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市場調査レポート
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1020454

獣医向けテレヘルス市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Veterinary Telehealth Market - Growth, Trends, and Forecast(2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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獣医向けテレヘルス市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

獣医向けテレヘルス市場は、予測期間中に19%以上のCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、獣医遠隔医療市場にプラスの影響を与えています。進行中の危機の間、獣医遠隔健康への関心が高まっています。獣医師会(AVMA)による2020年の記事のように、遠隔医療の使用は、獣医患者や獣医チームの健康を保護し、監視するために成長しています。さらに、米国食品医薬品局(USFDA)は、FDAが規制する産業全体に柔軟性を与え、パンデミック時に獣医師が遠隔医療をより活用して動物の健康ニーズに対応できるよう、特定の要件を施行しない意向を表明していました。さらに、いくつかのヘルスケア機関も遠隔医療サービスを開始しました。例えば、2021年3月、インドの大手総合ヘルスケア企業であるPractoは、獣医遠隔医療サービスの開始を発表しました。さらに、2020年には、米疾病対策センター(CDC)が、パンデミックにおいて、獣医師が遠隔医療を利用してペットの飼い主との接触を最小限にするよう勧告しています。したがって、上記の要因は、現在進行中のパンデミック時の獣医遠隔医療サービスの増加につながっています。

研究市場の成長は、主に増加するペット所有、世界、ペットの医療費の増加、および人獣共通感染症の有病率の増加に起因することができます。これらの要因が、動物用遠隔医療サービスの採用拡大に寄与しています。

世界のペット所有の増加は、ペット所有者による遠隔健康サービスの採用の増加に寄与しています。米国ペット用品協会(APPA)が実施した「2019-2020全米ペット所有者調査」によると、米国では約8500万世帯がペットを所有しているとのことです。また、保険調査委員会の2020年10月のレポートによると、アメリカ人の約3人に1人が、コンパニオンシップへの嗜好の高まりにより、COVID-19の大流行時にペットを採用したとのことです。さらに、ペットフード製造者協会(PFMA)の2021年の統計によると、英国ではCOVID-19の流行開始以来、320万世帯がペットを飼うようになりました。ペットの飼い主は、移動と待ち時間に費やす時間とお金の手間をかけずにペットを診ることができるよう、バーチャルケアへのアクセスを好みます。さらに、ペットの飼い主は、監禁の制限のために遠隔医療を通じて獣医師からサービスを受けることを好むため、獣医の遠隔医療サービスの採用が増加しています。このように、世界中でペットの飼育が増加していることが、獣医向けテレヘルスサービスの需要増に寄与しています。

世界中でペットヘルスケアへの支出が増加していることが、獣医向けテレヘルスサービスの需要を押し上げます。ペットのための所有者の関心の高まりは、定期的な獣医学的ケア、薬、ペットのおやつや食べ物、グルーミング、保険、トレーニング、ペットシッター、および獣医遠隔医療サービスの採用を急増している他のサービスなど、獣医学的ケアに行われた巨額の費用につながっています。例えば、米国ペット用品協会(APPA)の統計によると、2020年、米国はペットに1036億米ドルを支出し、2021年には米国でペットに1096億米ドルが支出されると推定されています。さらに、北米ペット健康保険によると、2020年末までに保険に加入しているペットの総数は310万匹に達しています。さらに、Animal Medicines Australiaの2019年版レポートによると、オーストラリアのペットオーナーは年間約26億米ドルを費やし、2016年の4億1,400万米ドルから19%増加しました。前述の同資料では、オーストラリア国民はペット保険に7億4,500万米ドルを支出しています。したがって、ペットヘルスケアへの莫大な支出は、獣医遠隔医療サービスの利用が増加していることを示しています。

人獣共通感染症や動物の慢性疾患の増加も、獣医遠隔医療サービスの巨大な嗜好に寄与しています。世界保健機関(WHO)の2021年の統計によると、人獣共通感染症によって毎年約100万件の病気と数百万人の死亡が発生し、新興感染症の約60%、世界中で、人獣共通感染症の結果であると推定されています。したがって、感染症の増加は、ペットや動物の健康状態を改善し、監視するための遠隔健康サービスを採用するペットオーナーや家畜の所有者を説得しています。さらに、慢性腎臓病や糖尿病など、動物集団に蔓延する疾患の有病率の増加が、獣医向け遠隔健康サービスの広範な採用につながっています。したがって、上記の要因は、獣医遠隔医療サービスの需要上昇に寄与しています。

しかし、サービスに関連する高コストと、発展途上国における遠隔健康サービスへの認識とアクセス性の欠如は、獣医遠隔健康市場の成長を阻害する要因の一部です。

主な市場動向

遠隔医療セグメントは予測期間中に著しい成長を遂げると予想される

遠隔医療分野は、インターネットの普及により大きく成長すると予想されます。遠隔医療とは、獣医師がレントゲン写真や超音波画像、顕微鏡画像などをデジタル化し、FAXやインターネットを通じて専門家に送信することで、病院にいながら通訳サービスを受けられる技術です。インターネット利用者の増加により、動物用遠隔医療サービスの普及が進んでいます。また、複数の市場プレーヤーが、動物用遠隔医療サービスのプラットフォームの立ち上げに取り組んでいます。例えば、2020年12月、北米最大のペット遠隔医療プロバイダーの1つであるWhiskers Worldwide LLCは、2021年1月に米国でペットオーナー向けに独自の遠隔医療サービスを開始する計画を発表しました。さらに、2020年7月には、英国ゾエティスがVet-AIやVideo With My Vetといった遠隔医療企業との提携を発表しました。これらの遠隔医療プラットフォームは、英国で策定中の遠隔医療ガイドラインに沿っており、獣医師がスマートフォンで既存のクライアントとバーチャルなコンサルテーションを行い、情報を導き出すことが可能になる可能性があります。このように、上記のようなサービスの開始を考慮すると、このセグメントは予測期間中に大きく成長すると予想されます。

世界の獣医向けテレヘルス市場では北米が大幅な成長を遂げると予想される

北米の中では、米国が大きなシェアを占めており、予測期間中も米国が優位に立つと予想されます。これは、高いヘルスケア支出、主要な市場プレイヤーの強い存在感、技術の進歩、可処分所得の増加といった要因に起因していると思われます。また、この地域では、交友関係やライフスタイルの必要性からペットを飼うことが好まれるため、米国の人々はペット保険を選ぶように促され、それによって獣医遠隔医療サービスの利用が促進されています。北米ペット健康保険協会(NAPHIA)によると、米国は2020年に19億9000万米ドルの総書記保険料を示し、2019年の15億6000万米ドルから27.5%の増加でした。さらに、畜産物の消費の増加は、この地域の獣医医療の高い需要に寄与しており、それによって獣医遠隔医療サービスの需要をさらに促進しています。例えば、米国農務省、全米農業統計サービス、2021年によると、米国の牛と子牛の数は約9300万頭です。したがって、上記の要因を考慮すると、北米の獣医遠隔医療市場は予測期間中に大きく成長すると予想されます。

競合情勢

獣医向けテレヘルス市場は、国内外の多くのプレイヤーが存在し、非常に断片化されています。主要プレイヤーは、パートナーシップ、契約、協力、新製品の発売、地理的拡大、合併、買収など、市場での存在感を高めるためにさまざまな成長戦略を採用しています。市場の主要プレイヤーには、TeleTails、FirstVet、Whiskers Worldwide LLC、VitusVet、およびAirvetがあります。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 世界のペット飼育の増加
    • ペットヘルスケアへの支出の増加
    • 人獣共通感染症の蔓延化
  • 市場抑制要因
    • サービスに関連する高コスト
    • 新興諸国における遠隔医療サービスに対する認識とアクセス性の欠如
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 動物別
    • ネコ科動物
    • イヌ
    • その他の動物
  • サービスタイプ別
    • 遠隔医療
    • 遠隔コンサルティング
    • 遠隔モニタリング
    • その他のサービス
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Airvet
    • GuardianVets
    • TeleVet
    • TeleTails
    • VitusVet
    • FirstVet
    • PetDesk
    • Whiskers Worldwide LLC
    • Virtuwoof LLC
    • Petriage Inc.
    • Petzam
    • Animan Technologies Inc.

第7章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 72118

The veterinary telehealth market is projected to register a CAGR of more than 19% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic is positively influencing the veterinary telehealth market. The interest in veterinary telehealth is increasing during the ongoing crisis. As per a 2020 article by the Veterinary Medical Association (AVMA), the use of telemedicine has grown to protect and monitor the health of veterinary patients and veterinary teams. Additionally, the United States Food and Drug Administration (USFDA) was providing flexibility across FDA-regulated industries and announced that it does not intend to enforce certain requirements that may enable veterinarians to better utilize telemedicine to address animal health needs during the pandemic. Moreover, several healthcare organizations have also launched telehealth services. For instance, in March 2021, a leading integrated healthcare company in India, Practo, announced the launch of a veterinary telemedicine service. Furthermore, in 2020, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) recommended the veterinarians minimize their contact with pet owners using telemedicine in the pandemic. Thus, the factors mentioned above are leading to an increase in the number of veterinary telehealth services during the ongoing pandemic.

The growth of the market studied can be largely attributed to increasing pet ownership, worldwide, an increase in pet healthcare spending, and the growing prevalence of zoonotic diseases. These factors are contributing to the increasing adoption of veterinary telehealth services.

Increasing pet ownership worldwide is contributing to the increasing adoption of telehealth services by pet owners. As per the 2019-2020 National Pet Owners Survey conducted by the American Pet Products Association (APPA), about 85 million families in the United States own a pet. In addition, according to the Insurance Research Council October 2020 report, nearly one in three Americans adopted a pet during the COVID-19 pandemic owing to the rising preference for companionship. Moreover, as per the 2021 statistics by the Pet Food Manufacturers Association (PFMA), 3.2 million households in the United Kingdom have adopted a pet since the onset of the COVID-19 pandemic. Pet owners prefer to access virtual care so that their pets could be seen without the hassle of time and money spent on travel and waiting. Furthermore, pet owners prefer to access services from veterinarians via telehealth due to restrictions of lockdown, thereby, increasing the adoption of veterinary telehealth services. Thus, increasing pet ownership worldwide is contributing to the rising demand for veterinary telehealth services.

Increasing pet healthcare spending across the globe will boost the demand for veterinary telehealth services. The growing concern of owners for their pets is leading to a huge expense made on veterinary care, such as routine veterinary care, medications, pet treats and food, grooming, insurance, training, pet sitting, and other services, which have surged the adoption of veterinary telehealth services. For instance, according to the statistics by the American Pet Products Association (APPA), in 2020, the United States spent 103.6 billion on pets, and it is estimated that USD 109.6 billion will be spent on pets in the United States in 2021. Moreover, as per the North American Pet Health Insurance, the total number of pets insured reached 3.1 million by the end of 2020. Furthermore, as per the 2019 report by Animal Medicines Australia, Australian pet owners spend approximately USD 2.6 billion per year, a 19% increase from USD 414 million in 2016. According to the same source mentioned above, the Australian population spends USD 745 million on pet insurance. Thus, the huge spending on pet healthcare indicates an increased usage of veterinary telehealth services.

The growing prevalence of zoonotic diseases and chronic animal diseases is also contributing to the huge preference for veterinary telehealth services. As per the 2021 statistics by the World Health Organization (WHO), it is estimated that about 1 million cases of illness and millions of deaths occur each year from zoonotic diseases, and approximately 60% of emerging infections, worldwide, are the result of zoonotic diseases. Thus, the rise in infections is compelling pet owners and farm animal owners to adopt telehealth services for improving and monitoring the health of their pets and animals. Moreover, the increasing prevalence of diseases prevalent in the animal population, such as chronic kidney diseases and diabetes, is leading to the widespread adoption of veterinary telehealth services. Thus, the factors mentioned above contribute to the rising demand for veterinary telehealth services.

However, high costs associated with the services and lack of awareness and accessibility to telehealth services in developing countries are some of the factors hindering the veterinary telehealth market growth.

Key Market Trends

Telemedicine Segment is Expected to Witness a Significant Growth Over the Forecast Period

The telemedicine segment is anticipated to grow significantly owing to the increased internet penetration. Telemedicine is a technology that allows a veterinarian to digitalize radiographically, ultrasound, and microscopic images and send them via fax or the internet to a veterinary specialist for the interpretation providing service without leaving their veterinary hospital. The upsurge in the number of internet users is leading to wider adoption of veterinary telemedicine services. Several market players are also engaged in launching veterinary telemedicine service platforms. For instance, in December 2020, Whiskers Worldwide LLC, one of the largest pet telehealth providers in North America, announced the plan of launching its proprietary telemedicine service for pet owners in the United States in January 2021. Additionally, in July 2020, Zoetis UK announced entered a partnership with telemedicine companies, such as Vet-AI and Video With My Vet. The telemedicine platforms follow the developing telemedicine guidelines for the United Kingdom and may enable veterinarians to derive information with the existing client on their smartphones via virtual consultations. Thus, in view of the service mentioned above launches, the segment is expected to grow significantly over the forecast period.

North America is Anticipated to Observe a Significant Growth in the Global Veterinary Telehealth Market

Within North America, the United States has held a significant share of the market, and it is expected to dominate over the forecast period. This can be attributed to the factors such as high healthcare expenditure, the strong presence of major market players, technological advancements, and an increase in disposable income. Additionally, the preference for the adoption of pets owing to the need for companionship and lifestyle in the region has urged people in the United States to opt for pet insurance, thereby fueling the utilization of veterinary telehealth services. As per the North American Pet Health Insurance Association (NAPHIA), the United States witnessed gross written premiums of USD 1.99 billion in 2020, an increase of 27.5% from USD 1.56 billion in 2019. Moreover, the increase in consumption of livestock products is contributing to the high demand for veterinary healthcare in the region, thereby, further fueling the demand for veterinary telehealth services. For instance, as per the United States Department of Agriculture, National Agricultural Statistics Service, 2021, the number of cattle and calves in the United States is 93 million approximately. Thus, in view of the factors mentioned above, the veterinary telehealth market in North America is anticipated to grow significantly over the forecast period.

Competitive Landscape

The veterinary telehealth market is highly fragmented, with the presence of many local and international players. Key players are adopting different growth strategies to enhance their market presence, such as partnerships, agreements, collaborations, new product launches, geographical expansions, mergers, and acquisitions. Some of the key players in the market are TeleTails, FirstVet, Whiskers Worldwide LLC, VitusVet, and Airvet.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Pet Ownership Across the Globe
    • 4.2.2 Increase in Pet Healthcare Spending
    • 4.2.3 Growing Prevalence of Zoonotic Diseases
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost Associated with the Services
    • 4.3.2 Lack of Awareness and Accessbility to Telehealth Services in Developing Countries
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Animal
    • 5.1.1 Feline
    • 5.1.2 Canine
    • 5.1.3 Bovine
    • 5.1.4 Swine
    • 5.1.5 Equine
    • 5.1.6 Other Animals
  • 5.2 By Service Type
    • 5.2.1 Telemedicine
    • 5.2.2 Teleconsulting
    • 5.2.3 Telemonitoring
    • 5.2.4 Other Service Types
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Airvet
    • 6.1.2 GuardianVets
    • 6.1.3 TeleVet
    • 6.1.4 TeleTails
    • 6.1.5 VitusVet
    • 6.1.6 FirstVet
    • 6.1.7 PetDesk
    • 6.1.8 Whiskers Worldwide LLC
    • 6.1.9 Virtuwoof LLC
    • 6.1.10 Petriage Inc.
    • 6.1.11 Petzam
    • 6.1.12 Animan Technologies Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS