市場調査レポート
商品コード
1190249
CBDペット製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)CBD Pet Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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CBDペット製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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CBDペット製品市場は、予測期間中に12%のCAGRで推移すると予測されています。
ペットの所有者は、ペットを家族の不可欠な一員と見なし、ペットのために支出します。ペットのために高品質のフードやサプリメントにお金をかけることを選択する人が増えています。フード以外にも、外科的な獣医の診察、グルーミング用品、おもちゃ、ビタミン剤、CBD製品などの費用への支出も近年増えてきています。
米国ペット用品協会(APPA)が実施した全国ペット飼育者調査(2021-2022)によると、米国では、米国世帯の約70%がペットを所有しており、これは2019年から約6.5%増の9050万世帯に相当し、これによりペットケア支出が急増して、富裕層向け製品やサービスが大幅に増加しています。
ペットは高齢者の良き伴侶と考えられているため、世界的に高齢化が進んでいることも、調査した市場の成長を後押しする理由の1つです。また、メーカーは、さらに研究市場の成長を後押ししているCBDオイルなどのペット製品を製造するための有機または天然材料を使用しています。
さらに、ペットの所有権の増加に伴い、ペットの所有者は、CBD製品を含む、より多くのオプションを持つサービスパッケージにますます費やしています。ペットの重要性の高まりにより、改良されたペットケア製品への欲求が高まっており、予測期間中の市場成長の要因として作用しています。
北米は伝統的に最大の市場であり、主にペットのヒューマニゼーション傾向のためです。米国は、北米市場におけるCBDペット販売の最大市場であり、市場シェアの半分以上を占めています。米国ペット用品協会によると、米国のペット所有者は2021年にペット用品、治療、獣医学的ケアに約1236億米ドルを費やしたと推定されます。CBDペット製品がより入手しやすく受け入れられつつあるため、位置づけの良いサプライヤーや販売業者は、CBDペット販売の成長の途方もない機会を探ることができるようになるでしょう。
米国、大麻調査会社ブライトフィールドグループによると、CBDペット製品市場は2021年に6億2900万米ドル相当の売上を生み出し、2020年に比べて50%近く増加しました。さらに、2021年、米国で購入されたCBD関連ペット製品のほとんど(77%)は、犬用でした。さらに、ペットケア、医薬品、ウェルネス目的のカンナビジオールの受け入れが全体的に増加していることが、市場成長を促進すると予想されます。
同様に、市場の成長は、米国市場でCBDベースのペット製品を提供している主要なプレーヤーであるHempMy Pet、Canna-Pet、Fomo Bones、Wet Noses、Honest Paws、Green Roads of Florida、Joy Organics、Holista Pet、Pet ReliefなどのCBDペット企業によって行われる研究開発活動の増加にも起因することがあります。例えば、2021年10月、FOMO BonesはShopifyで新しくデザインされたウェブサイトを立ち上げ、プラットフォーム上で最初のCBD公認マーチャントの1つとなっています。このように、長年にわたり、大幅に強化された市場の集中は、北米市場におけるCBDペット製品の販売を加速させる可能性があります。
CBDペット製品市場は断片的な市場です。市場のプレーヤーには、GCH, Inc.、Canna-Pet、Honest Paws、HempMy Pet、Fomo Bonesなどがあります。パートナーシップ、製品の発売、M&A、R&D投資は、市場で活発なプレーヤーが最も採用する戦略の一部です。
The CBD Pet Products Market is projected to register a CAGR of 12% over the forecast period.
Pets owners spend on their pets as they view pets as a integral member of the family. The population is increasingly opting to spend on quality food and supplements for their pets. Apart from food, the spending on expenses, such as surgical vet visits, grooming aids, toys, vitamins, and CBD products has also increased in recent years.
According to National Pet Owner's Survey (2021-2022) conducted by the American Pet Products Association (APPA), in United States, almost 70% of United States households own a pet, which equates to 90.5 million homes an increase of approximately 6.5% from the year 2019 and this has boomed the pet care spending which has resulted in a huge increase in products and services aimed toward affluent pet owners.
The rising aging population in the world is one of the reasons driving the growth of the market studied, as pets are considered good companions for the elderly. Moreover, manufacturers are using organic or natural materials for manufacturing pet products such as CBD Oils which is further boosting the growth of the market studied.
Furthermore, with the growing ownership of pets, pet owners are increasingly spending on service packages with more options, including CBD products. The desire for improved pet care products has increased owing to the growing importance of pets, which is acting as a factor for the growth of the market during the forecast period.
North America is traditionally the largest market for pets, primarily owing to the pet humanization trend. United States is the largest market for CBD pet sales in the North American market, accounting for more than half of the market share. According to the American Pet Products Association, US pet owners are estimated to have spent about USD 123.6 billion in 2021 on pet supplies, treatments, and veterinary care. As CBD pet products are becoming more readily available and accepted, well-positioned suppliers and distributors will be able to explore the tremendous opportunities for growth in CBD pet sales.
According to United States, cannabis research firm Brightfield Group, the CBD pet product market generated sales worth USD 629 million in 2021, nearly 50% more than in 2020. Furthermore, in 2021, most of the CBD-related pet products (77%) purchased in United States were for dog consumption. Additionally, an overall increase in the acceptance of cannabidiol for pet care, pharmaceutical, and wellness purposes is expected to fuel the market growth.
Likewise, the market growth can also be attributed to the increasing R&D activities conducted by CBD pet companies such as HempMy Pet, Canna-Pet, Fomo Bones, Wet Noses, Honest Paws, Green Roads of Florida, Joy Organics, Holista Pet, and Pet Relief who are the key players offering CBD-based pet products in United States market. For instance, in october 2021, FOMO Bones launched a newly designed website on Shopify and became one of the first CBD-approved merchants on the platform. Thus, over the years, the much-strengthened market concentration is likely to accelerate the sales of CBD pet products in the North American market.
The CBD Pet Products Market is a fragmented market. Some of the players in the market are GCH, Inc., Canna-Pet, Honest Paws, HempMy Pet, and Fomo Bones. Partnerships, product launches, mergers and acquisitions, and R&D investments are some of the most adopted strategies by active players in the market.