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市場調査レポート

通信企業におけるデジタル転換 (DX) の進捗状況の分析

Telco Digital Transformation Progress Review

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 917575
出版日 ページ情報 英文 32 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.13円で換算しております。
通信企業におけるデジタル転換 (DX) の進捗状況の分析 Telco Digital Transformation Progress Review
出版日: 2019年11月29日 ページ情報: 英文 32 Pages
概要

当レポートでは、世界全体および主要国 - 米国、ニュージーランド、フィンランドなど - の電気通信企業におけるデジタル転換 (DX) の進捗状況について調査すると共に、DX進展の主な障壁や促進要因、昨今の代表的な活用事例、業界関係者が今後取り組むべき課題、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

第1章 概要

第2章 分析の背景事情と範囲

第3章 デジタル転換 (DX) の進捗

  • イントロダクション
  • 通信分野でのDXの進捗状況
  • 転換アプローチ

第4章 デジタル転換 (DX) の一般的な障害

  • イントロダクション
  • 孤立しがちな (連携したがらない) 企業文化
  • 包括的なデジタル転換 (DX) 戦略の欠如
  • デジタル労働者の不足
  • 開放度の限度・限界

第5章 デジタル転換 (DX) の代表的事例

  • T-Mobile (米国)
  • Spark (ニュージーランド)
  • Elisa (フィンランド)
    • イントロダクション
    • DXの主な実現要因

第6章 分析結果

第7章 提言

目次

Key Infographic

Introduction

MNOs are progressing with digital transformations, often focused on reducing costs and improving customer experience in the first instance. Fewer operators are developing into true digital service providers, driving growth by innovating beyond their core business. This report examines factors that can hold operators back on their transformation journeys and includes examples of MNO approaches to such challenges.

Three i3

Companies: Spark, Elisa, T-Mobile, Boston Consulting Group, IDC, Infosys.

Countries: New Zealand, Finland, USA, Global.

Table of Contents

1. Overview

  • 1.1. Key Infographic
  • 1.2. Introduction
  • 1.3. Three i3

2. Background and Content

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. Digital Transformation Progress

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Progress in Telecommunications
  • 3.3. Transformation Approaches

4. Common Transformation Barriers

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. Non-aligned Company Culture
  • 4.3. Lack of Holistic Digital Transformation Strategy
  • 4.4. Digital Workforce Deficiencies
  • 4.5. Limited or Unrestrained Openness

5. Digital Transformation Cases

  • 5.1. T-Mobile, USA
    • 5.1.1. Introduction
    • 5.1.2. Key Transformation Enablers
  • 5.2. Spark, New Zealand
    • 5.2.1. Introduction
    • 5.2.2. Key Transformation Enablers
  • 5.3. Elisa, Finland
    • 5.3.1. Introduction
    • 5.3.2. Key Transformation Enablers

6. Findings

7. Recommendations