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市場調査レポート
商品コード
1438291

高級ホテル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Global Luxury Hotel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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高級ホテル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の高級ホテル市場規模は、2024年に1,077億7,000万米ドルと推定され、2029年までに1,575億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.90%のCAGRで成長します。

世界ラグジュアリーホテル- マーケット

高級ホテル市場は、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックによる観光客の急激な減少により、2020年に損失に直面しました。観光セクターは、パンデミックによる業績への悪影響をずっと前から感じていました。世界的には、2020年 1月には旅行制限や措置が開始されました。国内外の観光客は、COVID-19感染症への感染を恐れて旅行を制限しました。

旅行・観光業界の隆盛と生活水準の変化により、高級ホテル市場の動向は徐々に成長しています。高級ホテルに対する需要は物件の種類によって異なり、場所、規模、敷地内物件などの要因に影響されます。可処分所得の増加、週末文化の普及、格安航空サービスのイントロダクション、サービス部門の活況が市場を牽引すると予想されています。購買力と生活水準のインフレは、高級リゾートに顧客を引き付ける重要な要素の一部です。都市や国がスポーツイベントを主催することも、高級宿泊施設の需要を促進する重要な要因です。スポーツチームだけでなく、トーナメントのためにさまざまな目的地から旅行する観客も高級ホテルに宿泊を予約する傾向があり、予約数が急増しています。市場の有力企業は、インフラストラクチャに多額の投資を行っており、顧客に提供する美観と全体的な快適性を高めるために、最新のアクセサリで自社物件をアップグレードしています。予測期間中、北米地域が市場を独占し、次に欧州地域が続くと予想されます。ビジネスホテルセグメントがリードしており、市場を独占すると予想されています。

高級ホテル市場の動向

アプリやウェブサイトでのサービスとオンライン予約のデジタル化の増加

高級ホテルは、自社のホテルブランドサイトで直接予約を受け付けています。ヒルトンは、世界中の旅行者が予約前に平均38のWebサイトを閲覧するというよく知られた統計をほのめかし、「Stop Clicking Around」と名付けられたキャンペーンを開始しました。ホテル経営者が顧客に提供するサービスを管理する方法において、アプリの重要性はますます高まっており、宿泊客のサイクルや体験の多くの側面を制御できるようになりました。デジタルおよび非接触型サービスへの傾向は、2020年に新たな勢いを増しました。モバイルチェックイン、非接触型決済、音声コントロール、そして生体認証。顔認証と指紋認証を使用してスマートフォンやラップトップのロックを解除することに慣れている消費者は、ホテルの部屋へのアクセスにも同じ利便性を期待するようになるでしょう。

旅行中に贅沢なライフスタイルを楽しむ傾向が高まる

旅行者の間で休暇や休日に贅沢なライフスタイルを体験する傾向が高まっています。彼らは、それが休暇中に完全にリラックスして元気を取り戻す経験であると考えています。贅沢な滞在を一生の経験として、新婚夫婦やシニア層の間で動向になりつつあります。高級ホテル業界では、ブランドイメージを維持しながらホテルの商品を販売することが動向になっています。このために、多くの戦略と推奨が実践されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察とダイナミクス

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • サービスの種類別
    • ビジネスホテル
    • 空港ホテル
    • のスイートホテル
    • リゾート
    • その他のサービスタイプ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • オーストラリア
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ITC HOTELS
    • Marriott International Inc.
    • Accor SA
    • Belmond Ltd
    • Four Seasons Hotels Limited
    • InterContinental Hotels Group PLC
    • Rosewood Hotels &Resorts
    • Ritz-Carlton Hotel Company LLC
    • Hyatt Corporation
    • Shangri-La International Hotel Management Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 65103

The Global Luxury Hotel Market size is estimated at USD 107.77 billion in 2024, and is expected to reach USD 157.59 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.90% during the forecast period (2024-2029).

Global Luxury Hotel - Market

The luxury hotel market faced losses in 2020 due to the sudden fall in tourism amid the COVID-19 pandemic. The tourism sector has already felt the negative impact of the pandemic on its performance much earlier. Globally, travel restrictions and measures started as early as January 2020. Domestic and international tourists limited their travel due to fear of contracting COVID-19.

The rise in the travel and tourism industry and changing patterns in the standard of living have led to progressive growth in the luxury hotel market trends. The demand for luxury hotels varies with the type of properties and is influenced by factors such as location, size, and on-site properties. Rising disposable income, popularizing weekend culture, the introduction of low-cost airline services, and the booming service sector are expected to drive the market. The inflation in purchasing power and standard of living are some of the key constituents responsible for attracting customers toward luxury resorts. Hosting sports events by a city or country is also a significant factor propelling the demand for luxury accommodations. Sports teams, as well as spectators traveling from different destinations for the tournament, tend to book their stays in luxury hotels, leading to a surge in the number of bookings. Dominant players in the market are investing profoundly in infrastructure and upgrading their property with the latest accessories to enhance aesthetics and the overall comfort offered to customers. The North American region is expected to dominate the market, followed by Europe, over the forecast period. The business hotel segment is leading and is expected to dominate the market.

Luxury Hotel Market Trends

Increasing Digitization of Services and Online Booking on Apps and Websites

Luxury hotels take direct bookings on their own hotel brand sites. Hilton launched a campaign aptly called 'Stop Clicking Around,' alluding to the well-known statistic that global travelers browse an average of 38 websites before booking. Apps are increasingly important in the way hoteliers manage the services they provide to their customers and can now control many aspects of the guest cycle and experience. The trend toward digital and contactless services gained new momentum in 2020. Traditionally, customer-facing services are being given an overhaul, owing to the more widespread use of technology-assisted options, such as mobile check-in, contactless payments, voice control, and biometrics. Consumers who have become accustomed to unlocking their smartphones and laptops using facial and fingerprint recognition will soon come to expect the same convenience in accessing their hotel rooms.

Growing Trend of Availing Luxurious Lifestyle While Travelling

There is a growing trend of experiencing a luxury lifestyle during vacations or holidays among travelers. They see it as a totally relaxing and rejuvenating experience during vacation. This is becoming the trend among newly married couples and senior citizens, as they sum up this luxury stay as a lifetime experience. In the luxury hotel industry, it has become a trend to market their offerings while maintaining their brand image; for this, many strategies and endorsements are being practiced.

Luxury Hotel Industry Overview

The report covers major international players operating in the luxury hotel market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with factors such as technological advancements and service innovations, infrastructure development by local government and other facilities are attracting businesses and tourists.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service Type
    • 5.1.1 Business Hotels
    • 5.1.2 Airport Hotels
    • 5.1.3 Suite Hotels
    • 5.1.4 Resorts
    • 5.1.5 Other Service Types
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Russia
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Australia
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 India
      • 5.2.3.5 South Korea
      • 5.2.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 South Africa
      • 5.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 ITC HOTELS
    • 6.1.2 Marriott International Inc.
    • 6.1.3 Accor SA
    • 6.1.4 Belmond Ltd
    • 6.1.5 Four Seasons Hotels Limited
    • 6.1.6 InterContinental Hotels Group PLC
    • 6.1.7 Rosewood Hotels & Resorts
    • 6.1.8 Ritz-Carlton Hotel Company LLC
    • 6.1.9 Hyatt Corporation
    • 6.1.10 Shangri-La International Hotel Management Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER