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市場調査レポート
商品コード
1190474

宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Courier, Express, and Parcel (Cep) Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場は、予測期間中に10%以上のCAGRで推移すると予想されています。

eコマースによる需要の増加が、市場を牽引しています。さらに、B2Cセグメントでは、小包の出荷量が増加しています。

主なハイライト

  • 世界のエクスプレス市場の成長は、国内のeコマース売上が好調であることが要因となっています。ほとんどの地域で国内市場は国際市場よりも急速に成長していますが、一部の地域ではその差が大きく縮まっています。北米と欧州では、国内市場と国際市場のギャップが小さくなっています。欧州では、市場が相互につながっていることと、国際貿易の障壁が低いことが主な原因です。国内市場は、eコマースがもたらす機会を捉える能力があることが証明されています。
  • CEP産業は、国際貿易の成長、インターネットやスマートフォンの普及によるeコマース売上の増加、中産階級の人口増加、可処分所得、生活水準の向上などにより、新興諸国において目覚ましい成長を遂げています。eコマースのほか、特定の国におけるオムニチャネル小売の新たな動向や、経済成長に伴う貿易の成長もCEP産業の促進要因の一つとなっています。2022年4月に報じられたように、複数の外資系エクスプレス大手が、欧米の配送会社がCOVID-19の流行の中で中国での郵便・小包便サービスを停止しているというネット上の噂に反論し、同社の業務は通常通り稼働していると述べた。上海浦東国際空港にあるフェデックスの国際エクスプレス・貨物センターは、通常の輸出業務を確保し、世界貿易の回復と発展を促進するために、今回の流行期間中も営業を続けています。
  • 2021年の米国におけるeコマース売上高は8,700億米ドルで、2020年比14.2%増、2019年比50.5%増となっています。eコマースは、2021年の米国における全小売売上高の13.2%を占めました。中国の国家統計によると、2014年から2021年にかけて、オンライン小売の売上は22%の複合成長率で伸びたとされています。オンライン小売の普及率は今後も上昇すると予想されますが、2020年から2025年まで続く中国の第14次5カ年計画では、このオンライン小売売上高の成長率は7.5%に鈍化すると見込まれています。インドのeコマース市場は、2021年に400億米ドルの規模でしたが、現在進行中の年(2022年)には500億米ドルに増加すると予測されています。インターネットやスマートフォンの利用者の急増、政策改革の改善、可処分所得の増加により、過去5年間で市場は飛躍的に成長しました。
  • ルフトハンザカーゴのような企業は、eブッキングでデジタル機能に投資しているが、APIがシステム内の在庫を提供できるように、他社がブッキングを利用できるようにしたいとも考えています。大手の顧客はデータを自社のシステムに取り込みたいでしょうが、中小の顧客には別のアプローチが必要でした。中小のフォワーダーはITに疎く、投資もしたくないかもしれません。ですから、料金、ルート、ストップオーバー、キャパシティを比較して直接選択できるcargo.oneやWebCargoのようなプラットフォームも必要なのです。カタール航空カーゴも同様の方針です。2021年1月、ついにFreightosのWebCargoの予約プラットフォームに参加しました。カタール航空は、現在11社ほどの航空会社を抱えるValidaide Capabilities Platformにも加盟しています。これは、サプライヤーが持つ特殊なハンドリング能力に関する情報へのアクセスを顧客に提供するものです。航空会社は医薬品やヘルスケア製品の輸送能力をデジタルで管理・共有することができ、顧客はそれを見て確認することができます。

主な市場動向

市場を牽引するeコマースとオムニチャネル・リテール

世界のeコマース市場は、2021年に13兆米ドルの規模に達しました。世界の急速な都市化は、市場の成長を促進する重要な要因の1つです。また、インターネットの普及や、スマートフォン、ラップトップ、タブレットなどのデバイスを使用してeコマースサイトにアクセスする機会が増えていることも、市場の成長を後押ししています。eコマースにより、企業は物理的な拠点を持たずにビジネスを行うことができるため、インフラや通信、諸経費のコストを最小限に抑えることができます。ラテンアメリカの2021年のeコマース売上高は、2020年の680億米ドルから25%増加し、850億米ドルとなりました。インドのeコマース市場は、2020年の462億米ドルから、2025年には1114億米ドルに成長すると予想されています。ロシア、英国、フィリピンは2021年にeコマース売上が20%以上成長しています。

企業間電子商取引(B2C)売上の主要地域である米国とカナダを含む北米は、世界のデジタル購入の約3分の1を占めています。2020年の北米のeコマース市場全体のうち、米国が60%以上を占めています。このようなオンラインポータル経由のeコマース取引の増加が、世界のCEP市場の成長を牽引しています。電子小売ポータルを介したオンラインショッピングなど、さまざまな電子商取引が、予測期間中の市場成長を促進するものと思われます。2020年は小売業にとって厳しい年であったにもかかわらず、どの国の市場も2桁のeコマース成長を遂げました。小売業全体の売上高が3.4%減少したにもかかわらず、ラテンアメリカでは前年比36.7%増という驚異的な成長を遂げました。アルゼンチンのeコマース部門は2020年に79%成長し、シンガポールは71.1%成長しました。

最も大きな越境EC市場のひとつであるインドとメキシコは、世界の上位5カ国にランクインしています。5000万人の電子購入者を抱えるインドは3位(東南アジアの高成長地域は、物流とブロードバンドのインフラ整備がきっかけ)、メキシコは4000万人の電子購入者で5位につけています。これらの国々はインターネットユーザーが増加しているため、多国籍企業が販売するのに最適な市場となっています。香港、シンガポール、ベトナムでは、国境を越えた購入がそれぞれオンライン購入の31%、43%、55%を占めています。オーストラリアとニュージーランドでは、オンライン購入の35%が域外から輸入され、25%が北米と欧州からの電子購入となっています。

国境を越えたeコマースが国際CEP市場の成長を促進

国境を越えた貿易の拡大とともに成長しているeコマース分野は、CEP市場の成長を促す重要な要因の1つです。特に新興国における国境を越えた貿易チャネルの発達は、国際貿易やB2C出荷の採用を促進しています。さらに、さまざまなeコマースポータルを通じたオンラインショッピングを好む消費者が増えていることも、市場の成長に弾みをつけています。eコマースストアは、宅配便サービスプロバイダーと提携し、国内外に商品を配送しています。

クラウドソーシングを利用した配送モデルによるデジタル技術の活用など、技術の進歩も市場に明るい兆しをもたらしています。これらの技術は、サービスプロバイダーが全体的な業務効率を向上させ、顧客の要求を効果的に満たすのに役立っています。また、急速な都市化、消費者支出の増加、製造業の著しい成長などの要因も、予測期間中に市場をさらに成長させると予測されます。小売業者の出荷プロセス全体を効率化するために、自動化されたパッケージや貨物輸送のソリューションが利用できます。

小売業者は近い将来、通関書類の電子送信などの事務処理を出荷業者に任せ、スムーズな通関プロセスを享受し、関連事務処理にかかる時間とコストを最小限に抑えることができるようになるでしょう。さらに、政府や貿易圏の間で地域協定や貿易協定がより多く交渉されるようになり、中小企業にとって新市場への進出がより魅力的になってきました。国境を越えたeコマースの急成長の背景には、テクノロジーに依存する若い都市部の人口が増加していることが挙げられます。

競合情勢

宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場は断片的で、競争も激しくなっています。DHL、FedEx、UPSは未開拓地域の市場を獲得するため、世界各地で事業を拡大し続けています。世界のエクスプレスおよび小包市場は、eコマースによって前進を続けています。企業は有機的または無機的に成長し、製品提供やサービス、地理的な範囲を改善しようとしています。国際的な企業は、新しい配送センターやスマート倉庫の開設など、地域の物流ネットワークを確立するために戦略的な投資を行っています。国内企業は、比較的インフラが整備された多国籍企業との高い競争に直面しています。地域的な状況下では、国内企業が依然として優位に立っています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の背景
  • 調査の前提条件と市場の定義

第2章 調査手法

  • 調査フレームワーク
  • 2次調査
  • 1次調査
  • データの三角測量とインサイト創出
  • プロジェクトのプロセスと構造
  • エンゲージメントのフレームワーク

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 現在の市場シナリオ
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 政府の規制と取り組み
  • CEP業界の技術動向と自動化について
  • eコマース業界に関する洞察(国内および越境eコマース)
  • CEP業界における新興企業、ベンチャーキャピタルの資金調達に関する洞察
  • 宅配便料金の概要
  • CEP事業における保管機能・付加価値サービスについての解説
  • リバースロジスティクスと当日配送の市場に関する洞察
  • 祝祭シーズン(クリスマス、独身の日、ブラックフライデーなど)の配送に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の抑制要因/課題
  • 市場機会
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 競争企業間の敵対関係

第6章 市場セグメンテーション

  • 事業別
    • B2B(企業間)
    • B2C(企業対消費者)
    • C2C(消費者間)
  • 目的地別
    • 国内
    • 海外
  • エンドユーザー別
    • サービス(BFSI:銀行、金融サービス、保険
    • 卸売・小売業(eコマース)
    • 製造業、建設業、公益事業
    • 第一次産業(農業、その他天然資源)
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • オランダ
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • シンガポール
      • マレーシア
      • インドネシア
      • タイ
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Deutsche Post DHL Group
    • United Parcel Service Inc.
    • FedEx Corporation
    • SF Express(Group)Co. Ltd
    • Poste Italiane SpA
    • La Poste SA(GeoPost SA/DPD Group)
    • Royal Mail PLC(GLS/Parcelforce)
    • Yamato Holdings Co. Ltd
    • Qantas Courier Limited
    • SG Holdings Co. Ltd
    • PostNL NV
    • Aramex PJSC
    • Singapore Post Ltd
    • Pos Malaysia Berhad*
  • その他の企業(主要情報/概要) Posten Norge AS、ZTO Express(Cayman)Inc.、A-1 Express Delivery Service Inc.、Deppon Logistics Co.Ltd.、株式会社ベスト、Shanghai Yuantong Express/YTO Express、STO Express Co.Ltd.、DACHSER Group SE &Co.KG、Sinotrans Ltd Allied Express Transport Pty.Ltd.、日本郵政公社、トール・ホールディングス株式会社Ltd.、Toll Holdings Ltd.、Shanghai Yunda Express(Logistics)Co. Ltd.、DX(Group)PLC、GO!Express &Logistics(Deutschland)GmbH、およびHermes Europe GmbH。

第8章 市場の将来

第9章 付録

目次
Product Code: 65384

The Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is anticipated to register a CAGR of more than 10% over the forecast period. Increasing demand through e-commerce is driving the market. Furthermore, there is an increased volume of shipments in terms of parcels in the B2C segment.

Key Highlights

  • Growth in the global express markets has been driven by strong domestic e-commerce sales. Domestic markets have been growing more quickly than international markets in most regions, but the gap is narrowing significantly in some regions. The gap between the domestic and international markets is smaller in North America and Europe. In Europe, this is primarily due to the interconnectedness of the market and the lower barriers to international trade. Domestic markets have proved capable of seizing on the opportunities that e-commerce brings.
  • The CEP industry is posting impressive growth in developing countries, driven by the growth in international trade, rising internet and smartphone penetration boosting e-commerce sales, growing middle-class population, disposable incomes, and improved standards of living. Besides e-commerce, the emerging trends of omnichannel retailing in certain countries and growth in trade driven by economic growth are also some of the drivers of the CEP industry. As reported in April 2022, several foreign express giants said that their operations are running as normal, refuting online rumours that delivery companies from Europe and the US are suspending postal and parcel express services in China amid the COVID-19 epidemic. FedEx's international express and freight centre at Shanghai Pudong International Airport has kept operating during the recent outbreak, in a bid to ensure normal export business and promote the recovery and development of global trade.
  • E-Commerce sales were USD 870 billion in the US in 2021, a 14.2% increase over 2020 and a 50.5% increase over 2019. E-Commerce represented 13.2% of all retail sales in 2021 in the US. Chinese National Statistics suggest that online retail sales grew at a 22% compounded growth rate between 2014 and 2021. Though online retail penetration is expected to continue to increase, China's 14th Five-Year Plan, which runs from 2020 until 2025, anticipates this growth in online retail sales to slow to 7.5%. The Indian e-commerce market had a size of USD 40 Billion in 2021 which is projected to increase to USD 50 Billion in the ongoing year (2022). The market has grown exponentially over the past five years due to the surge in Internet and smartphone users, improved policy reforms, and an increase in disposable income.
  • Companies like Lufthansa Cargo have invested in digital capabilities with their e-booking but also want to make their bookings available to others so that API can offer the inventory in their systems. Larger customers would want to incorporate the data into their systems, but smaller customers needed a different approach. SME forwarders might not be as IT-savvy or want to invest, so we also need to be on platforms such as cargo.one or WebCargo, where they can compare rates, routings, stopovers and capacity and make their choice directly. Qatar Airways Cargo has a similar policy. In January 2021, it finally joined Freightos's WebCargo booking platform. Qatar has also signed up for the Validaide Capabilities Platform, which now hosts some 11 airlines. It provides customers with access to information on the special handling capabilities of suppliers. Airlines can digitally manage and share station capabilities for pharma and healthcare products, and customers can see and review them.

Key Market Trends

E-Commerce And Omnichannel Retail Driving the Market

The global e-commerce market reached a value of USD 13 Trillion in 2021. Rapid urbanization across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, increasing internet penetration and usage of devices, such as smartphones, laptops and tablets to access e-commerce portals, is also providing a boost to the market growth. E-commerce enables organizations to conduct business without maintaining a physical presence, thereby minimizing infrastructure, communication and overhead costs. Latin America saw USD 85 billion in e-commerce sales in 2021, up 25% from USD 68 billion in 2020. The Indian e-commerce market is expected to grow to USD 111.4 billion by 2025, up from USD 46.2 billion in 2020. Russia, the United Kingdom, and the Philippines saw more than 20% e-commerce sales growth in 2021.

North America, which includes United States and Canada as the leading regions in business-to-consumer (B2C) e-commerce sales, accounts for around one-third of digital purchases worldwide. United States accounted for more than 60% of the total e-commerce market in North America in 2020. This increase in e-commerce trade over online portals has driven the growth of the global CEP market. The various e-commerce activities, such as online shopping through e-retail portals, are expected to fuel the market growth during the forecast period. Despite a difficult year for retail in 2020, every national market saw double-digit e-commerce growth. Despite a 3.4% drop in overall retail sales, Latin America experienced incredible growth of 36.7% compared to the previous year. Argentina's e-commerce sector grew by 79% in 2020, while Singapore's grew by 71.1%.

One of the greatest cross-border e-commerce markets, India and Mexico were in the top five countries in the world. With 50 million e-buyers, India is in third place (the high-growth region of Southeast Asia has been triggered by increased logistics and broadband infrastructure), and Mexico is in fifth place with 40 million e-buyers. These countries' growing internet users make them great markets for multinational firms to sell into. In Hong Kong, Singapore, and Vietnam, cross-border purchases account for 31%, 43% and 55% of online purchases respectively. In Australia and New Zealand, 35% of online purchases are imported from outside the region, with 25% of e-purchases from North America and Europe.

Cross-Border E-commerce Stimulating The Growth Of The International CEP Market

The growing e-commerce sector, along with the growing cross-border trade, is one of the key factors driving the growth of the CEP market. The development of cross-border trade channels, especially in emerging nations, has enhanced the adoption of international trade and B2C shipments. Furthermore, the increasing consumer preference for shopping online through various e-commerce portals is also providing a boost to market growth. E-commerce stores partner with courier service providers to deliver their products across domestic and international locations.

Technological advancements, including the utilization of digital technologies with crowd-sourced delivery models, are also creating a positive outlook for the market. These technologies aid the service providers in increasing their overall operational efficiency and meeting the requirements of the customers effectively. Other factors, including rapid urbanization, rising consumer expenditure capacities, and significant growth in the manufacturing sector, are projected to drive the market further toward growth during the forecast period. Automated package and freight shipping solutions are available to improve efficiency for the entire shipping process of retail vendors.

Retailers will soon be able to leave the paperwork to shipping partners, such as transmitting customs documentation electronically and enjoy a smooth customs clearance process, minimizing the time and cost involved in the associated paperwork. Moreover, with more regional and trade deals being negotiated between governments and trading blocs, it has become more attractive for SMEs to expand into new markets. The rapid growth of cross-border e-commerce is attributed to the rise of a young, urban population that is heavily reliant on technology.

Competitive Landscape

The Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is fragmented and highly competitive. DHL, FedEx, and UPS continue expanding their business across the globe to capture the market in the untapped areas. The global express and small parcels market continues to be driven forward by e-commerce. Companies are trying to grow organically or inorganically to improve their product offerings, services, and geographical reach. The international players are making strategic investments to establish a regional logistics network, such as opening new distribution centres, smart warehouses, etc. Local companies face high competition with multinational companies with comparatively well-developed infrastructure. In the regional context, domestic companies still have an edge.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Background
  • 1.2 Study Assumptions and Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Research Framework
  • 2.2 Secondary Research
  • 2.3 Primary Research
  • 2.4 Data Triangulation and Insight Generation
  • 2.5 Project Process and Structure
  • 2.6 Engagement Frameworks

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.3 Government Regulations and Initiatives
  • 4.4 Technological Trends and Automation in the CEP Industry
  • 4.5 Insights on the E-commerce Industry (Domestic and Cross-border E-commerce)
  • 4.6 Insights on Startups, Venture Capital Funding in the CEP Industry
  • 4.7 Brief on Courier Rates
  • 4.8 Elaboration on Storage Functions and Value-added Services in CEP Business
  • 4.9 Insights on the Reverse Logistics and Same-day Delivery Market
  • 4.10 Insights on Deliveries during Festive Season (Christmas, Singles' day, Black Friday, etc.)
  • 4.11 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
  • 5.2 Market Restraints/Challenges
  • 5.3 Market Opportunities
  • 5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 5.4.1 Threat of New Entrants
    • 5.4.2 Threat of Substitute Products
    • 5.4.3 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 5.4.4 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Business
    • 6.1.1 B2B (Business-to-Business)
    • 6.1.2 B2C (Business-to-Consumer)
    • 6.1.3 C2C (Consumer-to-Consumer)
  • 6.2 By Destination
    • 6.2.1 Domestic
    • 6.2.2 International
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Services (BFSI (Banking, Financial Services and Insurance))
    • 6.3.2 Wholesale and Retail Trade (E-commerce)
    • 6.3.3 Manufacturing, Construction, and Utilities
    • 6.3.4 Primary Industries (Agriculture, and Other Natural Resources)
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
      • 6.4.1.3 Mexico
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 France
      • 6.4.2.3 United Kingdom
      • 6.4.2.4 Netherlands
      • 6.4.2.5 Italy
      • 6.4.2.6 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 Australia
      • 6.4.3.4 India
      • 6.4.3.5 Singapore
      • 6.4.3.6 Malaysia
      • 6.4.3.7 Indonesia
      • 6.4.3.8 Thailand
      • 6.4.3.9 South Korea
      • 6.4.3.10 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Deutsche Post DHL Group
    • 7.2.2 United Parcel Service Inc.
    • 7.2.3 FedEx Corporation
    • 7.2.4 SF Express (Group) Co. Ltd
    • 7.2.5 Poste Italiane SpA
    • 7.2.6 La Poste SA (GeoPost SA/DPD Group)
    • 7.2.7 Royal Mail PLC (GLS/Parcelforce)
    • 7.2.8 Yamato Holdings Co. Ltd
    • 7.2.9 Qantas Courier Limited
    • 7.2.10 SG Holdings Co. Ltd
    • 7.2.11 PostNL NV
    • 7.2.12 Aramex PJSC
    • 7.2.13 Singapore Post Ltd
    • 7.2.14 Pos Malaysia Berhad*
  • 7.3 Other Companies (Key Information/Overview) Posten Norge AS, ZTO Express (Cayman) Inc., A-1 Express Delivery Service Inc., Deppon Logistics Co. Ltd, Best Inc., Shanghai Yuantong Express/YTO Express, STO Express Co. Ltd, DACHSER Group SE & Co. KG, Sinotrans Ltd Allied Express Transport Pty. Limited, Japan Post Holdings Co. Ltd/Toll Holdings Ltd, Shanghai Yunda Express (Logistics) Co. Ltd, DX (Group) PLC, GO! Express & Logistics (Deutschland) GmbH, and Hermes Europe GmbH

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX