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市場調査レポート

クワッドプレイ以降、MNOにとっての次は何か?

BEYOND QUAD-PLAY, WHAT NEXT FOR MNOS?

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 597638
出版日 ページ情報 英文 28 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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クワッドプレイ以降、MNOにとっての次は何か? BEYOND QUAD-PLAY, WHAT NEXT FOR MNOS?
出版日: 2017年12月22日 ページ情報: 英文 28 Pages
概要

当レポートでは、MNO (モバイルネットワークオペレーター) にとって利用可能なオプションについて検討し、クワッドプレイのアプローチ上に構築・補完されるサービスタイプの実例を提供しており、現在の標準となっている4つ以上の追加サービスを実行するための最善の方法を提言しています。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 クワッドプレイ以降

  • イントロダクション
  • 技術・市場の変化
  • 機会の潜在的な領域
  • 達成に向けた新たな機会の選択

第4章 オプションの検討

  • イントロダクション
  • コンテンツ & TVの強化
    • BT Sport Player の強化
    • AT&TはTime Warnerなどを買収
  • モバイルバンキング・金融サービス
    • 概要
    • 新興市場におけるモバイルペイメント
    • フランスのOrangeによるフルモバイルバンキングサービス
    • その他の金融サービス
  • スマートホーム
  • mヘルス
    • 概要
    • オーストラリアにおけるTelstraのコネクテッドヘルスケア
    • ワンタッチのコネクテッドヘルスプラットフォーム
  • コネクテッド & 自動運転車
  • ソーシャルネットワーク:デジタル企業としての改革
  • XaaSの機会

第5章 結論・提言

  • 結論
    • 検討すべき要因
  • マルチプレイサービスの機会
  • 提言

付録:質問へのフィードバック

目次

Quad-play has become the standard description for a full-service telecoms operator providing fixed voice, TV, internet and mobile services. Although the term comes from a time when each service was delivered via its own network, it is a convenient label which captures the general perception of the market for such services.

Now, MNOs are looking for other major service types that could be delivered over the same IP bearers. With a continuing high level of competition for basic services, MNOs have a preference for new services where early market entry and unique positioning can be achieved. Having identified such opportunities, MNOs need to determine their best strategy.

Some operators have already been observed making significant investments to enable them to move into new areas of business or to transform their existing business. Amongst these are AT&T, Orange and VEON.

This report considers options available to MNOs and provides a number of examples of service types that build on and complement the quad-play approach, and recommends how best to proceed to implement additional service streams above the four currently considered the norm.

  • Companies: AT&T, Automatic Labs, Deutsche Telekom, Juva, KDDI, Millicom, Orange, Safaricom,Telefonica, Time Warner, VEON, Verizon, Vodafone, Banglalink, Jazz, Djezzy, Wind, Turkcell, WhatsApp, Facebook, WeChat, QQ Mobile, LINE, Kakaotalk, Ford, Volvo, Skoda, General Motors, Telogis, Mercedes, VW, BMW, Toyota, BNP Paribas, Ecobank, Allianz, Microcred, Bank of Africa, OneTOuch, BT, Three, Telstra, T-Mobile USA, Layer3 TV,
  • Countries: France, Albania, The Democratic Republic of Congo, Egypt, Ghana, Kenya, India, Lesotho, Mozambique, Romania and Tanzania, Botswana, Burkina Faso, Cameroon, the Central African Republic, Cote d'Ivoire, Guinea, Liberia , Madagascar, Mali, Mauritius, Niger, Senegal, Sierra Leone , Tunisia ,Mali, Côte d'Ivoire, Senegal Tanzania, Uganda, Philipinnes, Russia, Georgia, Armenia, Kazakhstan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrgyzstan, Laos, Bangladesh, Pakistan, Algeria, Italy, China, Korea, Turkey

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. Beyond Quad-play

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Changing Technologies and Markets
    • 3.2.1. Telecoms and Related Technologies
    • 3.2.2. Services vs. Technologies
  • 3.3. Possible Areas of Opportunity
  • 3.4. Selecting New Opportunities to Pursue

4. Considering the Options

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. Enhanced Content & TV
    • 4.2.1. Enhanced BT Sport Player
    • 4.2.2. AT&T Acquisition of Time Warner and Other US TV Plays
  • 4.3. Mobile Banking and Finance Services
    • 4.3.1. Overview
    • 4.3.2. Mobile Payments in Developing Markets
    • 4.3.3. Full Mobile Banking Service by Orange in France
    • 4.3.4. Other Financial Services
  • 4.4. Smart Homes
  • 4.5. mHealth
    • 4.5.1. Overview
    • 4.5.2. Telstra's Connected Healthcare in Australia
    • 4.5.3. OneTouch Connected Health Platform
  • 4.6. Connected & Autonomous Vehicles
  • 4.7. Social Networks - Reinvention as a Digital Company
  • 4.8. XaaS Opportunities

5. Conclusions and Recommendations

  • 5.1. Conclusions
    • 5.1.1. Factors to Consider
  • 5.2. Multi-Play Service Opportunities
  • 5.3. Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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