場は細分化されており、大手の世界企業、中小のローカル企業、市場シェアを占める少数の企業が存在します。ほとんどの世界のロジスティクス企業は、市場のニーズと需要を満たすために自動車ロジスティクス部門を持っています。さらに、地元の企業は、在庫処理、サービス提供、取扱製品、技術の面でますます能力を高めています。
市場のサードパーティーロジスティクス(3PL)サービスプロバイダーは、信頼性とサプライチェーン能力に基づいて激しく競争しています。付加価値の高いサービスを提供することで、各社はサービスの差別化を図っています。eコマースの売上拡大は、スピード、配送などの面で、ロジスティクス企業にチャンスと課題をもたらしています。
高い資産と資本を持つ世界企業は、高度な技術とロジスティクスセンターに投資し、上記のシナリオから利益を得ることができます。一方、地域や地元の企業は、製造業者、小売業者、ディーラーのニーズをサポートするため、より優れたセクター・ソリューションを打ち出しています。
The Global Automotive Logistics Market size is estimated at USD 317.29 billion in 2024, and is expected to reach USD 437.80 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.65% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 problem has significantly impacted numerous industries, including tourism, healthcare, and retail. Due to the pandemic's extensive disruption of its supply chain, the automotive industry has also been severely impacted. The health issue continues to significantly influence the automotive industry despite a gradual lifting of government restrictions. With the automotive industry continually evolving, logistics are getting complex. Automotive companies are looking toward supply chain strategies to exploit new market opportunities, reduce costs, and maintain competitive advantage.
Despite some headwinds, the automotive industry looks bright globally. According to industry sources, global light vehicle production unit sales have been remarkable and continue to grow. APAC is expected to register the highest growth rate in terms of production volumes, followed by North America. Furthermore, electric vehicle production and sales are increasing at a record pace, which needs specialized logistics.
The COVID-19 pandemic and automotive semiconductor shortages have resulted in lower demand and production halts for the worldwide automobile sector since 2020. Around 11.3 million vehicles were removed from production globally in 2021 due to the chip shortage, and predictions predict that seven more vehicles will be removed from production in 2022 due to supply chain disruptions in the automotive industry. After experiencing a decline during the pandemic, global auto sales began to rebound, reaching 66.7 million units sold in 2021. It was anticipated that this sales volume would drop in 2022, and the 2023 sales volume is expected to still be below the 2019 levels.
China's economy started to slow down after years of double-digit growth. Based on sales, China had the largest vehicle market, with about 19.8 million units in 2020. However, the coronavirus outbreak in the nation and worries about an impending recession caused monthly auto sales in China to plunge in 2021. Because of effective containment measures, the market began to show indications of recovery in April, giving key manufacturers a lifeline.
As per the industry analysis, the Asia-pacific region is estimated to hold the major market share in the market. This is primarily because of emerging economies such as China and India. Numerous factors, like easy availability of raw materials, increased demand for vehicles in the region, rising population, and availability of low-wage workers, are anticipated to drive the automotive logistics market in the region.
APAC is home to some of the major automotive OEM companies, like Toyota, Maruti Suzuki, Hyundai, and SAIC Motor Corporation Limited, among others. With the increasing production and trading activities, there is a demand for logistics companies to manage the procurement, transport, and storage activities of the OEMs to optimize the latter's supply chain more efficiently.
Global logistics companies are increasingly entering the APAC region to tap the growth associated with the market. For instance, in June 2019, French logistics provider GEFCO set up a dedicated subsidiary in Chongqing (China) to specialize in importing and exporting vehicles by rail between Europe, Russia, and China. Additionally, it is developing the group's other logistics activities in Central China.
Beyond current inbound and aftermarket services in the Chinese automotive sector, GEFCO plans to boost OEM supply chains in China with activity in the finished vehicle sector. These include door-to-door services for complete built-up units, pre-carriage, car transport, storage, compound design, operation management, and domestic distribution to dealers. Furthermore, the group anticipates increasing demand for new-generation automotive logistics and other development opportunities resulting from China's Belt and Road infrastructure-led initiative.
OBOR extends to most of the countries in the region with major development plans. Electric Vehicle sales will witness significant growth in the region, owing to several nation's environmental and sustainability goals. Logistics companies with capabilities to handle EVs and their parts can benefit from this scenario.
The automotive logistics market is fragmented in nature, with large global players, small- and medium-sized local players, and few players who occupy the market share. Most global logistics players have an automotive logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of inventory handling, service offerings, products handled, and technology.
The third-party logistics (3PL) service providers in the market compete intensely based on reliability and supply chain capacity. By offering value-added services, companies would differentiate their service offerings. The growing e-commerce sales are creating opportunities and challenges for logistics firms in terms of speed, delivery, etc.
Global companies with high assets and capital can invest in advanced technology and distribution centers and benefit from the scenario mentioned above. On the other hand, regional and local players are coming up with better sector solutions to support the needs of manufacturers, retailers, as well as dealers. This industry's major players include Hellmann Worldwide Logistics, APL Logistics, BLG Logistics Group, CEVA Logistics, and DB Schenker.