株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

デジタル時代のためのTelco (通信事業者) ブランディング

Telco Branding for the Digital Age

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 858141
出版日 ページ情報 英文 32 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.72円で換算しております。
Back to Top
デジタル時代のためのTelco (通信事業者) ブランディング Telco Branding for the Digital Age
出版日: 2019年06月05日 ページ情報: 英文 32 Pages
概要

当レポートでは、デジタル時代においてTelco (通信事業者) ブランドをどのように進化させる必要があるのか、ブランド名におけるTelco 2.0とは何かについて調査しており、Telcoにとってのブランドの課題、主な例などを挙げて説明しています。

第1章 概要

第2章 背景事情と分析内容

第3章 Telcoにとってのブランドの課題

  • 歴史的なブランドのメリット
  • デジタルブランドの登場
  • デジタル市場におけるダイナミクスの変化
  • Telcoにとってのブランドの選択

第4章 主な事例

  • VEON:Telcoから世界の技術事業へ
  • Singtel:デジタル転換
  • KPN:マルチブランドからの転換
  • その他企業のブランド転換

第5章 調査結果・結論

第6章 提言

目次

Key Infographic:

Introduction:

This report examines how telco brands need to evolve in the digital age. What is Telco 2.0 in brand terms? There are many different approaches and a wide range of levels of success. In some cases, brand reinvention is based on aspirations or perception of the successes of digital players, rather than an accurate understanding of capabilities and what the market will accept. The future viability of telcos as a market force (rather than just a connectivity provider) depends on getting it right.

Three i3:

  • Companies: VEON, Telefónica, Singtel, KPN, Telia, Telstra
  • Countries: Netherlands, Singapore, Spain, Sweden, Australia

Table of Contents

1. Overview

  • 1.1. Key Infographic
  • 1.2. Introduction
  • 1.3. Three i3

2. Background and Content

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. Brand Issues for Telcos

  • 3.1. Historical Brand benefits
  • 3.2. The Emergence of Digital Brands
  • 3.3. Changing Dynamics in Digital Markets
  • 3.4. Brand Choices for Telcos

4. Selected Case Examples

  • 4.1. VEON - Telco to Global Tech Business
    • 4.1.1. Summary
    • 4.1.2. Background
    • 4.1.3. VEON's Rebranding Exercise
    • 4.1.4. Results of Digital Transformation and Rebranding
  • 4.2. Singtel Digital Transformation
    • 4.2.1. Summary
    • 4.2.2. Background and Digital Business Development
    • 4.2.3. Costs and Benefits of Transformation
    • 4.2.4. Results of Transformation
  • 4.3. KPN Transformation from Multi-brand
    • 4.3.1. Summary
    • 4.3.2. KPN's Multi-brand Journey
    • 4.3.3. Financial Context
  • 4.4. Other Players' Brand Transformations
    • 4.4.1. Telefónica Launches O2 in Spain
    • 4.4.2. Telia
    • 4.4.3. Telstra

5. Findings and Conclusions

6. Recommendations

Back to Top