表紙:自動車エンジンカプセル化市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189931

自動車エンジンカプセル化市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Automotive Engine Encapsulation Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車エンジンカプセル化市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車エンジンカプセル化市場は、2021年に62億米ドルと評価され、予測期間2022-2027年にCAGR6%超を記録しながら84億米ドルに達すると予測されています。

COVID-19の大流行により、ロックダウンやシャットダウンにより、すでに苦戦している自動車部門はマイナス成長となり、2020年前半の数ヶ月間、自動車の需要が停止しました。しかし、経済が徐々に回復するにつれて、市場は正常な状態に戻ると予想されます。

予測期間を通じて、自動車エンジンカプセル化市場を牽引する主な要因は、政府の公害管理規制の厳格化です。世界中の政府がより厳しい汚染基準を設定し、今後数年間でさらに高い排出規制を設定することを計画しているため、自動車エンジンカプセル化の重要性は拡大すると考えられます。

CO2排出量の削減や空気中の騒音の低減など、多くの利点があるため、自動車エンジンカプセル化の需要は予測期間中、増加すると予想されます。以前は高級車のみに搭載されていたエンジンカプセル化ですが、厳しい排ガス規制を満たすために低価格帯の車にも搭載されるようになってきています。エンジンのカプセル化は、エンジンとオイルや潤滑油の開始温度を高くすることで自動車の燃費を向上させるので、ほとんどのメーカーが自動車に搭載しています。電気自動車には従来のエンジンが搭載されていないため、自動車エンジンカプセル化市場は抑制されると予測されます。

自動車エンジンカプセル化市場の動向

厳しい政府規制が市場成長を促進

高速で走行する自動車における熱管理に対する要求の高まりは、自動車エンジンカプセル化市場の主要な促進要因となっており、今後も成長が続くと考えられます。数カ国の自動車メーカーと政府が自動車のエンジン効率向上に注力するようになったことで、エンジンと自動車のボンネット内部品の小型化が進み、部品の実装効率向上とエンジン熱管理のためのこの分野の研究開発が活発化し、エンジン用封止材の需要が高まっています。

多くの新興国市場では、燃費が重視されるため効率的なエンジンの需要が高く、自動車メーカーは燃費低減にもつながる燃焼エンジンの高圧化を進めており、高効率のエンジン熱管理システムの使用が必要となっています。

米国連邦政府は2020年3月、2021年から2026年の間に、自動車の燃料消費量と排出量を毎年1.5%削減することを義務付けました。米国エネルギー省(DOE)によると、車両重量を10%下げると、燃費が6~8%向上します。そのため、各社はエンジンを炭素繊維やガラス繊維複合材料などの素材で包み込むようになっています。

自動車製造業界は、欧州の指令や基準(2000/53/EC-End Life of Vehicles)および米国運輸省に従って、環境に配慮した自動車のリサイクルや解体、燃費基準の向上、自動車へのリサイクル可能材料の使用増加に関して一定の規範を守る必要があり、コンポジットエンジンカプセル化の高い可能性が期待されます。

アジア太平洋地域が自動車用封止材市場を独占

中国の自動車輸出は、世界経済と環境規制の影響を大きく受けています。COVID-19の大流行は、中国からの自動車輸出にわずかな影響を及ぼしただけです。ここ数年、中国は世界最大の自動車生産国となっています。

2021年通年では、自動車販売台数は2017年以来初めて増加しました。自動車販売台数は前年比3.8%増の2628万台となっています。中国の自動車ブランドは、他の自動車市場において、国際自動車メーカーの輸入車に対して大きなコスト優位性を享受しています。そのため、他の新興国市場や発展途上国が中国の自動車メーカーの主な輸出先となっています。

軽量で高温に強い炭素繊維の使用は、予測期間中にアジア太平洋市場で急成長すると予測されます。ほとんどのスポーツカーや高級自動車のエンジン・エンキャプサレーションは、カーボンファイバーで構成されています。中国は世界第3位の炭素繊維生産国であり、世界生産量の12%を占めています。

アジア太平洋地域の中高級乗用車の大半はボディマウントの封止材を装備しているため、このカテゴリが自動車エンジンカプセル化市場の大部分を占めると予想されます。この地域の中間層人口の増加に伴い、自動車販売台数も増加し、アジア太平洋地域は予測期間中に突出した市場となることが予想されます。

自動車エンジンカプセル化市場の競合分析

自動車エンジンカプセル化市場は断片的であり、複数の世界および国内プレーヤーが存在しています。市場の主要プレイヤーは、Roechling Group、Autoneum Holding AG、Trocellen Automotive、BASF SE、Continental AGなどです。主要プレイヤーの主な収益創出戦略は、OEMからの契約獲得です。熱低減の需要に応えるためのOEMの拡大も、同国のエンジンのカプセル化の需要を押し上げると予想されます。例えば、以下の通りです。

*2021年6月、Great Wall Motorsは、第2世代のレモンハイブリッドDHTシステムと熱効率レベル45%以上の専用ハイブリッドエンジンを2023年に発売する計画を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • エンジンマウント
    • ボディマウント
  • 燃料タイプ別
    • ガソリン
    • ディーゼル
  • 素材別
    • カーボンファイバー
    • ポリウレタン
    • ポリプロピレン
    • ポリアミド
    • グラスウール
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ラテンアメリカ
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Continental AG
    • Furukawa Electric Co. Ltd
    • SA Automotive
    • BASF SE
    • 3M
    • Evonik Industries AG
    • Compagnie de Saint-Gobain SA
    • Erlingklinger AG
    • Autoneum Holding AG
    • Adler Pelzer
    • Trocellen Automotive
    • Roechling Group
    • Woco Group
    • Charlotte Baur Formschaumtechnik GmbH

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64959

The automotive engine encapsulation market was valued at USD 6.2 billion in 2021 and is expected to reach USD 8.4 billion while registering a CAGR of over 6% during the forecast period 2022-2027.

The COVID-19 pandemic resulted in negative growth for the already struggling automotive sector owing to lockdowns and shutdowns, which halted the demand for vehicles for a few months in the first half of 2020. However, the market is expected to return to normalcy as economies slowly recover.

Throughout the forecast period, the key factor driving the automotive engine encapsulation market will be stringent government pollution management regulations. The importance of automobile engine encapsulation will expand as governments worldwide establish stricter pollution standards and plan to set even higher emissions restrictions over the coming years.

Due to many benefits, such as lower CO2 emissions and less airborne noise, demand for automobile engine encapsulation is predicted to rise throughout the forecast period. Engine encapsulation was formerly only available in luxury automobiles, but this feature is increasingly being offered in lower-end vehicles as well to fulfill the rigorous noise emission standards. Engine encapsulation improves vehicle fuel efficiency by allowing the engine and oils and lubricants to reach a higher beginning temperature, which is why most manufacturers include it in their cars. Due to the lack of traditional engines in electric cars, the automotive engine encapsulation market is projected to be restrained.

Automotive Engine Encapsulation Market Trends

Stringent Government Regulations to Drive Market Growth

The growing requirement for thermal management in cars operating at high speeds has been a primary driver for the automotive engine encapsulation market, which is likely to continue to grow. The increased focus of automakers and governments in several countries on improving vehicle engine efficiency has led to downsizing engines and under-the-hood vehicle parts, as well as increased research and development in this field for improved part packaging efficiency and managing engine thermals, resulting in increased demand for engine encapsulation.

Because of the high demand for efficient engines in mileage-sensitive markets in many developing countries, automakers are introducing higher pressure for combustion engines, which can also help with fuel consumption reduction, necessitating the use of high-efficiency engine thermal management systems.

The US Federal Government mandated in March 2020 that between 2021 and 2026, automotive fuel consumption and emissions be reduced by 1.5% every year. According to the US Department of Energy (DOE), lowering vehicle weight by 10% results in a 6-8% boost in fuel economy. As a result, companies have started to encapsulate engines with materials such as carbon fiber and glass fiber composites.

The automotive manufacturing industry must follow certain norms in regards to environmentally friendly recycling and dismantling of vehicles, higher fuel efficiency standards, and increased use of recyclable materials in vehicles, according to European directives and standards (2000/53/EC-End Life of Vehicles) and the US Department of Transportation, which is expected to offer high potential for composites engine encapsulations.

Asia-Pacific Dominates the Automotive Encapsulation Market

Chinese automotive exports are heavily influenced by the global economy and environmental regulations. The COVID-19 pandemic has had a marginal impact on the export of vehicles from China. For the last few years, China has been the world's largest car-producing country.

For the full year 2021, auto sales grew for the first time since 2017. Auto sales rose 3.8% from a year earlier to 26.28 million units. Chinese car brands enjoy a significant cost advantage over imported cars from international automobile manufacturers in other car markets. Thus, other developing countries and emerging markets are the main export destinations for Chinese car manufacturers.

The use of carbon fiber, which is lightweight and resistant to high temperatures, is predicted to grow rapidly in the Asia-Pacific market over the forecast period. The engine encapsulation in most sports cars and high-end automobiles is constructed of carbon fiber. China is the world's third-largest producer of carbon fiber, accounting for 12% of global output.

As most mid and premium passenger vehicles in Asia-Pacific are equipped with body mounted encapsulation, the category is expected to account for a significant portion of the automotive engine encapsulation market. As the region's middle-class population grows, so will automotive sales, and Asia-Pacific is expected to be a prominent market during the forecast period.

Automotive Engine Encapsulation Market Competitive Analysis

The automotive engine encapsulation market is fragmented, with the presence of several global and domestic players. Major players in the market include Roechling Group, Autoneum Holding AG, Trocellen Automotive, BASF SE, Continental AG, and others. The main revenue generation strategy of key players is to win contracts from OEMs. OEM expansions to cater to the demand for thermal reduction are also expected to boost the demand for engine encapsulation in the country. For instance,

* In June 2021, Great Wall Motors announced plans to launch the second-generation Lemon Hybrid DHT system and a dedicated hybrid engine with a thermal efficiency level of more than 45% in 2023.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Engine Mounted
    • 5.1.2 Body Mounted
  • 5.2 By Fuel Type
    • 5.2.1 Gasoline
    • 5.2.2 Diesel
  • 5.3 By Material Type
    • 5.3.1 Carbon Fiber
    • 5.3.2 Polyurethane
    • 5.3.3 Polypropylene
    • 5.3.4 Polyamide
    • 5.3.5 Glasswool
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 US
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Latin America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Continental AG
    • 6.2.2 Furukawa Electric Co. Ltd
    • 6.2.3 SA Automotive
    • 6.2.4 BASF SE
    • 6.2.5 3M
    • 6.2.6 Evonik Industries AG
    • 6.2.7 Compagnie de Saint-Gobain SA
    • 6.2.8 Erlingklinger AG
    • 6.2.9 Autoneum Holding AG
    • 6.2.10 Adler Pelzer
    • 6.2.11 Trocellen Automotive
    • 6.2.12 Roechling Group
    • 6.2.13 Woco Group
    • 6.2.14 Charlotte Baur Formschaumtechnik GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS