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市場調査レポート
商品コード
1055202

先進ショッピングテクノロジーの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Global Advanced Shopping Technology Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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先進ショッピングテクノロジーの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

先進ショッピングテクノロジー市場は、予測期間(2021-2026年)に12.3%のCAGRで推移すると予想されています。顧客のショッピング体験は、先進ショッピングテクノロジーを使用して、ショッピング中にパーソナライゼーションと利便性のオプションを提供することによって合理化することができます。技術の進歩に伴い、インターネットショッピングやスマートデバイスによる購入はより一般的になってきています。消費者の行動は、技術の進歩と利便性への期待の高まりに影響されます。

主なハイライト

  • スポンサーパルスによると、2020年には全世界の消費者の80%以上がオンラインで買い物をし、南米とアジアがそれぞれ90%近くを占め、リードしています。北米は最も低い割合で、4人に3人強がオンラインショッピングを利用しています。膨大な数の消費者が従来のショッピングよりもオンラインショッピングを好んでいるため、企業は電子ショッピングツールに最新技術を取り入れることになるでしょう。
  • さらに、コンシューマーテクノロジー協会によると、スマートシティ構想は2020年に343億5000万米ドルに達すると予想されています。これは、米国が世界のスマートシティ支出をリードしているため、この地域のスマートキオスクの需要をさらに増大させる。ネバダ州のようないくつかの都市では、州内のいくつかの小売店でインタラクティブ・キオスクの配備を行っています。また、米国の他のいくつかの州でも、こうしたインタラクティブ・キオスク端末の実験が開始されています。ジョージア州では、住民が車のタグを更新できるようにするため、請求書払いのインタラクティブ・キオスクを導入しています。また、オハイオ州では、自動車登録の自動化を促進するために、複数のインタラクティブ・キオスクを導入しています。
  • 2020年、北米最大の小売チェーンであるウォルマートは、11,000を超える実店舗と、それとほぼ同数のオンラインストアを展開しています。この大規模なインフラを管理できるのは、IoTと統合されたAIや機械学習(ML)の力によるものだったのです。Google Assistantによる音声による検索、顔認識ソフトウェア、クロステクノロジーソリューションにより、小売業界は数年前から高収益にスケールアップしています。
  • 2021年10月、GoDaddyは新しいPOSシステムをWooCommerceと完全に統合し、オンラインストアが既存のサイトに対面販売をより早く取り入れ、すぐに販売を開始できるように設計しました。この統合により、コストと在庫管理を店舗の機能で最小化し、在庫プロセスを簡素化し、追跡、独立した倉庫または店舗チェーンの管理を支援します。
  • 各社は、ソリューション/サービスに人工知能を組み込むことを想定した製品開発を進めています。例えば、マイクロソフトのAzure IoT for retailは、オペレーショナルエクセレンス、インテリジェントサプライチェーン、より強力なビジネスインテリジェンスを提供し、親和性とロイヤルティを高める重要な顧客体験を提供することを可能にしています。
  • COVID-19ウイルスの発生以来、各国政府は感染の拡大を防ぐためにロックダウンを実施し、人々は自宅待機を余儀なくされています。デジタル取引、オンラインショッピングアプリ、eコマースアプリは、いずれもロックダウンとコロナウイルスの流行によって増加しました。このようなアプリの利用が増えることで、市場の成長が促進されると予想されます。

主な市場動向

小売分野におけるバーチャルリアリティの採用が増加し、市場を牽引すると予想される

  • 小売業は、企業にとって顧客エンゲージメントが不可欠な主要分野の1つです。BDO USAによる「2021 Retail Digital Transformation Survey」によると、回答者の35%が、デジタル上の最優先事項として顧客体験の向上を提案しています。バーチャル・リアリティは、顧客エンゲージメントの向上、ブランド認知度の向上、販売転換の促進を支援します。
  • IBMの2020年米国小売業指数レポートによると、パンデミックによりデジタル購買への移行が約5年早まったとされています。仮想試着体験は、イケアやホーム・デポといったブランドの家具や住宅用品の下見から、ルイ・ヴィトンやグッチといった高級ファッション・ブランドのデジタル試着まで、多岐にわたります。
  • また、GetAppによる2020年の調査によると、英国の回答者の60%が、VRを使用すれば人との交流や他の人が既に試着した服を試すことが少なくなるため、感染症のリスクを最小限に抑えられると回答しています。また、約54%の回答者が、COVID-19のおかげでVRに対する認識や利用意欲が変わったと述べています。また、バーチャルストアの成長は、市場に新たな機会をもたらしています。
  • このうち、約半数(45%)が「パンデミック前よりも利用意欲が高まった」と回答しています。スペインでは、回答者の62%がCOVID-19によってショッピングにおけるVRの導入が増えたと回答し、フランス(42%)、ドイツ(36%)がそれに続きました。回答者は、360度動画が商品の理解を深めるのに役立ち(60%)、ショッピング体験にエンターテイメントを加える(51%)と考えています。44%が「ブランドの認知を向上させる」と回答し、45%が「より良い購入の意思決定に役立つ」と回答しています。(n=5,080、欧州)。
  • さらに2020年には、Tommy HilfigerとCharlotte TilburyがeコマースソフトウェアプロバイダーのObsessと提携し、独自のバーチャルストアを立ち上げました。バーチャル店舗では、ドアやカメラなど人の高さにある身近な要素にディテールを融合させています。小売業におけるVRの統合が進んでいることが、研究対象市場の成長を促進しています。

北米が主要な市場シェアを占めると予想される

  • 人工知能と結合したロボットは、清掃、棚からの商品の変換、フォロー、棚在庫の解明、ラストマイル配送の提供など、店舗のコスト削減と店舗プロセスの高度化に貢献すると期待されます。
  • アマゾン・ドット・コムは、自動チェックアウト技術をフルサイズのスーパーマーケットに導入する構えです。同社が計画しているのは、コネチカット州ブルックフィールドに建設中の店舗です。入口上部のダークグレーのパネルに2文字のロゴ、オンライン注文の受け取りカウンター、精肉店などのフルサービス部門など、アマゾンフレッシュの食料品店として必要なものがすべて揃っています。さらに、12個の出入口ゲート、カメラアレイの配線を通すための天井埋め込み型ラックも計画されています。このような構成は、これまでコンビニエンスストアのAmazon Goにしかなかっています。
  • 入店ゲートでスマートフォンをかざすと、店内に入ることができます。店内では、カメラ、ソフトウェアアルゴリズム、棚センサーによって買い物客を追跡し、指定されたゲートから出るときに、取った分だけ課金されます。
  • さらに、アルディはレジなし小売技術を採用する予定です。2020年8月、ChargedRetailによると、アルディは"コンピュータビジョンと人工知能を専門とする技術系スタートアップに国際的な呼びかけを行っていました。
  • また、2021年6月、Instacart Inc.は、コスト削減とスーパーマーケットチェーンとの関係を持続可能なものにする長期戦略の一環として、ギグショッパーの軍隊をロボットに置き換えることを計画しています。この計画では、米国各地に自動化されたフルフィルメントセンターを建設し、数百台のロボットがシリアルの箱やスープ缶を取りに行き、人間が野菜や惣菜を集めることになります。

競合情勢

世界の高度ショッピングテクノロジー市場は、Google LLC、Amazon.com, Inc.、株式会社東芝など、少数の有力企業が集中的に進出している市場です。急速な技術の進歩と進化する顧客の要求が、市場プレイヤーを大規模な研究開発、提携、パートナーシップによる革新へと向かわせます。

  • 2021年9月にAlphabet Inc.が所有するGoogleは、新しい検索ツールを発表し、クエリの中心に言葉ではなく画像を置くことで、eコマースでの役割を拡大し、オンラインビデオでの支配を拡大させる可能性があります。シャツの画像を見ながらレンズマークをタップすると、ソックスなど別の衣料品の同じ柄を探すようGoogleに依頼できるようになっています。
  • 2021年6月Amazonフレッシュで「Just Walk Outテクノロジー」を提供開始。買い物客が棚から取り出したり、棚に戻したりする商品を検知し、頭上のコンピュータービジョンカメラ、重量センサー、ディープラーニング技術を使って、仮想カートで選択された商品を追跡するシステムです。お客様は、Just Walk Outで買い物をするか、自動入店ゲートにある通常のレジレーンを利用するかを選択することができます。Just Walk Outを選択したお客様は、AmazonモバイルアプリのQRコードをスキャンするか、手のひら署名デバイス「Amazon One」で手のひらをスキャンするか、Amazonアカウントに紐づくクレジットカード/デビットカードを入力し、入店することになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • 小売業における先端技術導入の増加
    • 小売店における人工知能とロボット
  • 市場の抑制要因
    • 技術の導入にかかる高いコスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ビーコン
    • バーチャルリアリティ
    • スマートシェルフ
    • 小売アプリ
    • ソーシャルメディアとショールーミング
    • その他
  • アプリケーション別
    • 小売
    • 商業広告
    • その他
  • 地域別で見る
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Google LLC
    • Walmart Inc.
    • Amazon.com, Inc.
    • Toshiba Corporation
    • Procter & Gamble Company

第8章 投資分析

第9章 将来展望

目次
Product Code: 58802

The advanced shopping technology market is expected to witness a CAGR of 12.3 % over the forecast period (2021-2026). Customers' shopping experiences can be streamlined by using advanced shopping technologies to provide personalization and convenience options while they shop. With technical advancements, internet shopping and purchasing via smart devices are becoming more popular. Consumer behavior is influenced by technological advancements and a rise in convenience expectations.

Key Highlights

  • According to sponsor pulse, In 2020, more than 80% of consumers worldwide purchased online, with South America and Asia leading the way with nearly 90% each. North America had the lowest percentage, with slightly over three out of four customers shopping online. A huge number of consumers are preferring online shopping to traditional shopping, which will drive the companies to incorporate the latest technology in their electronic shopping tools.
  • Further, according to Consumer Technology Association, smart city initiatives are expected to reach USD 34.35 billion in 2020. This further augments the demand for smart kiosks in the region as the United States leads smart city spending globally.​ Some cities, such as Nevada, have done the deployment of interactive kiosks at several retail locations across the state. Several other states in the United States have also begun to experiment with these interactive kiosk machines. Georgia has introduced a bill payment interactive kiosk to allow the residents to renew their car tags. Ohio has also deployed several interactive kiosks to facilitate automated vehicle registration.​
  • In 2020, Walmart, the largest retail chain in North America, has over 11,000 brick and mortar outlets, with approximately as many online stores. It was possible to manage this large infrastructure with the help of AI and machine learning (ML) integrated with the IoT. Voice-based search by Google Assistant, facial recognition software, and cross-technology solutions have made the retail industry scale up to higher revenues for several years.
  • In October 2021, GoDaddy designed the new POS system to ensure it was fully integrated with WooCommerce to allow online stores to incorporate in-person selling with their existing sites faster so they could start selling right away. This integration minimizes the costs and inventory control with the functionality of a store to simplify the inventory process and help track, manage a stand-alone warehouse or a chain of stores.
  • The companies are developing products with the prediction of incorporation of artificial intelligence in their solution/Services. For example, Microsoft has Azure IoT for retail delivers operational excellence, an intelligent supply chain, and more powerful business intelligence enables organizations to deliver significant customer experiences that drive affinity and create loyalty.
  • Since the outbreak of the COVID-19 virus, governments have instituted lockdowns to prevent the infection from spreading, forcing people to stay at home. Digital transactions, online shopping apps, and e-commerce apps have all experienced an increase in the lockdown and coronavirus epidemic. Increased use of such apps is expected to propel market growth.

Key Market Trends

Increasing Adoption of Virtual Reality in the Retail Sector is Expected to Drive the Market

  • Retail is one of the major sectors where customer engagement is imperative for businesses. According to the 2021 Retail Digital Transformation Survey by BDO USA, 35% of the respondents suggested that the top digital priorities include improving customer experience. Virtual Reality assists in improving customer engagement, increasing brand awareness and driving sales conversions.
  • According to IBM's 2020 US Retail Index report, the pandemic has expedited the shift to digital purchasing by about five years. Virtual try-before-you-buy experiences range from previewing furniture and house products of brands such as IKEA and Home Depot to digitally trying on luxury fashion brands such as Louis Vuitton and Gucci.
  • Also, according to a 2020 survey by GetApp, 60% of the respondents from the United Kingdom stated that using VR would minimize the risk of infection as there is less interaction with people or trying clothes that someone else has already tried on. About 54% of respondents state that the perception of VR and willingness to use it has changed because of COVID-19. The growth of virtual stores also presents new opportunities for the market.
  • Out of these, almost half (45%) stated that they are more willing to use it than before the pandemic. In Spain, 62% of the respondents stated that Covid-19 has led to an increase in the adoption of VR for shopping, followed by France (42%) and Germany (36%). Respondents considered that 360-degree videos assist in understanding the product better (60%) and add entertainment to the shopping experience (51%). 44% said that it could improve the perception of a brand, while 45% stated that this content helps to make a better purchase decision. (n=5,080; Europe).
  • Further, in 2020, Tommy Hilfiger and Charlotte Tilbury partnered with e-commerce software provider Obsess to create their own virtual stores. The virtual stores blend details with familiar elements, such as doors and cameras at human height, to make them more palatable. The increasing integration of VR in retail is propelling the growth of the studied market.

North America is Expected to Hold a Major Market Share

  • Robots coupled with artificial intelligence are expected to help stores cut costs and advance store processes by cleaning, transforming goods from shelves, following, unraveling shelf inventory, and offering last-mile delivery.
  • Amazon.com is poised to bring its automated checkout technology to full-size supermarkets. The company is planning for a store under construction in Brookfield, Connecticut. The store contains all the essentials of an Amazon Fresh grocery store: a two-word logo on dark gray panels above the store's entrance, an online order pickup counter, and such full-service departments as a butcher. The plans also identify a dozen entry and exit gates, along with ceiling-mounted racks to run wiring to camera arrays. This setup until now has only appeared in Amazon Go convenience stores.
  • Shoppers enter the location by swiping a smartphone at the entry gate. Inside the store, the shoppers would be tracked by cameras, software algorithms, and shelf sensors-then charged for what they take when exiting through the designated gates.
  • Further, Aldi plans to adopt the checkout-free retail technology. In August 2020, According to ChargedRetail, Aldi had "placed an international call out to tech startups specializing in computer vision and artificial intelligence,"
  • Also, in June 2021, Instacart Inc. plans to replace its army of gig shoppers with robots as a part of its long-term strategy to cut costs and put its relationship with supermarket chains on a sustainable footing. The plan involves building automated fulfillment centers around the U.S., where hundreds of robots would fetch cereal boxes and soup cans while humans gather produce and deli products.

Competitive Landscape

The Global Advanced Shopping Technology Market is a concentrated market with a few prominent players like Google LLC, Amazon.com, Inc., Toshiba Corporation, etc. Rapid technological advancements and the evolving customer requirements are driving the market players towards extensive research and development, collaborations, and innovations through partnership.

  • September 2021: Google, owned by Alphabet Inc., has announced new search tools that will put images rather than words at the center of queries, possibly expanding its role in e-commerce and extending its domination in online video. Customers may now ask Google to find them the same pattern on another article of apparel, such as socks, by tapping on the Lens symbol while looking at an image of a shirt.
  • June 2021: Amazon Fresh now offers 'Just Walk Out technology. The Just Walk Out system detects merchandise that shoppers remove from or return to shelves and tracks items selected in a virtual cart using overhead computer vision cameras, weight sensors, and deep-learning technologies. Customers are given the option of either Just Walk Out shopping or using the standard checkout lanes at the store's automatic entry gates. Those who choose Just Walk Out scan a QR code in the Amazon mobile app, scan their palm on the Amazon One palm signature device, or input a credit/debit card linked to their Amazon account to enter the store.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis​
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing adoption of advance technology in retail sector
    • 5.1.2 Artificial intelligence and robots in retail stores
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High cost of implementation of the technology

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Beacons
    • 6.1.2 Virtual Reality
    • 6.1.3 Smart Shelves
    • 6.1.4 Retail Apps
    • 6.1.5 Social Media and Showrooming
    • 6.1.6 Others
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Commercial Advertising
    • 6.2.3 Others
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Google LLC
    • 7.1.2 Walmart Inc.
    • 7.1.3 Amazon.com, Inc.
    • 7.1.4 Toshiba Corporation
    • 7.1.5 Procter & Gamble Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK