表紙:自動車用コンポジット市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189921

自動車用コンポジット市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Composites Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用コンポジット市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用コンポジット市場は、2021年に271億2000万米ドル、2027年には564億6000万米ドルに達し、予測期間2022年~2027年に13%以上のCAGRで推移すると予測されています。

短期的には、COVID-19の大流行が市場にマイナスの影響を及ぼしています。世界中で厳しい監禁と社会的距離を置く規範が実施されたため、コンポジットの生産に深刻な影響が出ました。世界的に自動車の販売台数が減少し、自動車のさまざまな構造として使用されるコンポジットの市場機会は完全に減少しました。

長期的には、自動車産業における軽量材料の需要の増加や燃費への関心の高まりといった要因が、市場の主要な促進要因になると予想されます。しかし、炭素繊維コンポジットやガラス繊維コンポジットに関連する高コストが、市場の成長を妨げています。低価格の自動車にこのような複合材を使用すると、自動車の価格が大幅に上昇する可能性があります。

また、コンポジットのリサイクル性が低いことも、エントリーレベルの乗用車への浸透を阻む要因となっています。しかし、OEMとサプライヤーの協力関係(燃費の良い車への需要の高まり、軽量電気自動車分野の成長、BMWや日産などの大手自動車メーカーが既存の金属部品を複合繊維で置き換えようとしているため)は、この市場が予測期間中に提供する範囲と好機を暗示しています。

現在、熱可塑性プラスチックや強化ガラスなどのコンポジットは自動車メーカーの注目を集めており、自動車ユニット製造のために、より優れた、引張力のある、より軽いコンポーネントの調達に注力するようになってきています。

主な市場動向

軽量化素材の需要拡大

自動車業界は、自動車の重量が走行性能や燃費に直接影響することから、自動車の重量に着目しています。潜在的な軽量化ソリューションのコストが高く、消費者の自動車軽量化に対する支払い意欲が限られているため、高価な軽量材料の使用はこれまでのところ限定的です。

世界各国の政府が厳しい排ガス規制を実施し、今後数年間でさらに高い排ガス基準を設定することを計画しているため、軽量素材の重要性はますます高まっていくと思われます。一般的な自動車では、繊維は体積比で50%、重量比は10%に過ぎません。米国では、2025年までに平均燃費基準を1ガロン当たり54.5マイルにすることが規制で義務付けられています。

インドのような走行距離に敏感な市場は、コンポジットにとって素晴らしい市場です。なぜなら、自動車の燃費向上に対する需要があり、さまざまなコンポジットを使用することでそれを達成することができるからです。インドではコンポジットが大きなビジネスを占めることができますが、自動車に使用するコンポジットの研究開発に関連するコストが市場の抑制要因になる可能性があります。

新興経済諸国では軽量車両の需要が急速に高まっており、炭素繊維コンポジット市場は予測期間中に速いペースで成長すると予測されます。

自動車用コンポジット市場をリードするアジア太平洋地域

自動車用コンポジット市場は、アジア太平洋がリードしており、次いで欧州、北米の順となっています。この地域では、自動車産業の成長と排ガス規制により、軽量材料の需要が急増しています。

  • 例えばインドでは、消費者の所得水準の上昇に伴い、自動車産業が急拡大しています。その他の特典として、燃費や環境に対する意識の高まりから、自動車の軽量化に対する需要が高まっています。
  • 現在、インドは小型商用車の生産で第5位、二輪車の生産で第2位となっています。同国では製造能力が急速に伸びており、予測期間中に炭素繊維コンポジットの消費量が増加することが予想されます。

米国と欧州の排ガス法規制により、自動車メーカーは自動車の排ガスレベルを制限することを余儀なくされています。欧州地域の自動車はEuro 6基準に適合するようになり、他の地域もこれに追随しています。より高い基準(排ガスを制御するためのもの)は、逆に言えば、自動車の重量、燃焼、燃費に依存するため、達成は困難です。

カスタマイズカーの需要は世界的に増加傾向にあり、若年層はスポーツカーやレーシングカーのように車をカスタマイズすることに強い関心を示しています。レーシングカーや高級スポーツカーの製造においては、すでに長年にわたり熱硬化性コンポジットが広く使用されています。これらの要因が相まって、自動車用コンポジット市場は今後飛躍的な成長を遂げると予想されます。

競合情勢

Toho Tenex (Teijin Ltd), Toray Industries Inc, Mitsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites, Inc., and SGL Carbonなどの企業が、この市場における主要企業として調査を行っています。企業は、自動車の総重量をはるかに低い割合まで減らすことができる新しいコンポジットを発明しようとしています。例えば、次のようなものです。

  • 2021年6月、Mitsubishi Chemicaは、自動車エンジンの部品として使用できる新しい炭素繊維プリプレグの開発を発表しました。
  • 2021年3月、Hexcelは、自動車・航空宇宙産業向けの軽量先端コンポジットを開発するための高速製造・加工技術の向上を目指す「ASCENDプロジェクト」に参加しました。

BMWは、炭素繊維強化プラスチックを混合材料で採用しています。競合のアウディも、高級セダン「A8」のスペースフレームのリアウォールにこの材料を使用しています。この部品は、車体全体のねじれ剛性の約40%を担っており、CFRPでの製造に適しています。また、金属製の部品と比較して、約50%の軽量化を実現しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 構造部品
    • パワートレイン部品
    • 内装
    • 外装
  • 材質
    • 熱硬化性樹脂
    • 熱可塑性ポリマー
    • 炭素繊維
    • ガラス繊維
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Hexcel Corporation
    • Mitsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites, Inc.
    • mouldCAM Pty Ltd.
    • SGL Carbon
    • Toho Tenex(Teijin Ltd)
    • Toray Industries Inc
    • Nippon Sheet Glass Company, Limited
    • Sigmatex
    • Nippon Carbon Co., Ltd.
    • Solvay

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50434

The automotive composites market was valued at USD 27.12 billion in 2021 and is expected to reach USD 56.46 billion by 2027, registering a CAGR of over 13% during the forecast period 2022 - 2027.

Over the short term, the COVID-19 pandemic has had a negative impact on the market. With stringent lockdown and social distancing norms implemented across the world, the production of composite materials was severely affected. With the reduced number of vehicle sales worldwide, the market opportunity for composites to be used as different structures in vehicles was completely reduced.

Over the long term, Factors such as increasing demand for lightweight materials from the automotive industry and a growing focus on fuel economy are expected to be major drivers for the market. However, the high cost associated with carbon fiber composites and glass fiber composites is hindering the growth of the market. Usage of such composites in low-cost vehicles could increase the prices of such vehicles drastically.

The low recyclability of composites is also a restraint for their penetration in entry-level passenger vehicles. However, collaborations of the OEMs with suppliers (due to rising demand for fuel-efficient vehicles, growing lightweight electrical vehicle segment, and major automobile giants, like BMW and Nissan, trying to replace their existing metal parts with composite fibers) imply the scope and booming opportunity that the market is anticipated to offer over the forecast period.

Presently, composite materials, like thermoplastics and reinforced glass, have drawn the attention of carmakers, making them focus on sourcing better, tensile, and lighter components to manufacture automobile units.

Key Market Trends

Growing Demand for Lightweight Materials

The automotive industry has been focusing on the weight of vehicles as it has a direct impact on driving dynamics and fuel consumption. Due to the high cost of potential lightweight solutions and consumers' limited willingness to pay for weight reduction in automotive, the use of costly lightweight materials has so far been limited.

As governments worldwide are implementing stringent emission regulations and planning to set even higher emissions standards in the coming years, the importance of lightweight materials will likely increase. In a typical automobile, fiber is 50% by volume, while adding just 10% to the weight. In United States, regulations mandate that by 2025, the average fuel economy standard must meet 54.5 miles per gallon.

A mileage-sensitive market like India is a great market for composites, owing to the demand for better fuel efficiency from vehicles, which can be achieved by using different composites. Although composites can account for a great business in the country, the costs associated with the research and development of the composites in vehicles can be a restraint for the market.

With the demand for lightweight vehicles increasing rapidly in developing economies, the market for carbon fiber composites is projected to grow at a fast pace during the forecast period.

Asia-Pacific leading the Automotive Composite Market

The automotive composites market is led by Asia-Pacific, followed by Europe and North America, in that order. The demand for lightweight materials is growing rapidly in the region due to the growing automotive industry and emission regulations.

  • For instance, in India, the automotive industry is expanding rapidly, with the rising income level of consumers. In addition, the demand for lighter vehicles has increased with awareness about fuel efficiency and environmental benefits.
  • Currently, India is the fifth-largest producer of light and commercial vehicles and is the second-largest producer of two-wheeler vehicles. With the rapid growth in manufacturing capacities in the country, the consumption of carbon fiber composites is expected to increase during the forecast period.

Emission legislation regulations in United States and Europe have forced automobile manufacturers to restrict the exhaust levels of their vehicles. Vehicles in the European region have started to adapt to Euro 6 norms, while other regions have also followed suit. The higher standards (which are for controlling the emissions) are, in turn, dependent on the vehicle's weight, combustion, and fuel efficiency and thus are difficult to achieve.

Demand for customized cars is on the rise globally, with the younger population showing a keen interest in customizing their cars like sports and racing cars. In the manufacture of racing cars and luxury sports cars, thermoset composites have already been widely in use for many years. Together, these factors are expected to drive the market for automobile composites toward exponential growth in the future.

Competitive Landscape

Companies, such as Toho Tenex (Teijin Ltd), Toray Industries Inc, Mitsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites, Inc., and SGL Carbon, are some of the major players in the market studied. Companies are trying to invent new composites that can reduce the vehicle's total weight to much lower proportions. For instance,

  • In June 2021, Mitsubishi Chemical Co., Ltd. announced the development of a new carbon fiber prepreg that can be used as a part of an automotive engine.
  • In March 2021, Hexcel joined ASCEND Project, aiming to improve high-rate manufacturing and processing technologies to develop lightweight advanced composite materials for the automotive and aerospace industry.

BMW has adopted carbon fiber reinforced plastic in a mixed-material approach. Its German competitor, Audi, is also using the material to produce the rear wall of the space frame for its A8 luxury sedan. This part provides around 40% of the vehicle's overall torsional rigidity, making it suitable for manufacture with CFRP. The part is around 50% lighter in weight than its metallic predecessor.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Driver
  • 4.2 Market Restraint
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Structural Assembly
    • 5.1.2 Powertrain Component
    • 5.1.3 Interior
    • 5.1.4 Exterior
  • 5.2 Material
    • 5.2.1 Thermoset Polymer
    • 5.2.2 Thermoplastic Polymer
    • 5.2.3 Carbon Fiber
    • 5.2.4 Glass Fiber
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Hexcel Corporation
    • 6.2.2 Mitsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites, Inc.
    • 6.2.3 mouldCAM Pty Ltd.
    • 6.2.4 SGL Carbon
    • 6.2.5 Toho Tenex (Teijin Ltd)
    • 6.2.6 Toray Industries Inc
    • 6.2.7 Nippon Sheet Glass Company, Limited
    • 6.2.8 Sigmatex
    • 6.2.9 Nippon Carbon Co., Ltd.
    • 6.2.10 Solvay

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS