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市場調査レポート
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1267766

日本の道路貨物輸送市場-2028年までの規模、シェア、予測

Japan Road Freight Transport Market - Size, Share, & Forecasts up to 2028

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 267 Pages | 納期: 2~3営業日

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日本の道路貨物輸送市場-2028年までの規模、シェア、予測
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 267 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

日本の道路貨物輸送市場のCAGRは3.26%と予測されます。

主なハイライト

  • 距離別最大セグメント-短距離輸送: 日本の道路貨物輸送市場では、eコマース産業の活況と輸送部門における市場セグメンテーションの貢献度の高まりにより、短距離輸送サービスが距離別セグメントを支配しています。
  • 製品タイプ別最大セグメント-固形貨物: 日本では、固形貨物が液体貨物を上回り、製品タイプ別では固形貨物の輸送が日本の付加価値生産に大きく貢献しています。
  • エンドユーザー別最大セグメント:製造業:製造業は2021年時点で20.50%のシェアを持ち、日本のGDPに最も貢献しており、日本の道路貨物輸送市場の大部分を占めています。
  • トラックロード仕様別急成長セグメント-トラックロード未満: トラック運送事業者の90%以上が中小企業であることから、中小企業はトラックロード未満のセグメントの主要なエンドユーザーの一つであり、LTLセグメントが最も急成長していることがわかります。

主な市場動向

エンドユーザー別では、製造業が最大のセグメントとなっています。

  • 日本の製造業は、GDPで第3位となるほどの日本経済を支えてきた原動力です。また、日本は「製造業大国」の一つとしても知られています。2019~2020年度のGDP全体に占める製造業の割合は約2割で、自動車メーカーを筆頭に多くのプレーヤーが活躍しています。
  • 統計局によると、2021年1~10月の工事請負契約総額は前年同期比3.9%増となっています。セグメント別では、建築物の契約総額が6%増、土木工事の契約総額が同期間に2.9%増となっています。
  • 2020年、日本は米国の農産物の単一国輸出市場として第4位であり、約118億米ドルとなっています。米国は日本への食品・農産物の最大の供給国であり、全輸入量の24%のシェアを占め、次いで欧州連合、中国、オーストラリア、タイが続く。日本は米国の牛肉と豚肉の最大の輸出市場で35億米ドル、米国のトウモロコシの2番目の輸出市場で20億米ドルです。

競合情勢

日本の道路貨物輸送市場は細分化されており、上位5社で19.11%を占めています。この市場の主要企業は、Hitachi Transport System、Konoike Group、Nippon Express、Sagawa Express、Yamato Transport(アルファベット順)です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリー&主要な調査結果

第2章 レポートに含まれる情報

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査対象範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • 卸売物価上昇率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
  • 運輸・貯蔵部門GDP
  • ロジスティクスパフォーマンス
  • 貨物輸送部門のモーダルシェア
  • 輸送距離
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格の動向
  • トラック輸送のオペレーションコスト
  • トラックフリートサイズタイプ別
  • 主なトラックサプライヤー
  • 道路貨物トン数の動向
  • ロードフレート価格の動向
  • 規制フレームワーク
  • バリューチェーン&ディストリビューションチャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー
    • 農業、漁業、林業
    • コンストラクション
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 目的地
    • 国内
    • 国際
  • トラックロード仕様
    • フル・トラックロード
    • トラックロード未満
  • コンテナ化
    • コンテナ型
    • 非コンテナ
  • 距離
    • ロングホール
    • ショートホール
  • 製品タイプ
    • 液状
    • 固体
  • 温度制御
    • 制御
    • 非制御

第6章 競合情勢

  • 主な戦略的な動き
  • 市場シェア分析
  • 会社概要
  • 企業プロファイル
    • Deutsche Post DHL Group
    • Fukuyama Transporting Co. Ltd
    • Hitachi Transport System
    • K R S Corporation
    • Konoike Group
    • Mitsui-Soko Group
    • Nippon Express
    • Sagawa Express
    • Sankyu Inc.
    • Seino Transportation Co. Ltd
    • Trancom Co. Ltd
    • Yamato Transport

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界ロジスティクス市場の概要
    • 概要
    • ポーターのファイブフォースフレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)について
  • 出典・参考文献
  • 表と図のリスト
  • プライマリー洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 通貨換算レート
目次
Product Code: 92375

The Japan Road Freight Transport Market is projected to register a CAGR of 3.26%

Key Highlights

  • Largest Segment by Distance - Short Haul : Short-haul trucking services dominated the distance segment in Japan's road freight transport market due to the booming e-commerce industry and the increasing contribution of MSMEs in the transportation sector.
  • Largest Segment by Product Type - Solid Goods : In Japan, solid goods surpass liquid goods in the product type segment, as most commodities transported within the solid goods segment significantly contribute to the country's value-added output.
  • Largest Segment by End User - Manufacturing : The manufacturing segment is the largest contributor to Japan's GDP with a percentage share of 20.50% as of 2021, making up most of the Japanese road freight transport market.
  • Fastest Growing Segment by TruckLoad Specification - Less than Truckload : SMEs are one of the key end users of the less-than truckload segment, as over 90% of truck carriers are small and medium-sized enterprises, making the LTL segment the fastest-growing.

Key Market Trends

Manufacturing is the largest segment by End User.

  • Japan's manufacturing industry is the driving force that has supported the country's economy to the extent that it has become the third-largest economy in terms of GDP. Japan is also known as one of the "manufacturing superpowers". The manufacturing industry accounted for about 20% of the total GDP in FY 2019-2020, led by automobile manufacturers and many other players.
  • According to the Statistics Bureau, the total value of contracts received for construction grew by 3.9% YoY (YoY) in the first ten months of 2021. In terms of segmentation, the total value of contracts for buildings grew by 6%, while the total value of contracts for civil engineering work grew by 2.9% during the same period.
  • In 2020, Japan was the fourth-largest single-country export market for US agricultural products, valued at nearly USD 11.8 billion. The United States is the largest supplier of food and agricultural products to Japan, accounting for a 24% share of all imports, followed by the European Union, China, Australia, and Thailand. Japan is the largest export market for US beef and pork, valued at USD 3.5 billion, and the second-largest market for US corn, valued at USD 2 billion.

Competitive Landscape

The Japan Road Freight Transport Market is fragmented, with the top five companies occupying 19.11%. The major players in this market are Hitachi Transport System, Konoike Group, Nippon Express, Sagawa Express and Yamato Transport (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.2 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.3 Wholesale Price Inflation
  • 4.4 Economic Performance And Profile
  • 4.5 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.6 Logistics Performance
  • 4.7 Modal Share Of Freight Transport Sector
  • 4.8 Length Of Roads
  • 4.9 Export Trends
  • 4.10 Import Trends
  • 4.11 Fuel Pricing Trends
  • 4.12 Trucking Operational Costs
  • 4.13 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.14 Major Truck Suppliers
  • 4.15 Road Freight Tonnage Trends
  • 4.16 Road Freight Pricing Trends
  • 4.17 Regulatory Framework
  • 4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End User
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing And Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil And Gas, Mining And Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale And Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Destination
    • 5.2.1 Domestic
    • 5.2.2 International
  • 5.3 Truckload Specification
    • 5.3.1 Full Truckload
    • 5.3.2 Less Than Truckload
  • 5.4 Containerization
    • 5.4.1 Containerized
    • 5.4.2 Non- Containerized
  • 5.5 Distance
    • 5.5.1 Long Haul
    • 5.5.2 Short Haul
  • 5.6 Product Type
    • 5.6.1 Liquid Goods
    • 5.6.2 Solid Goods
  • 5.7 Temperature Control
    • 5.7.1 Controlled
    • 5.7.2 Non-Controlled

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Deutsche Post DHL Group
    • 6.4.2 Fukuyama Transporting Co. Ltd
    • 6.4.3 Hitachi Transport System
    • 6.4.4 K R S Corporation
    • 6.4.5 Konoike Group
    • 6.4.6 Mitsui-Soko Group
    • 6.4.7 Nippon Express
    • 6.4.8 Sagawa Express
    • 6.4.9 Sankyu Inc.
    • 6.4.10 Seino Transportation Co. Ltd
    • 6.4.11 Trancom Co. Ltd
    • 6.4.12 Yamato Transport

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ROAD FREIGHT CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Logistics Market Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate