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市場調査レポート

サービス一体化 (コンバージェンス) の実情と提案

Convergence Practices and Propositions

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 930587
出版日 ページ情報 英文 77 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.27円で換算しております。
サービス一体化 (コンバージェンス) の実情と提案 Convergence Practices and Propositions
出版日: 2020年03月31日 ページ情報: 英文 77 Pages
概要

コンバージェンスは、テレビや家庭用電話などのコアセグメントで消費者の行動が変化している成熟した競争の激しい市場において、収益と市場シェアを維持し、成長のための重要な要因となっています。事業者は、顧客との関係性を活用したサービスとしてのネットワークアプローチを展開し、マルチサービス・プレーヤーになろうとしています。

当レポートでは、世界の通信産業におけるサービス一体化 (コンバージェンス) の動きについて分析し、世界の大手通信プロバイダー15社の事例を調査し、各社の新規サービス - 通信バンドル (固定回線/モバイル通信/ケーブルテレビなど) の調整、通信料金引き下げ、公共料金 (電気・ガス料金ほか) セットプランなど - の内容や展開状態、昨今の業績動向などを調査すると共に、業界関係者が今後取り組むべき課題といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

第1章 概要

第2章 分析の背景と内容

第3章 バンドル調整の提案

  • イントロダクション
  • Verizon USA
    • インターネット提案からのTV・電話の分離
    • Mobile + Home Rewards Program
    • 市場の現状
  • Comcast USA
    • Mobile and Flex TV - ケーブルTV解約者向け
    • Flexを用いた「ストリーミング・ファースト」顧客への対応
    • 市場の現状
  • BT UK
    • TVプランの再提供:限られた柔軟性の改善効果
    • BTの一本化の提言:モバイル通信の要素
    • 市場の現状
  • T-Mobile USA
    • 5G向け家族一体型サービスの立案
    • T-Mobile MONEY
    • FamilyMode
    • 市場の現状

第4章 割引料金の提案

  • イントロダクション
  • A1 Telekom Austria
    • ネット接続+料金割引プラン
    • 市場の現状
  • Turk Telekom
    • 固定回線サービス維持のためのインセンティブ
    • 無料デジタルサービス - 家庭用インターネット・TVのパッケージ付き
    • 市場の現状
  • TIM Italy
    • UNICA Discounts - TIMVISION PLUS、ホームセキュリティ、モバイル通信
    • 市場の現状
  • Deutsche Telekom
    • 料金引き下げの取り組み
    • 市場の現状

第5章 公共料金セットプログラム

  • イントロダクション
  • Deutsche Telekom
    • MagentaEINS Program
    • スマートホーム
  • Telekom Hungary
    • Magenta 1 Program
  • T-Mobile Czech Republic
    • Magenta 1 Program
  • Telekom Romania
    • Magenta ONE (Enterprise Offer) と他の料金セット
  • COSMOTE Greece
    • COSMOTE ONE
  • International DT Magenta Status
  • Telia Lithuania
    • Telia1 Program
    • 市場の現状
  • Telia Estonia
    • Telia1 Program
    • Teliaの保険商品
    • 市場の現状
  • Singtel Singapore
    • Circle Program & Utility Partnership
    • SingtelとGeneco Powerの事業協力
    • 市場の現状
  • Plus Poland
    • smartDOM公共料金値引きプログラム
    • 市場の現状

第6章 結論

第7章 提言

目次

Key Infographic:

Introduction:

Convergence is a key driver for growth and sustaining revenue and market share in a mature, competitive market with changing consumer behaviour in core segments such as TV and home phone. Operators are developing a network as a service approach leveraging customer relationships to become multi-services players. We look at the convergent practices of 15 operators, highlighting latest self-disruptive changes to areas such as TV and review a number of convergent savings / loyalty programs which now offer a selection of non-communication based services.

Three i3:

Companies: Verizon, Comcast, BT, T-Mobile USA, A1 Telekom Austria, Turk Telekom, TIM Italy, Deutsche Telekom, Telekom Hungary, T-Mobile Czech Republic, Telekom Romania, Telia Lithuania, Telia Estonia, Singtel, Cyfrowy Polsat, Plus Poland.

Countries: USA, UK, Austria, Turkey, Italy, Germany, hungary, Czech Republic, Romania, Lithuania, Estonia, Singapore, Poland.

Table of Contents

1. Overview

  • 1.1. Key Infographic
  • 1.2. Introduction
  • 1.3. Three i3........

2. Background and Content

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. Adjusting Bundle Propositions

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Verizon USA
    • 3.2.1. TV and Phone Separation From Internet Proposition
    • 3.2.2. Mobile + Home Rewards Program
    • 3.2.3. Market Status
  • 3.3. Comcast USA
    • 3.3.1. Mobile and Flex TV for Cord Cutters
    • 3.3.2. Addressing Streaming First Customers with Flex
    • 3.3.3. Market Status
  • 3.4. BT UK
    • 3.4.1. TV Proposition Relaunch - Limited Flexibility Improvement
    • 3.4.2. Mobile Element of BT Converged Proposition
      • 3.4.2.1. BT Halo Formally BT Plus
    • 3.4.3. Market Status
  • 3.5. T-Mobile USA
    • 3.5.1. Planning Family Converged Offerings Over 5G
    • 3.5.2. T-Mobile MONEY
    • 3.5.3. FamilyMode
    • 3.5.4. Market Status

4. Discounting Propositions

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. A1 Telekom Austria
    • 4.2.1. Connect Plus Discounts
    • 4.2.2. Market Status
  • 4.3. Türk Telekom
    • 4.3.1. Incentives to Maintain Fixed-line Services
    • 4.3.2. Free Digital Services With Home Internet & TV Packages
    • 4.3.3. Market Status
  • 4.4. TIM Italy
    • 4.4.1. UNICA Discounts - TIMVISION PLUS, Home Security, Mobile
    • 4.4.2. Market Status
  • 4.5. Deutsche Telekom
    • 4.5.1. Discounting Initiatives
  • 4.6. Market Status

5. Convergent Savings Programs

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Deutsche Telekom
    • 5.2.1. MagentaEINS Program
    • 5.2.2. SmartHome
  • 5.3. Telekom Hungary
    • 5.3.1. Magenta 1 Program
  • 5.4. T-Mobile Czech Republic
    • 5.4.1. Magenta 1 Program
  • 5.5. Telekom Romania
    • 5.5.1. Magenta ONE (Enterprise Offer) and Other Bundles
  • 5.6. COSMOTE Greece
    • 5.6.1. COSMOTE ONE
  • 5.7. International DT Magenta Status
  • 5.8. Telia Lithuania
    • 5.8.1. Telia1 Program
    • 5.8.2. Market Status
  • 5.9. Telia Estonia
    • 5.9.1. Telia1 Program
    • 5.9.2. Telia Insurance Products
    • 5.9.3. Market Status
  • 5.10. Singtel Singapore
    • 5.10.1. Circle Program & Utility Partnership
    • 5.10.2. Singtel - Geneco Power Partnership
    • 5.10.3. Market Status
  • 5.11. Plus Poland
    • 5.11.1. smartDOM Home Savings Program
      • 5.11.1.1. smartDOM - Security Monitoring
      • 5.11.1.2. smartDOM - Gas Supply Partnership
      • 5.11.1.3. smartDOM - Plus Bank
      • 5.11.1.4. smartDOM - Insurance Partnerships
    • 5.11.2. Market Status

6. Conclusions

7. Recommendations