表紙:自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189933

自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Engineering Services Outsourcing Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場は707億米ドルで、今後5年間でCAGR25.5%を記録し、2,763億米ドルに達すると予測されています。

COVID-19の発生は、世界中の多くの産業に影響を及ぼしています。COVID-19の大流行により、多くの国で数ヶ月間完全な閉鎖が実施され、自動車の生産に支障が出ました。世界中の製造拠点が閉鎖されたため、自動車の販売に打撃を与えました。このパンデミックの影響は、自動車技術サービス市場においては軽微でした。しかし、ほとんどの自動車メーカーは、生産能力を制限し、安全対策を講じた上で、自動車の生産を再開しています。パンデミック後の経済が回復しつつあることから、予測期間中に市場はプラス成長すると予想されます。

長期的に見ると、エンジニアリング企業は、コスト削減、効率化、能力向上のために、アウトソーシングに急速にシフトしています。企業がエンジニアリングサービスをアウトソーシングする理由はさまざまですが、主な要因としては、短納期の必要性、柔軟性の必要性、社内に専門家がいない、予算に制約がある、などが挙げられます。さらに、電気自動車の需要の増加や、車両や乗客の安全性を高めるADASなどの自動運転車の革新的技術、軽量化車両の採用の増加も、今後数年間の市場成長にプラスの影響を与える重要な要因のひとつと考えられます。

電気自動車の販売台数の伸びを考慮し、サプライチェーンの複数の企業が車両部品の設計を強化するためにパートナーシップを締結しています。また、世界各国の政府が、従来の自動車よりも電気自動車を好むよう、さまざまな計画や取り組みを開始しています。

主なハイライト

  • 電気自動車の購入を促進する計画として、2025年までに150万台の電気自動車の普及を目指すカリフォルニア州のZEVプログラムがあります。
  • 2021年2月、AVLとBatemoは、仮想バッテリー開発分野で戦略的な契約を締結しました。AVLとBatemoの協業は、バッテリーのモデリングに関する知識を集約し、顧客が設計、機能、システム開発、バッテリーテスト、車両運用においてアドバイスを受けられるようにすることを目的としています。

しかし、エンジニアリングサービスのコスト高など、市場成長の妨げとなる阻害要因に直面しています。

欧州地域は、OEMの存在と電気自動車に対する消費者の嗜好の変化により、対象市場において大きな成長率を示すと予想されます。また、ドイツや英国などの国も、政府が実施する排出ガスに関する政策と規制により、グリーンテクノロジーの利用を促進し、市場の成長にプラスの影響を与えています。さらに、北米も予測期間中に大幅な市場成長を遂げると予想されています。

主な市場動向

新技術・新システムの急速な開発と導入が、ターゲット市場の需要を促進すると予想される

新技術や新システムの急速な開発と導入が、予測期間中のターゲット市場の成長を促進すると予想されます。新技術やシステムを車両に実装する前に、企業は最終製品を再現するためのプロトタイプを使用します。これにより、企業は時間を節約しながら設計の主要な方向性を特定し、確立することができます。インターフェイスの構成要素を適切に配置することで、ユーザビリティを向上させ、ユーザーにとって魅力的なリソースとなります。状況によっては、プロトタイプのヘルプは、その顧客に特定の活動を行うことを促すことができます。

さらに、自動車分野では、一歩進んで、特定の部品やコンポーネントだけでなく、車種全体のプロトタイプを作成するための3Dプリント技術の利用が強化されています。OEMは、3Dプリント技術を利用して、プロトタイプの不具合を迅速に特定し、効果的な対策を実施することで、より費用対効果の高い戦略を実現しています。例えば

  • Ford Motor Companは、バウンドメタルデポジションとバインダージェッティングの両方の金属3Dプリント技術におけるパイオニアです。現在、Desktop Metal Studio Systemを導入し、プロトタイプ、テスト部品、治具、革新的な車両設計を作成しています。同社は、世界サプライチェーンを変更し、バインダージェットベースの金属積層造形技術を使って、オンデマンドで高性能なコンポーネントを生成することを意図しています。
  • Volkswagenは数年前から社内で3Dプリントを使用しており、これまでに約100台の3Dプリンターが施設内に設置されています。Volkswagenでは、積層造形技術は主に金型、治具、プロトタイピングに使用されています。現在、工具の製造はほぼすべて3Dプリンターで行われており、毎年数十万米ドルのコスト削減を実現しています。

このような市場開拓により、プロトタイピング分野は、予測期間中にターゲット市場で大きく成長することが期待されています。

アジア太平洋地域が自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場の主要なシェアを占める見込み

アジア太平洋地域は、対象市場において大きなシェアを占めると予想されます。これは、主要な自動車OEMの存在と、低コストの労働力を利用できるインド、韓国、中国といった国々への生産および関連業務のアウトソーシングに起因しています。その結果、自動車用ESOプロバイダーはこの分野に力を入れ、アジア太平洋地域に事業を移転しています。

インドは、低コスト国の中で利用可能な全人件数の約30%を占めています。インドは欧州、中南米、北米の国々に対して15~26%のコスト優位性を持っています。インドは、世界中の様々なセグメントのニーズに応える世界なOEMに、非常に競争力のある市場を提供しています。KiaとMGはインド市場に参入した新しいOEMです。

さらに、インドでは低賃金で教育された半熟練労働者が利用可能であるため、アウトソーシングを求める国際的なOEMにとって魅力的な選択肢となっています。インド国内の複数の企業が、急成長する自律走行車市場の一部を獲得するために、自律走行車用の装置を開発・製造しています。

政府は、事故や死亡事故を最小限に抑えるため、新車に安全機能を搭載することを義務付けています。例えば、次のようなものです。

  • 2022年から2023年にかけて、インド連邦道路交通省は、新車にESC(Electronic Stability Control)やAEB(Autonomous Emergency Braking)などの最新の安全技術を搭載することを義務付けることを提案しました。同当局はまた、追加の安全対策はインドのすべての自動車に必要であり、高級自動車に限定されるべきでないと表明しています。このような市場開拓には、アウトソーシングサービスが必要であり、市場成長にプラスの影響を与えるでしょう。

競合情勢

自動車業界では、世界中で提携、買収、パートナーシップの締結が行われています。コネクテッドカー、自律性の向上、電動化に対する顧客ニーズの高まりに対応するため、OEMはITやバッテリー製造の業界エキスパートやリーダーと提携しています。OEMは、顧客の現在のニーズに適した車両にするための最新の機能や技術をインストールするために、テクノロジー企業向けにホワイトラベルの車両を製造しています。例えば、次のようなことです。

  • 2021年2月、Apollo Future Mobility Group Limitedは、ドイツの自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング(以下、ESO)のサプライヤーであるIdeenion Automobil AGの発行済み株式資本の買収を完了しました。この買収は、新エネルギー車(以下、NEV(s))のソリューションとサービスを拡張し、主要なフルサービスプロバイダとしての地位を確立するというグループの事業計画に貢献するものです。
  • 2021年2月、AVLはBatemoと仮想バッテリー開発の分野で戦略的パートナーシップを締結しました。AVLとBatemoのパートナーシップは、顧客が設計、機能およびシステム開発、バッテリーテスト、およびフリートオペレーションにおいて指導することができるバッテリーモデリング能力を強化することを目的としています。

AVL List GmbH、Bertrandt AG、EDAG Engineering GmbH、IAV GmbH、Altranなど、市場を独占している主要企業があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ別
    • デザイン
    • プロトタイピング
    • システムインテグレーション
    • テスト
  • 拠点タイプ別
    • オンショア
    • オフショア
  • 車両タイプ
    • 乗用自動車
    • 商用車
  • 推進方式
    • ICエンジン
    • 電気エンジン
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢※1

  • 企業プロファイル
    • AVL List GmbH
    • Bertrandt AG
    • EDAG Engineering GmbH
    • IAV GmbH
    • HORIBA Ltd
    • Altran(Capgemini Engineering)
    • FEV Group GmbH
    • MBtech Group GmbH(A subsidiary of AKKA Technologies)
    • Alten GmbH
    • P3 Automotive GmbH
    • Altair Engineering Inc.
    • ITK Engineering GmbH(Robert Bosch GmbH)
    • ESG Elektroniksystem-und Logistik-GmbH
    • RLE International Group
    • ASAP Holding GmbH
    • Kistler Holding AG

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66709

The Automotive Engineering Services Outsourcing Market was valued at USD 70.7 billion, and it is projected to reach USD 276.3 billion, registering a CAGR of 25.5% in the next five years.

The COVID-19 outbreak has affected many industries across the world. Many countries imposed a complete lockdown for a few months because of the COVID-19 pandemic, which hampered the production of vehicles. Vehicle sales took a hit as manufacturing sites throughout the world were shut down. The impact of the pandemic was moderate on the automotive engineering services market. However, most automakers have resumed vehicle manufacturing with limited capacity and safety measures in place. The market is expected to grow positively during the forecast period as economies are recovering in the post-pandemic period.

Over the long term, engineering firms are rapidly shifting to outsourcing, either to save costs, boost efficiency, or increase competence. Companies outsource engineering services for a variety of reasons, some of the key factors are the need for fast delivery, the need for flexibility, a lack of in-house specialists, and a constrained budget. Additionally, increasing demand for electric vehicles, as well as increasing adoption of electric vehicles, automonous vehicle innovative technologies such as ADAS for vehicle and passenger safety, and lightweight vehicles, are some of the key factors that would positively impact market growth in the coming years.

Considering the growth in electric vehicle sales, several companies from the supply chain are entering into partnership to enhance the design of vehicle components. Various plans and efforts have been launched by governments throughout the world to encourage buyers to prefer electric vehicles over conventional automobiles.

Key Highlights

  • One such plan that encourages the purchase of electric vehicles is the California ZEV programme, which intends to have 1.5 million electric vehicles on the road by 2025.
  • In February 2021, AVL and Batemoformed a strategic agreement in the area of virtual battery development. AVL and Batemo'scollaboration seeks to consolidate battery modeling knowledge so that clients may be advised in design, function and system development, battery testing, and fleet operation.

However, the market faces challenges from restraining factors like the high cost of engineering services which may hamper market growth.

Europe region is expected to be the grow with a significant rate in the target market, owing to the presence of OEMs and changing consumer preference toward electric vehicles. Prsence of countries such as Germany, and United Kingdom, among others, are also positively impact the growth to target market owing to their policies and regulations implemented by their governments related to emissions and encourage the usage of green technology. Furthermore, North America is also expected to witness considerable market growth during the forecast period.

Key Market Trends

Rapid Development and Implementation of New Technologies and Systems are Expected To Foster the Demand of Target Market

Rapid development and implementation of new technologies and systems are expected to drive the target market growth during the forecast period. Before the implementation of new technologies and systems in the vehicle the company uses prototyping for the replication of final products which allows the company to identify and establish the primary direction of the design while saving time. The proper arrangement of interface components improves usability and makes the resource more appealing to users. In some circumstances, a prototype help can encourage its customers to do specific activities.

Moreover, the automobile sector has taken one step further by strengthening its use of 3D printing technology to create a prototype of a whole car model as well as for specific parts and components. OEMs are using 3D printing technology to swiftly identify defects in prototypes and implement effective actions, resulting in a more cost-effective strategy. For instance,

  • Ford Motor Company pioneer in both bound metal deposition as well as in binder jetting metal 3D printing technologies. They currently deploy the Desktop Metal Studio System to create prototypes, test components, jigs and fixtures, and innovative vehicle designs. They intend to change their global supply chain and generate high-performance components on demand using a binder jet-based metal additive manufacturing technology.
  • Volkswagen is using in-house 3D printing for some years, with around a hundred 3D printers installed in its facilities to date. At Volkswagen, additive manufacturing technology is mostly used for tooling, jigs and fixtures, and prototyping. Almost all of its tooling manufacture is now based on 3D printing, saving the firm hundreds of thousands of dollars each year.

Based on such development, the prototyping segement is expected to grow siginficantly in the target market during the forcast period.

Asia-Pacific Expected to Hold Major Share In Automotive Engineering Service Outsourcing Market

Asia-Pacific region is likely to have a large market share in the target market. This is attributed to the presence of significant automobile OEMs as well as the outsourcing of production and associated operations to countries such as India, South Korea, and China due to the availability of low-cost labor. As a result, automotive ESO providers have focused their efforts on the sector and transferring their operations to the Asia-Pacific region.

India accounts for roughly 30% of all available manpower among low-cost countries. India has a 15-26 percent cost advantage over European, Latin American, and North American countries. India has provided a highly competitive market for global OEMs catering to the needs of various segments around the world. Kia and MG are two new OEMs in the Indian market.

Furthermore, the availability of low-cost educated, and semi-skilled labor in India makes it an attractive option for international OEMs seeking to outsource their operations. Several firms in the country are developing and building equipment for autonomous cars in order to capture a portion of the rapidly rising autonomous vehicle market.

The government has mandated safety features in new vehicles in order to minimise accidents and fatal collisions. For instance,

  • Between 2022 and 2023, the Union Road Transport Ministry of India proposed mandating the inclusion of modern safety technologies such as Electronic Stability Control (ESC) and Autonomous Emergency Braking (AEB) in new automobiles. The authority has also stated that additional safety measures are required for all cars in India and should not be confined to high-end automobiles. Such development required outsourcing service which will positively impact the market growth.

Competitive Landscape

The automobile sector is witnessing collaborations, acquisitions, and partnerships throughout the globe. To keep up with the growing customer demand for connected vehicles, increased autonomy, and electrifications, OEMs are partnering with industry experts and leaders in IT and battery manufacturing. OEMs are producing white label vehicles for technology companies to install the latest features and technology that will make the vehicle suitable for the present need of customers. For instance,

  • In February 2021, Apollo Future Mobility Group Limited has completed the acquisition of the issued share capital of Ideenion Automobil AG, a German supplier of automotive engineering services outsourcing ("ESO"). The purchase will help the Group's business plan of extending its new energy vehicle ("NEV(s)") solutions and services and positioning itself as a leading full-service provider.
  • In February 2021, AVL entered into a strategic partnership with Batemo in the field of virtual battery development. The partnership between AVL and Batemo aims to consolidate battery modeling competence by which customers can be guided in design, function and system development, battery testing, and fleet operation.

Some major players dominating the market include AVL List GmbH, Bertrandt AG, EDAG Engineering GmbH, IAV GmbH, and Altran.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service Type
    • 5.1.1 Designing
    • 5.1.2 Prototyping
    • 5.1.3 System Integration
    • 5.1.4 Testing
  • 5.2 By Location Type
    • 5.2.1 On-shore
    • 5.2.2 Off-shore
  • 5.3 Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Vehicles
    • 5.3.2 Commercial Vehicles
  • 5.4 Propulsion Type
    • 5.4.1 IC Engine
    • 5.4.2 Electric Engine
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle-East and Africa
      • 5.5.5.1 United Arab Emirates
      • 5.5.5.2 Saudi Arabia
      • 5.5.5.3 South Africa
      • 5.5.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE*

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 AVL List GmbH
    • 6.1.2 Bertrandt AG
    • 6.1.3 EDAG Engineering GmbH
    • 6.1.4 IAV GmbH
    • 6.1.5 HORIBA Ltd
    • 6.1.6 Altran (Capgemini Engineering)
    • 6.1.7 FEV Group GmbH
    • 6.1.8 MBtech Group GmbH (A subsidiary of AKKA Technologies)
    • 6.1.9 Alten GmbH
    • 6.1.10 P3 Automotive GmbH
    • 6.1.11 Altair Engineering Inc.
    • 6.1.12 ITK Engineering GmbH (Robert Bosch GmbH)
    • 6.1.13 ESG Elektroniksystem- und Logistik-GmbH
    • 6.1.14 RLE International Group
    • 6.1.15 ASAP Holding GmbH
    • 6.1.16 Kistler Holding AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS