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市場調査レポート
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1406107

胃内バルーン - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年成長予測

Intragastric Balloon - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 119 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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胃内バルーン - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024年~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 119 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

胃内バルーン市場は予測期間でCAGR 9.1%を記録する見込み

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主なハイライト

  • COVID-19パンデミックの発生は胃内バルーン市場に影響を与えました。COVID-19の大流行時には、肥満などの基礎疾患を持つ人々のリスクが高まった。例えば、世界保健機関(WHO)が発表したデータによると、2020年には18歳以上の成人19億人以上が過体重でした。そのうち6億5,000万人以上が肥満です。同様に、CDCが2021年3月に発表したデータによると、COVID-19の入院総件数の約30.2%が肥満に起因していました。さらに、COVID-19の間、肥満率は指数関数的に増加しました。
  • 例えば、2021年12月にEuropean Journal of Nutritionが発表した調査論文によると、パンデミック中に肥満率が増加したのは、社会的距離を置くプロトコルのためにジムやヨガ教室を避けるようになり、人々のライフスタイルが変化し、運動習慣が減少したためです。このような肥満率の増加は、パンデミック期間中に胃内バルーン需要を急増させたため、市場はCOVID-19期間中にプラス成長を示し、予測期間中も上昇傾向が続くと予想されます。
  • 低侵襲治療の採用率の上昇と肥満の有病率の増加は、市場成長を促進する主な要因です。例えば、世界保健機関(WHO)が2022年3月に発表した報告書によると、世界で10億人以上が肥満であり、そのうち成人は6億5,000万人、青年は3億4,000万人、小児は3,900万人です。また、同出典は、2025年までに成人と子供を含めて約1億6,700万人が肥満になると述べています。胃内バルーンは肥満治療に広く用いられ、効果的な結果をもたらしています。
  • 例えば、2023年1月に発表された米国立生物工学情報センター(NCBI)の研究によると、胃内バルーンは肥満の大流行と闘うための低侵襲ツールとしての役割を果たしています。米国および欧州市場では、複数の胃内バルーンが承認されています。米国での適応はBMI30~35kg/m^2だが、欧州ではBMI27~35kg/m^2です。したがって、世界中で肥満症例が増加しており、市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。
  • また、低侵襲治療への嗜好の高まりや、主要企業による製品投入も市場成長を後押ししています。例えば、2022年2月に発表されたNCBIの調査論文によると、調査対象集団において、低侵襲治療を希望した患者の約57.0%は、低侵襲治療を勧められ、治療後のデメリットの認知が少ないと報告されたことから、医療専門家の影響下で決断しました。このような研究は、従来の治療法よりも低侵襲治療法が医療従事者や患者に受け入れられていることを示しています。さらに、2022年9月、米国の医療機器メーカーであるAllurion Technologies社は、減量ソリューションである嚥下可能な胃バルーンをインドで発売しました。同製品は16週間以内に平均10~15%体重を減少させるとしています。このため、低侵襲治療の採用拡大や製品の発売が、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。
  • ただし、胃内バルーンに伴う副作用や合併症が、予測期間中の市場成長を妨げる可能性があります。

胃内バルーン市場動向

単回胃内バルーンセグメントが予測期間中に大きな成長を遂げる見込み

  • 胃内バルーンは、認知度の向上、低侵襲手術に対する需要の高まり、多くの製品が市場に出回っていること、安全性と有効性が科学的に証明されていることなどから、今後健全な成長が見込まれます。例えば、2021年に発表された米国国立衛生研究所(NIH)の報告書によると、単一の液体充填型胃内バルーンの一種であるOrbera胃内バルーンは、実世界の集団および減量集団において、肥満に関連する合併症の軽減に安全かつ効果的です。したがって、このような利点が予測期間中の同分野の成長を促進すると予想されます。
  • より良い結果を得るためのいくつかの技術的進歩や胃内バルーンの開発による肥満患者の増加は、将来のセグメント成長を促進すると思われます。ジャンクフード/ファーストフードの摂取量の増加などの要因により、世界的に健康人口が減少しており、特に世界の一部の先進地域で肥満の有病率が増加しています。
  • 例えば、2021年に米国保健機構(Trust for America's Health Organization)が発表した報告書によると、米国の成人肥満率は42.4%を超えており、国の肥満率が40.0%の大台を超えたのは初めてのことです。全米の成人肥満率は以前より26.0%増加しています。
  • 同様に、2022年に肥満州が発表した報告書によると、米国で最も肥満率が高いのは黒人成人で、ヒスパニック系成人の45.6%、白人成人の41.4%、アジア系成人の16.1%に対し、49.9%となっています。このように、世界中で肥満症例が増加していることから、胃内バルーン単体の需要が高まり、予測期間中に同分野の成長が加速すると予想されます。
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北米は予測期間中に大きな成長を遂げる見込み

  • 北米は、肥満人口の増加や減量治療の採用率の高さから、胃内バルーン世界市場で大きな市場シェアを占めると予想されます。例えば、経済協力開発機構(OECD)が提供したデータによると、2021年には米国人口の38.2%以上が肥満であり、これは世界で最も高い数値です。
  • 同様にOECDが発表したデータによると、カナダでは15歳以上の人口の59.1%以上が肥満であり、メキシコでは2021年に15歳以上の人口の75.2%以上が肥満です。このため、同地域では肥満人口が多く、胃内バルーンの需要が高まると予想され、同地域の市場成長が加速するとみられます。
  • 米国の胃内バルーン市場の成長を牽引している要因としては、主要製品の発売、市場プレイヤーやメーカーのプレゼンス集中、主要プレイヤー間の買収・提携、有利なイニシアティブ、低侵襲治療の採用増加などが挙げられます。
  • 例えば、2022年4月に発表された米国立生物工学情報センター(NCBI)の調査記事によると、米国のヘルスケアシステムは価値ベースのケアに移行しており、病院は低侵襲治療にシフトしています。同論文はまた、低侵襲治療に対する国内での需要が高いため、低侵襲治療ではオープンアプローチと比較して入院期間が短縮されると述べています。
  • さらに、2023年3月には、ヘルスケアプロバイダーであるプリスティン・ケアがアリュリオン・テクノロジーズと提携し、減量と肥満治療のための包括的なプラットフォームを提供しました。このプログラムは、手術や内視鏡検査、麻酔を必要としない、世界初の嚥下式胃バルーンです。このプログラムは、16週間の治療で患者の体重を平均10~15%減少させることを目的としています。このように、低侵襲治療の採用が増加していることと、有利なイニシアチブのおかげで、同国ではかなりの市場成長が見込まれています。

胃内バルーン業界の概要

胃内バルーン市場は、複数の大手企業が参入しており、競争は中程度です。現在市場を独占している企業には、Obalon Therapeutics、Apollo Endosurgery Inc.、Allurion Technologies Inc.、Spatz3、ReShape Lifesciences、MEDSIL、Helioscopie、Silimedなどがあります。M&A、売却、新製品開発と市場開拓は、既存市場企業が採用する主な戦略です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 低侵襲治療の採用増加
    • 肥満の有病率の増加
  • 市場抑制要因
    • 胃内バルーンに伴う副作用や合併症
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模)

  • タイプ別
    • シングル
    • デュアル
    • トリプル
  • 充填材料別
    • ガス充填
    • 生理食塩水充填
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 外来手術センター
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Obalon Therapeutics
    • Apollo Endosurgery Inc.
    • Allurion Technologies Inc.
    • Spatz3
    • ReShape Lifesciences
    • Lexel Medical
    • Endalis
    • MEDSIL
    • Helioscopie
    • Silimed

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69555
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The intragastric balloon market is expected to register a CAGR of 9.1% over the forecast period.

Key Highlights

  • The outbreak of the COVID-19 pandemic impacted the intragastric balloon market. People with an underlying condition such as obesity were at greater risk during the COVID-19 pandemic. For instance, as per the data published by the World Health Organization (WHO), in 2020, more than 1.9 billion adults, 18 years and older, were overweight. Among them, over 650.0 million were obese. Similarly, as per the data published by the CDC in March 2021, around 30.2% of the total COVID-19 hospitalizations were attributed to obesity. In addition, during COVID-19, the obesity rate increased exponentially.
  • For instance, according to the research article published by the European Journal of Nutrition in December 2021, the rate of obesity increased during the pandemic due to a change in lifestyle and a decrease in exercise practice among people, as they avoided gym and yoga classes due to the social distancing protocols. Thus, such an increased rate of obesity surged the demand for intragastric balloons during the pandemic, and thus, the market witnessed positive growth during COVID-19 and is expected to continue the upward trend over the forecast period.
  • The rising adoption of minimally invasive treatment and the increasing prevalence of obesity are the major factors propelling market growth. For instance, according to the report published by the World Health Organization (WHO) in March 2022, more than 1.0 billion people worldwide are obese, of which 650 million adults, 340 million adolescents, and 39 million children. The same source also stated that by 2025, approximately 167 million people will be obese, including adults and children. Intragastric balloons are widely used for the treatment of obesity and offer effective results.
  • For instance, according to the National Center for Biotechnology Information (NCBI) study published in January 2023, intragastric balloons serve as a minimally invasive tool to combat the obesity pandemic. There are multiple intragastric balloons approved for the United States and European markets. Indications in the United States include a BMI of 30 to 35 kg/m^2 but a BMI of 27 to 35 kg/m^2 in Europe. Thus, increasing cases of obesity across the globe are expected to positively impact market growth.
  • The increasing preference towards minimally invasive treatment and product launches by the key players are also driving market growth. For instance, according to the NCBI research article published in February 2022, in the studied population, about 57.0% of the patients who preferred minimally invasive treatment made their decision under the influence of the healthcare professionals as they recommended minimally invasive treatment and reported less perceived disadvantages following their treatment. Such studies depict the higher acceptance of healthcare professionals and patients of minimally invasive procedures over traditional procedures. Furthermore, in September 2022, Allurion Technologies, the United States-based medical device manufacturer, launched its weight loss solution, a swallowable gastric balloon, in India. The product claims to reduce weight by 10-15% on average within 16 weeks. Therefore, increasing adoption of minimally invasive treatments and product launches are anticipated to propel the market growth over the forecast period.
  • However, the side effects or complications associated with intragastric balloons may hamper the market growth over the forecast period.

