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市場調査レポート
商品コード
1440273

テレビおよびセットトップボックス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Television and Set Top Box - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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テレビおよびセットトップボックス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

出荷量の観点から見たテレビおよびセットトップボックスの市場規模は、予測期間(2024年から2029年)中に5.54%のCAGRで、2024年の2億9,098万台から2029年までに3億8,102万台に成長すると予想されています。

テレビとセットトップボックス-市場

主なハイライト

  • セットトップボックスでの人工知能(AI)の導入の急増、新興市場におけるインターネットの普及とブロードバンドの普及の増加、OSベースのデバイスの継続的な展開が、市場を牽引する上で非常に重要な役割を果たしています。
  • セットトップボックスの設置を義務付ける政府の規制、STBベンダーによる入手可能なOSベースのデバイスの展開、新興国におけるアナログスイッチオフの移行がSTB市場の需要を押し上げています。たとえば、インド政府はケーブルテレビネットワーク(規制)法の改正によりSTBを義務化しました。 STBはデジタル信号により優れた視聴体験を提供し、インドでの違法チャンネルの放送を防止します。
  • さらに、前年の最終四半期には、インドのテレビ評価会社のガイドラインを検討するために情報放送省(MIB)によって設立された4人委員会が、リターンパスデータ(RPD)の規定を標準化することを推奨しました。これにより、RPDは、暗号化、条件付きアクセス、およびその他の必須のSTBレベルの機能と同等のユビキタスな機能になります。
  • また、さまざまな技術革新の進展により、さまざまな革新的な機能を備えたSTBが幅広く開発されました。これにより、セットトップボックス会社間の競合が激化しています。さらに、デジタルビデオ録画は最も望まれている機能の1つであり、視聴者がお気に入りの番組を視聴したり録画したりできるようになります。
  • さらに、市場ではデジタルエンターテインメントサービスとIPTVの統合が見られます。たとえば、今年の第2四半期に、アジア初の4K RDK IPTVボックスプロバイダーであるSkyworth Digitalは、インドのマルチシステムオペレーターであるBhimavaram Community Network(BCN)がBCNのデジタルエンターテイメントサービスの提供元としてSkyworth Digitalを選択したと発表しました。
  • また、Convivaによると、2021年第1四半期時点で最も人気のあるOTT TVデバイスはRokuで、北米におけるテレビ視聴時間の37%のシェアを占めています。さらに、4Kなどのテクノロジーの出現により視聴者エクスペリエンスが向上し、より優れたインフラストラクチャやデバイスと相まって、バンドルされた音声ビデオとデータサービスの出現につながりました。さらに、テレビ視聴率測定機関であるインド放送視聴者調査評議会(BARC India)の報告によると、パンデミック中もテレビ視聴率は急増し続けた。このような動向は、調査対象市場の成長の触媒として機能するとさらに期待されています。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックにより、ウイルスの蔓延を抑制するために政府が課したロックダウンが導入されました。各国にわたるロックダウンは、さまざまな通信サービスプロバイダーのサプライチェーンに影響を与えています。昨年の第3四半期、エアテルDTH部門は、新型コロナウイルス感染症によるサプライチェーンの混乱に対処し、現地開発のセットトップボックスを製造するため、昨年末までに高解像度セットトップボックスの輸入を停止する計画を発表しました。しかし、COVID-19感染症のパンデミックにより、オーバーザトップ(OTT)サービスも増加しました。 Hulu、Prime Video、NetflixなどのOTTプラットフォームはすべて、加入者料金の増加を発表しています。 OTTサービスへの移行により、サービスプロバイダーは、ライブストリーミングやオーバーザトップコンテンツを提供するハイブリッドセットトップボックスを提供するようになりました。

テレビおよびセットトップボックスの市場動向

衛星技術は市場の大幅な成長が期待される

  • 衛星テレビは、セットトップボックス市場の最も重要なアプリケーションの1つです。衛星テレビにおける革新の1つは、消費者がリアルタイムで番組を録画し、後で都合の良いときに視聴できるようにする番組録画機能の導入です。
  • また、衛星STBユニットには、ビデオオンデマンド、電子番組ガイドなどのさまざまなインタラクティブ機能が装備されることが増えています。より高度なSTBユニットは、インターネットなどのユーザーテレビシステムを通じて、一連のインタラクティブサービスやマルチメディアサービスを直接提供します。基本的な機能に加えて、ブラウジング、電子メール、インスタントメッセージングなどの機能を備えています。
  • 各国政府は、国境の内外でそれぞれの家庭への直接(DTH)サービスの範囲を拡大するために、宇宙プログラムを拡大しようとしています。今年の第2四半期に、ISROは通信衛星GSAT-24の打ち上げを発表しました。この衛星は、NewSpace India Limited(NSIL)によって初の需要駆動型通信衛星ミッションで打ち上げられました。 GSAT-24に搭載された衛星容量の合計は、アプリケーション要件を満たすために、その熱心な顧客であるタタグループのDTHビジネスであるタタプレイにリースされます。
  • さらに、衛星/DTHセットトップボックス市場のベンダーは、この市場の顧客ベースを引き付けるために魅力的なオファーを考案しています。たとえば、2021年の最後の四半期に、Dish TVは、マハラシュトラ州、ウッタルプラデーシュ州、西ベンガル州、北東部、アッサム州と、オリッサ州、パンジャブ州、ラジャスタン州、ハリヤナ州を含むさらに8つの州のユーザーに無料のMPEG4ボックスアップグレードオファーを提供しました。インドのグジャラート州、ヒマーチャルプラデーシュ州、チャッティースガル州、ジャンムー・カシミール州。セットトップボックス、リモコン、HDMI、またはA/Vケーブルとアダプターはアップグレード時に提供されます。加入者は、新しいSTBに対して12か月の保証も受けられます。さらに、ハイブリッド DTHセットトップボックスの発売により、STB市場の衛星セグメントで人気が高まっています。
  • インド電気通信規制庁(TRAI)によると、昨年上半期のインドのDTH市場では、タタ・グループ傘下のタタ・スカイが市場の約33%で最も大きなシェアを占めていました。測定時間中、オペレーターはAirtelよりも先を行っており、Dish TVとSun Directがそれに続きました。市場シェアの低下に苦しんだディッシュTVを除いて、残りのDTH事業者はその年、市場の支配をさらに強化しました。したがって、これらの事業者の市場シェアの上昇は、予測期間全体を通じて市場を拡大します。

アジア太平洋地域が主要な市場シェアを維持

  • アジア太平洋地域は、テクノロジーの導入においても顕著な地域の1つです。有料テレビ消費者の市場飽和と熾烈な競合のため、アジア太平洋地域のベンダーは、ゲートウェイ機能、セキュリティ、アプリケーション、HD機能などの機能を自社のスマート Androidベーステレビに常に追加しようとしています。
  • さらに、アジア諸国でセットトップボックスの設置を義務付ける政府の規制により、アジア太平洋地域のセットトップボックス市場の成長が促進されています。情報放送省(MIB)によると、MSOは1726社あります。さらに、12社のMSOと1社のヘッドエンド・イン・ザ・スカイ(HITS)オペレーターがあり、それぞれの加入者ベースは100万人を超えています。現在、インドには有料DTH事業者が4社あり、6,957万人のユーザーにテレビサービスを提供しています。
  • さらに、この地域の市場は、より高品質の映画と強力な技術インターフェースへの注目の高まり、および豊富な資源と労働力の利用可能性によってもたらされる国内の低い制作コストにより拡大しています。テクニカラーなどの企業は、インドなどのアジア諸国での製造能力を拡大しています。さらに、昨年の第3四半期には、タタスカイもインド製のセットトップボックスの最初の製品を発表しました。セットトップボックスは、Technicolor Connected HomeおよびFlextronicsと提携して製造されました。
  • さらに、この地域ではケーブルからオーバーザトップ(OTT)への移行が明確に見られます。移行の主な原因は、COVID-19感染症のパンデミックの拡大を阻止するために実施されたロックダウンでした。動画広告および収益化プラットフォームであるSpotXの昨年のレポートによると、アジア太平洋地域全体で4億人以上がOTT動画ストリーミングサービスを利用しており、動画視聴者の69%以上が少なくとも週に1回はストリーミング動画を視聴しています。さらに、OTT視聴のトップ 3市場には、シンガポール(91%)、オーストラリア(81%)、インドネシア(76%)が含まれていました。また、東南アジアではOTTストリーミングが大幅に増加しています。
  • また、TRAIが発表したデータによると、Netflix、Amazon Prime Video、AltBalajiがかなりの数の加入者に達したため、ケーブルおよびDTHテレビサービスプロバイダーはパンデミック中にストリーミングサービスに地位を譲った。同様に、通信 DTHプロバイダーもOTTプレーヤーと提携して、完全なエンターテイメントコンテンツを提供しています。昨年の第3四半期に、Vodafone Ideaは、OTTプラットフォームの消費拡大とモノのインターネット(IoT)の加速により、通信業界がデジタル変革を迎えていると発表しました。同社は、Voot SelectやSun NXTなどのローカルOTTプラットフォームと提携しました。

テレビおよびセットトップボックス業界の概要

テレビ業界は過去数年間で無数の変化を経験し、より多様化しています。 ARRIS International PLC、Intek Digital Inc.、ZTE Corporation、Samsung Electronics、LG Electronicsなどの主要企業は、継続的に革新を進め、戦略的な合併、買収、パートナーシップを通じて市場拡大を目指しています。

2022年3月、Technicolor Connected Homeは、2,620万人以上の固定およびモバイル加入者を持つフランスの著名なネットワークサービスプロバイダーの1つであるBouygues Telecomと提携し、フランス市場全体で消費者にビデオ体験を提供する、クラス最高のWi-Fiと統合された将来性のあるプレミアムAndroid 4K超高精細(UHD)STBを開発および展開しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ファイブフォース分析の分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替品の脅威
  • 業界関係者の分析
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)が市場に与える影響の評価
  • テクノロジーのスナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 高度な技術革新
    • 新興市場での導入の拡大
    • OSベースのデバイスの展開
  • 市場抑制要因
    • 生産コストの上昇とベンダーの統合が成長鈍化予測の主な理由として挙げられる
    • 市場が成熟期に差し掛かっていることを考えると

第6章 セットトップボックス市場セグメンテーション

  • テクノロジー別
    • 衛星/DTH
    • IPTV
    • ケーブル
    • その他のタイプ(DTTおよびOTT)
  • ソリューション別
    • SD
    • HD
    • ウルトラHD以上
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 テレビ市場セグメンテーション

  • 解像度別
    • HD/FHD
    • 4K
    • 8K
  • サイズ別(インチ)
    • 32歳以下
    • 39-43歳
    • 48-50歳
    • 55-60歳
    • 65歳以上
  • テクノロジー別
    • 液晶
    • OLED
    • QLED
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第8章 ベンダー市場シェア分析

  • ベンダー市場シェアセットトップボックス市場
  • ベンダー市場シェアテレビ市場

第9章 競合情勢-企業プロファイル

  • Set Top Box
    • ARRIS International PLC(CommScope Inc.)
    • Technicolor SA
    • Intek Digital Inc.
    • HUMAX Electronics Co. Ltd
    • ZTE Corporation
    • Skyworth Digital Ltd
    • Sagemcom SAS
    • Gospell Digital Technology Co. Limited
    • Kaon Media Co. Limited
    • Shenzhen Coship Electronics Co. Ltd
    • Evolution Digital LLC.
    • Shenzhen SDMC Technology Co. Ltd
  • Television
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • LG Electronics
    • TCL
    • Hisense
    • Xiaomi

第10章 投資分析

第11章 市場の将来

目次
Product Code: 72098

The Television and Set Top Box Market size in terms of shipment volume is expected to grow from 290.98 Million units in 2024 to 381.02 Million units by 2029, at a CAGR of 5.54% during the forecast period (2024-2029).

Television and Set Top Box - Market

Key Highlights

  • The surge in the adoption of artificial intelligence (AI) in set-top boxes, the rising internet penetration and broadband adoption in emerging markets, continuous deployment of OS-based devices is playing a very significant role in driving the market.
  • The government regulations mandating the installation of set-top boxes, deployment of available OS-based devices by STB vendors, and analog switch-off transition in emerging countries are driving the demand for the STB market. For instance, the Government of India has made STBs compulsory through an amendment to the Cable Television Networks (Regulation) Act. STBs provide a better viewing experience because of digital signals and help prevent illegal channels from being broadcasted in India.
  • Moreover, in the last quarter of the previous year, the four-member committee formed by the Ministry of Information and Broadcasting (MIB) to review guidelines for TV rating agencies in India recommended that the provision for Return Path Data (RPD) be made a mandatory capability in all future set-top boxes (STBs) deployed by Distribution Platform Operators (DPOs) so that the RPD becomes a ubiquitous capability on par with encryption, conditional access, and other such mandatory STB-level capabilities.
  • Also, the rise in various technological innovations led to development a wide range of STBs with various innovative features. This, in turn, has made the competition fierce among the set-top box companies. Moreover, digital video recording is one of the most desired features, enabling viewers to watch and record their favorite shows.
  • Additionally, the market is witnessing the integration of digital entertainment services and IPTV. For instance, in the second quarter of this year, Asia's first 4K RDK IPTV box provider Skyworth Digital announced that Bhimavaram Community Network (BCN), India's multi-system operator, had selected Skyworth Digital as the source of BCN's digital entertainment offerings.
  • Also, according to Conviva, the most popular OTT TV device as of Q1 2021 was Roku, with a 37% share of TV viewing time in North America. Moreover, enhanced viewer experience, owing to the advent of technologies such as 4K, coupled with better infrastructure and devices, has led to the emergence of bundled voice video and data services. Further, TV viewership continued to surge during the pandemic, as reported by the television viewership measurement agency Broadcast Audience Research Council of India (BARC India). Such trends are further expected to act as catalysts for the growth of the studied market.
  • The COVID-19 pandemic led to lockdowns imposed by the government to curb the spread of the virus. The lockdown across countries has affected the supply chains of various telecom service providers. In the 3rd quarter of the last year, Airtel DTH arm announced plans to stop imports of high-definition set-top boxes by the end of last year to tackle the COVID-19-induced supply chain disruption and make locally developed set-top boxes. However, the COVID-19 pandemic also led to an increase in over-the-top (OTT) services. OTT platforms, such as Hulu, Prime Video, Netflix, and more, have all announced their increase in subscriber rates. The shift toward OTT services has led service providers to offer hybrid set-top boxes that provide live streaming and over-the-top content.

Television & Set Top Box Market Trends

Satellite Technology is Expected to Witness Significant Market Growth

  • Satellite television is one of the most significant applications of the set-top box market. One of the innovations in satellite TV is introducing a show-recording facility, which enables consumers to record their shows in real-time and watch them later at their convenience.
  • Also, the satellite STB units are increasingly equipped with various interactive features, like video-on-demand, electronic program guides, etc. More advanced STB units also provide a suite of interactive and multimedia services directly through a user television system, such as internet browsing, email, and instant messaging, in addition to basic functionality.
  • The governments have been looking to expand their space programs to increase the range of respective direct-to-home (DTH) offerings within and outside their borders. In the 2nd quarter of this year, ISRO announced the launch of the communication satellite GSAT-24. The satellite was launched by NewSpace India Limited (NSIL) in its first demand-driven communication satellite mission. The total satellite capacity on board GSAT-24 will be leased to its committed customer Tata Play, the DTH business of Tata Group, to meet their application requirements.
  • Moreover, satellite/DTH set-top box market vendors are coming up with attractive offers to lure the customer base in this market. For instance, in the last quarter of 2021, Dish TV offered a free MPEG4 box upgrade offer for users in Maharashtra, Uttar Pradesh, West Bengal, North East, and Assam, and eight more states, including Orissa, Punjab, Rajasthan, Haryana, Gujarat, Himachal Pradesh, Chhattisgarh and Jammu & Kashmir in India. The set-top box, remote, HDMI, or A/V cable and adapter would be provided upon upgrading. Subscribers will also get 12 monthly warranty on the new STB. Furthermore, the launch of Hybrid DTH set-top boxes is gaining popularity in the satellite segment of the STB market.
  • As per Telecom Regulatory Authority of India (TRAI), in India's DTH market during the first half of the last year, Tata Sky, a business under the Tata Group, had the most significant share with around 33% of the market. During the measured time, the operator was ahead of Airtel, followed by Dish TV and Sun Direct. The remaining DTH operators further solidified their control of the market that year, except for Dish TV, which suffered a fall in its market shares. Hence, the rise in such market shares of these operators will amplify the market throughout the forecasted period.

Asia Pacific to Hold Major Market Share

  • The Asia-Pacific region is also one of the prominent regions in terms of technology adoption. Due to the market saturation of Pay-TV consumers and stiff competition, vendors in the Asia Pacific region are constantly trying to add features to their Smart android-based televisions, such as gateway abilities, security, applications, and HD functionality.
  • Moreover, the supportive government regulations mandating the installation of set-top boxes in Asian countries are driving the growth of the Asia Pacific set-top box market. According to the Ministry of Information and Broadcasting (MIB), there are 1726 MSOs. Further, there is 12 MSOs and one Headend-in-the-Sky (HITS) operator with a subscriber base greater than one million each. There are currently 4 Pay DTH operators in India, providing television services to 69.57 million users.
  • Additionally, the region's market is expanding due to the growing emphasis on higher-quality movies and potent technological interfaces and the nation's low production costs brought on by the availability of plentiful resources and labor. Companies such as Technicolor, and others, have been expanding their manufacturing capabilities in Asian countries such as India. Moreover, in the 3rd quarter of the last year, Tata sky also unveiled its first batch of India-made set-top boxes. The set-top boxes were manufactured in partnership with Technicolor Connected Home and Flextronics.
  • Additionally, the region has clearly seen the transition from cable to over-the-top (OTT). The main cause of the transition was the lockdowns implemented to stop the COVID-19 pandemic from spreading. According to last year's report by SpotX, a video advertising and monetization platform, more than 400 million people use OTT video streaming services across the Asia Pacific region, with over 69% of video viewers watching a streaming video at least once a week. Furthermore, the top three markets for OTT viewing included Singapore (91%), Australia (81%), and Indonesia (76%). Also, OTT streaming has increased drastically in Southeast Asia.
  • Also, according to the data released by the TRAI, cable and DTH television service providers ceded ground to streaming services during the pandemic, as Netflix, Amazon Prime Video, and AltBalaji reached a significant number of subscribers. On similar lines, telecom DTH providers are also partnering with OTT players to offer complete entertainment content. In the third quarter of the last year, Vodafone Idea announced that the telecom industry is undergoing a digital transformation due to the growing consumption of OTT platforms and the Internet of Things (IoT) acceleration. The company partnered with local OTT platforms such as Voot Select and Sun NXT.

Television & Set Top Box Industry Overview

The television industry has witnessed myriad changes over the past several years and has become more diverse. The major players, such as ARRIS International PLC, Intek Digital Inc., ZTE Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., and LG Electronics, continuously innovate and seek market expansion through strategic mergers, acquisitions, and partnerships.

In March 2022, Technicolor Connected Home partnered with Bouygues Telecom, one of France's prominent network service providers with over 26.2 million fixed and mobile subscribers, to develop and deploy a futureproof and premium Android 4K ultra high-definition (UHD) STB integrated with best-in-class Wi-Fi that delivers video experiences to consumers throughout the French market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.4 An Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 High Levels of Technological Innovations
    • 5.1.2 Growing Adoption in the Emerging Markets
    • 5.1.3 Deployment of OS-based Devices
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing Production Costs and Vendor Consolidation Cited as the Key Reasons for Slow Growth Forecast
    • 5.2.2 Given that the Market is on the Verge of Reaching Maturity

6 SET-TOP BOX MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Technology
    • 6.1.1 Satellite/DTH
    • 6.1.2 IPTV
    • 6.1.3 Cable
    • 6.1.4 Other Types (DTT and OTT)
  • 6.2 Resolution
    • 6.2.1 SD
    • 6.2.2 HD
    • 6.2.3 Ultra-HD and Higher
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 TELEVISION MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Resolution
    • 7.1.1 HD/FHD
    • 7.1.2 4K
    • 7.1.3 8K
  • 7.2 By Size (in inches)
    • 7.2.1 32 and below
    • 7.2.2 39-43
    • 7.2.3 48-50
    • 7.2.4 55-60
    • 7.2.5 65 and above
  • 7.3 By Technology
    • 7.3.1 LCD
    • 7.3.2 OLED
    • 7.3.3 QLED
  • 7.4 By Geography
    • 7.4.1 North America
    • 7.4.2 Europe
    • 7.4.3 Asia-Pacific
    • 7.4.4 Rest of the World

8 VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS

  • 8.1 Vendor Market Share Set-top box Market
  • 8.2 Vendor Market Share Television Market

9 COMPETITIVE LANDSCAPE - COMPANY PROFILES

  • 9.1 Set Top Box
    • 9.1.1 ARRIS International PLC (CommScope Inc.)
    • 9.1.2 Technicolor SA
    • 9.1.3 Intek Digital Inc.
    • 9.1.4 HUMAX Electronics Co. Ltd
    • 9.1.5 ZTE Corporation
    • 9.1.6 Skyworth Digital Ltd
    • 9.1.7 Sagemcom SAS
    • 9.1.8 Gospell Digital Technology Co. Limited
    • 9.1.9 Kaon Media Co. Limited
    • 9.1.10 Shenzhen Coship Electronics Co. Ltd
    • 9.1.11 Evolution Digital LLC.
    • 9.1.12 Shenzhen SDMC Technology Co. Ltd
  • 9.2 Television
    • 9.2.1 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 9.2.2 LG Electronics
    • 9.2.3 TCL
    • 9.2.4 Hisense
    • 9.2.5 Xiaomi

10 INVESTMENT ANALYSIS

11 FUTURE OF THE MARKET