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市場調査レポート
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1189771

オールテレーンクレーン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

All-Terrain Crane Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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オールテレーンクレーン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オールテレーンクレーン市場は、予測期間である2022年から2027年にかけて、5%を超えるCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19パンデミックの発生時、世界のいくつかの主要な経済圏が閉鎖に追い込まれ、経済活動が停止したため、サプライチェーンに混乱が生じ、市場に悪影響が及びました。すべての製造装置とOEM工場は、社会的距離を置く規範を遵守し、ウイルスの蔓延を制限するために生産を停止しました。オールテレーンクレーンの需要もこの時期には激減しました。しかし、経済が徐々に開放され、中国やインドなどの市場ではオールテレーンクレーンの需要が回復しています。

主なハイライト

  • 一般建設業や運輸業では多くのプロジェクトが再開され、オールテレーンクレーン市場にプラスの影響を与えることが予想されます。建設とレトロフィットの両市場が著しく高いペースで成長している新興国が、この差に大きく貢献しています。先進経済諸国も、予測期間中にオールテレーンクレーンのアップグレードを要求すると思われます。
  • しかし、メンテナンスコストの高さや初期投資の高さが、市場成長の阻害要因となる可能性があります。また、レンタル市場が世界的に拡大していることから、新型オールテレーンクレーンの販売に影響を与える可能性があります。
  • 一方、ノンバンク金融セクターの流動性低下、世界各地で立ち上げられた新規住宅プロジェクトの減少、COVID-19の影響により、オールテレーンクレーン市場の成長に大きく影響し、新型クレーンの需要にも影響が及ぶと予想されます。

オールテレーンクレーンの市場規模は、欧州地域が世界最大です。中国市場は伸び悩んでいるもの、アジア太平洋地域はオールテレーンクレーンの市場として急成長しています

オールテレーンクレーンの市場動向

オールテレーンクレーン市場を牽引する建設業界

米国土木学会によると、2025年までに米国のインフラの現状を修復するためには、約4兆米ドルの費用がかかるといわれています。また、世界の建設業界の成長と、インフラ整備への投資の増加が、市場の成長を後押しすると考えられます。また、セメント工場の拡張や造船・修理の事業性向上により、オールテレーンクレーンの採用が加速すると予想されます。

市場の主要なプレーヤーは、最新技術を搭載した新しいオールテレーンクレーンを発売しています。例えば、タダノは2022年5月、ドイツのツヴァイブリュッケン工場とラウフ工場の製造ノウハウを結集した新型オールテレーンクレーンの第一弾を発売しました。

さらに、建設市場における競争の激化により、クレーンのレンタル料がさらに上昇し、オールテレーンクレーンの収益シェアが全体的に拡大することが予想されます。オールテレーンクレーンのレンタルやリースは増加傾向にあります。新品を購入するとなると、コストやメンテナンス、保管などの問題が発生します。新規参入の企業にとっても、レンタルが有効な手段になってきています。また、短期間の工事では、レンタルすることで機械を有効に活用できるため、建設業者の間では新規購入よりもレンタルの方が好まれる傾向にあります。

オールテレーンクレーン市場をリードする欧州

EUの結束政策によると、10カ国25件の大型インフラプロジェクトに約40億ユーロのEU資金が投入される予定です。この投資パッケージは、ブルガリア、チェコ、ドイツ、ギリシャ、ハンガリー、イタリア、マルタ、ポーランド、ポルトガル、ルーマニアに分配される予定です。プロジェクトは、健康、交通、研究、環境、エネルギーに関連する幅広い分野をカバーしています。

一方、2021年は欧州の建設機械部門にとって良い年となり、欧州の総販売台数は前年比4%以上増加しました。

さらに、2020年には、COVID-19の大流行により、販売が停止し、オールテレーンクレーン市場に影響を与えました。それでも、建設業界は、デジタル化、接続性の向上によりスマートになっており、多くの欧州諸国はすでに道路と建設活動を再開しています。

オールテレーンクレーン市場の競合分析

オールテレーンクレーン市場は、Liebherr-International AG、Terex Corporation、XCMGなど、様々な国際的および地域的プレーヤーによって支配されています。オールテレーンクレーン市場の主要プレイヤーは、競合他社に先行するために新しいクレーンをポートフォリオに追加しています。例えば、次のようなものです。

  • 2022年5月、マニトウォックは、全輪操舵と軽量キャリアに搭載された印象的なロングブームを誇る新しい4軸のTTS9000-2でグローブトラッククレーンのラインアップを拡大しました。この設計の改良の多くは、消費者の洞察を利用してエンジニアリング作業や製品開発を改善するマニトウォックの「顧客の声」プロセスによるものです。
  • 2021年5月、世界初のライセンシング可能な電気式トラッククレーン、STC250HBEV(SANY製)を市場に投入しました。
  • 2020年7月、XCMGは750トンのXCA750 8軸オールテレーンクレーンを発売しました。このクレーンは7セクション92mのメインブームを備え、その上には風力タービンの修理やメンテナンス作業用に特別に設計された頑丈な油圧式風力タービンエクステンションが搭載されています。
  • リーベルは、CON EXPO 2020において、最もパワフルな4軸オールテレーンクレーン「LTM 1120-4.1」を発表しました。コンペイは、2021年1月に新しいLTM 1120-4.1の納入を開始する予定です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 容量タイプ別
    • 200トン未満
    • 200~500トン
    • 500トン以上
  • 用途別
    • 建設機械
    • 産業
    • ユーティリティ
    • その他
  • 地域別で見る
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Sany Heavy Industry Co., Ltd
    • Manitowoc
    • Terex Corporation
    • Liebherr-International AG
    • Tadano Limited
    • Zoomlion Heavy Industry Science and Technology Co. Ltd.
    • Kobelco Cranes Co. Ltd
    • Manitex International Inc
    • Hitachi Sumitomo Heavy Industries Construction Cranes Co. Ltd.
    • XCMG Group

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63837

The All-Terrain Crane Market is expected to register a CAGR of over 5% during the forecast period, 2022-2027.

During the outbreak of the COVID-19 pandemic, the market was hit adversely because of the disruptions caused in the supply chain as several major economies of the world were forced into lockdown, and economic activities were halted during this period. All the manufacturing units and OEM plants stopped their production to adhere to the social distancing norms and restrict the spread of the virus. The demand for All-Terrain Crane also fell drastically during this period. Yet, with the gradual opening up of economies, the demand returned to the market, and markets like China and India witnessed massive demand for All-Terrain Crane.

Key Highlights

  • The general construction and transportation sectors are coming back into force with many projects, which are anticipated to positively impact the all-terrain crane market. For the most part, emerging economies contribute to this difference, where both the construction and the retrofit market are growing at a significantly higher pace. The developed economies will also likely demand up-gradation of all-terrain cranes over the forecast period.
  • However, the high maintenance cost and the high initial investments required are the factors that may hamper the growth of the market. As the equipment rental market is growing around the globe, it will affect the sales of the new all-terrain crane market.
  • Whereas, due to declining liquidity in the non-bank financial sector, a decline in new residential projects launched across the globe, and the impact of COVID-19 are significantly affecting the growth of the all-terrain crane market, which in turn is expected to affect the demand of newer cranes.

The Europe region is the largest market for all-terrain cranes in the world. Despite the Chinese market experiencing sluggish growth, Asia-Pacific is the fastest growing market for all-terrain crane

All-Terrain Crane Market Trends

Construction is Driving the All -Terrain Crane Market

According to the American Society of Civil Engineers, it will take approximately USD 4 trillion to repair the current state of the US infrastructure by 2025. Furthermore, growth in the construction sector across the globe and the increase in investments in infrastructure development will propel market growth. The adoption of all-terrain cranes is anticipated to accelerate due to the expansion of cement plants and the increased business potential of shipbuilding/repair.

Major players in the market are launching new all-terrain cranes with the latest technologies. For instance, In May 2022, Tadano launched the first of its new line of all-terrain cranes to combine the manufacturing expertise of its Zweibrucken and Lauf factories in Germany.

Furthermore, the growing competition in the construction market is expected to further drive the crane rental rates resulting in the overall growth of all-terrain crane revenue share. Renting and leasing of all-terrain cranes is on the rise. Buying new equipment involves high cost, maintenance, and storage-related issues. Renting is becoming a viable possibility for newer businesses as well. In fact, for short-term construction applications, renting machinery has been preferable to a new purchase among construction contractors, as renting allows optimum utilization of the machinery.

Europe is the Leading the All-Terrain Crane Market

According to the EU Cohesion Policy, around EUR 4 billion of EU funds will be invested in 25 large infrastructure projects in 10 Member States. The investment package will be distributed among Bulgaria, Czechia, Germany, Greece, Hungary, Italy, Malta, Poland, Portugal, and Romania. The projects cover a wide range of projects related to health, transport, research, environment, and energy.

Whereas, 2021 turned out to be a good year for the European construction equipment sector, with total sales in Europe growing by more than 4% compared with the previous year.

Moreover, in 2020, the COVID 19 pandemic affected the all-terrain crane market as it saw a halt in sales; nevertheless, the construction industry is getting smarter with improved digitalization, connectivity, and many European countries have already resumed their road and construction activities.

All-Terrain Crane Market Competitive Analysis

The All-Terrain Crane Market is dominated by various international and regional players such as Liebherr-International AG, Terex Corporation, and XCMG. Major players in the all-terrain crane market are adding new cranes to their portfolio to stay ahead of their competitors. For instance,

  • In May 2022, Manitowoc expanded its Grove truck crane offering with the new four-axle TTS9000-2, boasting all-wheel steering and an impressively long boom on a lightweight carrier. Much of the improved design comes from Manitowoc's Voice of the Customer process, which uses consumer insights to improve engineering work and product development.
  • In May 2021, The world's first licensable electric truck crane, STC250HBEV from SANY, was introduced to the market.
  • In July 2020, XCMG launched 750 tonnes XCA750 eight-axle all-terrain crane. This crane comes with a seven-section 92-meter main boom, topped by a heavy-duty hydraulically erected wind turbine extension specifically designed for wind turbine repair and maintenance work.
  • In CON EXPO 2020, Liebherr launched LTM 1120-4.1, its most powerful four-axle all-terrain crane. Compay will start deliveries of the new LTM 1120-4.1 in January 2021.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Capacity Type
    • 5.1.1 Less than 200 Tons
    • 5.1.2 200 - 500 Tons
    • 5.1.3 More than 500 Tons
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Construction
    • 5.2.2 Industries
    • 5.2.3 Utilities
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 United Arab Emirates
      • 5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Sany Heavy Industry Co., Ltd
    • 6.2.2 Manitowoc
    • 6.2.3 Terex Corporation
    • 6.2.4 Liebherr-International AG
    • 6.2.5 Tadano Limited
    • 6.2.6 Zoomlion Heavy Industry Science and Technology Co. Ltd.
    • 6.2.7 Kobelco Cranes Co. Ltd
    • 6.2.8 Manitex International Inc
    • 6.2.9 Hitachi Sumitomo Heavy Industries Construction Cranes Co. Ltd.
    • 6.2.10 XCMG Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS