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市場調査レポート
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1005646

英国のペットフード市場-成長、動向、COVID-19の影響、および予測(2021~2026年)

United Kingdom Pet Food Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2-3営業日

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英国のペットフード市場-成長、動向、COVID-19の影響、および予測(2021~2026年)
出版日: 2021年04月21日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2-3営業日
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

英国のペットフードの市場規模は、予測期間(2021~2026年)中に4.5%のCAGRで拡大するとみられています。

世界に大流行したCovid-19は、英国のペットフード市場にとって非常に厄介な時期となりました。ロックダウンの初期段階であった2020年には、ペットフードの買い占めによる需要の急増と、それに続く消費者の備蓄による需要の減少が見られました。ロックダウン規制により、供給が制限され、サプライチェーンの速度が低下しました。

ペットのヒト化には、飼い主が休日、栄養、ヘルスケアなど、人間の生活の多くの側面に、よりペットを取り入れようとすることが含まれます。これは、ペットフードなど、ペットのためのヒト向けの商品やサービスの商業化につながり、この市場の成長を支える主要な推進力として機能しています。さらに、核家族への人口動態の変化は、ペットの所有権の増加につながります。社会的優先順位の変化は、ペットの飼養方法に影響を与えています。ウェットペットフードセグメントは、国の市場を独占しています。市場の主要なプレーヤーには、Mars、Inc.、Nestle Purina Petcare Company、Pets Choice Ltd、Hill's Pet Nutrition、Inc.、JM Smucker Company(Big Heart Pet Brands、Inc。)、およびBlue Buffalo Pet Products、Inc.などがあります。

当レポートでは、英国のペットフード市場について調査し、市場の概要とともに、ペットタイプ別、製品タイプ別、流通チャネル別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場の推進力
  • 市場の抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットタイプ別
    • ネコ
    • その他
  • 製品タイプ別
    • ドライペットフード
    • ウェットペットフード
    • 動物用食事療法
    • 御馳走&スナック
    • その他
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 最も採用された競合他社の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mars Inc
    • Nestle SA (Purina)
    • Hill's Pet Nutrition, Inc.
    • United Petfood
    • Diamond Pet Foods
    • Pets Choice Ltd
    • Wellpet
    • InVivo NSA
    • The JM Smucker Company (Big Heart Pet Brands, Inc.)
    • Blue Buffalo Pet Products, Inc.

第7章 市場機会と動向

第8章 COVID-19の市場への影響

目次
Product Code: 56256

The United Kingdom pet food Market is projected to register a CAGR of 4.5% during the forecast period (2021-2026).

The global pandemic Covid-19, has been an exceptionally troubling period for United Kingdom pet food market. In 2020 during the intial stage of lockdown, there was a sudden surge in demand due to panic buying of pet food and followed by decreased demand due to stockpiling among the consumers. Due to lockdown restrictions the supply has become constrained, which resulted in the slow down of supply chain.

Pet humanization involves owners trying to incorporate pets into more and more aspects of their human lives, like holidays, nutrition, health care, and more. This led to the commercialization of human-like goods and services for pets such as pet food is acting as a major driver behind the growth of this market. Furthermore, the demographic shifts towards nuclear families lead to increased pet ownership. Changing societal priorities have influenced in the way pet is being fed. The wet pet food segment dominates the market in the country. The major players in the market are Mars, Inc., Nestle Purina Petcare Company, Pets Choice Ltd, Hill's Pet Nutrition, Inc., The J.M. Smucker Company (Big Heart Pet Brands, Inc.), and Blue Buffalo Pet Products, Inc., among others.

Key Market Trends

Rising Trend of Pet humanization

The rapid pace of economic and societal changes are driving pet ownership and pet food market trends. The new generation is becoming more isolated, and as a result, pets are treated as companions leading to the growth of the pet food market. According to Pet Food Manufacturers Association (PFMA), dog and cat population in the United Kingdom was 9 million and 8 million respectively with the households owning dog and cat being 26% and 18% respectively in 2018. The dog and cat population in 2017 stood at 8.5 million and 8 million respectively. In 2018, the total number of households owning pets was 13 million which equates to 45% of total households in the United Kingdom whereas in 2017 there were 12 million households owning pets. Thus, the growing pet population coupled with the rising pet-owning trend will drive the pet food market during the study period.

Wet Food Segment Dominates the Market

Owing to the increasing pet population the pet food market in the United Kingdom is recording steady growth. Consumers are buying pet foods in large quantities than in the past and are moving from table scraps and home-cooked food to packaged/prepared pet food, especially for dogs, as there is an ongoing movement for higher quality and nutritionally sound premium wet pet food. According to the Pet Food Manufacturers Association (PFMA), the market volume for wet food (which includes only cat and dog food) 538,000 tons in 2018 compared to 555,000 in 2017. Furthermore, the volume of dry food accounted for 516,000 tons in 2018 compared to 514,000 tons in 2017. According to the PFMA report, 91% of vets agree that when fed correctly, commercially prepared food provides optimum nutrition for cats and dogs

Competitive Landscape

The United Kingdom pet food market is consolidated with*few leading*players occupying a major share in the market. The major players in the market are Mars, Inc., Nestle Purina Petcare Company, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition, Inc.), The J.M. Smucker Company, Pets Choice Ltd,*Harringtons*Pet Food, and Blue Buffalo Pet Products, Inc., among others.

Reasons to Purchase this report:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study & Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Pet Type
    • 5.1.1 Dog
    • 5.1.2 Cat
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Dry Pet Foods
    • 5.2.2 Wet Pet Foods
    • 5.2.3 Veterinary Diets
    • 5.2.4 Treats & Snacks
    • 5.2.5 Other Products
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Competitor Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Mars Inc
    • 6.3.2 Nestle SA (Purina)
    • 6.3.3 Hill's Pet Nutrition, Inc.
    • 6.3.4 United Petfood
    • 6.3.5 Diamond Pet Foods
    • 6.3.6 Pets Choice Ltd
    • 6.3.7 Wellpet
    • 6.3.8 InVivo NSA
    • 6.3.9 The J.M. Smucker Company (Big Heart Pet Brands, Inc.)
    • 6.3.10 Blue Buffalo Pet Products, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET