市場調査レポート
商品コード
1439719
猫砂:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Cat Litter - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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猫砂:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 2~3営業日
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猫砂市場規模は2024年に50億3,000万米ドルと推定され、2029年には65億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5.40%で成長する見込みです。
ペットの"所有 "からペットの"子育て"へのシフトは、特に先進国で調査された市場の重要な傾向でした。先進国では約3分の1の世帯がペットを飼っています。米国ペット用品協会の調査によると、米国では猫の飼育数が大幅に増加し、2000年の7,300万匹から2021年には約2億2,000万匹になるといいます。このようなペットの人間化という概念は、健康意識の高まりにつながり、猫砂などのペット用品の需要を生み出しました。これとともに、人間と動物の絆が深まることで、消費者のペットへの出費意欲が高まっています。これは、人々がペットの健康と衛生を確保するために、(猫砂のような)より多くの製品を購入する傾向にあることを示す明確な指標です。
ブラジルペット用品産業協会(Abinpet)によると、2021年のブラジルの猫の数は約2,710万匹で、2020年の2,560万匹から増加しています。このような飼い猫人口の増加と多頭飼いの増加が、猫砂の需要を牽引する要因となっています。また、市場に効率的な製品が導入され、猫の世話が容易になりつつあります。したがって、セルフクリーニング猫砂は、猫の飼い主の時間の制約にもかかわらず、猫の衛生状態を維持するのに役立ちます。このように、世界中でペットとペットの飼い主の数が増加し、一人当たりの所得が増加したことで、ペットの人間化が促進されました。この要因は、健康志向のペットオーナーの間で、猫砂のような衛生製品の市場を牽引すると予想されます。
北米は猫砂の最大市場です。この地域は、需要が増加し続けているため、猫砂にとって魅力的で有利な市場です。猫はこの地域で最も人気のあるコンパニオンアニマルです。アメリカの家庭におけるペットの重要性の高まりと、大規模店舗や専門店経由のより良いマーケティングがこの成長を牽引しています。これに加えて、ペットの飼い主が飼い猫の衛生状態を維持するために革新的な製品を求める需要が高いことも、市場の成長を後押ししています。
これに加え、同地域では猫の飼い主が増加しているため、同地域は引き続き主要市場となっています。米国やカナダなどがこの地域の主要市場です。米国ペット用品協会の2021-2022年の調査によると、4,530万世帯。ペットの猫の健康のために年間約1,000米ドルが費やされています。さらにカナダでは、多くの企業が猫砂製品を集中的に販売しています。例えば、"Canada Litter "は、自社の製品は吸収率が高く、固まりが良いと主張しています。同社は、壊れた塊や固まった砂がトレイの側面にこびりつくことなく、猫のトレイから簡単にすくうことができると製品を販売しています。
さらに、猫砂市場の継続的な製品開拓と拡大が市場の成長を後押ししています。例えば、2022年10月、Clorox Companyはウェストバージニア州マーティンズバーグに新しい猫砂製造工場を開設しました。この工場ではFresh StepとScoop Awayの猫砂製品が生産されます。猫砂を含む様々なペットケア製品を提供するeコマースストアが増加しています。例えば、Amazon.comによると、メキシコのペットケア製品のオンライン小売は、2020年に前年比14.3%増の48万米ドルを記録しました。
猫砂市場は細分化されており、大手企業が最小限のシェアを占め、その他が大きなシェアを占めています。市場の主要企業は、Mars Inc.、Nestle SA、Church &Dwight Co Inc.、Oil-Dri Corporation of America、The Clorox Companyです。メーカーは市場シェアを拡大するため、合併や買収などの戦略に注力しています。
The Cat Litter Market size is estimated at USD 5.03 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.40% during the forecast period (2024-2029).
The shift from pet 'ownership' to pet 'parenting' has been a crucial trend in the market studied, particularly in developed countries. About one-third of the households in developed countries own a pet. According to a survey by the American Pet Products Association, there was a significant rise in cat population in the United States, from 73 million in 2000 to about 220 million in 2021. This concept of pet humanization led to an increase in health consciousness and generated a demand for pet products, such as cat litter. Along with this, the growing human-animal bond augments the consumers' willingness to spend more money on their pets. This is a clear indicator of people's inclination toward buying more products (like cat litter), ensuring their pets' health and sanitation.
According to the Brazilian Association of the Industry of Pet Products (Abinpet), there were around 27.1 million cats in Brazil in 2021 which increased from 25.6 million in 2020. This growth in the population of pet cats and the increase in the number of multi-cat households are the factors driving the demand for cat litter. In addition, it is becoming easier to take care of cats with the introduction of efficient products in the market. Therefore, self-cleaning cat litter helps to maintain the cat's hygiene, despite the time constraints of the cat's owner. Thus, the increasing number of pets and pet owners worldwide and the increased per capita income facilitated pet humanization. This factor is expected to drive the market for sanitation products, like cat litter, among health-conscious pet owners.
North America is the largest market for cat litter. This region is a fascinating and lucrative market for cat litter, as demand continues to rise. Cats are the most popular companion animal in this region. The increased importance of pets in American families and better marketing via large-scale outlets and specialized stores are driving this growth. In addition to this, owing to the high demand by pet owners, for innovative products to maintain the hygiene of their cats is also driving the market growth.
Along with this, due to the increasing number of cat owners in the region, the region continues to be the leading market. Countries such as the United States and Canada are the major markets in the region. According to the American Pet Products Association's survey for 2021-2022, 45.3 million households. Approximately USD 1,000 is spent annually for the well-being of pet cats. Moreover, in Canada, many companies are marketing their cat litter product intensively. For instance, "Canada Litter" claims its product has a high absorption rate and good clumping. The company markets its product, saying it makes it easy to scoop from the cat's tray without leaving a mess of broken clumps or hardened sand stuck to the side of the tray.
Furthermore, continuous product developments and expansions in the cat litter market are bolstering the growth of the market. For instance, in October 2022, Clorox Company's opened a new cat litter manufacturing plant in Martinsburg, West Virginia. The plant will produce Fresh Step and Scoop Away cat litter products. Theincreased number of e-commerce stores offering various pet care products, including cat litter. For instance, according to Amazon.com, the online retail of pet care products in Mexico was recorded at USD 0.48 million in 2020, rising by14.3% from the previous year.
The cat litter market is fragmented with the major players occupying minimal share in the market studied, and others accounting for major share. The top players in the market are Mars Inc., Nestle SA, Church & Dwight Co Inc., Oil-Dri Corporation of America, and The Clorox Company. Manufacturers are focusing on strategies such as mergers and acquisitions to increase their market shares.