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市場調査レポート

消費者向けIoT (CIoT) サービス:MNOにとっての市場機会

Consumer IOT Service Opportunities Update for Mnos

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 787297
出版日 ページ情報 英文 49 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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消費者向けIoT (CIoT) サービス:MNOにとっての市場機会 Consumer IOT Service Opportunities Update for Mnos
出版日: 2019年02月15日 ページ情報: 英文 49 Pages
概要

消費者向けIoT (CIoT)デバイスの種類・用途の拡大から、消費者はIoTの導入によるメリットを認識し始めています。CIoTの導入速度は今度加速すると予想されています。

当レポートでは、消費者向けIoT (CIoT) サービスの市場を調査し、CIoTの市場規模の推移と予測、CIoTの利用事例、CIoT導入への各種影響因子の分析、MNOによる取り組み・ケーススタディ、MNOへの提言などをまとめています。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 市場規模

  • 市場予測

第4章 CIoTの利用事例

  • イントロダクション
  • コネクテッドホーム
  • コネクテッドカー
  • ウェアラブル

第5章 CIoTに影響を及ぼす各種動向

  • 接続技術
  • 法規制
  • IoTプラットフォーム
  • IoT規格
  • ブロックチェーン
  • AI・アナリティクス
    • エッジアナリティクス
  • センサー
  • eSIM

第6章 MNOの参入

第7章 MNOによるCIoT:ケーススタディ

  • Vodafone Group:V by Vodafone
    • イントロダクション
    • CIoTの提供価値
      • イントロダクション
      • コネクテッドホーム
      • コネクテッドビークル
      • ウェアラブル
      • その他
    • IoT能力
      • ネットワーク
      • IoTプラットフォーム
      • eSIM
      • データ・アナリティクス
      • パートナー
      • ホワイトラベル vs 直販
    • 評価
  • Verizon
    • イントロダクション
    • CIoTの提供価値
      • イントロダクション
      • コネクテッドホーム
      • コネクテッドビークル
      • ウェアラブル
      • その他
    • IoT能力
      • ネットワーク
      • IoTプラットフォーム
      • eSIM
      • データ・アナリティクス
      • パートナー
      • ホワイトラベル vs 直販
    • 評価

第8章 調査結果

  • 市場規模
  • IoTの展開
  • オペレーターのエクスペリエンス

第9章 提言

付録

目次

The range of Consumer IoT (CIoT) devices and applications is increasing and consumers are beginning to perceive real benefits from IoT adoption. Market forecasts expect the pace of CIoT adoption to increase.

While there are currently few CIoT use cases that demand cellular connectivity, developments including LPWAN network rollouts and embedded SIMs are broadening its application areas. CIoT represents a growth area for connectivity, as well as a potential source of new revenue streams for operators that increase their role in the value chain (e.g. providing IoT services).

This report looks at how the CIoT market has developed over the last year and how operators are responding in order to identify recommendations for operators that are developing their CIoT approach.

Companies: Amazon, Google, Vodafone, Verizon, Samsung, Apple, Orange, KPN, China Mobile, AT&T, Microsoft, Gigsky.

Countries: USA, UK, Global.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. Market Sizing

  • 3.1. Market Forecasts
    • 3.1.1. CIoT

4. 2018 CIoT Use Case Development

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. Connected Home
  • 4.3. Connected Car
  • 4.4. Wearables

5. Trends Impacting CIoT

  • 5.1. Connectivity Technology
  • 5.2. Regulation
  • 5.3. IoT Platforms
  • 5.4. IoT Standards
  • 5.5. Blockchain
  • 5.6. AI and Analytics
    • 5.6.1. Edge Analytics
  • 5.7. Sensors
  • 5.8. eSIM

6. MNO Involvement

7. MNO CIoT Case Studies

  • 7.1. Vodafone Group - V by Vodafone
    • 7.1.1. Introduction
    • 7.1.2. CIoT Propositions
      • 7.1.2.1. Introduction
      • 7.1.2.2. Connected Home
      • 7.1.2.3. Connected Vehicle
      • 7.1.2.4. Wearables
      • 7.1.2.5. Other
    • 7.1.3. IoT Capability
      • 7.1.3.1. Network
      • 7.1.3.2. IoT Platforms
      • 7.1.3.3. eSIM
      • 7.1.3.4. Data and Analytics
      • 7.1.3.5. Partners
      • 7.1.3.6. White Label versus Direct-to-Consumer
    • 7.1.4. Evaluation
  • 7.2. Verizon
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. CIoT Propositions
      • 7.2.2.1. Introduction
      • 7.2.2.2. Connected Home
      • 7.2.2.3. Connected Vehicle
      • 7.2.2.4. Wearables
      • 7.2.2.5. Other
    • 7.2.3. IoT Capability
      • 7.2.3.1. Network
      • 7.2.3.2. IoT Platforms
      • 7.2.3.3. eSIM
      • 7.2.3.4. Data and Analytics
      • 7.2.3.5. Partners
      • 7.2.3.6. White Label versus Direct-to-Consumer
    • 7.2.4. Evaluation

8. Findings

  • 8.1. Market Size
  • 8.2. IoT Developments in 2018
  • 8.3. Operator Experience

9. Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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