デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1334534

グミサプリメント市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Gummy Supplements Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.52円
グミサプリメント市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

グミサプリメント市場規模は、2023年の94億3,000万米ドルから2028年には136億4,000万米ドルに成長し、予測期間(2023~2028年)のCAGRは7.66%になると予測されます。

グミサプリメント市場は、ヘルスケアコストの上昇と生活習慣病の負担増の中で、予防的な健康管理の実践と利便性へのパラダイムシフトが予備的な原動力となっています。個別化されたサプリメント・ソリューションに対する需要の高まりと、こうした需要に対応するための新製品タイプの製剤の開発が、市場の成長をさらに後押ししています。

さまざまな形態のマルチビタミンの消費拡大が、グミサプリメントの成長を促す最も有利な理由のひとつです。また、チュアブルタイプのグミサプリメントは、多くの子供の間で強い嗜好性を持っており、次いで大人が好むため、色、味、サイズの面でメーカーがイノベーションを起こす機会が増えています。

COVID-19危機はグミサプリメント業界全体に影響を与え、多くの店舗が営業停止や営業時間の短縮を余儀なくされました。例えば、ウォルマートはパンデミックに対応して店舗の営業時間を変更すると発表し、他の小売業者も店舗の一時閉鎖を計画しました。多くの企業は、従業員が夜間に棚に商品を補充したり、店舗を清掃したりするために労働時間を短縮しました。しかし、パンデミックの間、実店舗での買い物に代わるものを探そうという消費者の関心が高まったため、オンラインでの売上が急増しました。

グミサプリメント市場の動向

予防ヘルスケア志向の高まり

米国を含む世界中の様々な地域では、ヘルスケア分野における一人当たりの支出や自己負担額が高いため、ヘルスケアコストが大幅に高くなっています。こうした動向は、消費者に健康補助食品を選ぶよう促しています。さらに消費者は、より単純な代謝障害に対処するための予防的製品やサービスに投資することで、ヘルスケアへの個別化アプローチを採用しています。経済協力開発機構(OECD)によると、2021年のドイツとフランスの1人当たり医療費は、それぞれ7,382.6米ドルと6,114.9米ドルでした。予防ヘルスケアシステムへの強い注目、強力な支持、ライフスタイル向上製品が欧州市場を牽引しています。ビーガン(完全菜食主義者)およびオールナチュラル(完全自然食品)は、その人気の高さから、急速に発展している製品カテゴリーのひとつです。世界中の消費者は、腸の健康を維持するサプリメントに大きな関心を寄せています。

増大する健康問題の蔓延を見ると、消費者は予防ヘルスケア管理に投資し始めました。そのため、消費者は簡単な病気や障害に対処するための予防製品に投資するようになっています。この動向は、消費者が健康を維持するために他の栄養補助食品に傾倒していることから、パンデミックによって特に促進されています。さらに、メーカー各社は革新的な製品処方に注力することで、売上拡大に活かしています。例えば、2023年4月、Haleon PLCブランドのCentrumは、インドで新しい風味豊かなグミのフォーマットである「Benefit Blends」を発売しました。この新しい特化型栄養製品シリーズは、100%ベジタリアンで、もともとグルテンフリーであり、習慣性がない、と同社は主張しています。セントラムの新シリーズ「ベネフィット・ブレンド」は、アマゾン、1Mg、フリップカート、ファーマイージーなどの大手オンライン・プラットフォームで販売されています。

Gummy Supplements Market-IMG1

北米がグミサプリメント市場をリード

北米地域は現在グミサプリメント市場を牽引しています。ビタミンCやビタミンDサプリメント、心臓の健康、スタミナ、骨の健康向けの製品に対する需要の増加が、グミサプリメント市場の成長を促進する重要な要因となっています。さらに、主に子供向けの製品は、特に免疫と腸の健康に対応する製品の技術革新を促進しています。様々なフルーツフレーバーのビーガン/植物性製品の需要が高まっています。健康志向の消費者が多いことも、同地域の市場の開発に貢献しています。北米市場ではビタミングミの需要が高まっており、著名企業も同地域で機能性グミ事業を拡大する機会を狙っています。消費者は、体の消化器系の健康と免疫システムをサポートするために、プロバイオティクス・グミサプリメントにますます注目しています。さらに、老人人口の増加、ヘルスケアコストの増加、ライフスタイルの変化、食品の革新が市場の成長を加速させています。健康的で栄養強化された栄養補助食品に対するこの巨大な需要が、ビタミンやプロバイオティック・グミサプリメントのメーカーを、ビタミンや高麗人参のような効能が強化された成分を組み込んで、多くの消費者層の栄養要求を満たすよう後押ししました。

Gummy Supplements Market-IMG2

グミサプリメント業界の概要

グミサプリメント市場は細分化された競合市場であり、国内プレーヤーとともに製薬業界を扱う大手プレーヤーの存在感が強いです。製品の革新につながる研究開発を行う著名な市場プレーヤーは、大人と子供の両方の消費者ベースのための新製品を発売し、市場を拡大しています。グミサプリメント市場の主要企業には、Nestle SA、Bayer AG、Church &Dwight Inc.、Procter &Gamble、Unilever PLC(OLLY)などがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • シングルビタミン
    • マルチビタミン
    • プロバイオティクス
    • オメガ 3
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー
    • 子供
    • 大人
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Bayer AG
    • Amway Corporation
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Nestle SA
    • Hero Nutritionals LLC
    • Aesthetic Nutrition Pvt. Ltd(Power Gummies)
    • Unilever PLC
    • Jagzee Enterprises
    • Haleon PLC
    • Abbott Laboratories

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71864

The Gummy Supplements Market size is expected to grow from USD 9.43 billion in 2023 to USD 13.64 billion by 2028, at a CAGR of 7.66% during the forecast period (2023-2028).

The gummy supplements market is preliminarily driven by the paradigm shift toward preventive health management practices and convenience amid rising healthcare costs and the increasing burden of lifestyle-related diseases. The growing demand for personalized supplement solutions and the development of new product-type formulations to meet these demands is further boosting the market growth.

The growing consumption of multivitamins in different formats is one of the most favorable reasons for the growth of gummy supplements. Also, chewable gummy supplements have a strong preference among most kids, followed by adults, giving more opportunities for manufacturers to innovate in terms of color, taste, and size.

The COVID-19 crisis impacted the overall gummy supplements industry, as many stores were shut down or reduced their business hours. For instance, Walmart announced that it would modify its store hours in response to the pandemic, while other retailers planned to close their stores temporarily. Many companies shortened their working hours to help employees restock shelves overnight and clean stores. However, during the pandemic, online sales surged due to rising consumer interest in exploring alternatives to physical shopping.

Gummy Supplements Market Trends

Growing Inclination Toward Preventive Healthcare

Healthcare costs are substantially high in various regions across the globe, including the United States, due to higher per capita and out-of-pocket spending in the healthcare sector. Such trends have prompted consumers to opt for health supplements. Additionally, consumers have adopted personalized approaches to healthcare by investing in preventive products and services to deal with simpler metabolic disorders. According to the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), in 2021, the per capita health expenditures in Germany and France were valued at USD 7,382.6 and USD 6,114.9, respectively. The intense focus on the preventive healthcare system, robust endorsements, and lifestyle-enhancement products are driving the market in Europe. Vegan and all-natural are a few of the rapidly evolving product categories, owing to their robust popularity. Consumers across the world have shown a greater inclination toward supplements that maintain better gut health.

Looking at the prevalence of rising health issues, consumers have started investing in preventive healthcare management. Therefore, consumers have started investing in preventive products to deal with simple diseases and disorders. This trend has been particularly fueled by the pandemic as consumers have been inclined toward other dietary supplements to maintain good health. Furthermore, manufacturers are capitalizing on expanding their sales by focusing on innovative product formulations. For instance, in April 2023, Haleon PLC brand Centrum launched a new flavorful gummy format - 'Benefit Blends' in India. The new specialized nutrition range is 100 percent vegetarian, by nature gluten-free and non-habit forming, the company claimed. Centrum's new range of Benefit Blends is available on leading online platforms like Amazon, 1Mg, Flipkart, and Pharm-easy.

Gummy Supplements Market - IMG1

North America Leads the Gummy Supplements Market

North America region currently drives the gummy supplements market. The increasing demand for vitamin C and vitamin D supplements, as well as products for heart health, stamina, and bone health, is a significant factor propelling the growth of the gummy supplements market. Furthermore, products primarily aimed at children drive innovation, particularly those addressing immune and gut health. It enhanced the demand for vegan/plant-based products in various fruit flavors. It attributed to a sizeable number of health-conscious consumers, further contributing to the market development in the region. The market in North America is sighting the demand for vitamin gummies, and prominent companies are also seeking opportunities to expand functional gummies business in the region. Consumers are increasingly turning towards probiotic gummy supplements to support the body's digestive health and immune system. Furthermore, the rising geriatric population, increasing healthcare costs, changing lifestyles, and food innovation have accelerated market growth. This huge demand for healthy and fortified nutraceuticals pushed manufacturers of vitamin and probiotic gummy supplements to incorporate ingredients with enhanced benefits, such as vitamins and ginseng, to meet the nutritional requirements of a large consumer base.

Gummy Supplements Market - IMG2

Gummy Supplements Industry Overview

The gummy supplements market is fragmented and competitive, with the strong presence of major players who deal in the pharmaceutical industry, along with domestic players. Prominent market players undertaking research and development leading to product innovation, launching new products for both adult and kids consumer base is widening market. Some key players in the gummy supplements market include Nestle SA, Bayer AG, Church & Dwight Inc., Procter & Gamble, and Unilever PLC (OLLY).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Single-vitamin
    • 5.1.2 Multivitamin
    • 5.1.3 Probiotic
    • 5.1.4 Omega-3
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Children
    • 5.2.2 Adults
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.3.4 Online Retail Stores
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Bayer AG
    • 6.3.2 Amway Corporation
    • 6.3.3 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.3.4 Nestle SA
    • 6.3.5 Hero Nutritionals LLC
    • 6.3.6 Aesthetic Nutrition Pvt. Ltd (Power Gummies)
    • 6.3.7 Unilever PLC
    • 6.3.8 Jagzee Enterprises
    • 6.3.9 Haleon PLC
    • 6.3.10 Abbott Laboratories

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS