市場調査レポート
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1197944

ペット用家具市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Pet Furniture Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 89 Pages | 納期: 2~3営業日

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ペット用家具市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 89 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペット用家具市場は予測期間中にCAGR5.8%で成長すると予測されます。

主なハイライト

  • 先進国では、ペットが社会生活の中で重要な役割を果たしています。このことが、ペット用家具の需要を促進しています。ペット用家具は、犬や猫など、さまざまな種類のペットの要求に応じて製造される特殊製品です。オーダーメイドのデザインレベルが上がり、消費者もこれらの製品を家庭の中で目立つ場所に置くようになりました。その結果、ペット用家具に新たなセグメントが生まれ、特に中級から高級市場向けのハンドメイド製品に注目が集まっています。ペット用家具は、ペット専門店やスーパーマーケット、ハイパーマーケットなどの小売店、オンラインショップで世界的に販売されています。
  • ペット用家具は、主に南北アメリカや欧州の先進地域で人気があり、各メーカーは、ペットの飼い主がより便利なライフスタイルに適応できるよう、新しい製品イノベーションを展開しています。犬・猫用家具は市場規模を左右する重要な市場であり、製品の品質や安全性に対するペット飼育者の懸念から、より高価なプレミアム製品への移行が進んでいます。

アジア太平洋地域は、ペット産業の劇的な成長をしている市場のもう一つの成長地域です。アジア太平洋地域では、インドネシア、ベトナム、フィリピン、タイがペット飼育者数が最も多い国です。また、インドなど他の地域でもペットの飼育数が大きく伸びています。可処分所得の増加によるペットへの支出増、ペットの健康や体力に対する懸念の高まり、世界中の発展途上国における需要の増加などが、予測期間中にペット用家具の需要を促進すると予想される主な要素です。

ペット用家具の市場動向

ペット飼育者の増加とペット用カスタマイズ家具の普及

ペットを飼い、家族として大切にする傾向が世界的に強まっています。新時代のペットの親であるミレニアル世代は、四つ足の子供たちも、飼い主と同じように家具が揃った家を持つべきだと感じており、より快適で、耐久性があり、家の美観を乱さないスタイリッシュなペットアクセサリーや家具が求められています。

また、ペット用家具はカスタマイズが可能なため、お客様にとってより魅力的であり、ペット用家具市場の成長に大きな役割を果たすと考えられます。また、ペット用家具の製造には、オーガニック素材や天然素材が使用されています。

また、ミレニアル世代がペットを飼うようになり、高品質な製品への需要が高まっています。これらのペット所有者は、ペットのためにもっとお金を使いたいと考えています。米国におけるペットの所有率は2020年には70%に増加し、欧州ペットフード産業連盟(FEDIAF)によると、2021年には欧州の46%近くの世帯がコンパニオンアニマルを所有することになるそうです。

例えば、日本のブランドであるディノスは、2021年に人間と猫の両方が座れるように設計された、天然素材のオーク材を使用したテーブルを発売しました。テーブルの下に止まり木があり、テーブルトップの中央には猫のための座席となる穴があるのが特徴的です。ダイニングテーブル、アームレスベンチ、ダイニングテーブル用シェルフクッションなどがセットになっています。

ペット用家具のパーツをお客様が組み立て、最終製品の素材や色を選べるようにすることで、カスタマイズによる製品イノベーションを実現します。また、寝具、収納スペース、座席構成などの機能もカスタマイズされたペット用家具で提供されており、今後数年間、世界のペット用家具市場の成長を増大させる可能性が非常に高いです。

北米が市場を席巻

北米はペット用品の巨大市場であり、現在も急速な成長を続けています。米国とカナダは、ペットの飼育頭数が最も多く、ペット用アクセサリーや家具に支出を惜しまない飼い主が多い主要国です。米国のペットの親たちは、ペットの幸福と安全のために、より多くの支出をしています。米国ペット用品協会(APPA)によると、2018年だけでペットの支出は905億米ドルに達し、2021年には36.5%上昇し、1236億米ドルに達しました。

米国では特に猫が家具を自由に使える可能性が高く、また犬も国内で家具をフルに使える可能性が高いです。先進的で費用対効果の高いカスタマイズ家具のイントロダクション、ペットケアに対する関心の高まり、動物の健康支出の増加などが、ペット用家具の世界の需要増に寄与しています。

Pawscapeは、消費者向け直販サイトを開設し、特にリモートワークの増加により、人々が自宅でペットと過ごす時間が増えていることから、幅広い種類の猫用・犬用家具を提供しています。Pawscapeの製品は革新的で、それぞれのペットを育てるために特別にデザインされた全く新しい家具を提供しています。さらに、バンクーバーを拠点とする猫用家具会社Tuft+Pawは、2018年にeコマース・プラットフォームを立ち上げました。特にパンデミック時のその驚異的な成長は、カナダにおける市場の需要を強調しています。

それに加えて、このペット用家具の製造に使用される原材料の革新も、市場を特徴付ける要因の一つです。籐、ジュート、木材、ラミネートなどの生分解性材料は、プラスチックや他の合成物質よりも長持ちするだけでなく、環境のために優れています。ペットのための持続可能で安全な製品に対する顧客の関心は、すでに北米市場において大きな要因となっており、近年プレミアムペット用家具市場を押し上げている大きな動向であり、予測期間においても同様のことが予測されます。

ペット用家具市場の競合分析

ペット用家具市場は、急増する需要に対応するため、多くのプレイヤーが革新的な製品で市場に参入しており、かなり細分化されています。North American Pet Products、Go Pet Club、Petpals Group Inc、MidWest Homes For Pets、Ultra Modern Petは、市場で営業している主要なプレーヤーです。これらの企業は、スマートなペット用家具を設計し、保存期間を改善するために、生産技術の研究開発活動に多くの投資を行うことで、技術革新に重点を置いています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ベッド&ソファー
    • 住宅
    • 木造・コンドミニアム
    • その他
  • ペットの種類
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • North American Pet Products
    • Go Pet Club
    • MidWest Homes For Pets
    • PetPals Group, Inc
    • Ultra Modern Pet
    • Critter Couch Company
    • Inter IKEA Systems B.V.
    • Ware Pet Products
    • Ultra Modern Pet
    • Design Milk

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67664

Pet Furniture Market is projected to register a CAGR of 5.8% during the forecast period.

Key Highlights

  • Pets play a significant role in social lives across the demographic spectrum in developed countries. This is fueling the demand for pet furniture. Pet furniture is a specialty product that is manufactured according to the requirements of different types of pets, like dogs, cats, and others. Tailor-made design levels have increased, and consumers are also giving these products a prominent place in their homes. This has created new segments in pet furniture, especially for handmade products in the mid- to high-end markets. Pet furniture is available in pet specialty stores and retail outlets such as supermarkets, hypermarkets, and online globally.
  • Pet furniture is primarily popular in developed regions of the Americas and Europe, where manufacturers are developing new product innovations to assist pet owners in adapting to more convenient lifestyles. The dogs and cats segment is critical to the market's performance.The concern of pet parents over the quality and safety of the products is pushing the market towards the premium end as customers are willing to spend more.

The Asia Pacific is another growing region in the market that has witnessed dramatic growth in the pet industry. Indonesia, Vietnam, the Philippines, and Thailand are the countries with the highest number of pet owners in the Asia-Pacific region. Other regions like India are also seeing significant growth in the number of pets. Increasing disposable income, which has led to increased spending on pets, rising concerns about the health and fitness of pets, and increasing demand in developing nations across the globe are some of the key elements expected to prompt the demand for pet furniture over the forecast period.

Pet Furniture Market Trends

Increasing Pet Owners and Popularity of Customized Pet Furniture

The trend of keeping pets and treating them as family members is rising globally. The Millennials, new-age pet parents, feel their four-legged children should also have well-furnished homes and have their own set of furniture like their owners, which makes for more comfortable, durable, and stylish pet accessories and furniture that does not disturb the aesthetic sense of home.

Customization holds more appeal to customers as it adds a personal touch to pet furniture, and this factor will play a large role in the growth of the pet furniture market. Manufacturers are using organic or natural materials for making pet furniture.

Further, demand for quality products is growing as pet adoption among millennials increases. These pet owners are willing to spend more on their pets. Pet ownership in the United States increased to 70% of households in 2020, and according to the European Pet Food Industry Federation (FEDIAF), nearly 46% of households in Europe will own a companion animal by 2021.

For instance, in 2021, the Japanese brand Dinos released a new table designed for both humans and cats to sit at that is made of all-natural oak. table featuring a perch underneath it, and a hole in the center of the tabletop that provides a seat for the cat. The set includes a dining table, an armless bench, a dining table shelf cushion, and more.

Product innovation through customization is achieved by offering customers the choice to build parts of the pet furniture and choose the material and color of the final product. Also, features such as bedding, built-in storage space, and seating configurations are being offered with customized pet furniture, which is very likely to augment the growth of the global pet furniture market over the coming years.

North America Dominates the Market

North America has always been a huge market for pet products and is still growing at a rapid pace. The United States and Canada are the two major countries that have the highest number of pets and pet owners who are willing to spend on pet accessories and furniture. Pet parents in the United States are spending more on their pets' well-being and safety. According to the American Pet Products Association (APPA), in 2018 alone, pet spending hit USD 90.5 billion, and it rose by 36.5% in 2021 and reached USD 123.6 billion.

Cats are especially likely to have free rein with furniture in the United States, and dogs are also most likely to have full access to furniture in the country. The introduction of advanced, cost-effective, and customized furniture, rising concerns about pet care, and an increase in animal health expenditure all contribute to a global increase in demand for pet furniture.

Pawscape opened its direct-to-consumer website, offering a wide range of cat and dog furniture as people are spending more time at home with their pets, especially after the increase in remote employment. Pawscape products are innovative, offering a whole new range of furniture specifically designed to nurture each pet. Further, the Vancouver-based cat furniture company, Tuft+Paw, launched its e-commerce platform in 2018. Its tremendous growth, especially during the pandemic, emphasizes the market demand in Canada.

Adding to it, innovation in the raw materials used for the manufacturing of this pet furniture is another factor characterized by the market. Biodegradable materials such as wicker, jute, wood, and laminate not only last longer than plastics and other synthetic substances but are also better for the environment. The concern of customers over sustainable and safe products for their pets has already been a huge factor in the North American market and is a major trend that has been driving up the premium pet furniture market in recent years and is projected to do the same in the forecasted period.

Pet Furniture Market Competitor Analysis

The Pet furniture market is fairly fragmented with many players entering the market with innovative products to cater to the spiking demand. North American Pet Products, Go Pet Club, Petpals Group Inc, MidWest Homes For Pets and Ultra Modern Pet are the major players operating in the market. These players are focusing on innovation by investing a lot in R&D activities in production technologies to design smart pet furniture and improve shelf life.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product type
    • 5.1.1 Bed & Sofas
    • 5.1.2 Houses
    • 5.1.3 Trees & Condos
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 Pet Type
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Rest of the Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Rest of the Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 North American Pet Products
    • 6.3.2 Go Pet Club
    • 6.3.3 MidWest Homes For Pets
    • 6.3.4 PetPals Group, Inc
    • 6.3.5 Ultra Modern Pet
    • 6.3.6 Critter Couch Company
    • 6.3.7 Inter IKEA Systems B.V.
    • 6.3.8 Ware Pet Products
    • 6.3.9 Ultra Modern Pet
    • 6.3.10 Design Milk

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS