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市場調査レポート

MNOオペレーションにおけるデジタル技術のベストプラクティスアプリケーション

BEST PRACTICE APPLICATIONS OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN MNO OPERATIONS

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 625180
出版日 ページ情報 英文 29 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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MNOオペレーションにおけるデジタル技術のベストプラクティスアプリケーション BEST PRACTICE APPLICATIONS OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN MNO OPERATIONS
出版日: 2018年04月11日 ページ情報: 英文 29 Pages
概要

当レポートでは、MNOオペレーションのデジタル転換について調査し、イノベーション、簡素化、オートメーションおよびビジネスインテリジェンスの強化を提供すると同時に、効率・収益性の改善に向けたデジタル転換の機会について分析しています。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 デジタルオペレーションの価値

  • イントロダクション
  • 機会の定量化
  • ビジネス事例の正当化における課題

第4章 導入のイネーブラー・障壁

  • 将来のネットワーク
  • プロセスオートメーション
  • 人工知能 (AI)

第5章 ベストプラクティスの利用例

  • AT & T:次世代ネットワーク
  • SPARK:プロセスオートメーション・簡素化
  • SK Telecom:ネットワーク向けAI
  • Telefonica:コグニティブインテリジェンス
  • Deutsche Telekom:技術・イノベーション部門

第6章 主な調査結果

第7章 提言

付録

目次

The telecoms industry is at a critical turning point, with regard to implementation and exploitation of digital technology.

Leading operators are already embracing fundamental transformation, whereby they re-invent and adapt their operations using the latest digital technologies to simplify business processes, and increase the quality of their services, while improving efficiency.

  • Other operators are, so far, focusing on digital mainly as a means to improve customer experience and diversify new revenue streams.
  • While this provides short-term returns with less risk and allows operators to retain their core culture, using digital services to attempt to compete with digital natives and OTT service providers is not sustainable.

This shift to a next generation operating model requires a bold commitment from operators for re-inventing process and infrastructure, establishing agile ways of working and changing the organisational culture.

  • There is no reason why these approaches cannot be piloted in customer-facing areas of the business, but failure to take the lessons to the rest of the business will result in a digital veneer on a costly, high inertia corporate framework that is not able to compete in a fully digital eco-system.

This report explores the opportunities for MNOs to digitally transform their own operations to deliver innovation, simplification, automation and enhanced business intelligence, while improving efficiency and profitability and ensuring they get their value share from digital transformation.

Companies: AT&T, Spark, SK Telekom, Telefónica, Deutsche Telecom, Orange, KPN, Telia, Bharti Airtel, T-Mobile.

Countries: USA, Europe, New Zealand, Germany, Austria, South Korea, Argentina, Brazil, Chile, Germany, Spain.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. The Value of Digitalising Operations

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Quantifying the Opportunities
  • 3.3. Challenges in Justifying the Business Case

4. Adoption Enablers and Barriers

  • 4.1. Network of the future
    • 4.1.1. Enablers
    • 4.1.2. Barriers
  • 4.2. Process Automation
    • 4.2.1. Enablers
    • 4.2.2. Barriers
  • 4.3. Artificial Intelligence
    • 4.3.1. Drivers
    • 4.3.2. Barriers

5. Best Practices Use Cases

  • 5.1. AT&T: Next Generation Network
  • 5.2. SPARK: Process Automation and Simplification
  • 5.3. SK Telecom: AI for the Network
  • 5.4. Telefónica: Cognitive Intelligence
  • 5.5. Deutsche Telekom: Technology and Innovation Department

6. Key Findings

7. Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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