Intragastric Balloon Market Trends

Single Intragastric Balloon Segment is Expected to Witness Significant Growth Over the Forecast Period

  • Single intragastric balloons are estimated to witness healthy growth in the future, which is attributed to increasing awareness, rising demand for minimally invasive procedures, availability of many products in the market, and scientific proof for their safety and efficacy. For instance, as per the National Institute of Health (NIH) report published in 2021, the Orbera intragastric balloon, a type of single fluid-filled intragastric balloon, is safe and effective for reducing obesity-related comorbidities in a real-world population and weight loss population. Thus, such advantages are anticipated to propel the segment growth over the forecast period.
  • The increasing number of obese patients with several technological advancements for better outcomes and developments in the intragastric balloon will promote segment growth in the future. Factors, such as the rising intake of junk foods/fast foods, are resulting in a declining healthy population worldwide, leading to an increase in the prevalence of obesity, especially in some developed parts of the world.
  • For instance, as per the report published by the Trust for America's Health Organization in 2021, the United States adult obesity rate represents more than 42.4%, and it is the first time the national rate has passed the 40.0% mark. The national adult obesity rate has increased by 26.0% since previous years.
  • Similarly, according to the report published by the State Obesity in 2022, black adults have the highest rate of obesity in the United States, which is 49.9% compared to 45.6% of Hispanic adults, 41.4% of white adults, and 16.1% of Asian adults. Thus, increasing cases of obesity across the globe are anticipated to propel the demand for single intragastric balloons, thereby surging the segment growth over the forecast period.
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North America is Expected to Witness Considerable Growth Over the Forecast Period

  • North America is expected to hold a significant market share in the global intragastric balloon market due to the increasing obese population and high adoption of weight loss treatments. For instance, as per the data provided by the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), in 2021, more than 38.2% of the United States population was obese, which is the highest in the world.
  • Similarly, according to the data published by the OECD, in Canada, more than 59.1% of the population aged 15 years or more were obese, whereas, in Mexico, more than 75.2% of the population aged 15 years or more was obese in 2021. Therefore, such a high number of obese population in the region is anticipated to propel the demand for the intragastric balloon, thereby surging the market growth in the region.
  • Key product launches, high concentration of market players or manufacturer's presence, and acquisition & partnerships among major players, favorable initiatives, and rising adoption of minimally invasive treatments in the United States are some of the factors driving the growth of the intragastric balloon market in the country.
  • For instance, according to the National Center for Biotechnology Information (NCBI) research article published in April 2022, the United States healthcare system is moving toward value-based care, and hospitals are shifting toward minimally invasive treatment. The article also stated that minimally invasive treatments offer shorter lengths of stay compared to the open approach, owing to the high demand for minimally invasive procedures in the country.
  • Furthermore, in March 2023, the healthcare provider, Pristyn Care, partnered with Allurion Technologies to offer a comprehensive platform for weight loss and obesity care. The program represents the world's first swallowable gastric balloon that does not require surgery, endoscopy, or anesthesia. The program aims to help patients lose an average of 10 to 15% of their body weight during 16 weeks of treatment. Thus, owing to the increasing adoption of minimally invasive treatments and favorable initiatives, considerable market growth is expected in the country.

Intragastric Balloon Industry Overview

The intragastric balloon market is moderately competitive with several major players. Some companies currently dominating the market are Obalon Therapeutics, Apollo Endosurgery Inc., Allurion Technologies Inc., Spatz3, ReShape Lifesciences, MEDSIL, Helioscopie, and Silimed. Mergers and acquisitions, divestments, and new product developments and launches are the key strategies adopted by established market players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Adoption of Minimally Invasive Treatment
    • 4.2.2 Increasing Prevalence of Obesity
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Side Effects or Complications Associated with Intragastric Balloons
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Single
    • 5.1.2 Dual
    • 5.1.3 Triple
  • 5.2 By Filling Material
    • 5.2.1 Gas Filled
    • 5.2.2 Saline Filled
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospitals
    • 5.3.2 Ambulatory Surgical Centers
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Obalon Therapeutics
    • 6.1.2 Apollo Endosurgery Inc.
    • 6.1.3 Allurion Technologies Inc.
    • 6.1.4 Spatz3
    • 6.1.5 ReShape Lifesciences
    • 6.1.6 Lexel Medical
    • 6.1.7 Endalis
    • 6.1.8 MEDSIL
    • 6.1.9 Helioscopie
    • 6.1.10 Silimed

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS