市場調査レポート
商品コード
1190474
宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Courier, Express, and Parcel (Cep) Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場は、予測期間中に10%以上のCAGRで推移すると予想されています。
eコマースによる需要の増加が、市場を牽引しています。さらに、B2Cセグメントでは、小包の出荷量が増加しています。
世界のeコマース市場は、2021年に13兆米ドルの規模に達しました。世界の急速な都市化は、市場の成長を促進する重要な要因の1つです。また、インターネットの普及や、スマートフォン、ラップトップ、タブレットなどのデバイスを使用してeコマースサイトにアクセスする機会が増えていることも、市場の成長を後押ししています。eコマースにより、企業は物理的な拠点を持たずにビジネスを行うことができるため、インフラや通信、諸経費のコストを最小限に抑えることができます。ラテンアメリカの2021年のeコマース売上高は、2020年の680億米ドルから25%増加し、850億米ドルとなりました。インドのeコマース市場は、2020年の462億米ドルから、2025年には1114億米ドルに成長すると予想されています。ロシア、英国、フィリピンは2021年にeコマース売上が20%以上成長しています。
企業間電子商取引(B2C)売上の主要地域である米国とカナダを含む北米は、世界のデジタル購入の約3分の1を占めています。2020年の北米のeコマース市場全体のうち、米国が60%以上を占めています。このようなオンラインポータル経由のeコマース取引の増加が、世界のCEP市場の成長を牽引しています。電子小売ポータルを介したオンラインショッピングなど、さまざまな電子商取引が、予測期間中の市場成長を促進するものと思われます。2020年は小売業にとって厳しい年であったにもかかわらず、どの国の市場も2桁のeコマース成長を遂げました。小売業全体の売上高が3.4%減少したにもかかわらず、ラテンアメリカでは前年比36.7%増という驚異的な成長を遂げました。アルゼンチンのeコマース部門は2020年に79%成長し、シンガポールは71.1%成長しました。
最も大きな越境EC市場のひとつであるインドとメキシコは、世界の上位5カ国にランクインしています。5000万人の電子購入者を抱えるインドは3位(東南アジアの高成長地域は、物流とブロードバンドのインフラ整備がきっかけ)、メキシコは4000万人の電子購入者で5位につけています。これらの国々はインターネットユーザーが増加しているため、多国籍企業が販売するのに最適な市場となっています。香港、シンガポール、ベトナムでは、国境を越えた購入がそれぞれオンライン購入の31%、43%、55%を占めています。オーストラリアとニュージーランドでは、オンライン購入の35%が域外から輸入され、25%が北米と欧州からの電子購入となっています。
国境を越えた貿易の拡大とともに成長しているeコマース分野は、CEP市場の成長を促す重要な要因の1つです。特に新興国における国境を越えた貿易チャネルの発達は、国際貿易やB2C出荷の採用を促進しています。さらに、さまざまなeコマースポータルを通じたオンラインショッピングを好む消費者が増えていることも、市場の成長に弾みをつけています。eコマースストアは、宅配便サービスプロバイダーと提携し、国内外に商品を配送しています。
クラウドソーシングを利用した配送モデルによるデジタル技術の活用など、技術の進歩も市場に明るい兆しをもたらしています。これらの技術は、サービスプロバイダーが全体的な業務効率を向上させ、顧客の要求を効果的に満たすのに役立っています。また、急速な都市化、消費者支出の増加、製造業の著しい成長などの要因も、予測期間中に市場をさらに成長させると予測されます。小売業者の出荷プロセス全体を効率化するために、自動化されたパッケージや貨物輸送のソリューションが利用できます。
小売業者は近い将来、通関書類の電子送信などの事務処理を出荷業者に任せ、スムーズな通関プロセスを享受し、関連事務処理にかかる時間とコストを最小限に抑えることができるようになるでしょう。さらに、政府や貿易圏の間で地域協定や貿易協定がより多く交渉されるようになり、中小企業にとって新市場への進出がより魅力的になってきました。国境を越えたeコマースの急成長の背景には、テクノロジーに依存する若い都市部の人口が増加していることが挙げられます。
宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場は断片的で、競争も激しくなっています。DHL、FedEx、UPSは未開拓地域の市場を獲得するため、世界各地で事業を拡大し続けています。世界のエクスプレスおよび小包市場は、eコマースによって前進を続けています。企業は有機的または無機的に成長し、製品提供やサービス、地理的な範囲を改善しようとしています。国際的な企業は、新しい配送センターやスマート倉庫の開設など、地域の物流ネットワークを確立するために戦略的な投資を行っています。国内企業は、比較的インフラが整備された多国籍企業との高い競争に直面しています。地域的な状況下では、国内企業が依然として優位に立っています。
The Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is anticipated to register a CAGR of more than 10% over the forecast period. Increasing demand through e-commerce is driving the market. Furthermore, there is an increased volume of shipments in terms of parcels in the B2C segment.
The global e-commerce market reached a value of USD 13 Trillion in 2021. Rapid urbanization across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, increasing internet penetration and usage of devices, such as smartphones, laptops and tablets to access e-commerce portals, is also providing a boost to the market growth. E-commerce enables organizations to conduct business without maintaining a physical presence, thereby minimizing infrastructure, communication and overhead costs. Latin America saw USD 85 billion in e-commerce sales in 2021, up 25% from USD 68 billion in 2020. The Indian e-commerce market is expected to grow to USD 111.4 billion by 2025, up from USD 46.2 billion in 2020. Russia, the United Kingdom, and the Philippines saw more than 20% e-commerce sales growth in 2021.
North America, which includes United States and Canada as the leading regions in business-to-consumer (B2C) e-commerce sales, accounts for around one-third of digital purchases worldwide. United States accounted for more than 60% of the total e-commerce market in North America in 2020. This increase in e-commerce trade over online portals has driven the growth of the global CEP market. The various e-commerce activities, such as online shopping through e-retail portals, are expected to fuel the market growth during the forecast period. Despite a difficult year for retail in 2020, every national market saw double-digit e-commerce growth. Despite a 3.4% drop in overall retail sales, Latin America experienced incredible growth of 36.7% compared to the previous year. Argentina's e-commerce sector grew by 79% in 2020, while Singapore's grew by 71.1%.
One of the greatest cross-border e-commerce markets, India and Mexico were in the top five countries in the world. With 50 million e-buyers, India is in third place (the high-growth region of Southeast Asia has been triggered by increased logistics and broadband infrastructure), and Mexico is in fifth place with 40 million e-buyers. These countries' growing internet users make them great markets for multinational firms to sell into. In Hong Kong, Singapore, and Vietnam, cross-border purchases account for 31%, 43% and 55% of online purchases respectively. In Australia and New Zealand, 35% of online purchases are imported from outside the region, with 25% of e-purchases from North America and Europe.
The growing e-commerce sector, along with the growing cross-border trade, is one of the key factors driving the growth of the CEP market. The development of cross-border trade channels, especially in emerging nations, has enhanced the adoption of international trade and B2C shipments. Furthermore, the increasing consumer preference for shopping online through various e-commerce portals is also providing a boost to market growth. E-commerce stores partner with courier service providers to deliver their products across domestic and international locations.
Technological advancements, including the utilization of digital technologies with crowd-sourced delivery models, are also creating a positive outlook for the market. These technologies aid the service providers in increasing their overall operational efficiency and meeting the requirements of the customers effectively. Other factors, including rapid urbanization, rising consumer expenditure capacities, and significant growth in the manufacturing sector, are projected to drive the market further toward growth during the forecast period. Automated package and freight shipping solutions are available to improve efficiency for the entire shipping process of retail vendors.
Retailers will soon be able to leave the paperwork to shipping partners, such as transmitting customs documentation electronically and enjoy a smooth customs clearance process, minimizing the time and cost involved in the associated paperwork. Moreover, with more regional and trade deals being negotiated between governments and trading blocs, it has become more attractive for SMEs to expand into new markets. The rapid growth of cross-border e-commerce is attributed to the rise of a young, urban population that is heavily reliant on technology.
The Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is fragmented and highly competitive. DHL, FedEx, and UPS continue expanding their business across the globe to capture the market in the untapped areas. The global express and small parcels market continues to be driven forward by e-commerce. Companies are trying to grow organically or inorganically to improve their product offerings, services, and geographical reach. The international players are making strategic investments to establish a regional logistics network, such as opening new distribution centres, smart warehouses, etc. Local companies face high competition with multinational companies with comparatively well-developed infrastructure. In the regional context, domestic companies still have an edge.