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市場調査レポート
商品コード
1005825

乳化剤市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Emulsifier Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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乳化剤市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

乳化剤の市場は、予測期間中にCAGR6%以上で成長すると予想されています。市場を牽引する主な要因は、食品における乳化剤の使用量の増加、および包装・加工食品の需要増です。一方、厳しい政府規制や酵素という近い代替品の入手が可能であることが、市場成長の妨げになると予想されます。

主なハイライト

  • パーソナルケアおよび化粧品分野では、乳化剤を多目的剤として使用するための研究開発が行われており、市場成長のためのさまざまな機会を提供するものと期待されます。
  • 用途別では、高い熱安定性やせん断安定性などの乳化剤の特性により、食品分野が市場を独占すると予想されます。
  • アジア太平洋地域は、中国、インド、日本などの国々で最も多く消費され、世界的に市場を独占しています。

主な市場動向

食品分野での需要拡大

  • 乳化剤は、界面活性剤または界面活性剤であり、エマルジョンの運動安定性を高めることによって安定化させます。乳化剤の分子には、親水性の極性末端と撥水性の非極性末端があります。
  • シリアル、調理済み食品、乳幼児用栄養製品、スナック、デザートなどの食品における乳化剤の使用が増加しているため、世界的に乳化剤の需要が増加すると予想されます。
  • さらに、機能性食品の消費の増加に伴い、さまざまな企業が、乳製品、ソース、スプレッド、焼き菓子、朝食用シリアル、ベビーフードにタンパク質、アミノ酸、オメガ3脂肪酸を強化した特殊素材を提供しています。栄養特性を向上させた特殊食材の需要が堅調なことから、乳化剤などの添加物の需要は予測期間中に増加すると予測されます。
  • 世界の食品用乳化剤市場は、タンパク質の強化、デンプンの複合化、エアレーションなどの特性により、さまざまな用途で乳化剤の使用が増加するため、5%を超えるCAGRで成長すると予測されます。
  • 上記のような乳化剤の要因から、同市場は予測期間中に急成長すると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • アジア太平洋地域は、予測期間中、乳化剤の市場を独占すると予想されます。中国やインドなどの国々では、人口の増加や可処分所得の増加により、乳化剤の需要が高まっています。
  • チョコレートや菓子類など、加工・保存時にさまざまな利点をもたらす乳化剤、すなわちレシチンの使用量が増加していることが、同地域における乳化剤の需要を高めると予測されます。
  • この地域では、食品分野が乳化剤市場の40%以上を占め、パーソナルケア&化粧品分野が乳化剤市場の25%以上を占め、2番目に大きなシェアを占めると予測されます。
  • パーソナルケアおよび化粧品業界における乳化剤の使用は、水と油のより良い混合を提供することに役立ちます。化粧品、すなわちローションとクリームは、両方を利用し、油と水の間の完璧なバランスは、乳化剤を使用して行われ、これらの製品の均質性を維持するために達成する必要があります。
  • 中国では、2020年に化粧品業界の売上高は141億8,290万米ドルに達すると予測され、さらに地域の乳化剤の需要を高め、乳化剤市場を推進するであろう予測期間中に9%以上のCAGRで成長すると予想されています。
  • アジア太平洋地域で動作する主要な企業のいくつかは、-BASF SE、デュポン、ソルベイとエボニックです。
  • 上記の要因は、政府の支援と相まって、予測期間中の乳化剤の需要増に寄与しています。

競合情勢

乳化剤市場は非常に細分化されており、市場シェアはごくわずかです。市場の主要企業には、BASF SE、DuPont、Kerry Inc、Akzo Nobel N.V.、Corbionなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 促進要因
    • 食品における乳化剤の使用量増加
    • 包装・加工食品における需要の増加
  • 阻害要因
    • 厳しい政府規制
    • 近い代替品の利用可能性
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション

  • 出典
    • バイオベース
    • 合成
  • 応用分野
    • 食品
    • 医薬品
    • パーソナルケア&コスメティック製品
    • 農薬
    • 油脂分野
    • その他
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、提携、契約
  • 市場シェア(%)/ランキング分析
  • 主要なプレーヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Akzo Nobel N.V.
    • BASF SE
    • Cargill, Incorporated
    • Clariant
    • Corbion
    • DSM
    • DuPont
    • Evonik
    • Kerry Inc
    • Lonza
    • Palsgaard
    • Solvay
    • Stepan Company
    • The Lubrizol Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

  • 乳化剤の多目的利用を目指した調査・開発活動
  • その他のビジネスチャンス
目次
Product Code: 68842

The market for Emulsifier is expected to grow at a CAGR of over 6% during the forecast period. Major factors driving the market studied are increasing usage of emulsifiers in food products and the growing demand for packaged and processed foods. On the flip side, stringent government regulations and availability of close substitutes namely enzymes are expected to hinder the growth of the market.

