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市場調査レポート

フルマルチプレイサービスの提供 (quin-play+)

Full Multi-play Service Provision (quin-play+)

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 714028
出版日 ページ情報 英文 28 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.36円で換算しております。
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フルマルチプレイサービスの提供 (quin-play+) Full Multi-play Service Provision (quin-play+)
出版日: 2018年10月03日 ページ情報: 英文 28 Pages
概要

モバイルオペレーターの増加に伴い、従来のクワッドプレイ (固定/モバイルによる音声・テキスト・ビデオサービスの配信) では足りず、付加的なコミュニケーション型サービスが取り入れられています。モバイルバンキング/保険、モバイルヘルス、スマートホーム、コネクテッドビークル、デジタル (アプリベース) サービスなどが含まれます。

当レポートでは、これらの新しい市場における主要企業の選択とその活動に焦点を当てて、市場進出の経緯と成功貢献要因について、体系的な情報を提供しています。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 付加的なプレイを選択

  • イントロダクション
  • 市場とサービスの選択
  • 市場進出分野:MNO別
    • TV・ビデオコンテンツ
    • モバイルバンキング
    • モバイルヘルス
    • スマートホーム
    • コネクテッドビークル
    • デジタルサービス

第4章 MNOによるマルチプレイサービス

  • イントロダクションと概要
  • AT&TとTime Warner
  • BT Sport
  • Orange BankとOrange Money
  • Telstra Health
  • TELUS Health
  • AT&T Digital Life
  • Deutsche Telekom - Qivicon
  • SK Telecom Smart Home
  • Orange Smart Home
  • Vodafone V-Home
  • AT&T Connected Car
  • Turkcell Hesabim
  • VEON Digital Services

第5章 主な調査結果と結論

第6章 提言

付録

目次

For an increasing number of mobile operators, traditional quad-play - the delivery of fixed and mobile voice, text and video services - is no longer sufficient to meet their business objectives and they are introducing additional communications-based services. These include mobile banking and insurance, health, smart homes, connected vehicles and digital (app-based) services.

Key to their success in these new areas of business is the ability to compete with non-telco service providers as well as other mobile operators.

To stand the greatest chances of success, MNOs need to understand the need they are addressing, build on their strengths and to be prepared to innovate and to invest for the longer term. In many cases this will mean choosing products and services that address their current target markets.

This report looks at a selection of major players and their activities in these new markets to establish how they have gone about entering them and what has contributed to their success.

Companies: Apple, Amazon, AT&T, BT, BT Sport, Direct TV, Deutsche Telekom, DoCoMo, EE, Eleven, Google, Groupama, Huawei, KPN, Millicom, Netflix, O2, Orange, Orange Bank, Qivicon, Safaricom, Samsung, Sloval Telekom, SK Telecom, Smart Life, Telefonica, Telstra Health, TELUS Health, Time Warner, Telenor, Turkcell, U-Verse, VEON, Vodafone, Wizzit, Philips, Osram, Miele, Samsung, Huawei, Sonos, Netamo, Bosch, Siemens, Wind Tre, Hutchison,

Countries: Australia, Austria, Bangladesh,Belgium, France, Germany, Greece, Italy, Ivory Coast, Madagascar, Mail, Namibia, Netherlands, Norway, South Korea, Pakistan, Spain, UK, USA, Latin America,

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 Selecting Additional Plays

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Choice of Market and Service
  • 3.3 Market Areas Entered by MNOs
    • 3.3.1 TV & Video Content
    • 3.3.2 Mobile Banking
    • 3.3.3 M-Health
    • 3.3.4 Smart Homes
    • 3.3.5 Connected Vehicles
    • 3.3.6 Digital Services

4 MNOs' Multi-play Services

  • 4.1 Introduction & Overview
  • 4.2 AT&T & Time Warner
  • 4.3 BT Sport
  • 4.4 Orange Bank & Orange Money
  • 4.5 Telstra Health
  • 4.6 TELUS Health
  • 4.7 AT&T Digital Life
  • 4.8 Deutsche Telekom - Qivicon
  • 4.9 SK Telecom Smart Home
  • 4.10 Orange Smart Home
  • 4.11 Vodafone V-Home
  • 4.12 AT&T Connected Car
  • 4.13 Turkcell Hesabim
  • 4.14 VEON Digital Services

5 Key Findings and Conclusions

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Multi-service Provision, or Quin-Play+
  • 5.3 Conclusions

6 Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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