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市場調査レポート
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1436037

ゼロエミッション航空機:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Zero-emission Aircraft - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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ゼロエミッション航空機:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ゼロエミッション航空機の市場規模は、2024年に63億2,000万米ドルと推定され、2029年までに88億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.02%のCAGRで成長します。

ゼロエミッション航空機市場

COVID-19のパンデミックの発生により、渡航制限により商業航空市場と一般航空市場が混乱しました。これは経済にも影響を及ぼし、いくつかの航空宇宙企業が革新的なプロジェクトへの資金を一時停止する結果となった。このような決定は一時的にゼロエミッション航空機市場の成長に影響を及ぼしました。しかし、航空機運航会社は運航コストと二酸化炭素排出量の削減を目指しているため、予測期間中に全電気航空機への投資、テスト、導入が大幅に増加すると予想されます。

排出ガス規制の厳格化により、メーカーはゼロエミッションコンセプトに移行しています。航空業界が新しいコンセプトに移行するためには、エンジンメーカーが重要な役割を果たすことになります。エアバスやボーイングなどの企業が100% SAFでのフライトを目標にしているため、持続可能な航空燃料(SAF)も業界のCO2排出量を削減するための航空ロードマップの重要な部分です。

技術的な課題を超えて、航空業界の移行には規制とインフラのエコシステムの変化が必要になります。インフラと生産コストを削減するには、業界を超えた協力が必要です。これは相互に利益をもたらし、ゼロエミッション航空機の開発を加速するのに役立ちます。

電動航空機は一般航空市場に浸透しています。ただし、長距離商用航空への採用は、予測期間の後半に大きな進展が予想されるため、すぐに現実になるにはまだ遠いです。

ゼロエミッション航空機の市場動向

進化する排出ガス規制が開発のペースを加速

2015年、米国環境保護庁(EPA)は、航空機に使用される特定のクラスのエンジンからの温室効果ガスの排出が大気汚染の一因となり、公衆の健康と福祉を危険にさらしていることを発見しました。 2016年、ICAOは国連加盟国の旅客機と貨物便に適用される世界の排出削減計画を完成させました。 2020年の世界の航空排出量がベンチマークとして使用され、2020年の排出量レベルの約80%が2035年まで航空会社によって相殺されることが決定されました。

メーカーが二酸化炭素排出量を削減する持続可能な方法に頼ろうとする中で、このような画期的な決定は電動航空機の開発への道を切り開きました。市場関係者は電動航空機技術への投資を開始し、すでに試作機の成功や軽飛行機の商品化という形で成功を収めています。

新しいテクノロジーの登場に伴い、その商業的実現可能性を高めるための規制が策定されています。 CS-23などの規制は、航空機の目的と設計に依存しない要件を再確立します。これにより、全電気推進およびハイブリッド推進の開発においてさまざまな機会が開かれました。焦点は、設計要件を満たすことから、消費者の安全性と航空機の自動化の向上に移ってきました。これにより、設計者は航空機全体をゼロから再設計することに集中し、設計上の制約により不可能だった必要な修正を行うことが可能になりました。

予測期間中は北米と欧州が市場を独占する

北米と欧州には成熟した航空市場があります。大手航空機OEMに近いため、いくつかの航空宇宙企業がこれらの地域に進出しています。 NASA、エアバス、ボーイング、ロールスロイスなどの航空宇宙大手の存在は、ゼロエミッション航空機市場の成長を支えるでしょう。現在ゼロエミッションコンセプトに取り組んでいる企業の90%以上が米国と欧州に拠点を置いています。 2020年9月、エアバスは、2035年までに運航を開始できるゼロエミッション民間航空機の3つのコンセプトを発表しました。これらのコンセプトはすべて、主な動力源として水素に依存しています。ロールスロイスは最近、今後10年間でエネルギー貯蔵システムに8,000万ポンドを投資する計画を発表しました。同社は、航空機が1回の充電で100マイル以上のゼロエミッション飛行を可能にするエネルギー貯蔵システム(ESS)を開発しています。ロールスロイスの航空宇宙認定ESSソリューションは、都市型エアモビリティ市場におけるeVTOL(電動垂直離着陸)およびコミューター市場における最大19席の固定翼機用の電動およびハイブリッド電動推進システムに電力を供給します。 2020年12月初め、水素電気航空機開発会社ゼロアビアは、同社初の商用ゼロエミッション航空機を運航する計画を支援するための最初の資金調達ラウンドを完了し、アマゾンやシェルを含む多数の大手投資家から2,140万米ドルの支援を確保しました。同社はまた、ブリティッシュ・エアウェイズと提携して、航空会社の保有機で使用するゼロエミッション航空機の開発を検討しています。また、航空宇宙技術協会(ARI)を通じて英国政府から1,630万米ドルの資金提供の承認も得ました。このような発展は、予測期間中に北米および欧州地域の市場の成長を促進すると予想されます。

ゼロエミッション航空機産業の概要

いくつかの新しい企業がこの市場に参入しており、市場は急速に細分化されています。新興企業はプロトタイプを設計しており、航空機開発のさまざまな段階にあります。これらの企業は、大手航空宇宙企業や投資会社からの一連の資金調達に依存しています。企業が機能を拡張し、効率を高め、開発サイクルを促進することを目指す中で、最近いくつかの新しいコラボレーションが観察されています。たとえば、ロールスロイスは最近、航空宇宙メーカーのテクナムおよびスカンジナビア最大の地域航空会社ヴィデローと提携して、新しいバッテリー駆動の航空機を製造しました。両パートナーは、ロールスロイスとテクナムによるP-Voltと呼ばれる全電気航空機に関するこれまでの取り組みを基礎として、2026年までにノルウェーで通勤者向けの全電気旅客機を発売することを目指しています。このパートナーシップは、複数の航空市場にわたって全電気およびハイブリッド電気の推進および電力システムの主要サプライヤーになるというロールスロイスの野心を示しています。エアバス社のシティエアバスやボーイング社のeVTOLなど、他の航空宇宙メーカーもバッテリー駆動の航空機の計画を立てています。ほとんどは、都市間または空港から都市中心部まで人々を運ぶために設計された短距離航空機です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 商業航空・一般航空
    • 軍事航空
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bye Aerospace
    • Ampaire Inc.
    • PIPISTREL doo
    • Airbus SE
    • Eviation
    • ZeroAvia, Inc.
    • Heart Aerospace
    • Lilium GmbH
    • Aurora Flight Sciences(The Boeing Company)
    • Wright Electric
    • Joby Aero, Inc.
    • NASA
    • Rolls-Royce plc
    • Avinor AS
    • Equator Aircraft AS
    • BETA Technologies, Inc.
    • Evektor, spol. s ro

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 72248

The Zero-emission Aircraft Market size is estimated at USD 6.32 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.88 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.02% during the forecast period (2024-2029).

Zero-emission Aircraft - Market

The outbreak of the COVID-19 pandemic disrupted the commercial and general aviation market due to travel restrictions. It also had an impact on the economy and resulted in several aerospace companies to pause funds towards innovative projects. Such decisions have temporarily impacted the growth of the zero-emission aircraft market. However, as aircraft operators looking to reduce their operational costs and carbon emission, there will be significant growth in investment, testing, and adoption of all-electric aircraft during the forecast period.

Increasing stringency on the emission regulations has made manufacturers shift towards zero-emission concept. Engine manufacturers will play a vital role for the aviation industry to move towards the new concept. Sustainable aviation fuel (SAF) is also an important part of the aviation roadmap to reduce the industry's CO2 emissions as companies like Airbus and Boeing are targeting flights on 100% SAF.

Beyond technology challenges, the aviation industry's transition will require the regulatory and infrastructure ecosystems to change. Cross-industry collaboration will be required to drive down infrastructure and production costs, which will be mutually beneficial and help speed up development of the zero-emission aircraft.

Electric aircraft has penetrated the general aviation market. However, its adoption in long-haul commercial aviation is still far away from becoming reality soon with major developments expected in the later half of the forecast period.

Zero-Emission Aircraft Market Trends

Evolving Emissions Regulations Driving the Pace of Development

In 2015, the US Environmental Protection Agency (EPA) found that the greenhouse gas emissions from certain classes of engines used in aircraft contribute to air pollution and endanger public health and welfare. In 2016, the ICAO finalized a global emissions-reduction scheme applicable to passenger and cargo flights in the member countries of the UN. It was decided that the global aviation emission in 2020 will be used as a benchmark, and around 80% of the emission levels in 2020 will be offset by the airlines until 2035.

