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市場調査レポート

MNOの小売りプロポジションのアップデート

Updating MNO Retail Propositions

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 912858
出版日 ページ情報 英文 43 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.52円で換算しております。
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MNOの小売りプロポジションのアップデート Updating MNO Retail Propositions
出版日: 2019年10月01日 ページ情報: 英文 43 Pages
概要

物理的チャネルで生み出される売上は少なくなる可能性があるものの、MNO店舗はカスタマージャーニーにおいて引き続き重要な役割を果たしており、MNOの全体的な売り上げに貢献しています。オペレーターは店舗を含めた統合型のオムニチャネル小売り戦略を必要としており、生産性を高め、全体的な小売り動向に対応すべく店舗の役割を広げています。

当レポートでは、店舗戦略を開発するMNOへの提言を分析しています。

第1章 概要

第2章 調査背景・内容

第3章 小売りの状況

  • 全体的な小売り環境
  • 通信小売り環境

第4章 小売りの動向

  • ポジショニング
  • インテグレーション
  • 顧客サービスのオーダーメイド化
  • 店舗の配置
  • 簡素化
  • 実体験
  • コミュニティ
  • B2B2Cパートナーシップ

第5章 ケーススタディ

  • T-Mobile:米国
  • Singtel:シンガポール
  • Orange:フランス

第6章 主な調査結果

第7章 提言

目次

Key Infographic

image1

Introduction

While fewer sales may occur in physical channels, MNO stores continue to play an important role in customer journeys, contributing to MNO sales overall. Operators require an integrated omni-channel retail strategy that includes stores and broadens the store role to increase their productivity, responding to general retail trends.

This report examines these trends to come up with recommendations for MNOs developing their store strategies.

Three i3

image2

Companies: Orange, Singtel, T-Mobile, Amazon, Apple, AT&T, Telenor, Telefonica,

Countries: France, Singapore, USA, Sweden, Spain,

Table of Contents

1 Overview

  • 1.1 Key Infographic
  • 1.2 Introduction
  • 1.3 Three i3

2 Background and Content

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 Retail Context

  • 3.1 General Retail Climate
    • 3.1.1 Amazon Retail Stores
  • 3.2 Telecommunications Retail Climate

4 Trends in Retail Practices

  • 4.1 Positioning
  • 4.2 Integration
  • 4.3 Personalised Customer Service
    • 4.3.1 Data
  • 4.4 Store Placement
    • 4.4.1 Physical Formats
    • 4.4.2 Store Ownership
  • 4.5 Simplify
  • 4.6 Real-life Human Experiences
  • 4.7 Community
  • 4.8 B2B2C Partnerships

5 Case Studies

  • 5.1 T-Mobile - USA
    • 5.1.1 Introduction
    • 5.1.2 Store Formats
    • 5.1.3 In-store Environment
    • 5.1.4 Assessment
  • 5.2 Singtel, Singapore
    • 5.2.1 Introduction
    • 5.2.2 Store Formats
    • 5.2.3 In-store Environment
    • 5.2.4 Assessment
  • 5.3 Orange, France
    • 5.3.1 Introduction
    • 5.3.2 Store Formats
    • 5.3.3 In-store Environment
    • 5.3.4 Assessment

6 Findings

7 Recommendations

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