市場調査レポート
商品コード
1189933
自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Automotive Engineering Services Outsourcing Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場は707億米ドルで、今後5年間でCAGR25.5%を記録し、2,763億米ドルに達すると予測されています。
COVID-19の発生は、世界中の多くの産業に影響を及ぼしています。COVID-19の大流行により、多くの国で数ヶ月間完全な閉鎖が実施され、自動車の生産に支障が出ました。世界中の製造拠点が閉鎖されたため、自動車の販売に打撃を与えました。このパンデミックの影響は、自動車技術サービス市場においては軽微でした。しかし、ほとんどの自動車メーカーは、生産能力を制限し、安全対策を講じた上で、自動車の生産を再開しています。パンデミック後の経済が回復しつつあることから、予測期間中に市場はプラス成長すると予想されます。
長期的に見ると、エンジニアリング企業は、コスト削減、効率化、能力向上のために、アウトソーシングに急速にシフトしています。企業がエンジニアリングサービスをアウトソーシングする理由はさまざまですが、主な要因としては、短納期の必要性、柔軟性の必要性、社内に専門家がいない、予算に制約がある、などが挙げられます。さらに、電気自動車の需要の増加や、車両や乗客の安全性を高めるADASなどの自動運転車の革新的技術、軽量化車両の採用の増加も、今後数年間の市場成長にプラスの影響を与える重要な要因のひとつと考えられます。
電気自動車の販売台数の伸びを考慮し、サプライチェーンの複数の企業が車両部品の設計を強化するためにパートナーシップを締結しています。また、世界各国の政府が、従来の自動車よりも電気自動車を好むよう、さまざまな計画や取り組みを開始しています。
しかし、エンジニアリングサービスのコスト高など、市場成長の妨げとなる阻害要因に直面しています。
欧州地域は、OEMの存在と電気自動車に対する消費者の嗜好の変化により、対象市場において大きな成長率を示すと予想されます。また、ドイツや英国などの国も、政府が実施する排出ガスに関する政策と規制により、グリーンテクノロジーの利用を促進し、市場の成長にプラスの影響を与えています。さらに、北米も予測期間中に大幅な市場成長を遂げると予想されています。
新技術や新システムの急速な開発と導入が、予測期間中のターゲット市場の成長を促進すると予想されます。新技術やシステムを車両に実装する前に、企業は最終製品を再現するためのプロトタイプを使用します。これにより、企業は時間を節約しながら設計の主要な方向性を特定し、確立することができます。インターフェイスの構成要素を適切に配置することで、ユーザビリティを向上させ、ユーザーにとって魅力的なリソースとなります。状況によっては、プロトタイプのヘルプは、その顧客に特定の活動を行うことを促すことができます。
さらに、自動車分野では、一歩進んで、特定の部品やコンポーネントだけでなく、車種全体のプロトタイプを作成するための3Dプリント技術の利用が強化されています。OEMは、3Dプリント技術を利用して、プロトタイプの不具合を迅速に特定し、効果的な対策を実施することで、より費用対効果の高い戦略を実現しています。例えば
このような市場開拓により、プロトタイピング分野は、予測期間中にターゲット市場で大きく成長することが期待されています。
アジア太平洋地域は、対象市場において大きなシェアを占めると予想されます。これは、主要な自動車OEMの存在と、低コストの労働力を利用できるインド、韓国、中国といった国々への生産および関連業務のアウトソーシングに起因しています。その結果、自動車用ESOプロバイダーはこの分野に力を入れ、アジア太平洋地域に事業を移転しています。
インドは、低コスト国の中で利用可能な全人件数の約30%を占めています。インドは欧州、中南米、北米の国々に対して15~26%のコスト優位性を持っています。インドは、世界中の様々なセグメントのニーズに応える世界なOEMに、非常に競争力のある市場を提供しています。KiaとMGはインド市場に参入した新しいOEMです。
さらに、インドでは低賃金で教育された半熟練労働者が利用可能であるため、アウトソーシングを求める国際的なOEMにとって魅力的な選択肢となっています。インド国内の複数の企業が、急成長する自律走行車市場の一部を獲得するために、自律走行車用の装置を開発・製造しています。
政府は、事故や死亡事故を最小限に抑えるため、新車に安全機能を搭載することを義務付けています。例えば、次のようなものです。
自動車業界では、世界中で提携、買収、パートナーシップの締結が行われています。コネクテッドカー、自律性の向上、電動化に対する顧客ニーズの高まりに対応するため、OEMはITやバッテリー製造の業界エキスパートやリーダーと提携しています。OEMは、顧客の現在のニーズに適した車両にするための最新の機能や技術をインストールするために、テクノロジー企業向けにホワイトラベルの車両を製造しています。例えば、次のようなことです。
AVL List GmbH、Bertrandt AG、EDAG Engineering GmbH、IAV GmbH、Altranなど、市場を独占している主要企業があります。
The Automotive Engineering Services Outsourcing Market was valued at USD 70.7 billion, and it is projected to reach USD 276.3 billion, registering a CAGR of 25.5% in the next five years.
The COVID-19 outbreak has affected many industries across the world. Many countries imposed a complete lockdown for a few months because of the COVID-19 pandemic, which hampered the production of vehicles. Vehicle sales took a hit as manufacturing sites throughout the world were shut down. The impact of the pandemic was moderate on the automotive engineering services market. However, most automakers have resumed vehicle manufacturing with limited capacity and safety measures in place. The market is expected to grow positively during the forecast period as economies are recovering in the post-pandemic period.
Over the long term, engineering firms are rapidly shifting to outsourcing, either to save costs, boost efficiency, or increase competence. Companies outsource engineering services for a variety of reasons, some of the key factors are the need for fast delivery, the need for flexibility, a lack of in-house specialists, and a constrained budget. Additionally, increasing demand for electric vehicles, as well as increasing adoption of electric vehicles, automonous vehicle innovative technologies such as ADAS for vehicle and passenger safety, and lightweight vehicles, are some of the key factors that would positively impact market growth in the coming years.
Considering the growth in electric vehicle sales, several companies from the supply chain are entering into partnership to enhance the design of vehicle components. Various plans and efforts have been launched by governments throughout the world to encourage buyers to prefer electric vehicles over conventional automobiles.
However, the market faces challenges from restraining factors like the high cost of engineering services which may hamper market growth.
Europe region is expected to be the grow with a significant rate in the target market, owing to the presence of OEMs and changing consumer preference toward electric vehicles. Prsence of countries such as Germany, and United Kingdom, among others, are also positively impact the growth to target market owing to their policies and regulations implemented by their governments related to emissions and encourage the usage of green technology. Furthermore, North America is also expected to witness considerable market growth during the forecast period.
Rapid development and implementation of new technologies and systems are expected to drive the target market growth during the forecast period. Before the implementation of new technologies and systems in the vehicle the company uses prototyping for the replication of final products which allows the company to identify and establish the primary direction of the design while saving time. The proper arrangement of interface components improves usability and makes the resource more appealing to users. In some circumstances, a prototype help can encourage its customers to do specific activities.
Moreover, the automobile sector has taken one step further by strengthening its use of 3D printing technology to create a prototype of a whole car model as well as for specific parts and components. OEMs are using 3D printing technology to swiftly identify defects in prototypes and implement effective actions, resulting in a more cost-effective strategy. For instance,
Based on such development, the prototyping segement is expected to grow siginficantly in the target market during the forcast period.
Asia-Pacific region is likely to have a large market share in the target market. This is attributed to the presence of significant automobile OEMs as well as the outsourcing of production and associated operations to countries such as India, South Korea, and China due to the availability of low-cost labor. As a result, automotive ESO providers have focused their efforts on the sector and transferring their operations to the Asia-Pacific region.
India accounts for roughly 30% of all available manpower among low-cost countries. India has a 15-26 percent cost advantage over European, Latin American, and North American countries. India has provided a highly competitive market for global OEMs catering to the needs of various segments around the world. Kia and MG are two new OEMs in the Indian market.
Furthermore, the availability of low-cost educated, and semi-skilled labor in India makes it an attractive option for international OEMs seeking to outsource their operations. Several firms in the country are developing and building equipment for autonomous cars in order to capture a portion of the rapidly rising autonomous vehicle market.
The government has mandated safety features in new vehicles in order to minimise accidents and fatal collisions. For instance,
The automobile sector is witnessing collaborations, acquisitions, and partnerships throughout the globe. To keep up with the growing customer demand for connected vehicles, increased autonomy, and electrifications, OEMs are partnering with industry experts and leaders in IT and battery manufacturing. OEMs are producing white label vehicles for technology companies to install the latest features and technology that will make the vehicle suitable for the present need of customers. For instance,
Some major players dominating the market include AVL List GmbH, Bertrandt AG, EDAG Engineering GmbH, IAV GmbH, and Altran.