Such a landmark decision paved the way for the development of electric aircraft as manufacturers sought to resort to sustainable ways of reducing carbon footprint. The market players started investing in electric aircraft technologies and have already been successful in the form of successful prototypes and commercialization of light aircraft.

With new technology coming into the foray, regulations are being framed to improve their commercial feasibility. Regulations, such as CS-23, reestablish the objectives and design independent requirements of an aircraft. This has opened various avenues of opportunities in the development of all-electric and hybrid propulsion. The focus has shifted from fulfilling design requirements to improving consumer safety and automation in aircraft. This has enabled the designers to focus on redesigning the total aircraft from scratch and make necessary modifications that were otherwise impossible due to design restrictions.

North America and Europe will Dominate the Market During the Forecast Period

North America and Europe have a matured aviation market. Several aerospace companies are in these regions due to their proximity to major aircraft OEMs. The presence of aerospace giants like NASA, Airbus, Boeing, and Rolls Royce among others will support the growth of the zero-emission aircraft market. Over 90% of the companies currently working on the zero-emission concept are based in the US and Europe. In September 2020, Airbus revealed three concepts for zero-emission commercial aircraft which could enter service by 2035. All of these concepts rely on hydrogen as a primary power source. Rolls-Royce recently announced its plan to invest GBP80 million in energy storage systems over the next decade. The company is developing energy storage systems (ESS) that will enable aircraft to undertake zero-emission flights of over 100 miles on a single charge. Aerospace-certified ESS solutions from Rolls-Royce will power electric and hybrid-electric propulsion systems for eVTOLs (electric vertical takeoff and landing) in the urban air mobility market and fixed-wing aircraft, with up to 19 seats, in the commuter market. Earlier in December 2020, Hydrogen-electric aircraft developer ZeroAvia secured USD 21.4 million of backing from a raft of major investors, including Amazon and Shell, as the company completed its first fundraising round in support of plans to run its first commercial zero emission planes from 2023. The company has also partnered with British Airways to explore the development of zero emission aircraft for use in the airline's fleet. It also received approval of USD 16.3 million of U.K. government funding via the Aerospace Technology Institute (ARI). Such developments are anticipated to drive the market growth in the North America and Europe region during the forecast period.

Zero-Emission Aircraft Industry Overview

The market is rapidly becoming fragmented as several new companies are venturing into this market. Start-ups are designing prototypes and are at various stages of aircraft development. These companies are dependent on series funding from major aerospace companies and investment firms. Several new collaborations have been observed in the recent past as companies look to expand capabilities, efficiency, and propel the development cycle. For instance, Rolls Royce has recently partnered with aerospace manufacturer Tecnam and Scandinavia's largest regional airline, Wideroe, to produce a new battery-powered aircraft. The partners aim to launch an all-electric passenger aircraft for commuters in Norway by 2026, building on previous work by Rolls Royce and Tecnam on an all-electric aircraft called the P-Volt. This partnership demonstrates Rolls-Royce's ambitions to be the leading supplier of all-electric and hybrid-electric propulsion and power systems across multiple aviation markets. Several other aerospace manufacturers have plans for battery-powered aircraft, including Airbus with the CityAirbus and Boeing's eVTOL. Most are short-range aircraft designed to ferry people between cities or from airports to city centers. Some of the other prominent players in the market are PIPISTREL d.o.o., Bye Aerospace, Aurora Flight Sciences, Eviation, Joby Aviation, NASA, Lilium GmbH, and ZeroAvia, Inc. among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Commercial and General Aviation
    • 5.1.2 Military Aviation
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Bye Aerospace
    • 6.1.2 Ampaire Inc.
    • 6.1.3 PIPISTREL d.o.o.
    • 6.1.4 Airbus SE
    • 6.1.5 Eviation
    • 6.1.6 ZeroAvia, Inc.
    • 6.1.7 Heart Aerospace
    • 6.1.8 Lilium GmbH
    • 6.1.9 Aurora Flight Sciences (The Boeing Company)
    • 6.1.10 Wright Electric
    • 6.1.11 Joby Aero, Inc.
    • 6.1.12 NASA
    • 6.1.13 Rolls-Royce plc
    • 6.1.14 Avinor AS
    • 6.1.15 Equator Aircraft AS
    • 6.1.16 BETA Technologies, Inc.
    • 6.1.17 Evektor, spol. s r. o.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS