表紙:朝食用シリアル市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190143

朝食用シリアル市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)

Breakfast Cereals Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 167 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
朝食用シリアル市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

朝食用シリアル市場は、今後5年間に5.08%のCAGRで推移すると予測されています。

それはそれ以上の準備なしで消費の容易さを最適化する容易にアクセス可能な食品に便利なソリューションを提供するように、市場の成長は、食習慣の変化と消費者の食生活のパターン上の西洋文化の影響に起因する増加しました。また、栄養価が高く健康的な食品を日常的に摂取したいという消費者の嗜好も、市場を牽引しています。さらに、ブランドの認知度を高めるコンビニエンスストアの堅調な成長も、朝食用シリアル市場の成長を後押ししています。

朝食用シリアル市場の成長は、ホットシリアル部門の復活やプレミアム製品への需要増加といった要因に積極的に起因していると考えられます。ホットシリアル分野は、食べる前に加熱される製品で構成されており、その代表例がおかゆです。ホットシリアルの需要は、今後5年間は増加基調で推移するものと思われます。

主な市場動向

健康的で栄養価の高い食品への需要拡大

消費者は時代とともに健康志向を強めており、栄養価の高い食品への需要が高まっています。消費者は、健康維持と免疫力向上のために、普段の食事に高繊維と高タンパク質を加えることが重要だと考えています。ケKellogg, Nestle SA, and General Millsなどの企業は、さまざまなフレーバーや種類の栄養価の高いシリアルを用意しています。2021年、General Millsは、消費者の高い栄養要求により、インスタントオートミールシリアルのシリーズを発売しました。パンデミック時には栄養価の高いシリアルの需要が増加し、パンデミック後も成長を続けています。免疫力を高めるシリアルの需要が高まり、企業は顧客の要求の変化に応じて新製品を開発し始めました。

都市化、中産階級の増加、働く女性の増加、可処分所得の増加などにより、世界の先進国や発展途上国において、朝食用シリアルの需要が高まっています。米国農務省によると、インドでは朝食用シリアルの売上が60%増加しました。さらに、APEDAによると、2021年には、米国、カナダ、英国が朝食用シリアルの売上高の伸びを見せました。これらの地域は、世界人口のわずか6%であるにもかかわらず、合わせて世界の朝食用シリアル消費の54%を占めています。したがって、健康的で栄養価の高い食品への需要の増加が、世界中の朝食用シリアル市場を牽引しています。

アジア太平洋地域は急成長しています。

アジア太平洋地域では、中国が最大の市場シェアを占め、次いで日本、オーストラリアが続いています。これは、朝食用シリアルの消費パターンが変化し、より健康的な製品に傾倒していることに起因しています。また、欧米のライフスタイルの導入が進んでいることも、市場の売上を押し上げる要因の一つとなっています。最近の動向は、朝食用シリアル分野の成長を示しています。日本のようなアジア諸国では、シリアルの選択肢は基本的なコーンフレークとそれに匹敵するものに限られていました。しかし、日本では年々、各社が甘いものやフレーバーのついた朝食用シリアルを発売し、その種類も増えています。

日本ではフロステッドフレークが人気です。米国など他の国で売られているフロステッドフレークとは違い、砂糖の含有量が少ないです。これは日本人の健康志向を反映しており、企業は朝食用シリアルを健康的なものにすることで、より多くの日本人の消費者層を取り込もうとしているのです。製品開拓は、アジア太平洋地域の朝食用シリアル市場で最も採用されている戦略の1つです。例えば、2021年、Kellogg IndiaはFroot Loopsを朝食用シリアル製品群に導入し、パッケージ製品の家庭内消費の増加という恩恵を受けることができたが、これは市場のポストCOVIDの急増によるものである。健康志向の消費者にアピールする低炭水化物、高繊維、多穀物、強化朝食シリアルの製品開発が市場成長の引き金となりました。

競合情勢

朝食用シリアル市場は、国内外の多くの企業が市場シェアを争っており、競争が激しい市場です。主なプレーヤーとしては、Kellogg Company、General Mills Inc.、Nestle SA、Post Holdings Inc.、Campbell Soup Companyなどが挙げられます。主要な市場参加者は、健康的でクリーンなラベルの付いた食品製品に対する消費者の新たな需要を満たすために、朝食用シリアル市場の研究開発活動に大幅に投資しており、新規かつ革新的なバリエーションを導入しています。また、ユニークなマーケティングキャンペーンを戦略的に実施するために、企業間のコラボレーションも見られます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類
    • 調理済みシリアル
    • RTEシリアル
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Campbell Soup Company(Freedom Foods)
    • General Mills Inc
    • The Oetker Group
    • Bob's Red Mill Natural Foods
    • Back to Nature's Food Company LLC
    • Calbee Inc,
    • B & G Foods Inc.
    • The Kellogg Company
    • Post Holdings, Inc.
    • Nestle SA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46378

The breakfast cereals market is projected to register a CAGR of 5.08% during the next five years.

The growth of the market increased due to the changing food habits and the influence of western culture on the dietary patterns of consumers, as it provides a convenient solution to readily accessible food that optimizes the ease of consumption without further preparation. Also, consumer preference for nutritious and healthy food on a regular basis is driving the market. Moreover, the robust growth of convenience stores that promotes brand visibility is driving the growth of the breakfast cereals market.

The growth of the breakfast cereal market can be positively attributed to factors such as the resurgence of the hot cereal sector and increasing demand for premium products. The hot cereal sector is made up of products that are heated before eating, with the prime example being porridge. The demand for hot cereals is likely to continue on an upward trajectory over the next five years.

Key Market Trends

Increasing Demand for Healthy and Nutritious Food

Consumers are becoming more health conscious with time, and this increases the demand for nutritious food. Consumers believe in adding high fiber and protein to their regular diet to maintain health and build immunity. Companies like Kellogg, Nestle SA, and General Mills have a variety of nutritious cereals in various flavors and types. In 2021, General Mills launched a series of instant oatmeal cereals, owing to the high nutrition requirement of consumers. There was an increasing demand for nutritious cereals during the pandemic, and it has continued to grow post-pandemic. The demand for immunity-boosting cereal rose, and companies started innovating new products according to the changing customer demands.

With the rise in urbanization, the growing middle-class population, the increase in the number of working women, and the rise in disposable income, the developed and developing regions across the globe are witnessing a rising demand for breakfast cereals. They are more convenient, unlike complex traditional home-made items, which take much longer to prepare. According to USDA, there was a 60% increase in the sales of breakfast cereals in India. Furthermore, according to the APEDA, in 2021, United States, Canada, and United Kingdom witnessed growth in sales of breakfast cereals. These regions collectively represented 54% of world breakfast cereal consumption despite having only 6% of the global population. Hence, the increase in demand for healthy and nutritious food is driving the breakfast cereal market across the globe.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

In the Asia-Pacific region, China dominates the market, holding the largest market share, followed by Japan and Australia. This is due to the change in breakfast cereals consumption patterns and inclination toward healthier products. Also, the increased adoption of the western lifestyle is one of the driving factors of the market sales. The recent trends indicate the growth in the breakfast cereal segment. In Asian countries like Japan, cereal options were limited to basic cornflakes and comparable items. But every year, companies keep launching a greater variety of sweet and flavored breakfast cereals in Japan.

Frosted flakes are very popular in Japan. It contains less sugar, unlike the frosted flakes sold in other countries like United States. This reflects the health-conscious nature of the Japanese people, and companies are trying to attract a more Japanese consumer base by making breakfast cereals healthy. Product development is one of the most adopted strategies in the Asia-Pacific breakfast cereal market. For instance, in 2021, Kellogg India introduced Froot Loops to its breakfast cereal range to get the benefit of increased in-home consumption of packaged products, owing to the post-covid surge in the market. Product development of low-carb, high-fiber, multigrain, and fortified breakfast cereals that appeal to health-conscious consumers triggered the market's growth.

Competitive Landscape

The breakfast cereals market is competitive in nature, with a large number of domestic and global players competing for market share. Some of the major key players in the market include Kellogg Company, General Mills Inc., Nestle SA, Post Holdings Inc., and Campbell Soup Company. The key market players are significantly investing in research and development activities in the breakfast cereals market to introduce new and innovative variants to meet the emerging consumer demand for healthy and clean labeled foods products. The market also sees collaborations between companies to strategize unique marketing campaigns.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Ready-to-cook Cereals
    • 5.1.2 Ready-to-eat Cereals
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retailers
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Campbell Soup Company (Freedom Foods)
    • 6.3.2 General Mills Inc
    • 6.3.3 The Oetker Group
    • 6.3.4 Bob's Red Mill Natural Foods
    • 6.3.5 Back to Nature's Food Company LLC
    • 6.3.6 Calbee Inc,
    • 6.3.7 B & G Foods Inc.
    • 6.3.8 The Kellogg Company
    • 6.3.9 Post Holdings, Inc.
    • 6.3.10 Nestle SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS