市場調査レポート
商品コード
1189771
オールテレーンクレーン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)All-Terrain Crane Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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オールテレーンクレーン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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オールテレーンクレーン市場は、予測期間である2022年から2027年にかけて、5%を超えるCAGRで推移すると予想されています。
COVID-19パンデミックの発生時、世界のいくつかの主要な経済圏が閉鎖に追い込まれ、経済活動が停止したため、サプライチェーンに混乱が生じ、市場に悪影響が及びました。すべての製造装置とOEM工場は、社会的距離を置く規範を遵守し、ウイルスの蔓延を制限するために生産を停止しました。オールテレーンクレーンの需要もこの時期には激減しました。しかし、経済が徐々に開放され、中国やインドなどの市場ではオールテレーンクレーンの需要が回復しています。
オールテレーンクレーンの市場規模は、欧州地域が世界最大です。中国市場は伸び悩んでいるもの、アジア太平洋地域はオールテレーンクレーンの市場として急成長しています
米国土木学会によると、2025年までに米国のインフラの現状を修復するためには、約4兆米ドルの費用がかかるといわれています。また、世界の建設業界の成長と、インフラ整備への投資の増加が、市場の成長を後押しすると考えられます。また、セメント工場の拡張や造船・修理の事業性向上により、オールテレーンクレーンの採用が加速すると予想されます。
市場の主要なプレーヤーは、最新技術を搭載した新しいオールテレーンクレーンを発売しています。例えば、タダノは2022年5月、ドイツのツヴァイブリュッケン工場とラウフ工場の製造ノウハウを結集した新型オールテレーンクレーンの第一弾を発売しました。
さらに、建設市場における競争の激化により、クレーンのレンタル料がさらに上昇し、オールテレーンクレーンの収益シェアが全体的に拡大することが予想されます。オールテレーンクレーンのレンタルやリースは増加傾向にあります。新品を購入するとなると、コストやメンテナンス、保管などの問題が発生します。新規参入の企業にとっても、レンタルが有効な手段になってきています。また、短期間の工事では、レンタルすることで機械を有効に活用できるため、建設業者の間では新規購入よりもレンタルの方が好まれる傾向にあります。
EUの結束政策によると、10カ国25件の大型インフラプロジェクトに約40億ユーロのEU資金が投入される予定です。この投資パッケージは、ブルガリア、チェコ、ドイツ、ギリシャ、ハンガリー、イタリア、マルタ、ポーランド、ポルトガル、ルーマニアに分配される予定です。プロジェクトは、健康、交通、研究、環境、エネルギーに関連する幅広い分野をカバーしています。
一方、2021年は欧州の建設機械部門にとって良い年となり、欧州の総販売台数は前年比4%以上増加しました。
さらに、2020年には、COVID-19の大流行により、販売が停止し、オールテレーンクレーン市場に影響を与えました。それでも、建設業界は、デジタル化、接続性の向上によりスマートになっており、多くの欧州諸国はすでに道路と建設活動を再開しています。
オールテレーンクレーン市場は、Liebherr-International AG、Terex Corporation、XCMGなど、様々な国際的および地域的プレーヤーによって支配されています。オールテレーンクレーン市場の主要プレイヤーは、競合他社に先行するために新しいクレーンをポートフォリオに追加しています。例えば、次のようなものです。
The All-Terrain Crane Market is expected to register a CAGR of over 5% during the forecast period, 2022-2027.
During the outbreak of the COVID-19 pandemic, the market was hit adversely because of the disruptions caused in the supply chain as several major economies of the world were forced into lockdown, and economic activities were halted during this period. All the manufacturing units and OEM plants stopped their production to adhere to the social distancing norms and restrict the spread of the virus. The demand for All-Terrain Crane also fell drastically during this period. Yet, with the gradual opening up of economies, the demand returned to the market, and markets like China and India witnessed massive demand for All-Terrain Crane.
The Europe region is the largest market for all-terrain cranes in the world. Despite the Chinese market experiencing sluggish growth, Asia-Pacific is the fastest growing market for all-terrain crane
According to the American Society of Civil Engineers, it will take approximately USD 4 trillion to repair the current state of the US infrastructure by 2025. Furthermore, growth in the construction sector across the globe and the increase in investments in infrastructure development will propel market growth. The adoption of all-terrain cranes is anticipated to accelerate due to the expansion of cement plants and the increased business potential of shipbuilding/repair.
Major players in the market are launching new all-terrain cranes with the latest technologies. For instance, In May 2022, Tadano launched the first of its new line of all-terrain cranes to combine the manufacturing expertise of its Zweibrucken and Lauf factories in Germany.
Furthermore, the growing competition in the construction market is expected to further drive the crane rental rates resulting in the overall growth of all-terrain crane revenue share. Renting and leasing of all-terrain cranes is on the rise. Buying new equipment involves high cost, maintenance, and storage-related issues. Renting is becoming a viable possibility for newer businesses as well. In fact, for short-term construction applications, renting machinery has been preferable to a new purchase among construction contractors, as renting allows optimum utilization of the machinery.
According to the EU Cohesion Policy, around EUR 4 billion of EU funds will be invested in 25 large infrastructure projects in 10 Member States. The investment package will be distributed among Bulgaria, Czechia, Germany, Greece, Hungary, Italy, Malta, Poland, Portugal, and Romania. The projects cover a wide range of projects related to health, transport, research, environment, and energy.
Whereas, 2021 turned out to be a good year for the European construction equipment sector, with total sales in Europe growing by more than 4% compared with the previous year.
Moreover, in 2020, the COVID 19 pandemic affected the all-terrain crane market as it saw a halt in sales; nevertheless, the construction industry is getting smarter with improved digitalization, connectivity, and many European countries have already resumed their road and construction activities.
The All-Terrain Crane Market is dominated by various international and regional players such as Liebherr-International AG, Terex Corporation, and XCMG. Major players in the all-terrain crane market are adding new cranes to their portfolio to stay ahead of their competitors. For instance,