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市場調査レポート
商品コード
1404483

グリオキシル酸-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Glyoxylic Acid - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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グリオキシル酸-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

グリオキシル酸市場規模は2024年に207.58キロトンと推定され、2029年には283.06キロトンに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは6%超で成長する見込みです。

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COVID-19の発生は、世界各地での操業停止、製造活動やサプライチェーンの混乱、生産停止などを引き起こし、2020年の市場に悪影響を与えました。現在、市場はパンデミックから回復しています。市場は2022年にはパンデミック以前の水準に達し、今後も安定した成長が見込まれます。

主要ハイライト

  • グリオキシル酸はパーソナルケアと化粧品業界で中和剤として広く使用されており、市場成長を促進すると予想されます。
  • その反面、グリオキシル酸の製造時に発生する排出規制や廃棄物処理課題に関する環境規制が、予測期間中の市場成長を抑制すると予想されます。
  • さらに、製薬分野でのグリオキシル酸の使用に関する技術的進歩の高まりは、将来的に世界市場に有利な成長機会を生み出す可能性が高いです。
  • アジア太平洋は世界の市場を独占しており、中国、インド、日本などの国々が最大の消費者です。

グリオキシル酸市場の動向

パーソナルケアと化粧品分野からの需要増加

  • グリオキシル酸の需要はここ数年、パーソナルケア分野からの需要が大きな意味を持っています。
  • グリオキシル酸はパーソナルケア業界で中和剤として広く使用されています。応用分野としては、シャンプー、ローション、コンディショナーなどの縮毛矯正製品があります。
  • Happiマガジンによると、米国ではシャンプーの販売本数は通常のシャンプーが最も多く、2022年には約3億8,800万本、次いでフケ用シャンプー、シャンプーとコンディショナーのコンボパックが続く。このように、シャンプーの消費拡大が市場の成長を後押しする可能性が高いです。
  • さらに、世界の化粧品産業は、様々な消費者からの高い需要により急成長しています。パーソナルケア製品の利点に対する消費者の意識の高まりにより、化粧品やパーソナルケア製品の使用率が高まっています。
  • さらに、国民の可処分所得と購買力の増加が、化粧品とパーソナル・ケア製品に対する需要の伸びをさらにもたらし、市場の成長に拍車をかけています。
  • 中国は世界第2位のパーソナルケア製品市場であり、国際貿易局(ITA)によれば、2025年には800億米ドル近くになると予測されています。これは、消費者がますます洗練され、中間層が多いためであり、人口の継続的な増加もパーソナルケアとスキンケア製品への需要を煽る要因となっています。
  • したがって、前述の要因を考慮すると、グリオキシル酸の需要は予測期間中に大幅に増加すると予想されます。
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アジア太平洋が市場を独占する

  • アジア太平洋は、パーソナルケアや化粧品、医薬品、農薬などのエンドユーザーからの需要の高まりにより、グリオキシル酸市場の主要市場となっています。
  • 中国、インド、日本などがアジア太平洋のグリオキシル酸の主要消費国です。化粧品とパーソナルケアは、この地域で最も急成長している分野の一つです。
  • 人口の継続的な増加もパーソナルケア需要を煽る要因の一つです。また、農業活動の活発化に伴い農薬の消費量が増加していることも、調査対象市場の需要を押し上げています。
  • Invest Indiaによると、インドのパーソナルケア・衛生市場は2022年に150億5,000万米ドル規模に達し、2026年には173億4,000万米ドルに達すると予測されています。このため、予測期間中の市場成長は著しいです。
  • さらに、グリオキシル酸はビタミン、抗ヒスタミン剤、抗生物質などの医薬化合物の製造における主要中間体としても使用されています。中国の医療産業は、所得の増加、健康意識の高まり、高齢化によって急速な成長を遂げています。同国では、ジェネリック医薬品、治療用医薬品、原薬、伝統的な漢方薬が生産されています。
  • 中国政府は医療産業開拓のため、2030年までに市場規模を2兆4,000億米ドルにすることを目標とする「ヘルシー・チャイナ2030」構想を実施しています。
  • さらに2023年8月、中国国務院は、中国の医療とバイオ医薬品分野の発展に焦点を当てた、外国投資のためのビジネス環境改善を目指す24項目のガイドラインリストを発表しました。
  • したがって、前述の動向により、予測期間中、アジア太平洋がグリオキシル酸市場を独占すると予想されます。

グリオキシル酸産業概要

グリオキシル酸市場は部分的に統合されています。主要企業(順不同)には、Akema S.r.l.、Zhonglan Industry Xinjiang Guolin New Materials、WeylChem International GmbH、STAN Chemicalなどが含まれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 農薬分野からの需要増加
    • パーソナルケアと化粧品産業からの用途拡大
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 排出規制と廃棄物処理に関する厳しい規制
    • その他の阻害要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(数量ベース))

  • エンドユーザー
    • パーソナルケアと化粧品
    • 医薬品
    • 農薬
    • 香料産業
    • その他(飲食品など)
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Akema S.r.l.
    • Zhonglan Industry Co.,Ltd.
    • STAN Chemical Co., Ltd
    • Xinjiang Guolin New Materials Co., Ltd
    • Haihang Industry
    • Hubei Hongyuan Pharmaceutical Technology Co., Ltd
    • JIAXING ZHONGHUA CHEMICAL Co., Ltd
    • WeylChem International GmbH
    • Amzole India Pvt. Ltd
    • Ensince Industry Co., Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

  • 医薬品分野における技術進歩の拡大
  • その他の機会
目次
Product Code: 65724
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The Glyoxylic Acid Market size is estimated at 207.58 kilotons in 2024, and is expected to reach 283.06 kilotons by 2029, growing at a CAGR of greater than 6% during the forecast period (2024-2029).

The COVID-19 outbreak caused nationwide lockdowns around the world, disruption in manufacturing activities and supply chains, and production halts, all of which had a negative impact on the market in 2020. Currently, the market has recovered from the pandemic. The market reached pre-pandemic levels in 2022 and is expected to grow steadily in the future.

Key Highlights

  • Glyoxylic Acid is widely used as a neutralizing agent in the personal care and cosmetic industry, which is expected to fuel market growth.
  • On the flip side, environmental regulation regarding emission control and waste disposal challenges generated during the manufacturing of glyoxylic acid is anticipated to restrain the growth of the market over the forecast period.
  • Further, the growing technological advancements concerning the use of glyoxylic acid in the pharmaceutical sector are likely to create lucrative growth opportunities for the global market in the future.
  • The Asia-Pacific region dominated the market around the world, with countries like China, India, and Japan being the biggest consumers.

Glyoxylic Acid Market Trends

Increasing demand from Personal Care and Cosmetics Sector

  • The demand for glyoxylic acid has gained a lot of significance in the past few years from the personal care segment.
  • Glyoxylic acid is widely used as a neutralizing agent in the personal care industry. Some of the areas of application include hair straightening products such as shampoos, lotions, conditioners, etc.
  • According to Happi Magazine, in the United States, the shampoo unit sales were highest for regular shampoo, generating sales of about 388 million units in 2022, followed by dandruff shampoo and shampoo and conditioner combo packs. Thus, the growing consumption of shampoo is likely to boost the market growth.
  • Further, the global cosmetic industry has been growing rapidly due to high demand from various consumers. Increasing awareness about the benefits of personal care products among customers is resulting in higher usage of cosmetics and personal care products as they protect skin from harmful UV rays, besides providing other benefits.
  • Moreover, growing disposable incomes and the purchasing power of the population are further leading to the growth in demand for cosmetics and personal care products, thereby fueling the market's growth.
  • China is the world's second-largest personal care products market, and as per the International Trade Administration (ITA), it is projected to be worth nearly USD 80 billion by 2025. This is due to increasingly sophisticated consumers and a large middle-class section of people and continuous growth in population is another factor fueling the demand for personal care and skin care products, which in turn is anticipated to boost the market growth.
  • Therefore, considering the aforementioned factors, the demand for glyoxylic acid is expected to increase significantly during the forecast period.
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Asia-Pacific to Dominate the Market

  • Asia-Pacific is the major market for the glyoxylic acid market owing to the rising demand from end-users such as personal care and cosmetics, pharmaceuticals, and agrochemicals.
  • Countries such as China, India, Japan, etc., are the major consumers of glyoxylic acid across the Asia-Pacific region. Cosmetics and personal care are one of the fastest-growing sectors in the region.
  • Continuous growth in population is another factor fueling the demand for personal care. Additionally increasing the consumption of agrochemicals in the country with the increasing agriculture activities is boosting the demand of the market studied.
  • According to Invest India, the market for personal care and hygiene in India is worth USD 15.05 billion in 2022 and is forecasted to reach USD 17.34 billion in 2026. Thus driving the market growth significantly during the forecast period.
  • Further, glyoxylic acid is also used as a key intermediate in the manufacturing of pharmaceutical compounds, such as vitamins, antihistamines, and antibiotics. China's healthcare industry is experiencing rapid growth, driven by rising incomes, increasing health awareness, and an aging population. The country produces generics, therapeutic medicines, active pharmaceutical ingredients, and traditional Chinese medicine.
  • The government of China has implemented the "Healthy China 2030" initiative, for developing the healthcare industry, which aims for the market to reach a value of USD 2.4 trillion by 2030.
  • Furthermore, in August 2023, China's State Council released a 24-point list of guidelines aiming to improve the business environment for foreign investment which focuses on advancing Chinese healthcare and biopharma sectors.
  • Therefore, owing to the aforementioned trends, the Asia-Pacific region is expected to dominate the glyoxylic acid market during the forecast period.

Glyoxylic Acid Industry Overview

The glyoxylic acid market is partially consolidated in nature. The major players (not in any particular order) include Akema S.r.l., Zhonglan Industry Co.,Ltd. Xinjiang Guolin New Materials Co., Ltd, WeylChem International GmbH, and STAN Chemical Co., Ltd., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand from Agrochemicals Sector
    • 4.1.2 Growing Applications from Personal Care and Cosmetic Industry
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Stringent Regulation Regarding Emission Control and Waste Disposal
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 End-user
    • 5.1.1 Personal Care and Cosmetics
    • 5.1.2 Pharmaceuticals
    • 5.1.3 Agrochemicals
    • 5.1.4 Flavour Industry
    • 5.1.5 Others (Food and Beverage, etc.)
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 China
      • 5.2.1.2 India
      • 5.2.1.3 Japan
      • 5.2.1.4 South Korea
      • 5.2.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 North America
      • 5.2.2.1 United States
      • 5.2.2.2 Canada
      • 5.2.2.3 Mexico
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 Germany
      • 5.2.3.2 United Kingdom
      • 5.2.3.3 Italy
      • 5.2.3.4 France
      • 5.2.3.5 Rest of Europe
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Akema S.r.l.
    • 6.4.2 Zhonglan Industry Co.,Ltd.
    • 6.4.3 STAN Chemical Co., Ltd
    • 6.4.4 Xinjiang Guolin New Materials Co., Ltd
    • 6.4.5 Haihang Industry
    • 6.4.6 Hubei Hongyuan Pharmaceutical Technology Co., Ltd
    • 6.4.7 JIAXING ZHONGHUA CHEMICAL Co., Ltd
    • 6.4.8 WeylChem International GmbH
    • 6.4.9 Amzole India Pvt. Ltd
    • 6.4.10 Ensince Industry Co., Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Technological Advancements in Pharmaceutical Sector
  • 7.2 Other Opportunities