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市場調査レポート
商品コード
1008393

小売業界 - 成長、動向、および予測(2022年 - 2027年)

Retail Industry - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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小売業界 - 成長、動向、および予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

小売業界は、調査期間中、世界各地の経済状況の変化に伴い、いくつかの変化を目の当たりにしてきました。2019年に減速した世界経済は、2020年にCOVID-19の発生により暴落し、小売業界にとって厳しい予測期間となりました。同業界の製品の大半は景気循環の影響を受けやすいため、当初の予測期間中は小売業界の回復は緩やかであると予想されますが、状況が落ち着けば大半の製品に対する顧客ニーズが市場を牽引すると予測されます。

世界の小売業界は、欧州や北米などの先進国では成熟し、高い競争力を誇っています。一方、アジア太平洋、中東、ラテンアメリカの新興経済諸国は、市場の成長を牽引しています。アジア太平洋地域では、シンガポール、マレーシア、タイなどの国々が人気のショッピングスポットとなっており、観光客が各市場の小売部門に大きく貢献しています。観光客は、ファッション、アパレル、エレクトロニクス関連の製品への需要を高めています。一般的にGDPの3分の2以上を占める個人消費は、小売市場の健全性を示す重要な指標となっています。さらに、オンラインショッピングの強さが増していることも大きな要因となっています(特にCOVID-19の危機の際)。これとは別に、各国でのスマートフォンの普及率が高まっていることも、eコマースチャネルを牽引しています。また、IoT、拡張現実、その他の破壊的な技術が小売業界を再構築しています。しかし、オンラインと実店舗の価格差は、小売市場の成長に影響を与える可能性があります。

主な市場動向

eコマースは小売業界で最も成長率の高いセグメントです。

インターネット通販は、現代的なショッピングの方法です。スマートフォンやモバイル機器、インターネットサービスの浸透に伴い、eコマースは世界における主要なショッピングプラットフォームとして台頭してきました。小売eコマース市場を牽引しているのは、オンラインで販売するサプライヤーの増加や消費者の購買行動の変化などです。生鮮食料品のオンライン販売の台頭と、この分野に参入する調理済み食品の宅配会社の増加により、今後5年間でカテゴリーの成長を数倍に押し上げる可能性があります。モバイルファーストのサイト、専用アプリ、新たな決済方法、その他のツールにより、スマートフォンでの買い物がより簡単になりました。多くの小売企業が、オフラインとオンラインのチャネルを統合することを目的としたオムニチャネル・モデルを運用しています。アジアには、中国、日本、インドに世界最大級の小売市場があります。2020年第2四半期のeコマースの売上は、米国市場の総売上の16.1%を占めています。

アジア太平洋地域は、小売業界において最も速い成長率を示すと予想されます。

農村部や都市部の家計が可処分所得の着実な増加を目の当たりにする中、中国の人々の消費力も飛躍的に向上し、小売市場は世界最大かつ今なお成長を続ける消費市場の1つに成熟しています。小売市場の競争は激しく、多様化も進んでおり、ここ数年、中国の大手小売チェーンの市場シェアは後退していました。インドでは、単一ブランド小売業では最大100%、複数ブランド小売業では最大51%のFDIが認められるなど、政府の政策により、同国の小売市場における競争がさらに激化すると予想されています。タイやインドネシアを含むアジア太平洋諸国の観光セクターの成長により、特にHORECA(ホテル・レストラン・カフェ)セクターの輸入品に対する需要が増加すると予想されます。この地域の観光セクターは現在、高級ホテル部門の拡大や国際的な航空便の接続性向上の恩恵を受けています。さらに、観光部門の成長を支え、国レベルの政府主導による交通インフラへの投資が広がっていることも、この地域の成長を後押ししています。

競合情勢

小売市場は競争が激しく、少数の主要企業が主要な市場シェアを占めています。組織小売市場は、企業が店舗を拡大し、新たな地域でのビジネスの可能性を検討することで、大きく成長しています。未組織の小売店舗の多くは、大型小売店であるハイパーマーケットやスーパーマーケット、その他の小売チェーンに取って代わられつつあります。これは予測期間中も大規模に続くと予想され、市場の成長に大きくつながると思われます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場の抑制要因/課題
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 消費者行動分析
  • 小売業における技術革新の洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 飲食品
    • パーソナルケア、ハウスホールドケア
    • アパレル、フットウェア、アクセサリー
    • 家具・玩具・ホビー
    • 電子機器・家電製品
    • その他の製品
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、百貨店
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Costco
    • Schwarz
    • Kroger
    • Walgreens
    • Aldi
    • Nestle
    • PepsiCo Inc
    • Anheuser-Busch Companies LLC
    • Home Depot
    • Carrefour
    • JD.com*

第7章 小売業界の未来

第8章 免責事項

目次
Product Code: 51121

The retail industry has witnessed several changes during the study period with changing economic conditions across the world. The global economy, which slowed in 2019, crashed in 2020 due to the COVID-19 outbreak, resulting in a challenging forecast period for the retail industry. As the majority of products in the industry are sensitive to the economic cycles, the retail industry is expected to show slow recovery during the initial forecast period, yet the customer necessity for the majority of products is anticipated to drive the market once the situation settles down.

The global retail industry is mature and highly competitive in the developed economies of Europe and North America. On the other hand, the developing economies of Asia-Pacific, the Middle East, and Latin America have been instrumental in driving the market growth. Countries, such as Singapore, Malaysia, and Thailand, are popular shopping destinations in the Asia-Pacific region, with visitors contributing substantially to the retail sectors in the respective markets. Tourists are augmenting the demand for products related to fashion, apparel, and electronics. Consumer spending, which typically accounts for more than two-thirds of the GDP, has been a key indicator of the health of the retail market. Moreover, the increasing strength of online shopping has been a major driver (especially during the COVID-19 crisis). Apart from this, the growing smartphone penetration across countries is driving the e-commerce channel. Also, IoT, augmented reality, and other disruptive technologies are reshaping the retail industry. However, price variation between online and brick-and-mortar stores can challenge the retail market growth.

Key Market Trends

E-commerce is the Fastest-growing Segment in the Retail Industry

Internet retailing is the modern way of shopping. With the growing penetration of smartphones and mobile devices and internet services, e-commerce has emerged as a major shopping platform in the world. The retail e-commerce market is driven by an increasing set of suppliers selling online and a change in consumers' buying behavior, among others. The rise of online fresh groceries sales along with growing numbers of prepared food delivery companies entering this space could propel category growth by several-fold times in the next five years. Mobile-first sites, dedicated apps, emerging payment methods, and other tools are making shopping on smartphones much easier. Many retailers operate an omnichannel model, which aims to integrate offline and online channels. Asia has some of the biggest retail markets in the world in China, Japan, and India. E-commerce sales in Q2 2020 accounted for 16.1% of total sales in the US market.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Fastest Growth Rate in the Retail Industry

As rural and urban households witnessed a steady growth of disposable incomes, the spending power of the Chinese population has also increased dramatically, and the retail market has matured into one of the largest and still growing consumer markets worldwide. It is highly competitive and diversified, and the market shares of the leading Chinese retail chains were receding over the past few years. In India, government policies, like FDI up to 100% allowed in single-brand retail and FDI up to 51% in multi-brand retail, are further expected to fuel up the competition in the country's retail market. The growth of the tourism sector in Asia-Pacific countries, including Thailand and Indonesia, is expected to increase the demand for imported products, especially in the HORECA (hotel/restaurant/cafe) sector. The region's tourism sector is currently benefitting from an expanding luxury hotel sector and greater international air connectivity. Additionally, supporting growth in the tourism sector and widespread country-level government-led investments in transport infrastructure are driving the region's growth.

Competitive Landscape

The retail market is highly competitive, with few key players occupying the major market share. The organized retail market has been growing significantly with companies expanding stores and considering the business potential in new areas. Most of the unorganized retail outlets are increasingly being replaced with big retail hypermarkets, supermarkets, and other retail chains. This is expected to continue on a large scale during the forecast period, which will significantly lead to market growth.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints/Challenges
  • 4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
  • 4.6 Consumer Behavior Analysis
  • 4.7 Insights intoTechnological Innovations in the Retail Industry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Food and Beverages
    • 5.1.2 Personal and Household Care
    • 5.1.3 Apparel, Footwear, and Accessories
    • 5.1.4 Furniture, Toys, and Hobby
    • 5.1.5 Electronic and Household Appliances
    • 5.1.6 Other Products
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, and Department Stores
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Costco
    • 6.2.2 Schwarz
    • 6.2.3 Kroger
    • 6.2.4 Walgreens
    • 6.2.5 Aldi
    • 6.2.6 Nestle
    • 6.2.7 PepsiCo Inc
    • 6.2.8 Anheuser-Busch Companies LLC
    • 6.2.9 Home Depot
    • 6.2.10 Carrefour
    • 6.2.11 JD.com*

7 FUTURE OF THE RETAIL INDUSTRY

8 DISCLAIMER