Key Highlights

  • The research and development activities to use emulsifiers as multipurpose agents in the personal care & cosmetics segment are expected to offer various opportunities for the growth of the market.
  • By application, the food products segment is expected to dominate the market owing to the properties of emulsifiers such as high thermal and shear stability.
  • Asia-Pacific region dominated the market across the globe with the largest consumption from countries such as China, India, and Japan.

Key Market Trends

Increasing Demand from Food Products Segment.

  • Emulsifiers are surface-active agents or surfactants which stabilize an emulsion by increasing its kinetic stability. Emulsifier molecules have two ends polar or hydrophilic (water-soluble) end and non-polar or hydrophobic (water repellent) end.
  • The increasing use of emulsifiers in food products such as cereals, ready to eat meals, infant & child nutrition products, snacks, desserts, and others is expected to increase the demand for emulsifiers globally.
  • Furthermore, with the increase in consumption of functional food products, various companies are coming up with specialty ingredients enriched in protein, amino acids and omega-3 fatty acids in milk-based products, sauces, spreads, baked foods, breakfast cereals, and baby foods. With robust demand for specialty ingredients with improved nutritional properties, the demand for additives like emulsifier is projected to increase during the forecast period.
  • The global food emulsifier market is projected to grow at a CAGR of over 5% owing to increase usage of emulsifier in various applications due to properties such as protein strengthening, starch complexing and aerating.
  • Owing to all the above-mentioned factors for emulsifier, its market is expected to grow rapidly over the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific region is expected to dominate the market for emulsifier during the forecast period. In countries like China, and India owing to the growing population and increasing disposable income, the demand for emulsifiers has been increasing in the region.
  • The increasing usage of emulsifiers namely lecithin in food products like chocolate and confectionery products which provides various advantages during processing and storage is projected to increase the demand of emulsifiers in the region.
  • The food products segment is projected to hold more than 40% of the emulsifier market in the region and the personal care & cosmetics segment is projected to hold the second-largest share with more than 25% of the emulsifier market in the region.
  • The usage of emulsifiers in the personal care & cosmetics industry helps in providing better mixing of water with oils. The cosmetics products namely lotions and creams utilize both and the perfect balance between oil and water needs to be attained to maintain homogeneity of these products which is done using emulsifiers.
  • In China, the revenue from the cosmetics industry in the year 2020 is projected to reach USD 14,182.9 million and is further expected to grow at a CAGR of over 9% during the forecast period which would increase the demand of emulsifier in the region and propel the emulsifier market.
  • Some of the major companies operating in Asia-Pacific region are - BASF SE, DuPont, Solvay and Evonik.
  • The aforementioned factors, coupled with government support, are contributing to the increasing demand for emulsifier during the forecast period.

Competitive Landscape

The emulsifier market is highly fragmented with players accounting for a marginal share of the market. Major companies in the market include BASF SE, DuPont, Kerry Inc, Akzo Nobel N.V., and Corbion.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Usage of Emulsifiers in Food Products
    • 4.1.2 Growing Demand in Packaged and Processed Foods
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Stringent Government Regulations
    • 4.2.2 Availability of Close Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porters Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Source
    • 5.1.1 Bio-based
    • 5.1.2 Synthetic
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food Products
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Personal Care & Cosmetics Products
    • 5.2.4 Agrochemicals
    • 5.2.5 Oilfields
    • 5.2.6 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) /Ranking Analysis**
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Akzo Nobel N.V.
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Cargill, Incorporated
    • 6.4.5 Clariant
    • 6.4.6 Corbion
    • 6.4.7 DSM
    • 6.4.8 DuPont
    • 6.4.9 Evonik
    • 6.4.10 Kerry Inc
    • 6.4.11 Lonza
    • 6.4.12 Palsgaard
    • 6.4.13 Solvay
    • 6.4.14 Stepan Company
    • 6.4.15 The Lubrizol Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Research and Development Activities to Use Emulsifiers as Multipurpose Agents
  • 7.2 Other Opportunities